Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Wrz 2016 00:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Kwi 2014
Posty: 522
Loty: 81
Kilometry: 99 157
niebieski
Cześć!

Pytanie natury technicznej - mój lot był opóźniony w marcu 2015 (5h) i w listopadzie 2015 (ponad 4h).
Staram się o odszkodowanie, ale potrzebuję boarding pass - zmieniłam telefon i passbook się nie zapisał...

Marzec to Wizzair i mam fakturę/potwierdzenie (nie mogę znaleźć karty pokładowej ani funkcji ponownego ściągnięcia...), ALE w listopadzie leciałam Ryanairem. Chcę odzyskać karty pokładowe/rezerwacje, ale mam w tym wypadku problem - system Ryanaira nie widzi tego lotu. Co dziwne - kiedy chcę odzyskać każdą inną rezerwację z przeszłości, to funkcja działa, ten lot jest tak jakby skasowany z systemu i nie ma opcji dokopać się do jego szczegółów. Ktoś chciał zatrzeć ślady :D

Czy ktoś przerabiał taką sytuację? Czy jest jakaś opcja na ściągnięcie boarding pass lub potwierdzenie rezerwacji skądkolwiek (oprócz @)? Próbowałam przez starą stronę FR ale też nie śmiga.

+ Jakie są szanse na jakiekolwiek odszkodowanie/odzyskanie kosztów w takim przypadku:
Miałam lot z Manchesteru przez Hamburg do Krakowa (oba loty easyjet)
Lot z Manchesteru opóźniony 4,5h, nie zdążyłabym na przesiadkę w Hamburgu.
Telefon do easyjet - następnego dnia musiałam być w Polsce, nie było mowy o czekaniu.
Załatwili mi lot... do Pragi, a powrót do Krakowa zostawili mi na głowie, z wszystkimi kosztami już po mojej stronie.
Jest jakieś prawnicze uzasadnienie na zwrot kosztów związanych z przejazdem z Pragi do Krakowa? (PB do Wro + pociąg do Krk, przy last minute wyszło ok. 200zł)
Czytałam, że jeśli załatwią alternatywę to nie mam prawa niczego żądać, ale z drugiej strony do mojego miejsca docelowego się nie dostałam więc czy to taka alternatywa?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#2 PostWysłany: 10 Wrz 2016 01:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1071
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
+ Jakie są szanse na jakiekolwiek odszkodowanie/odzyskanie kosztów w takim przypadku:
Miałam lot z Manchesteru przez Hamburg do Krakowa (oba loty easyjet)
Lot z Manchesteru opóźniony 4,5h, nie zdążyłabym na przesiadkę w Hamburgu.
Telefon do easyjet - następnego dnia musiałam być w Polsce, nie było mowy o czekaniu.
Załatwili mi lot... do Pragi, a powrót do Krakowa zostawili mi na głowie, z wszystkimi kosztami już po mojej stronie.
Jest jakieś prawnicze uzasadnienie na zwrot kosztów związanych z przejazdem z Pragi do Krakowa? (PB do Wro + pociąg do Krk, przy last minute wyszło ok. 200zł)
Czytałam, że jeśli załatwią alternatywę to nie mam prawa niczego żądać, ale z drugiej strony do mojego miejsca docelowego się nie dostałam więc czy to taka alternatywa?


Jeśli zaproponowano Ci alternatywny lot w podobnym terminie, kwota odszkodowania może zostać pomniejszona o 50 proc.


To jest mowa o odszkodowaniu od linii lotniczej, teraz co dalej.

Możesz napisać do linii lotniczej o pokrycie kosztów , dołącz rachunki (kopie poniesionych wydatków + proponujesz voucher na dowolny termin i lot z Krakowa) i poczekaj na odpowiedź.
Odszkodowanie nie wyklucza dochodzenia roszczenia - poniesionych kosztów na powrót na drodze sądowej wskutek opóźnienia ze strony przewoźnika - koszt zakupu biletu do Hamburga, koszt zakupu biletów do Krakowa + inne koszty poniesione
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 10 Wrz 2016 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
tego o boarding passie troche nie rozumiem.

Popraw mnie jesli o czyms nie wiem, ale przeciez posiadanie boarding passu nie jest w zaden sposob potwierdzeniem, ze odbylas dany lot / bylas tego dnia na lotnisku etc.

Natomiast w swoich wewnetrznych systemach IT oni maja informacje ze tego dnia tym lotem ostatecznie polecialas. Nawet jesli ta informacja nie jest dostepna dla klientow z poziomu strony www. Wiec moim zdaniem mozesz spokojnie wysylac formularze.
Ew. wczesniej mozesz poprosic o wydruk z programu potwierdzajacy ze tego dnia lecialas na danej trasie, ja czasem tak robie jesli potrzebuje przedstawic boarding pass pracodawcy, a sama karte pokladowa zgubilem, i linie nie robia problemu.

Moze ktos kto ma doswiadczenie z ryanem / wizzem powie cos wiecej, ale nie wydaje mi sie zeby boarding pass byl wymagany. Ja ostatnio przerabialem [czy raczej przerabiam, bo czekam wlasnie na czek] spoznienie z easyJetem, wypelnilem formularz u nich na stronie i nikt mnie nie pytal o boarding pass.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 10 Wrz 2016 20:08 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
Np. ULC do złożenia skargi wymaga tylko kopii potwierdzenia rezerwacji na dany lot, a nie karty pokładowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 10 Wrz 2016 22:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Kwi 2014
Posty: 522
Loty: 81
Kilometry: 99 157
niebieski
rw30 napisał(a):
tego o boarding passie troche nie rozumiem.

Popraw mnie jesli o czyms nie wiem, ale przeciez posiadanie boarding passu nie jest w zaden sposob potwierdzeniem, ze odbylas dany lot / bylas tego dnia na lotnisku etc.

Natomiast w swoich wewnetrznych systemach IT oni maja informacje ze tego dnia tym lotem ostatecznie polecialas. Nawet jesli ta informacja nie jest dostepna dla klientow z poziomu strony www. Wiec moim zdaniem mozesz spokojnie wysylac formularze.
Ew. wczesniej mozesz poprosic o wydruk z programu potwierdzajacy ze tego dnia lecialas na danej trasie, ja czasem tak robie jesli potrzebuje przedstawic boarding pass pracodawcy, a sama karte pokladowa zgubilem, i linie nie robia problemu.

Moze ktos kto ma doswiadczenie z ryanem / wizzem powie cos wiecej, ale nie wydaje mi sie zeby boarding pass byl wymagany. Ja ostatnio przerabialem [czy raczej przerabiam, bo czekam wlasnie na czek] spoznienie z easyJetem, wypelnilem formularz u nich na stronie i nikt mnie nie pytal o boarding pass.


Wiem wiem, że mają kartę/potwierdzenie (wraz z dokładnym czasem odlotu) gdzieś w systemach - w końcu Ryanair odpisał odnośnie tego lotu - raczej chodziło mi o to, czy taki szarak jak ja może ją gdzieś zdobyć.
Wydruk z programu? Powiesz coś więcej? :)

Generalnie składam skargę przez the retail ombudsman (mieszkam w UK) i tam wymagali boarding pass, ale dokumenty które załączyłam powinny im wystarczyć...

Jak Twoje doświadczenia z EasyJet? Długo czekałeś na odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 11 Wrz 2016 12:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
lillymy napisał(a):
rw30 napisał(a):
tego o boarding passie troche nie rozumiem.

Popraw mnie jesli o czyms nie wiem, ale przeciez posiadanie boarding passu nie jest w zaden sposob potwierdzeniem, ze odbylas dany lot / bylas tego dnia na lotnisku etc.

Natomiast w swoich wewnetrznych systemach IT oni maja informacje ze tego dnia tym lotem ostatecznie polecialas. Nawet jesli ta informacja nie jest dostepna dla klientow z poziomu strony www. Wiec moim zdaniem mozesz spokojnie wysylac formularze.
Ew. wczesniej mozesz poprosic o wydruk z programu potwierdzajacy ze tego dnia lecialas na danej trasie, ja czasem tak robie jesli potrzebuje przedstawic boarding pass pracodawcy, a sama karte pokladowa zgubilem, i linie nie robia problemu.

Moze ktos kto ma doswiadczenie z ryanem / wizzem powie cos wiecej, ale nie wydaje mi sie zeby boarding pass byl wymagany. Ja ostatnio przerabialem [czy raczej przerabiam, bo czekam wlasnie na czek] spoznienie z easyJetem, wypelnilem formularz u nich na stronie i nikt mnie nie pytal o boarding pass.


Wiem wiem, że mają kartę/potwierdzenie (wraz z dokładnym czasem odlotu) gdzieś w systemach - w końcu Ryanair odpisał odnośnie tego lotu - [1]raczej chodziło mi o to, czy taki szarak jak ja może ją gdzieś zdobyć.
Wydruk z programu? Powiesz coś więcej? :)

[2] Generalnie składam skargę przez the retail ombudsman (mieszkam w UK) i tam wymagali boarding pass, ale dokumenty które załączyłam powinny im wystarczyć...

[3] Jak Twoje doświadczenia z EasyJet? Długo czekałeś na odpowiedź?


ad[1]. taki szarak jak Ty to pewnie nie ale taka gwiazda jak ja to spokojnie [dowcip]. Mialem ostatnio taka sytuacje z Qatar Airways, ze nie zachowalem karty pokladowej, a jest mi ona potrzeba do pewnych odliczen podatku. Wiec napisalem do nich z zapytaniem, czy moga wyslac mi kopie kart pokladowych, na co oni ze nie ale moga wyslac ekstrakt / wydruk ze swojego systemu IT potwierdzajacy, ze odbylem podroz. I dolaczyli go. Tyle w temacie

ad[2]. nie mam pojecia co do the retail ombudsman ani czego wymagaja. Natomiast, tak na logike to tak jak pisalem - samo posiadanie karty o niczym nie decyduje.

ad[3]. wyslalem formularz, dostepny na ich stronie, po ok tygodniu odpisali ze jak najbardziej mam prawo do odszkodowania i ze w ciagu 3 tygodni wysla czek. Od tego czasu minely z 2 tyg, ciagle czekam na czek.
Ogolnie EasyJet ma u mnie w pracy dosc wysokie notowania jak chodzi o wspolprace z pasazerami czy np przyznawanie tych odszkodowan. W przeciwienstwie do np vuelinga, ktory jest ponoc beznadziejny pod tym wzgledem.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 15 Wrz 2016 19:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
I doszedl juz czek, takze easyJet jest spoko.
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group