Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 22 Cze 2017 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Cześć, chciałem się poradzić w kwestii zbierania mil w programie OW. Ja głównie zbieram mile w M&M i FB, ale teraz w ciągu pół roku będę miał 10 lotów liniami z sojuszu OW i żal byłoby przepuścić te mile. W sumie jak sobie policzyłem za wszystkie tych 10 lotów mogę nazbierać - 9 tys mil w AS, 11 tys. mil w AB, 14 tys. mil w BA, 16 tys. mil w MH. Pytanie gdzie faktycznie je skredytować. Czy opłaca się wrzucić do programu MH? Nigdy z niego nie korzystałem i nie mam doświadczenia. Druga kwestia wybrać bardziej 11 tys. AB, czy lepiej 14 tys. BA? Albo w ogóle wziąć 9 tys. AS, bo się najlepiej wykorzysta. Co byście poradzili?

M.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez krasnal, 30 Cze 2017 15:23, edytowano w sumie 1 raz
Poprawa tytułu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#2 PostWysłany: 22 Cze 2017 14:23 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6143
Loty: 228
Kilometry: 534 135
IMO najlepiej chyba pchać do BA
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 22 Cze 2017 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lip 2014
Posty: 1435
srebrny
Zależy na co chcesz wydać ale raczej BA bym wziął - starczy np na krajówkę RT po Japonii z minimalnymi dopłatami
Góra
 Profil Relacje PM off
martaa1 lubi ten post.
martaa1 uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 22 Cze 2017 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1190
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
a AA?
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 22 Cze 2017 15:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
AA po dewaluacji wychodzi marnie. Tak myśle, ze właśnie będę pchał do BA. Starczy na jakiś one way po US?

Druga sprawa do MH tak czy tak (z innego konta) wpadnie mi 13k. Znacie w ogóle ten program? Będzie można coś z tego zrobić? Np. wewnątrz Azji?

M.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 22 Cze 2017 15:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Program MH się bardzo zepsuł jakoś niedawno, była jakaś spora dewaluacja itd.
Zdecydowanie naliczałbym do BA, tam nawet relatywnie skromna liczba aviosów pozwala zarezerwować niezłe loty na krotkich, drogich trasach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 22 Cze 2017 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2011
Posty: 1180
Loty: 394
Kilometry: 1 280 032
srebrny
Okej. Przekonaliscie mnie do BA.

W sprawie MH pisałem bo żona ma kilka lotów w klasie Q, która z tego co widziałem daje tylko 25% mil do MH i nigdzie indziej :(

M.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 13 Mar 2019 21:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 78
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Witam,
gdzie najlepiej kredytować mile Qataru? I raczej nie chodzi mi o Qatar :) dzieki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 13 Mar 2019 21:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
AA lub BA , jeśli nie QR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 03 Lis 2020 19:42 

Rejestracja: 22 Wrz 2019
Posty: 4
OFERTA LIMITOWANA CZASOWO — NAWET 150 000 DODATKOWYCH PUNKTÓW PREMIOWYCH I 75 000 PUNKTÓW POZIOMÓW!


Zainwestuj w przyszłe podróże, zwiększając swoje saldo punktów premiowych i punktów poziomów z naszą wyjątkową ofertą! Kup punkty do 16 listopada i otrzymaj nawet o 100% więcej punktów premiowych, a do tego o 25% dodatkowych punktów poziomów od wartości punktowej transakcji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 20 Cze 2021 06:44 

Rejestracja: 02 Cze 2012
Posty: 239
Loty: 8
Kilometry: 16 686
niebieski
Hej ho! Przynaje sobie złotą łopatę za odkopanie tego zombie-wątku.

Jestem na etapie wyszukiwania połączenia Buenos Aires - Warszawa.

Chciałam lecieć Qatarem, ale wiązałoby się to z lotem laczanym LATAM do Sao Paulo. I tu zaczynają się schody... Coś mi się wydaje, że większą szansę bym miała na pierwszorzedną zabawę w rosyjską ruletkę niż potwierdzony lot na tej trasie w najbliższych miesiącach.

Także zmuszona do zmiany planów, odkryłam, że ja nic nie rozumiem jeśli chodzi o program Oneworld. :oops:
Mam 36.000 qmiles w Qatarze + status sapphire do 1 wrzesnia.

Kupując lot EZE-WAW-EZE w Iberii naliczą mi się mile na kartę golda i odświeży status oneworld?
Widziałam, że aktualnie jest możliwość kupna giftcarty 15% taniej opcji, naliczy sie cos przy okazji jej kupna?

Tak dużo pytań, tak mało świadomości :lol:
Ale kurcze, szkoda by mi było móc tylko pomachać na pożegnanie milom i statusowi :roll:

plz send help, jeśli ktoś wie jak to logicznie rozegrać.

(edit)
Zeby nie bylo, znalazlam to: https://www.iberia.com/us/iberiaplus/pa ... r_airways/ i to: https://www.wheretocredit.com/iberia
ale nadal nie ponimaju co i jak
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 05 Lis 2022 22:21 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
Hej,

też odkopię temat :-)

OW jest chyba moim najrzadszym wyborem z Big3, ale warto zbierać wiadomo :)


Gdzie dzisiaj lepiej to zrobić? Qatar Privilege Club czy British Airways Executive Club?

W QR za najbliższy lot mogę dostać 33/40 Qpoints + (8690/9530 Aviosów z promką na start).
W BA jest to odpowiednio 45 TP + 2457 Aviosów


Z tego co rozumiem Aviosy są 1:1 więc tutaj bez dwóch zdań program QR wygrywa dzisiaj, QR w Silver daje już lounge access, przy czym BA Bronze to tylko priority checkin/boarding.

Czegoś nie rozumiem, czy program QR jest zdecydowanym wygranym pod każdym względem i nie ma co mieć żadnego dylematu nawet? :D
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 05 Lis 2022 22:38 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
@bartek. a jak dalsze plany latania z OW wyglądają ? Na razie masz jeden jakiś bilet tak?

Program BA przechodzi właśnie na nowy system więc będzie generalnie mniej aviosów się zdobywało od przyszłego roku za tańsze taryfy ; z drugiej strony trochę łatwiej w nim zrobić status niż w QR (choć system pod tym względem jest podobny). Na wyczucie z tej dwójki wybrałbym QR jako główny program z możliwością przelania w razie potrzeby aviosów potem na konto BA lub BA i potem do IB.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 05 Lis 2022 23:09 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
Poprzednio w programie BA skończyło się tak, że nie wypaliłem żadnych Aviosów i konto się zamknęło po 36 m-cach więc teoretycznie szału w OW u mnie nie ma. Natomiast sytuacja dość się zmieniła i aktualnie mam znacznie większą elastyczność przy wyborze linii i wyboru m.in. droższego połączenia w innym aliansie. Kilka long-hauli w roku w premium economy lub droższej ekonomicznej się trafi. Na moich trasach operuje głównie LH/UA lub BA/AA z tego co widzę.


Ten brązowy status w BA to dość "surowy" w porównaniu do QR. Porównywalny Silver <> Silver to 4x Tier Points w stosunku do Qpoints (600 TP vs 150Qp). Czyżby TierPoints zasadniczo więcej dawali? Bo jak na moje oko, to łatwiej o status w QR.

A dlaczego później do IB? To jest w ogóle dość dziwne, ale IB jest dla mnie wyjątkowo niewidocznym przewoźnikiem w wyszukiwarkach, dziwne, bo to mój lokalny przewoźnik.
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 05 Lis 2022 23:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Do IB pod kątem wykorzystania aviosów - naliczają często niższe podatki niż BA i QR
Góra
 Profil Relacje PM off
bartek. lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 06 Lis 2022 00:22 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
Dzięki za informacje!

Właściwie to znam główne miejsca podróży dla OW i postanowiłem zrobić kilka symulacji. Co ciekawe, wiedząc że jedna linia nie lata do jednego portu, wyniki tym bardziej mnie zaskoczyły.

Tak więc wychodzi na to, że lepszy dla mnie powinien być QRPC, pomimo że większość lotów wykonałbym na pokładzie BA. W QRPC otrzymuję co prawda troszkę mniej Qpoints za nie swoje blachy, ale za to 2x więcej Aviosów. W drugą stronę, tzn. lecąc QR z BAEC ilość Aviosów za "zdradę" przewoźnika jest ok. 8x. W ostatecznym rozrachunku wychodzi, że w QRPC powinien złapać na Silver, natomiast w BAEC to max o Bronze mogę marzyć, a do tego w QRPC otrzymuję prawie 2x więcej Aviosów (+ 5k na dzień dobry).

Jestem bardzo tym zaskoczony. Przed przystąpieniem do obliczeń, świadom braku połączeń na głównej trasie w QR, faktu że w BA mam premium economy i lata do wszystkich moich portów, oraz prawie 2x większej ilości TP w stosunku do Qp, byłem przekonany, że wynik będzie odwrotny. Może jutro policzę to jeszcze raz dla pewności :D
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 06 Lis 2022 00:40 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Jeśli będziesz latał np. służbowo do USA to rozważ jeszcze AS MP - za niektóre taryfy dają więcej niż konkurencja plus spore bonusy statusowe a opcje wykorzystania mil są też ciekawe. Status można tam robić latając praktycznie wszystkimi ich partnerami więc także tymi spoza OW. Minusem jest to, że do statusów trzeba zawsze odbyć jakaś liczbę lotów na ich własnym metalu rocznie (zdaje się, że 6 wystarczy do Sap) - więc trzeba siłą rzeczy latać do US.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 06 Lis 2022 01:02 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
Interesująca uwaga z tym AS MP. Nie potrafię jednak znaleźć kalkulatora, żeby wyliczyć czy starczy na Golda przy dopłacie w postaci wymaganego RT w AS ;) Mógłbyś podzielić się kalkulatorem?

Dzięki
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 06 Lis 2022 01:12 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
Do MVP potrzeba 20 k mil statusowych + 2 segmenty AS, do MVP Gold - 40 k mil + 6 segmentów AS. Ten drugi status odpowiada OW Sap i daje 100% bonusu statusowego, więc np. za klasę I w BA (dyskontowy biznes) można wtedy dostać 350% dystansu przy MVPG vs. 200% we własnym programie BA przy BASilver (obecnie, bo od przyszłego roku aviosy będą naliczane w BA za loty własne według wydanej kasy). Tu masz szczegóły dot. BA: https://www.alaskaair.com/content/milea ... rs-british

Tak jak pisałem zaletą tego FFP jest naliczanie mil statusowych za loty wszystkimi partnerami, więc np. loty LA który nie jest obecnie w żadnym sojuszu, daje mile statusowe, a np. naliczony do BA da tylko aviosy, ale już nie TP. Wszystko zależy oczywiście od tego czym się lata i gdzie, ale AS daje tu oryginalne możliwości.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 18 Gru 2023 02:47 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 1144
niebieski
-- 17 Gru 2023 18:15 --

marek2011 napisał(a):
Tak jak pisałem zaletą tego FFP jest naliczanie mil statusowych za loty wszystkimi partnerami, więc np. loty LA który nie jest obecnie w żadnym sojuszu, daje mile statusowe, a np. naliczony do BA da tylko aviosy, ale już nie TP. Wszystko zależy oczywiście od tego czym się lata i gdzie, ale AS daje tu oryginalne możliwości.

Czy to jest nadal aktualne w kwestii BA? Z tego co pisze w appce to TP naliczone są także za loty liniami partnerskimi BA..


Ale do rzeczy, bo OneWorld zaczyna wyrastać na mój podstawowy sojusz :mrgreen:

W moim najbliższym rejsie myślę wpakować loty do programu BAEC nawet jeżeli w QRPC czy Iberia Plus otrzymałbym ciut więcej Aviosów, ale w BAEC otrzymam status Bronze/Ruby, a do Silver/Sapphire mam czas do grudnia 2024, więc raczej warto. Mam natomiast drugiego paxa na tym samym bilecie, który nie zbiera Aviosów i chciałbym naliczyć je w jakimś programie i następnie przetransferować na moje konto. Stąd też kilka pytań:

- czy w BAEC przy locie inną linią mnożona jest pełna kwota za bilet czy netto (bez podatków itd.) tak jak w przypadku Iberia Plus? Widzę informację, że dla lotów BA jest to netto, ale brakuje mi informacji przy partnerach..

- jaki jest koszt transferu Aviosów do kogoś w programie Iberia Plus? W BAEC znalazłem, że jest to 50€ za transfer, ale nie widzę nic o opłacie na stronach IBP..
- czy przesłane Aviosy od innej osoby utrzymują ważność przy aktywności konta odbiorcy, czy tracą ważność po 3 latach przy braku aktywności konta osoby transferującej Aviosy?

- czy alpejskie kombinacje w stylu: naliczenie Aviosów w QRPC -> transfer do BAEC -> transfer do Iberia Plus -> transfer do innej osoby w Iberia Plus -> transfer do BAEC i dowolna aktywność na koncie BAEC spowoduje utrzymanie ważności tychże Aviosów? :)

-- 18 Gru 2023 01:32 --

Chyba sam sobie odpowiem na większość pytań, więc pozostawię dla zainteresowanych :)

1 - W OneWorld punkty liczone są wg. taryfikatora dla linii na której stocku został zakupiony bilet (np. code-share), a nie dla linii która jest faktycznym przewoźnikiem
2 - Zarówno w BAEC jak i Ibera Plus, Aviosy liczone są od kwoty netto (taryfa+podatki linii, ale już nie za opłaty lotniskowe itd.)
3 - Koszt transferu Aviosów na inne konto jest różny w zależności od programu. Najlepiej prezentuje się BAEC ze stałą opłatą 50€ (maks. 60k Aviosów), następnie Iberia Plus (30-160€ za 1k-24k Aviosów), a w QRPC koszt wynosi ~15€-115€ za 1k-8k Aviosów. Dla bardzo małych ilości czasami IBP lub QRPC mogą wyjść taniej, ale ogónie, raczej tylko BAEC oferuje niezłą cenę.
4 - Transfer Aviosów między kontami przedłuża ważność konta (obu stron transakcji) o 3 lata w BAEC, w przypadku IB/QR nie szukałem, bo i tak to nie jest zbyt atrakcyjne.
5 - Wydaje mi się, że technicznie "kombinacja alpejska" jak najbardziej jest do wykonania, ale samo przerzucanie Aviosów między programami nie wydłuża ważności konta, ale transfer już tak (przynajmniej w BAEC)


W moim przypadku, wychodzi na to, że dla drugiego paxa najlepiej będzie naliczyć w QRPC ze względu na przelicznik na taryfę/dystans (ok. 10.5k Aviosów, a w BA/IB ok. 8k Aviosów), następnie przelać do BAEC i dokonać transferu na moje konto w BAEC za 50€. Wydaje mi się to chyba całkiem korzystne finansowo? Jakoś 0.0048€ za 1 Avios...

Alternatywnie, taniej pewnie wyszłoby założenie konta rodzinnego, ale jakoś nie do końca jestem tym zainteresowany chyba, chociaż jeszcze poszperam w tym temacie..

PS. Zasadniczo, zazwyczaj zbieranie w QRPC wydaje się najkorzystniejsze ze względu na przelicznik per dystans, utrzymywanie w BAEC, a wydawanie w Iberia Plus :D

-- 18 Gru 2023 01:47 --

marek2011 napisał(a):
Do MVP potrzeba 20 k mil statusowych + 2 segmenty AS, do MVP Gold - 40 k mil + 6 segmentów AS.


Od 2024 nie będzie wymaganych segmentów AS do statusu, a przelicznik nadal oparty jest na przelatanym dystansie. Bardzo interesująco się robi :)
_________________
www.farfrombreaking.net - photoblog
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group