Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1381 PostWysłany: 13 Kwi 2020 16:35 

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 254
niebieski
Tak wiem, chargeback mam założony na lot z HKG do TPE. Loty skasowane w lutym i od tej pory brak kontaktu z Opodo. Niestety zakup karta Visa. Zobaczymy jak się skończy, poinformuje. Dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
#1382 PostWysłany: 13 Kwi 2020 18:06 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1444
złoty
@seal, skąd to wziąłeś, że na chargeback jest 120 dni od daty, w jakiej miała być wykonana usługa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1383 PostWysłany: 13 Kwi 2020 18:29 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@meczko:

https://www.mastercard.us/content/dam/m ... -guide.pdf

Tu jest dla Mastercarda wszystko.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1384 PostWysłany: 13 Kwi 2020 20:44 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Skoro usługa nie będzie wykonana to co organizacje płatnicze biorą pod uwagę jeśli decydują się na chargeback lub nie?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1385 PostWysłany: 13 Kwi 2020 21:34 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1444
złoty
@neverstopexploring, tu są FAQ Visy dotyczące chargebacku w związku z Covid-19:
https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/su ... vid-19.pdf

W skrócie z tego, co wyczytałem: chargeback nie przysluguje, jeżeli przyczyną anulowania lotu był zakaz lotów wydany przez rząd, ale przysługuje, jeżeli linia lotnicza skasowała lot w związku ze spodziewanym niskim popytem.

Warto w tym kontekście pamiętać, że wydany przez polski rząd zakaz lotów od 15 marca obowiązywał pierwotnie tylko do 29 marca:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 200436.pdf
Dopiero potem ten zakaz był przedłużany kolejnymi rozporządzeniami, obecne obowiązuje do 24 kwietnia i też na pewno zostanie przedłużone.
http://isip.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 200644.pdf

Żeby sprawdzić, czy w danym przypadku przysługuje chargeback wg zasad Visy, trzeba dotrzeć do rozporządzenia w wersji na dzień anulowania danego lotu. Np. jeżeli 18 marca skasowano lot z 1 kwietnia, to chargeback powinien moim zdaniem przysługiwać, bo w momencie anulowania lotu dzień 1 kwietnia nie był jeszcze objęty zakazem wydanym przez rząd (obowiązywał wtedy zakaz do 29 marca).
Tak samo jeżeli teraz zostanie anulowany lot, który ma się odbyć 25 kwietnia albo później.

Oczywiście trzeba byłoby też uwzględnić ewentualne zakazy w miejscu docelowym i portach przesiadkowych.
Góra
 Profil Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
      
#1386 PostWysłany: 13 Kwi 2020 21:53 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Jak dobrze rozumiem w chwili obecnej wszystkie linie oferują minimum vouchery ( nawet gdy lot nie jest anulowany? ) walczyć o więcej aniżeli voucher można tylko w sytuacji anulowania lotu?

Jeśli dostanę voucher a linia upadnie można wnioskować o chargeback za voucher? Czy wtedy można jedynie liczyć na wyciągnięcie kasy od wierzycieli?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1387 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Póki nie ma anulacji to nie oferują voucherów,tak dobrze nie ma ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1388 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:23 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1444
złoty
-- 13 Kwi 2020 22:20 --

@neverstopexploring, tak, zwrot kasy należy się w razie anulowania lotu przez linię lotniczą. Jeżeli Ty anulujesz rezerwację, to stosuje się warunki danej taryfy, czyli w najtańszych taryfach nie ma zwrotu. Linia powinna wtedy przynajmniej oddać podatki i opłaty, przepada cena biletu. Więc wtedy voucher może być sensowną opcją.

Co do drugiego pytania, to ta kwestia jest w tych FAQ Visy (pytanie 7 i 8). Stosuje się zasady dla pierwszej transakcji. W skrócie: jeżeli Ty skasowałeś rezerwację i dostałeś za to voucher, to w razie późniejszego bankructwa linii mogą odmówić chargebacku za niewykorzystany voucher. Jeżeli to linia anulowała lot, a Ty zgodziłeś się na voucher zamiast przysługującego Ci refundu, to przysługuje Ci chargeback za niewykorzystany voucher, bo przysługiwał też za pierwotnie anulowany przez linię lot.

-- 13 Kwi 2020 22:23 --

@miriam, właśnie niektóre linie oferują, np. Lufthansa - prawo do przebukowania każdego lotu na dowolną datę i dowolną destynację, do określonego terminu (chyba 31.12.2020), z dopłatą do różnicy w cenie. Nie trzeba rezerwować nowego lotu teraz, można nawet po dacie pierwotnego lotu, chyba do 31.8. Czyli efektywnie to jest voucher na późniejsze loty.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#1389 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:30 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
miriam napisał(a):
Póki nie ma anulacji to nie oferują voucherów,tak dobrze nie ma ;)



To czemu Air France lata na Martynikę cały czas a oferuje mi voucher?

Jak ktoś obecnie ma sobie wybrać nowy termin skoro nie wiadomo kiedy sytuacja z tym gó....się unormuje?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1390 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Czyli nie miałam racji,jednak jest dobrze choć nie wszędzie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1391 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:55 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
miriam napisał(a):
Czyli nie miałam racji,jednak jest dobrze choć nie wszędzie ;)



Można wiedzieć , które linie zmuszają dziś do podróży? Zmiany terminu w obecnej sytuacji też nie oferują?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1392 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
W6, jeśli nie anulują lotu nie oferują bezpłatnie zmian.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1393 PostWysłany: 13 Kwi 2020 23:07 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1444
złoty
Ryanair też nie daje możliwości zmiany rezerwacji, jeżeli lot nie został anulowany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1394 PostWysłany: 14 Kwi 2020 06:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
@meczko FR nie pobiera opłaty za zmianę rezerwacji (przynajmniej na rezerwacje z kwietnia/maja) gdy lot nie został anulowany, tylko różnicę w cenie biletu. Problem w tym, że ceny biletów przy takiej zmianie są niejednokrotnie ponad dwukrotnie wyższe, niż nowe bilety w tych samych datach :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1395 PostWysłany: 14 Kwi 2020 10:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 640
niebieski
Jakby co to Expedia zwróciła dziś kasę za bezzwrotny nocleg z Ibis Budget. Całość trwała jakoś od końca marca więc względnie szybko.

Jeszcze na tym zarobiłem bo dolar podrożał. xD
Góra
 Profil Relacje PM off
Arekkk lubi ten post.
 
      
#1396 PostWysłany: 14 Kwi 2020 10:35 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 30
Hej, miałam kupione przez OPODO loty z Warszawy na Bali z przesiadką w Singapurze na 25 kwietnia. Lot z Warszawy do Singapuru miał się dobyć linią LOT, a z Singapuru na Bali Jetstar Asia. Kontaktowalam się z LOT, ale proponuje jedynie voucher lub zmianę dat, natomiast kasy nie chcą oddać. Mówią , ze zwrot kasy moze byc dokonany jedynie przez Opodo. Z Opodo w żaden sposób nie da skontaktować. Nie maję emaila, telefonów nie odbierają, jest jedynie chat z botem. Nie pasują mi vouchery ani zmiany dat, muszę odzyskać pieniądze. Bardzo proszę podpowiedzcie mi co mogę zrobić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1397 PostWysłany: 14 Kwi 2020 11:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Walczyć i uzbroić się w cierpliwość bo łatwo nie będzie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1398 PostWysłany: 14 Kwi 2020 14:09 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 30
nie wiem jak walczyć bo nie da się w żaden sposób skontaktować z Opodo :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1399 PostWysłany: 14 Kwi 2020 14:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@kaloszz1 Polecam dokładnie wczytać się w ten temat ,zwłaszcza od #1390.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1400 PostWysłany: 14 Kwi 2020 15:03 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 30
płaciłam przelewem, a nie kartą, także z tego co czytałam to nie mogę zrobić chargeback :(
moj lot został odwołany, natomiast linia lotnicza LOT umozliwia jedynie otrzymanie vouchera albo zmianę dat. W celu odzyskania pieniędzy odsyłają do opodo, a z nimi nie ma kompletnie żadnego kontaktu :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group