Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1361 PostWysłany: 12 Kwi 2020 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3710
srebrny
Wczoraj mi KLM skasował czerwcową Kolumbię. Dzisiaj telefon na warszawski numer KLM, po kilku minutach oczekiwania udało się porozmawiać z konsultantką. Nie interesuje mnie zwrot kasy ani voucher, z pozyskanych informacji możliwe jest przebukowanie na loty do 30 listopada. Chciałem na styczeń 2021 ale na dzień dzisiejszy nie ma takiej opcji.
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Arekkk uważa post za pomocny.
 
      
Egipt luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2406 PLN. Wyloty z 2 miast Egipt luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2406 PLN. Wyloty z 2 miast
Tanie loty do Turcji: Izmir z Warszawy od 387 PLN Tanie loty do Turcji: Izmir z Warszawy od 387 PLN
#1362 PostWysłany: 12 Kwi 2020 12:54 

Rejestracja: 02 Kwi 2020
Posty: 0
Milenalena napisał(a):
Nie bede oryginalna bo tez mam problem z biletami, a raczej ze zwrotem środków. Bilety kupione przez gotogate, Emirates na infolinii informuje, ze przy zwrocie potrącają 1300-1500 zł zgodnie z polityka ich firmy. Tylko dlaczego, skoro loty są odgórnie odwołane? Gotogate oczywiście nie odpisuje i nie odbierają telefonów. Dostałam od G2G maila, ze moge wypełnić link i otrzymam voucher na kolejne podróże. Tylko co mi po voucherze jak ja teraz wole gotówkę. Miał ktos taka sytuacje?



A tego maila o voucherze na kolejne podróże dostałaś z automatu? Czy w jakiś sposób się jednak kontaktowałas przez formularz (bo rozumiem, ze na telefony ani maile i tak nie odpisują)?

Ja pisałam pare postów wcześniej, ze tez mam problem z G2G - nie da się z nimi skontaktować, bilet mam wystawiony przez united i jakiś ich auto responder wysyła info, ze zwrot jest niemożliwy, jedynie voucher do wykorzystania na przyszłość ale boje się póki co akceptować taka opcje, bo liczę na jakiś odzew ze strony G2G...

Spróbuje jeszcze znaleźć jakiś namiar na infolinie United, tylko nie wiem czy maja jakaś dedykowana europejska czy tylko do USA się można dodzwonić
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1363 PostWysłany: 12 Kwi 2020 18:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1883
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
Moje podsumowanie co do zwrotów:

Air France/KLM- wizyta w biurze AF na lotnisku Chopina, rozmowa na polskiej infolinii KLM, rozmowa na polskiej infolnii AF, rozmowa na hiszpańskiej infolinii KLM (tam zostałem skierowany z polskiej infolinii), próba wysłania wniosku o zwrot poprzez stronę KLM (błąd i info żeby kontaktować się z infolinią)- finalnie do wyboru albo zmiana terminu albo voucher. Bez szans na zwrot gotówki. Od ponad 3 tygodni czekam na voucher.
Ryanair- szybko przyszedł mail żeby złożyć wniosek o zwrot. Wniosek poszedł, a kilka dni temu mail,ze niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość
Wizair- Maile o odwołaniu lotów i możliwości zwrotu środków na konto wizz, a następnie przelanie ich na kartę kredytową- zgodnie z informacją czekam na kasę
LATAM- wysłane wnioski poprzez stronę o zwrot środków. Wnioski przyjęte i finalnie przyszły 4 vouchery o, które tak naprawdę nie prosiłem. Ważne rok.
JetSmart- wniosek o zwrot kasy wysłany. Minęło ponad 3 tygodnie i do tej pory żadnej informacji zwrotnej.
Amaszonas- wysłany wniosek o zwrot, zwrotka, że trzeba się kontaktować z pośrednikiem. Wysłany mail do Supersaver. Póki co jedyne co dostałem to automatyczna odpowiedź mailowa.
Machu Pichcu- wysłany mail z prośbą o zwrot środków za zakupiony bilet. Pierwsza odpowiedź - tylko zmiana terminu do końca roku. Wysłany ponowny mail z prośbą o zwrot środków- odpowiedź, że moja prośba jest rozpatrywana. Minęło już blisko 2 tyg i do tej pory żadnej informacji.

Więc tak naprawdę do tej pory nie odzyskałem praktycznie nic ze środków włożonych w zaplanowany wyjazd. Jedynie LATAM wysłał vouchery o, które tak naprawdę nie prosiłem ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1364 PostWysłany: 12 Kwi 2020 19:25 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
-- 12 Kwi 2020 19:21 --

2catstrooper napisał(a):
Emirates kategorycznie odmawia w tej chwili zwrotow gotowki, nawet na loty, ktore mialam zabukowane z Europy. Tylko vouchery. Jesli chce sie gotowki, to potraca wedlug taryfy biletu. Chargeback nie dal rady.


Dlaczego chargeback nie dał rady? Co dokładnie odpowiedzieli w banku uzasadniając odmowę?

-- 12 Kwi 2020 19:25 --

Legion1 napisał(a):
Air France/KLM- wizyta w biurze AF na lotnisku Chopina, rozmowa na polskiej infolinii KLM, rozmowa na polskiej infolnii AF, rozmowa na hiszpańskiej infolinii KLM (tam zostałem skierowany z polskiej infolinii), próba wysłania wniosku o zwrot poprzez stronę KLM (błąd i info żeby kontaktować się z infolinią)- finalnie do wyboru albo zmiana terminu albo voucher. Bez szans na zwrot gotówki.


Jawne łamanie prawa. Póki co unijne rozporządzenie 261/04 nie zostało zmienione, więc linie lotnicze mają obowiązek zwrotu kasy za skasowane przez siebie loty jeżeli klient nie zgadza się na otrzymanie vouchera.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1365 PostWysłany: 12 Kwi 2020 19:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8584
złoty
Cytuj:
Jawne łamanie prawa.

No i co zrobisz?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1366 PostWysłany: 12 Kwi 2020 19:36 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11324
Loty: 480
Kilometry: 755 414
@meczko Np. Visa wstrzymała przyjmowanie zgłoszeń chargeback, jeśli są związane one z pandemią koronawirusa. Jest już wątek koronawirus-a-chargeback,1498,151008
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1367 PostWysłany: 12 Kwi 2020 22:25 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
Jawne łamanie prawa.

No i co zrobisz?


Reklamacja, wezwanie do zapłaty, pozew. Mając nadzieje, że nie zbankrutują przez ten czas, ale w przypadku KLM/Air France jest szansa, że rządy nie dadzą im upaść.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1368 PostWysłany: 12 Kwi 2020 22:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8584
złoty
Wyrok za jakieś dwa lata. I nie wiadomo, czy taki, jakiego oczekujesz...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1369 PostWysłany: 12 Kwi 2020 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1883
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
@meczko mój pech polegał na tym, że moje loty (bynajmniej 2 pierwsze) normalnie się odbyły.
Co z tego, że nie miałbym jak dostać się do Paryża oraz, że w Chile nikt by mnie nie wypuścił z lotniska.
Lot odbył się zgodnie z planem i to też był jeden z argumentów na infolinii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1370 PostWysłany: 12 Kwi 2020 22:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Jeśli lot odbył się zgodnie z planem, a Ty zrobiłeś no-show to przysługuje Ci to, co przewoźnik oferuje w takim przypadku i na jego zasadach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1371 PostWysłany: 12 Kwi 2020 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1883
Loty: 262
Kilometry: 438 549
srebrny
@marek2011 o zwrot ubiegalem się na kilka dni przed pierwszym lotem. I od samego początku było kierowanie na zmianę terminu lub voucher. Jako jeden z argumentów używano własnie tego, że loty odbywają się zgodnie z rozkładem. Ostatnia rozmowę odbyłem dzień przed lotem, a finalnie wniosek o zwrot złożyłem w dniu lotu wiedząc, że nic już nie jestem w stanie wywalczyć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1372 PostWysłany: 13 Kwi 2020 00:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Rozumiem, chodzi o to, że są niejako "dwa reżimy" tych rozliczeń niezrealizowanych rezerwacji:
Pierwszy, gdy dane loty nie zostały skasowane przez przewoźnika (odbyły się), a pasażer nie chciał lub nie mógł lecieć z jakiś względów - wtedy o tym co w tej sytuacji zrobić decyduje polityka danej linii - nie musi ona oferować zwrotu kasy. I to jest Twój przypadek, jak rozumiem.
Drugi, gdy to przewoźnik skasował loty (nie obyły się, wszystko jedno z jakiego powodu) - wtedy przewoźnik, poza różnymi ewentualnymi opcjami jak przebookowanie, voucher, mile , musi zaoferować zwrot kasy , przynajmniej wtedy, gdy m.in. podróż rozpoczynała się w UE albo USA. Inna sprawa to praktyczna egzekucja tego obowiązku.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#1373 PostWysłany: 13 Kwi 2020 04:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 509
złoty
@meczko

W banku odpowiedzieli, ze nie autoryzuja chargebackow jesli odwolany lot zostal odwolany z powodu covid-19 i jesli linia zaoferowala inne rozwiazanie (w tym przypadku voucher).
Kiedy powolalam sie na prawo unijne, bo lot byl z EU, to odpowiedziano mi, ze skoro nie jestem rezydentka Unii, to takie rozporzadzenie mnie nie dotyczy.

Zapytalam sie wiec banku, czy to znaczy, ze jesli zrobie cos nielegalnego w Unii, a co w Japonii jest legalne, to mam powiedziec policji, ze prawo unijne mnie nie obowiazuje, bo nie jestem rezydentka? Parodia jakas.

Ale odmowili, bo powiedzieli, ze linia oferuje voucher.

Karta (VISA) zostala wydana przez jeden z japonskich mega-bankow.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko uważa post za pomocny.
 
      
#1374 PostWysłany: 13 Kwi 2020 08:33 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2275
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@2catstrooper: tu już trwa podobna dyskusja: viewtopic.php?f=1498&t=151008
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1375 PostWysłany: 13 Kwi 2020 11:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 509
złoty
@seal, tak widzialam, ale @meczko sie pytal, wiec mu odpowiedzialam.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1376 PostWysłany: 13 Kwi 2020 12:46 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
@2catstrooper, dzięki za wyjaśnienie. Skoro do odmowy chargebacku doszło w Japonii, a odmawiającym był japoński bank, to są jednak szanse, że w Polsce praktyka będzie inna.
Swoją drogą przypomina mi to sytuację już sprzed wielu lat, kiedy mieliśmy znaczne opóźnienie lotu KLM z Singapuru i miejscowy pracownik KLM na lotnisku w Changi długo mi wyjaśniał, że rozporządzenie 261/04 się nie stosuje, bo Singapur nie jest w UE. Nawet na moje życzenie napisał mi to na kartce i podpisał :) Po powrocie do Polski zabrałem się za reklamacje, potem ULC i po nieco ponad roku dostaliśmy 2x600 euro odszkodowania :)

@Legion1, skoro lot nie został skasowany i się odbył, to niestety formalnie linia miała rację, nawet jeżeli z powodu pandemii nie mogłeś z niego skorzystać. Czyli cofam to, co napisałem powyżej, nie złamali prawa. Bezwarunkowy zwrot kasy, przewidziany wprost w rozporządzeniu 261/04, należy się tylko w przypadku skasowania lotu przez linię lotniczą. Tak jak napisał @marek2011
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1377 PostWysłany: 13 Kwi 2020 15:03 

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 254
niebieski
Ktoś poradzi co robić? Jutro wylot z LH do HKG - oczywiście loty skasowane więc daleko nie polecę. Rezerwacja była kupiona za pośrednictwem Gotogate. Do pośrednika dodzwonić się nie można (informacja po ang że czas oczekiwania dłuższa niż 2 h i samoczynnie rozłączają - co pewnie wszyscy ich klienci teraz znają), pisać można w kółko ale bez efektów. Do LH dodzwoniłem się bez problemu, ale oni w sprawie zwrotu środków odsyłają do pośrednika. Co zrobić aby nie uciekł mi jakiś termin na złożenie wniosku o zwrot środków, co chyba powinno nastąpić przed wylotem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1378 PostWysłany: 13 Kwi 2020 15:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
wercyngetoryx napisał(a):
nie uciekł mi jakiś termin na złożenie wniosku o zwrot środków, co chyba powinno nastąpić przed wylotem?

W przypadku skasowanego lotu jasne jest,że możemy wystąpić o zwrot nawet po dacie lotu.,więc tym nie musisz się martwić .Problemem obecnie jest odzyskanie gotówki,wszystkim próbują dawać w zamian vouchery.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
wercyngetoryx uważa post za pomocny.
 
      
#1379 PostWysłany: 13 Kwi 2020 16:18 

Rejestracja: 01 Cze 2014
Posty: 254
niebieski
Dzięki, czyli rozumiem mam szarpać Gotogate, nie LH?
Kwestia voucherów to inna bajka, ale znając lobby Grupy LH czy KLM/AF wcześniej czy później Komisja Europejska pozwoli na takie rozwiązanie, więc nastawiam się, że pieniądze zobaczę za kilkanaście miesięcy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1380 PostWysłany: 13 Kwi 2020 16:28 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2275
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@wercyngetoryx: jeśli płaciłeś kartą to masz 120 dni od momentu kiedy miało nastąpić spełnienie świadczenia (tutaj lot) na złożenie chargeback - możesz powołać się na brak kontaktu/odpowiedzi od OTA i w ten sposób rozpocząć proces zwrotu pieniędzy w swoim banku jednakże jak poczytasz w innych wątkach i to w tym wypadku nie jest oczywiste (sic!) - ale próbuj! I daj znać jak się sprawy mają - dla innych to będą cenne informacje.
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
wercyngetoryx uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group