Autor: | Czupur [ 24 Mar 2022 12:24 ] |
Temat postu: | płatność kartą CITI nie przechodzi |
Witam, w tym roku moja trzecia z rzędu próba zapłacenia liniom lotniczym kartą CITI (visa) nieudana. Dwa razy TAP i wczoraj Ryanair (za wypożyczenie samochodu). Komunikatu jakiegokolwiek brak ze strony TAP, z Ryanair - komunikat że płatność nie powiodła się. Rozmowa z bankiem - rzekomo strona rezerwacyjna linii lotniczej wysyła do banku nieprawidłowe zapytania, które ostrożny bank w imię mojego bezpieczeństwa odrzuca. Te same usługi bez problemu chwilę później opłaciłem kartą Santander oraz BNP Paribas. Fakt, bez dwuetapowej walidacji. Ciekaw jestem czy to polityka banku nastawiona na unikanie płatności dla linii lotniczych (np. żeby uniknąć częstych cash-back'ów)? Czy ktoś ma jakieś podobne doświadczenia z kartą CITI? |
Autor: | seal [ 24 Mar 2022 13:02 ] |
Temat postu: | Re: płatność kartą CITI nie przechodzi |
@Czupur: nie wszystkie serwisy przeszły jeszcze na 3DS 2.0, część używa 3DS 1.0 i część kart już nie akceptuje 3DS 1.0 i wtedy się wywala. Choć dziwne bo to europejskie serwisy i powinny wspierać 3DS 2.0. Ciekawe tłumaczenie z Banku, ja bym złożył reklamację że nie mogę dokonywać transakcji. |
Autor: | mucha [ 24 Mar 2022 13:35 ] |
Temat postu: | Re: płatność kartą CITI nie przechodzi |
Mnie też Citi doprowadza do furii bo prawie żadna płatność z 3DS nie przechodzi. Strona pokazuje że oczekuje na potwierdzenie a apka nie wysyła powiadomienia. W samej apce nie ma też zakładki "operacje do potwierdzenia" jak to np. jest w mBanku. I klops. |
Autor: | SPLDER [ 24 Mar 2022 14:45 ] |
Temat postu: | Re: płatność kartą CITI nie przechodzi |
No niestety apka Citi jest bardzo kapryśna przy 3ds i skutecznie wybiła mi z głowy używanie karty Citi w przy płatnościach internetowych. Ale z mojego doświadczenia jeśli app była włączona w momencie dokonania transakcji to w większości przypadków się udawało. Ale ogólnie to szkoda nerwów, skoro nie potrafią dodać zakładki z transakcjami oczekującymi na potwierdzenie. |
Autor: | Czupur [ 24 Mar 2022 15:53 ] |
Temat postu: | Re: płatność kartą CITI nie przechodzi |
seal napisał(a): @Czupur: nie wszystkie serwisy przeszły jeszcze na 3DS 2.0, część używa 3DS 1.0 i część kart już nie akceptuje 3DS 1.0 i wtedy się wywala. Choć dziwne bo to europejskie serwisy i powinny wspierać 3DS 2.0. Ciekawe tłumaczenie z Banku, ja bym złożył reklamację że nie mogę dokonywać transakcji. Właśnie złożyłem reklamację, zobaczymy co wymodzą. Infolinia kazała mi dzwonić do Ryanaira (!!!) i kazać im dostosować skrypt na stronie do 3DS 2.0. Dowcipni. |
Autor: | seal [ 24 Mar 2022 17:40 ] |
Temat postu: | Re: płatność kartą CITI nie przechodzi |
Równolegle 3DS 1.0 oraz 3DS 2.0 obsługuje świetnie np PKO BP - może tam trzeba się z kartą przenieść? Dodatkowo od platynowej dostaniesz dobre kursy innych walut. |
Autor: | Tulio [ 09 Maj 2022 19:01 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
"Citigroup odracza sprzedaż detalu w Polsce." https://www.cashless.pl/11779-Citi-zostaje-w-Polsce |
Autor: | iceman87 [ 01 Cze 2022 17:14 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Chupacabra napisał(a): Wygląda na to, że można ustawić prawie pełną automatyzację korzystnych przewalutowań. Kartę debetową podpinamy pod konto w EUR a w aplikacji włączamy usługę Global Wallet. Wtedy, wszystkie transakcje powinny być rozliczane, z posiadanego konta w PLN lub walutowego, i/lub po kursie MC z konta EUR. Wyjątkiem pozostaną wypłaty z bankomatów własnych CITI, które są rozliczane w USD i przed taką transakcją kartę trzeba przepiąć na konto w USD. Czy na pewno trzeba przepiąć dla bankomatów Citi? Nie wystarczy posiadać środków na koncie USD? W końcu usługa powinna rozpoznać, że transakcja jest w USD i obciążyć to konto. Podobnie z płatnościami w USD. |
Autor: | Chupacabra [ 01 Cze 2022 18:04 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Tu nie chodzi niby o księgowanie własne, ale o MC. Przed wprowadzeniem Global Wallet, lekko się przejechałem w Wietnamie. Miałem pieniądze na koncie w EUR i U$D, ale karta była podpięta pod EUR i nastąpiło podwójne przewalutowanie. W teorii, to co piszesz @iceman87 jest racjonalne, ale jak pisałem cytowanego posta to dalej na infolinii potwierdzali, że ich własne bankomaty są rozliczne przez U$D i karta powinna być przepięta. Czas to przetestować. |
Autor: | iceman87 [ 02 Cze 2022 14:27 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Bez włączonego Citi Global Wallet to się zgodzę, że należy przepiąć. Ale chodzi o sytaucję z wykorzystaniem tej usługi. Otrzymałem odpowiedź z banku, że nie trzeba przepinać karty bo transakcja zostanie automatycznie rozliczona z subkonta USD (pod warunkiem posiadania środów). Czyli można spać spokojnie. |
Autor: | maciejs9 [ 20 Wrz 2022 16:49 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Ja mam podobne pytanie czy coś się z citi global wallet zmieniło? Ostatni wyjazd do Korei, tym razem spokojnie stwierdziłem, że skoro jest Global Wallet to nie będę musiał przepinać karty pomiędzy EUR/USD do wypłat z bankomatu Citi. Kupuję USD idę do bankomatu, a na wyciągu się okazuje, że ściągnęło środki z konta EUR i to jakieś 15% za dużo (podwójne przewalutowanie). Ponadto wszystkie płatności w KRW w sklepach rozliczane w EUR ale z opłatą za przewalutowanie zamiast kursu mastercard. 1. Rozmowa telefoniczna z konsultantem, on twardo stoi, że tak ma być i wszystko jest w porządku i że lepiej by było jakbym miał podpiętą kartę w złotówkach. 2. Stwierdziłem, że złożę reklamację pisemną, dziś po prawie miesiącu przychodzi odpowiedź - " nie możemy pozytywnie rozpatrzyć Pana reklamacji" "Reklamowane przez Pana transakcje w walucie KRW zostały zaksięgowane prawidłowo na koncie domyślnym w EUR z uwagi na brak rachunku w walucie dokonania transakcji. Transakcje zostały rozliczone zgodnie z Regulaminem Rachunków Bankowych, po kursie wymiany z Tabeli Kursów Walut obowiązującym w dniu księgowania transakcji." Nie wiem czy ktoś jeszcze myśli w tym banku czy sam przegapiłem jakąś zmianę regulaminu, a strony nie ściągnęli? https://www.citibank.pl/konta-osobiste/ ... al-wallet/ |
Autor: | Marek Marszolik [ 21 Wrz 2022 08:15 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Trzeba przepinać waluty z której chcesz skorzystać, nic nie wskórasz reklamacją. |
Autor: | Chupacabra [ 21 Wrz 2022 08:27 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@maciejs9 Płatności kartą, w walucie innej niż U$D (o ile są tam środki), są rozliczane, tak jak wcześniej, przez Euro. Więc jeśli, tak jak piszesz, kupiłeś sobie U$D i liczyłeś, że transakcje będą przewalutowane po kursie MC, to niestety tak się nie stało. @Marek Marszolik Global Wallet działa poprawnie i karta powinna być podpięta pod konto w EUR. Trzeba pilnować aby konta były odpowiednio zasilone. Przy transakcjach w PLN, środki będą pobrane z konta w PLN (o ile jest zasilone). Przy transakcjach w innych walutach (poza U$D) - automatycznie przewalutuje po kursie MC z konta w EUR. Można też sobie samemu wcześniej zasilić jedno z wielu dostępnych kont walutowych i wtedy, przy transakcjach w tych walutach, środki powinny być automatycznie księgowane w tychże walutach. |
Autor: | maciejs9 [ 21 Wrz 2022 10:02 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@Chupacabra : Może inaczej źle się wyraziłem chodziło o bankomat Citi w przypadku wypłaty, tak to nawet USD bym nie kupował bo wiadomo wszystko powinno iść z EUR. Karta podpięta pod EUR, ale transakcje w sklepach też nie zgadzają się z kursem MC. |
Autor: | iceman87 [ 21 Wrz 2022 17:41 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Faktycznie dziwnie to wygląda. Jesteś pewny, że masz włączoną usługę Global Wallet i transakcje w USD i KRW poszły bezpośrednio w tych walutach, a nie przez DCC? |
Autor: | Chupacabra [ 21 Wrz 2022 19:21 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@maciejs9 Jeśli transakcje w sklepach nie zgadzają się co do joty, to jest to klasyka Citi. Składałem już u nich kilka reklamacji w tej sprawie, zawsze były odmowy tłumaczone, z kursami MC "jest tylko informacyjna". W końcu ich przyłapałem na niezłych wariacjach kursowych przy płatnościach w Marce Bośniackiej. Musiałem im udowodnić, że BAM ma sztywny kurs do EUR i nie ma mowy o "informacyjnym kursie na stronie MC", Potem się tłumaczyli błędem MC i podwójnym przewalutowaniem. Nigdy nie przesłali mi odpowiedzi, którą mieli uzyskać od MC. Ale, po dobrych kilku miesiącach zwrócili różnice kursowe. Jeśli wybierałeś gotówkę z bankomatów Citi to transakcja powinna była być rozliczona na U$D - przed chwilą jeszcze wręcz się upewniłem na infolinii. Informacja o tym jest podobno dostępna tylko podczas zaakceptowania warunków Global Wallet. Jeśli myślisz, że wszystko miałeś podpięte zgodnie z zasadami to walcz dalej. |
Autor: | mucha [ 21 Wrz 2022 20:22 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
Ja w ogóle nie rozumiem podniety tymi kartami "wielowalutowymi", jakimś przepinaniem, włączaniem usług. Przecież to można zwariować przy pilnowaniu ile gdzie się trzyma waluty i czym tu zapłacić i czy zeszło z dobrego konta. Od lat używam kart w PLN z dobrymi kursami (Visa Intensive Świat, MC Aliora do konta, ostatnio Aion) i śpię spokojnie bez takich kombinacji alpejskich. |
Autor: | maciejs9 [ 22 Wrz 2022 07:04 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@iceman87 @Chupacabra Tak Global Wallet jest aktywny nawet Pani w pierwszym zadaniu odmowy reklamacji o tym napisała, a transakcje są na wyciągu w walucie KRW: "Wyjaśniam, że usługa Citi Global Wallet umożliwiająca zakupy w wybranych walutach za granicą lub przez Internet oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez dodatkowych kosztów przewalutowania jest aktywna na Pana profilu. Tym samym podczas dokonywania transakcji system automatycznie rozpozna walutę transakcji i pobierze środki z właściwego konta." Info o USD jest także w regulaminie rachunków: "Kwoty transakcji dokonywanych przy użyciu Citicard w walutach obcych (innych niż EUR) są przeliczane na walutę rozliczeniową po kursie Organizacji Płatniczej, a następnie księgowane na Koncie właściwym dla Citicard. Gdy waluta Konta właściwego dla Citicard i waluta rozliczeniowa są różne, kwoty transakcji rozliczane są w następujący sposób: a) w przypadku wypłaty gotówki z bankomatów oznaczonych logo Citi lub Citibank transakcje są przeliczane z waluty rozliczeniowej – dolara amerykańskiego (USD) na walutę Konta Osobistego lub Subkonta Walutowego właściwego dla Citicard po Kursie Tabelowym obowiązującym w Banku w momencie dokonywania transakcji, jeżeli waluta transakcji i waluta Konta właściwego dla Citicard są takie same, transakcja księgowana jest z pominięciem przewalutowania;" @mucha Zgadza się, sam mam też inne karty np Visa Intensive Świat. Korea jest jednak jednym z tych "dziwnych" krajów jednak i np. karta mBanku w bankomatach bez prowizji nie działa. Z citi we własnym bankomacie nie ma problemów ![]() W ogóle jeszcze ostatnio przy księgowaniu płatności przez kilka pierwszych dni w walucie innej niż konta citi ma buga w serwisie (i nie dotyczy to tylko kont osobistych ale korporacyjnych też). Płatności wyświetlają się w walucie lokalnej ale waluta jest podana konta z którego idą środki ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Chupacabra [ 22 Wrz 2022 09:15 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@maciejs9 z twojego screen'a wynika jednak, że kartę masz podpiętą pod konto w PLN. Aby Global Wallet działał sprawnie, kartę musisz mieć podpiętą pod konto w EUR |
Autor: | maciejs9 [ 22 Wrz 2022 11:24 ] |
Temat postu: | Re: [Citibank] Ogólna dyskusja o ofercie i kartach |
@Chupacabra To akurat screen z konta korporacyjnego. W odpowiedzi na reklamację miałem wprost napisane, że domyślnie jest do konta EUR podpięta karta więc tutaj nie domysłów. ![]() |
Strona 7 z 11 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |