Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:13 

Rejestracja: 20 Lip 2015
Posty: 91
Loty: 53
Kilometry: 127 342
cześć,
Niedawno leciałam do Malezji liniami Etihad. W czasie kiedy kupowałam bilet Etihad miał jeszcze 30kg bagażu, zresztą głównie z tego względu zdecydowałam się lecieć tymi liniami.
Leciałam z Krakowa do Berlina, z Berlina do Abu Dhabi (multi-stop) , z Abu Dhabi do Kuala Lumpur.
Tylko część z Abu Dhabi była realizowana przez Etihad, pozostałe przez Air Berlin. Wiedząc że te linie mają tylko 23kg bagażu zadzwoniłam do Etihadu dowiedzieć się jaki limit obowiązuje. Powiedziano mi że 30 kg ponieważ Etihad jest głównym operatorem.
Dzień przed wylotem coś mnie tknęło żeby potwierdzić tą informację, zadzwoniłam do Etihadu, tym razem nawet podając mój numer rezerwacji, Pani potwierdziła że przez cały lot mam 30 kg.
Jakie było moje zdziwienie na lotnisku kiedy musiałam zapłacić prawie 500 zł za dodatkowy bagaż ponieważ mogę mieć tylko 23kg!
Napisałam skargę do Etihadu, wyjaśniając sytuację ale odpisali mi że nie zwrócą mi pieniędzy.

Odsyłają mnie do swojej strony gdzie rzekomo pisze że mam się skontaktować odnośnie bagażu z partnerem. Tam tylko znalazłam:

Baggage with partner airlines

If your itinerary includes flights marketed by airlines other than Etihad Airways, different baggage rules may apply. For existing bookings, your ticket will have full details of your baggage allowances for each flight in your itinerary.

Na moim bilecie nigdzie nie pisze 23 kg, przy Air Berlin pisze 1PC, przy Etihad 30 kg. Niestety nie jestem wróżką żeby wiedzieć że 1PC = 23 kg.

Czy miał ktoś podobny przypadek i gdzie mogę się z tym zwrócić poza Etihadem który się nie poczuwa do odpowiedzialności za udzielenie błędnych informacji.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
#2 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:37 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1798
niebieski
Cisnij ich reklamacjami - przeslij bilet i napisz im to co nam. I nie odpuszczaj, nawet jesli sprawa bedzie sie ciagnac.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:40 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22450
Napisz jeszcze na ich fanpage na Facebook. Czasami pomaga.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:49 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Obsluge klienta to maja jak w PKS.
Fajna linia jak nie trzeba reklamowac. Na moja skarge (dwukrotnie) nie dali odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:50 

Rejestracja: 20 Lip 2015
Posty: 91
Loty: 53
Kilometry: 127 342
na razie tak zrobiłam ale widać że pracuje tam banda bezmózgów a z takimi się ciężko rozmawia i negocjuje.
Co ciekawe sam babsztyl mi wkleił tekst z ich strony:

Etihad Airways baggage policy applies for the following airlines:
* Aer Lingus
*
* Air Berlin

Twierdzi że i na bilecie i na stronie pisze że powinnam się skontaktować z partnerskimi liniami odnośnie bagażu ale:
1. na moim bilecie nic takiego nie pisze
2. w tekście który sama wkleiła pisze:" if your ticket is issues by another airline, please consult that airline", mój bilet był wydany w całości przez Etihad.

Jak widać sami przeczą sobie i nie potrafią czytać ze zrozumieniem, obawiam się tylko że jeśli same takie orły tam pracują to nic nie wskóram dlatego szukam alternatywy i czy można składać skargi na linie do organizacji nadzorującej linie lotnicze itp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:54 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1798
niebieski
@Ihriel

widac taka maja polityke i dostalas "gotowca", teraz czas na prawdziwe przygladniecie sie problemowi wiec kontynuuj racjonalnie podnoszac swoje racje - powinno sie udac, kasa nie jeast dla nich jakas gigantyczna.


Z FB dobra opcja, zawsze z tego korzystam - pisze na priv, a jak nie pomaga to wrzucam posty na profil.

Pisz z pozycji zawiedzonego klienta a nie agresywnie, przynajmniej na poczatku. Obslugujacy Twoja reklamacje zalatwi ja chetniej, jesli bedzie widzial nastawienie na problem, nie na ludzi. Inaczej moze sie zaczac przerzucanie smierdzacego jaja i sprawa sie wydluzy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 23 Lis 2015 11:55 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Chyba pozostanie droga cywilno-prawna, bo ULC nie zajmuje sie dochodzeniem roszczen finansowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:00 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1798
niebieski
Z sadem nie ma co sie spieszyc - to kosztuje. a Facebook naprawde moze zdzialac cuda;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:08 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Nie namawiam do wszczynania sporu sadowego, tylko odpowiedzialem na pytanie odnosnie ew.mozliwosci prawnych ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 482
niebieski
Jeśli płaciłaś kartą za ten bagaż i linia nie będzie chciała zwrócić kosztów za bagaż to w świetle tego co napisałaś otworzyłbym procedurę chargeback.

Jeśli numer biletu zaczyna się na 607 i na stronie mają podane, że ich warunki dotyczące bagażu obowiązują w lotach wykonywanych przez Air Berlin oraz informacje w Twojej rezerwacji nie przeczą temu to powinnaś otrzymać zwrot za nadbagaż.

Szkoda, że mailowo ich nie dopytałaś przez wylotem bo w tej chwili problem rozwiązałabyś od ręki albo już na lotnisku przy nadawaniu bagażu, mając takie potwierdzenie na piśmie.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:22 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1850
srebrny
niestety potwierdzam, że obsługę Etihad ma gorszą niż niejeden PKS.
Na kilkukrotne moje reklamacje mailowe (różne rezerwacje, różne maile, różne terminy) nigdy nie dostałem ŻADNEJ odpowiedzi, nawet "spadaj". ;)
Dlatego też raczej staram się unikać tej linii, lata się przyjemnie ale jak trafi się problem to absolutnie nic się nie załatwi.
Kiedyś skasowali lot na który miałem rezerwację i dopiero po kilkunastu telefonach do AE udało się trafić na kompetentnego pracownika, który potrafił zmienić rezerwację, która powinna zmienić się z automatu w takiej sytuacji. Nie muszę chyba wspominać ile wydałem na kilkukrotne tel. do AE...
Życzę Ci powodzenia ale nie nastawiaj się na wiele i przyzwyczajaj się do myśli o nieodzyskaniu tych 500zł, telefonowanie odpuść sobie od razu, bo zamiast odzyskać pieniądze to jeszcze dołożysz do interesu. Niestety ULC itp. organizacje nie będą w stanie Ci pomóc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
Jeśli płaciłaś kartą za ten bagaż i linia nie będzie chciała zwrócić kosztów za bagaż to w świetle tego co napisałaś otworzyłbym procedurę chargeback.

Poczytaj, na czym polega i kiedy ma zastosowanie ta procedura.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 482
niebieski
To ze strony jednego z polskich banków:

Chargeback (z ang. obciążenie zwrotne) to procedura inicjowana przez bank we własnym imieniu, na podstawie reklamacji klienta. Umożliwia ona odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej w sytuacji, w której klient nie może dochodzić swoich praw bezpośrednio – np. u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. W ramach procedury, bank wydający kartę przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która jest przekazywana do akceptanta karty.

Kiedy bank może skorzystać z procedury chargeback?
[..]
klient został obciążony (np. przez hotel lub wypożyczalnię) za usługę, której nie zamawiał,
[..]


Jak dla mnie Ihriel nie "zamawiała nadbagażu" a wg dokumentów i warunków na stronie przewoźnika przysługiwał jej bagaż 30kg. Wiem, że mogła nie podawać karty przy stanowisku check-in ale miała wybór pomiędzy dopłaceniem i obyciem lotu a nie wpuszczeniem na pokład. Zapłaciła a teraz dochodzi swoich racji.

Oczywiście najpierw spróbowałbym odzyskać pieniądze procedurą reklamacyjną u przewoźnika ale jeśli to nie przyniesie skutku to założyłbym procedurę chargeback.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:45 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1798
niebieski
Zgadza sie, chargeback ma zastosowanie w przypadku niewykonania uslugi za jaka sie zaplacilo. Probujac skorzystac z tej opcji w tym przypadku Bank nie dosc ze odrzuci reklamacje, to jeszcze moze obciazyc kosztami jej wyjasniania (sciaganie dokumentow od Visa/Mastercard itd)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Sama zapłaciła i dostała to, co opłaciła.
O chargebacku zapomnij...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 23 Lis 2015 12:46 

Zeus napisał(a):
Napisz jeszcze na ich fanpage na Facebook. Czasami pomaga.


Twitter z reguły na wyższy priorytet i czas na udzielenie odpowiedzi jest krótszy - https://twitter.com/etihadhelp
Góra
 PM off  
      
#17 PostWysłany: 23 Lis 2015 13:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 482
niebieski
digger napisał(a):
Zgadza sie, chargeback ma zastosowanie w przypadku niewykonania uslugi za jaka sie zaplacilo. Probujac skorzystac z tej opcji w tym przypadku Bank nie dosc ze odrzuci reklamacje, to jeszcze moze obciazyc kosztami jej wyjasniania (sciaganie dokumentow od Visa/Mastercard itd)


To może z drugiej strony:

Ze strony innego polskiego banku:

Co możesz zareklamować?
[..]
podwójne obciążenie rachunku;
[..]


Czy w tej sytuacji nie zostało dwa razy zapłacone za bagaż? Raz przy zakupie biletu który gwarantował jej 30kg bagażu na wszystkich odcinkach, a drugi raz dopłacając na lotnisku do 30kg 500zł. Jak dla mnie jest to dwukrotnie opłacenie tej samej usługi (a dokładniej jej części - 7kg z 30kg). Jeśli linia lotnicza nie będzie chciała uznać reklamacji lub w jasny sposób wytłumaczyć dlaczego pobrała 500zł za rzekomy nadbagaż to po założeniu obciążenia zwrotnego będzie musiała wytłumaczyć to wystawcy karty.

Jeśli linia lotnicza nie będzie chętna do wyjaśnienia sprawy lub odmówi zwrotu pieniędzy to wg mnie na podstawie posiadanych dokumentów można zareklamować transakcję. Nie widzę nadużycia procedury chargeback w tej sprawie.


Jeszcze na marginesie, czy macie może jakieś dokumenty/strony które mówią o tym, że bank może obciążyć klienta kosztami reklamacji chargeback?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 23 Lis 2015 13:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
wg mnie na podstawie posiadanych dokumentów można zareklamować transakcję

Według Ciebie może i tak, ale obiektywnie absolutnie nie.
Cytuj:
lub w jasny sposób wytłumaczyć dlaczego pobrała 500zł za rzekomy nadbagaż

Nie pobrała. Autorka sama zapłaciła.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 23 Lis 2015 13:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
boots napisał(a):
...
Nie pobrała. Autorka sama zapłaciła.

Została zmuszona zapłacić 2x za to samo.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 23 Lis 2015 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
została nie została -co ma bank do tego?
to moze placmy za drinki na pokladzie a potem sru -niech zwracaja przeciez nam sie nalezy
moim zdaniem chargeback nie jest od takich spraw
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
rw30 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 61 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group