Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1561 PostWysłany: 12 Maj 2020 10:39 

Rejestracja: 25 Mar 2017
Posty: 18
Póki co kontaktowałem sie z nimi telefonicznie. Oczywiście wymijające teksty typu bon lepszy, po co Panu zwrot itp. W końcu zmiękła i przyjęła dyspozycję zwrotu. Poprosiłem o potwierdzenie mailowe. Opisali w nim, że przyjęli dyspozycję zwrotu, ale może on potrwać 16 tygodni ...
Ja rozumiem obecna sytuację, ale zasłanianie się Covidem jest nagminne. Firmy maja gdzieś umowy. Z jakiej racji z mojej niewykorzystanej rezerwacji ktoś ma otrzymać pensje bo inaczej będą zwalaniać ludzi. Czy jak mnie zwolnią to ja otrzymam pensje z discover cars? Chore to
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom) Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom)
Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów
#1562 PostWysłany: 12 Maj 2020 11:10 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
No niestety, niektóre branże są lepiej traktowane. U nas tak mają biura podróży (dodatkowe 180 dni na zwrot pieniędzy klientom, jeżeli impreza została odwołana z powodu koronawirusa).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1563 PostWysłany: 12 Maj 2020 14:27 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 105
Podbijam temat -
C
zy są limity w przydzielaniu lvoucherów za nieodbyty lot liniami Qatar?
lichu napisał(a):
No właśnie,
jakaś dziewczyna z infolinii mówiła mi dzisiaj że są ograniczenia ilościowe voucherów z jakiegoś gwarantowanego programu -
Co mnie zaniepokoiło.
chyba że to fake?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 12 Maj 2020 16:59, edytowano w sumie 1 raz
Dodaję cytat. ( na infolinii powinni wiedzieć)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1564 PostWysłany: 12 Maj 2020 16:25 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 584
...i sie doczekalem :) irlandzki National Transport Authority odpisal mi dzis rano dokladnie to samo, co mowi art 18 atenskiej dyrektywy 1177 z 2010r, czyli ze w powyzszej sytuacji to pasazer decyduje o formie zwrotu za niewykorzystany bilet.
Zaczalem wiec pisac kolejnego maila do Irish Ferries, w ktorym chcialem podeprzec swoja argumentacje uzyskana minute wczesniej opinia - nie zdazylem :)
Po 3 dniach milczenia armator przyslal mi nowa rezerwacje z sugerowana przeze mnie wczesniej data - ale zamiast zarezerwowanej wczesniej kabiny mialbym plynac/koczowac 18h na rozkladanym fotelu.
Podziekowalem uprzejmie za ten gest, ale z uwagi na stan kregoslupa poprosilem jednak o kabine - tak, jak w pierwszej rezerwacji :) lub o zwrot kosztow biletu.
W ciagu 5 minut otrzymalem potwierdzenie rezerwacji z kabina :)
Moc National Transport Authority zostala blyskawicznie potwierdzona :) Gdybym nie byl klotliwy, zawziety i dociekliwy, to stalbym sie szczesliwym posiadaczem bezuzytecznego vouchera :)
Mam tylko nadzieje, ze nie napietnuja mnie podczas rejsu ;)
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#1565 PostWysłany: 13 Maj 2020 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 582
Kilometry: 931 920
złoty
Tom Jed napisał(a):
Mam tylko nadzieje, ze nie napietnuja mnie podczas rejsu ;)
Gratulacje.
Masz jak w banku.

_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1566 PostWysłany: 13 Maj 2020 11:19 

Rejestracja: 08 Sty 2019
Posty: 584
Na gablote, to jeszcze pol biedy, gorzej gdyby np. Zamiast na gablote padlo haslo za burte :)
_________________
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off
le_szek lubi ten post.
 
      
#1567 PostWysłany: 13 Maj 2020 12:12 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 233
niebieski
frycu81 napisał(a):
W lutym rezerwowałem na stronie Discover Cars auto na czerwiec w Bergamo ( wypożyczalnia SIXT)....


U mnie rezerwacja przez kanadyjska wersję Autoeurope. Odczekałem też do anulowania lotu w maju. Spodziewałem się problemów po tym jak ze strony zniknęła opcja anulowania i pojawił się dopisek o możliwości otrzymania vouchera +10%. Jednakże po kontakcie mailowym zdecydowałem się na full refund (mimo propozycji vouchera) i w ciągu tygodnia otrzymałem zwrot na kartę.

Tak, że nie ma jednej dobrej odpowiedzi czy lepiej unikać pośredników przy rezerwacji auta. Wszystko zależy od pośrednika, podobnie może być z rezerwacją bezpośrednio w wypożyczalni - wszystko zależy od przypadku, jakaś mała może się wypiąć całkiem, większa mając większą siłę może dawać voucher (i koniec) albo robić zwroty.

W przypadku natomiast linii lotniczych (jak widać z różnych przypadków opisywanych na forum) to ja dochodzę do wniosku, że lepiej kupować bezpośrednio.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1568 PostWysłany: 13 Maj 2020 12:32 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1707
Loty: 637
Kilometry: 1 066 169
srebrny
Bilet RT za mile M&M. Lot tam odwołany (ET). Z tego co czytałem to zwroty za mile bedą ' w blizej nieokreślonej przyszłości". Dostał już ktoś?

Gdybym chciał tylko zmienić datę to muszę podjąć decyzję do daty anulowanego lotu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1569 PostWysłany: 13 Maj 2020 15:06 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
Komisja wydała dzisiaj rekomendację w sprawie voucherów oferowanych m.in. przez linie lotnicze zamiast zwrotu ceny odwołanych lotów.
https://ec.europa.eu/info/sites/info/fi ... ers_en.pdf

Ważne: rekomendacja nie zmienia nic w podstawowej zasadzie wynikającej z rozporządzenia nr 261/04 o ochronie praw pasażerów. Voucher nie może być obowiązkowy, pasażer może go nie przyjąć i ma wtedy prawo do zwrotu pieniędzy.
Pkt 1 rekomendacji: "This Recommendation concerns vouchers that carriers or organisers may propose to passengers or travellers, as an alternative to reimbursement in money, and subject to the passenger’s or traveller’s voluntary acceptance ...." (podkreślenie moje).

Zalecenia Komisji dotyczą okresu ważności voucherów, wprowadzenia dla nich ochrony na wypadek upadłości linii lotniczej, jak również możliwości przekazywania voucherów innym osobom. Mają ogólnie na celu doprowadzenie do sytuacji, w której więcej osób będzie się z własnej woli decydowało na przyjęcie vouchera. Ale cały czas to ma być z własnej woli.

Zalecenie Komisji nie jest źródłem prawa, tzn. na jego podstawie państwa członkowskie mogą dopiero wprowadzić odpowiednie regulacje.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1570 PostWysłany: 13 Maj 2020 16:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7365
HON fly4free
Czytając rekomendacje dot. voucherów (str. 5 i nast.) czuję satysfakcję, bo już 30.03 pisaliśmy w tym wątku, jakie powinny być uwarunkowania dla wydawania takich "papierów wartościowych" (odwolywanie-rezerwacji-w-zw-z-koronawirusem,18,148565?start=1220#p1324048). Miło, że KE wsłuchała się w nasze głosy :)
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#1571 PostWysłany: 13 Maj 2020 16:51 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
I można wiedzieć jakie to uwarunkowania? To powiedzmy "specjalistyczny" angielski dlatego jakby dało radę przetłumaczyć;-)
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1572 PostWysłany: 13 Maj 2020 17:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7365
HON fly4free
Na to, żeby samemu pisać tu tłumaczenie czasu nie mam, więc wrzucam surowy, nieobrobiony efekt działania deepl.com (oddaje istotę rzeczy, numeracja prawidłowa):

"Zalecane cechy bonów

3. Okres ważności bonów powinien wynosić co najmniej 12 miesięcy.

Z zastrzeżeniem pkt 5, przewoźnicy i organizatorzy powinni automatycznie zwrócić danemu pasażerowi lub podróżnemu kwotę na podstawie danego bonu najpóźniej 14 dni po upływie okresu ważności bonu, jeżeli nie został on zrealizowany. Dotyczy to również zwrotu pozostałej kwoty danego bonu w przypadku poprzedniego częściowego wykupu.

4. Jeżeli okres ważności bonu jest dłuższy niż 12 miesięcy, pasażerowie i podróżni powinni mieć prawo do żądania zwrotu kwoty pieniężnej nie później niż 12 miesięcy po wydaniu danego bonu. Powinni oni mieć takie samo prawo w dowolnym momencie po tym terminie, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawnych dotyczących przedawnienia.

Przewoźnicy i organizatorzy mogą rozważyć możliwość wystąpienia o zwrot kosztów w dowolnym momencie wcześniej niż 12 miesięcy po wydaniu danego bonu, jeżeli pasażer lub podróżny wystąpi z takim wnioskiem.

5. Pasażerowie i podróżni powinni mieć możliwość wykorzystania bonów w celu dokonania płatności w odniesieniu do wszystkich nowych rezerwacji dokonanych przed upływem terminu ich ważności, nawet jeżeli płatność lub usługa mają miejsce po tym terminie.

6. Pasażerowie i podróżni powinni mieć możliwość korzystania z bonów w celu dokonania płatności za wszelkie usługi transportowe lub zorganizowane podróże oferowane przez przewoźnika lub organizatora.

7. W zależności od dostępności i niezależnie od taryfy lub różnicy w cenie,

- Przewoźnicy powinni zapewnić, aby vouchery umożliwiały pasażerom podróż na tej samej trasie na tych samych warunkach usług, które zostały wyszczególnione w pierwotnej rezerwacji;

- organizatorzy powinni dopilnować, aby vouchery umożliwiały podróżnym zarezerwowanie umowy o zorganizowaną podróż z wykorzystaniem tego samego rodzaju usług lub o równoważnej jakości, co rozwiązany pakiet.

8. Przewoźnicy i organizatorzy powinni rozważyć rozszerzenie możliwości wykorzystania voucherów na rezerwacje u innych podmiotów należących do tej samej grupy przedsiębiorstw.

9. W przypadku gdy odwołaną usługę transportową lub zorganizowaną podróż zarezerwowano za pośrednictwem biura podróży lub innego pośrednika, przewoźnicy i organizatorzy powinni zezwolić na wykorzystanie voucherów w przypadku nowych rezerwacji również za pośrednictwem tego samego biura podróży lub innego pośrednika.

10. Vouchery na usługi transportowe powinny być zbywalne na rzecz innego pasażera bez żadnych dodatkowych kosztów. Bony na zorganizowane imprezy turystyczne powinny być również możliwe do przeniesienia na innego podróżnego bez żadnych dodatkowych kosztów, jeżeli podmioty świadczące usługi zawarte w pakiecie zgodzą się na ich przeniesienie bez żadnych dodatkowych kosztów.

11. W celu zwiększenia atrakcyjności bonów organizatorzy i przewoźnicy mogliby rozważyć wydanie bonów o wartości wyższej niż kwota wszelkich płatności za pierwotnie zarezerwowaną zorganizowaną podróż lub usługę transportową, na przykład w formie
dodatkowych kwot ryczałtowych lub dodatkowych elementów usług.

12. Vouchery powinny wskazywać okres ważności oraz określać wszystkie związane z nimi prawa. Powinny być one wydawane na trwałym nośniku, takim jak poczta elektroniczna lub papier."
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1573 PostWysłany: 13 Maj 2020 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 655
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
Dość optymistycznie wz. WIZZ :

Lot skasowany 21.03
Mail potwierdzający , że nie chce punktów Wizz i będą przetwarzać refund ( wtedy srodki Wizz zniknely z konta ) 15.04
Dziś 13.05 kasa na koncie

OSK napisał(a):
Bilet RT za mile M&M. Lot tam odwołany (ET). Z tego co czytałem to zwroty za mile bedą ' w blizej nieokreślonej przyszłości". Dostał już ktoś?

Gdybym chciał tylko zmienić datę to muszę podjąć decyzję do daty anulowanego lotu?


Jeszcze na początku kwietnia przetworzyli mi to w tydzień dla pierwszej rezerwacji którą miałem skasowaną , a potem zmienili polityke na "refund at later date" a kolejne dwie rezerwacje mam odwołane.
"Został Pan dopisany do listy osób oczekujących na dokonanie zwrotu , jak tylko będzie to możliwe , automatycznie będzie dokonany zarówno zwrot mil jak i opłat lotniskowych" - odpowiedź z przed kilku dni na maila , którego do nich wysłałem w tej sprawie celem potwierdzenia ( mój lot miał być za kilka dni ).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
OSK uważa post za pomocny.
 
      
#1574 PostWysłany: 13 Maj 2020 20:47 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 769
Loty: 145
Kilometry: 308 365
srebrny
Aktualnie siedzimy i odwołujemy wszystko co tak pięknie planowaliśmy. Nie jest to miłe.
Do tej pory idzie opornie, ale z sukcesami (zwroty, przełożone terminy, Vouchery - bo i tak nie odpuszczę i chcę tam pojechać).

Ale teraz główne pytanie: czy ktoś negocjował z "esyrentcars"?, w tym wypadku chodzi o Korsykę, a konkretnie Bastię i wypożyczalnię Budget, jako realizatora. Nie wiem jak do tego się zabrać. Gadać z easy RentCars, czy Budget? To mój pierwszy raz (przed 60-tką :lol: ) i nie wiem jak do tego podejść.
Proszę o radę.
_________________
Relacje: Bali oczami początkujących turystów (2022).
Emeryci w podróży - Singapur i Malezja (2023), Algarve (2023)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1575 PostWysłany: 13 Maj 2020 20:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 655
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
@potek7 jaki konkretnie masz problem z easyrentcars ? Za rezerwacje z darmowym anulowaniem zwrocili mi kasę ekspresowo. Jesli nie masz darmowego anulowania to gadalbym bezposrednio z nimi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
potek7 lubi ten post.
potek7 uważa post za pomocny.
 
      
#1576 PostWysłany: 13 Maj 2020 22:44 

Rejestracja: 23 Lut 2014
Posty: 33
Ja mam problem z Economybookings - mam przez nich wypozyczone auto w Alamo - mam na mailu info ze darmowa anulacja, ale vouchera nie mam pobranego zapisanego. Teraz widze ze za anulacje pobieraja min 75 e! A po kliknieciu w "view voucher" jest info takie same ze anulacja to opłata 75E. Pamiętam dokładnie ze anulacja była darmowa, bo zawsze zwracam na to uwagę, zreszta mam to w mailu. jakiś pomysł jak to załatwić? zaraz mija mi 48 h do wypozyczenia...
Pisałam kiedys z ich punktem obsługi bo nie chcieli oddac roznicy w cenie po zmianie oferty i jak grochem o sciane: ja swoje, a oni swoje z stylu: dostała Pani najlepsza ofertę an ten dzien i tego typu... czuje ze tym razem moze być podonie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1577 PostWysłany: 14 Maj 2020 07:40 

Rejestracja: 24 Kwi 2014
Posty: 11
Witam,
w styczniu rezerwowałem apartament w Czarnogórze z opcją bezzwrotną.
Wczoraj zadałem pytanie czy jest możliwość rezygnacji w związku z zaistniałą sytuacją.
Dostałem odpowiedź, że zwrotu nie zrobią, ale mogą przebookować na inny lub ten sam termin z rabatem.
Pytanie moje czy tu nie może tkwić haczyk, że jeśli przebookoje na ten sam termin to termin rezerwacji będzie majowy co za tym idzie po 6 kwietnia, więc booking nie zrobi już zwrotu?
Jak ogólnie wygląda sprawa zwrotów przez booking, ma ktoś jakieś doświadczenia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1578 PostWysłany: 14 Maj 2020 09:49 

Rejestracja: 22 Sie 2015
Posty: 115
Loty: 48
Kilometry: 70 122
kb_poland napisał(a):
Dość optymistycznie wz. WIZZ :
Lot skasowany 21.03
Mail potwierdzający , że nie chce punktów Wizz i będą przetwarzać refund ( wtedy srodki Wizz zniknely z konta ) 15.04
Dziś 13.05 kasa na koncie


Oo, dobrze wiedzieć. :) A jaka metoda płatnosci? Przelew czy kartą?
17 kwietnia wyklikałam mój "refund", moze w końcu przyjdzie.

A czy ktoś już dostał moze refund z Ryanaira? Ile się czeka, tak realnie? Znajomy z roboty twierdzi, że dostał po 2 dniach - aż mi się wierzyć nie chce.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#1579 PostWysłany: 14 Maj 2020 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 655
Loty: 290
Kilometry: 723 470
niebieski
@magda1enka płatność kartą.

Mocno powątpiewam w te Refundy od Ryanaira , sam mam trzy w toku i w jednym przypadku już poszedł chargeback. Jak ktoś dostał niech się pochwali ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#1580 PostWysłany: 14 Maj 2020 12:15 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
Teraz być może (oby!) refundy z linii lotniczych przyspieszą. Do tej pory linie lotnicze się ociągały licząc na to, że Komisja pozwoli im na wciskanie voucherów zamiast refundów i ostro lobbowały za takim rozwiązaniem. Wczorajsza rekomendacja Komisji przecięła te spekulacje i jednoznacznie podkreśliła, że zwrot w formie voucheru jest dopuszczalny tylko za zgodą klienta. Jeżeli klient żąda refundu, to ma do niego prawo.
dw.com/pl/bruksela-próbuje-ratować-wakacje/a-53425594
Góra
 Profil Relacje PM off
adam.pawel lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: KamcioPL, Legion1, wasil10 oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group