Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1321 PostWysłany: 08 Kwi 2020 09:01 

Rejestracja: 12 Gru 2017
Posty: 16
Witam

Czy wie ktoś jak ma się sprawa z anulacją biletów Lufthansy w taryfie light? Mam lot na początku maja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#1322 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
boots napisał(a):
Powyższe powinno być przypięte u góry wątku. Dla tych, którzy uważają, że chargeback to lewo- i prawoskrętna witamina C naraz.


Powyższy obrazek postarałem się zweryfikować u źródła. I nie znalazłem na stronie internetowej organizacji VISA żadnej informacji, żeby w związku z koronawirusem zmieniono reguły chargebacku. Nie chcę przez to napisać, że przedstawiciel Santandera bezczelnie kłamie ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1323 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:14 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Może się tym nie chwalą na stronie ?
Tylko po prostu to robią. Nie zwracają i już. Sytuacja jest taka, że każdy próbuje ratować swój tyłek za wszelką cenę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1324 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:21 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Być może też nie mają obecnie możliwości weryfikacji tych transakcji

Jest jeszcze Mastercard

Nikt ponadto nie pisał, że chargeback jest lekiem na całe zło i jego nadużywanie jest ok.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1325 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
W przypadku niewykonania usługi nie nazywa się to "ratować tyłek" tylko "ukraść pieniądze klienta".

https://emspay.nl/en/support/cancellati ... rona-virus
Kod:
Although no special rules have entered into force, the (credit) card companies will apply the (chargeback) rules as much as possible to the advantage of the cardholder (consumer) in this type of situation. This applies not only in the event of cancellations, but also if ordered products cannot be delivered or cannot be delivered on time.


EMS to firma z grupy FirstData, jednego z największych na świecie dostawców rozwiązań kartowych. Można ich uznać za wiarygodne źródło informacji.

Więc teraz zaczynam się skłaniać do opinii, że jednak przedstawiciel Santandera łże. Albo że obrazek z wykopu jest fejkowy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1326 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 419
Kilometry: 793 822
srebrny
Z pisma od Santandera nie wynika jaka to była usługa (anulowane loty czy coś zupełnie innego). Oprócz jednego wpisu na forum odnośnie Revoluta nie ma żadnych innych informacji, że chargeback nie będzie stosowany w przypadkach związanych z koronawirusem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1327 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
Ale 'pismo od Santandera' powołuje się na "zmienione z powodu COVID regulacje", co jak na razie nie ma potwierdzenia w faktach.
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#1328 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 419
Kilometry: 793 822
srebrny
Znaczy że leniwemu pracownikowi Santandera nie chciało się wszczynać mozolnej procedury, więc powołując się na jakieś wewnętrzne zalecenia brzydko mówiąc spuścił klienta. Przecież w tym piśmie nie ma słowa o stanowisku sprzedawcy. Ja bym nie odpuszczała, odwołanie, arbiter bankowy... no chyba że chodzi o 25 zł;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#1329 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:49 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1852
srebrny
@elwirka
popieram, choć na forum zdarzają się miszczowie wszynający chargeback o 2 USD :/
Góra
 Profil Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
      
#1330 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2634
Loty: 196
Kilometry: 522 225
złoty
@elwirka
@łowca

Zresztą Visa również potwierdza to co napisaliście:
https://www.visa.co.uk/pay-with-visa/coronavirus.html
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1331 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Posmo jest z 30.03.2020r a czas procedowania chargeback to minimum 30 dni

Zapewne ktoś nadgorliwy wystąpił o zwrot bez koniecznej reklamacji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1332 PostWysłany: 08 Kwi 2020 10:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
O ile pamiętam sprzed kilku lat, to reklamacja nie jest warunkiem do chargebacka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1333 PostWysłany: 08 Kwi 2020 11:43 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1483
złoty
Łukasz Pleban napisał(a):
Witam

Czy wie ktoś jak ma się sprawa z anulacją biletów Lufthansy w taryfie light? Mam lot na początku maja.


Zadzwoń na infolinię Lufthansy. Ja się wczoraj całkiem łatwo dodzwoniłem. Dowiedziałem się, że Lufthansa realizuje zwroty na kartę za loty, które zostały odwołane przez nich (=czyli nie wtedy, jeżeli Ty anulujesz, jak lot jeszcze nie został skasowany), tylko trwa to obecnie 2 miesiące od anulowania lotu. Taryfa nie ma tu nic do rzeczy - niezależnie od taryfy przy anulowaniu lotu przez nich mają obowiązek pełnego zwrotu kasy.
Jeżeli jeszcze nie anulowali lotu, to ja bym po prostu teraz nic nie robił i czekał, aż sami anulują. Jeżeli Ty anulujesz pierwszy, to nie mają obowiązku zwrotu, możesz co najwyżej skorzystać z przyznanej przez nich teraz możliwości przebukowania na późniejszy termin.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1334 PostWysłany: 08 Kwi 2020 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Kwi 2013
Posty: 100
Loty: 132
Kilometry: 207 882
lilandriel napisał(a):
A na jakie numery myślisz żeby próbować? Ja próbowałam na ten polski 22 116 81 21 i tam się przełączałam na infolinię po ang, na której i tak nikt nie odbierał. Później odsyłali też na numer UK ale tam zrywało połączenie po paru sygnałach :(


Dzwoniłam na ten sam polski numer co Ty, ale to chyba strata czasu (podają informację, żeby dzwonić na brytyjski). Brytyjski numer to +44 20 3794 7674. Kilka razy (ze 3 tygodnie temu) zdarzyło mi się, że ktoś go odebrał, ale udawał, że nie słyszy lub mówił po hindusku. Potem tylko zrywane połączenie lub informacja, że numer nie istnieje.

Powodzenia, jak coś się uda to dam znać :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1335 PostWysłany: 08 Kwi 2020 14:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 1033
Loty: 607
Kilometry: 709 900
srebrny
@zuzanna_89 @lilandriel Lufthansa : +49 69 86799799 - po niemiecku i angielsku

tak, jak @meczko pisze - niezaleznie od taryfy dla biletow anulowanych automatycznie zwrot 100% na karte lub oferta zmiany rezerwacji. Po rozmowie z konsultantem dostaniesz potwierdzenie anulacji lub nowy biilet. Status swoich lotu/lotow znajdziesz po zalogowaniu sie na stronie lufthansa.com w sekcji "moje rezerwacje".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#1336 PostWysłany: 08 Kwi 2020 17:41 

Rejestracja: 02 Kwi 2020
Posty: 0
dzięki, ale w moim przypadku loty rezerwowane są za pośrednictwem Gotogate - podejrzewam, że w takim wypadku nie ma co próbować dochodzić tego od poszczególnych linii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1337 PostWysłany: 08 Kwi 2020 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 1033
Loty: 607
Kilometry: 709 900
srebrny
@lilandriel Niestety zmiany przez gotogate tylko. Przykro mi bo widziałem wpisy innych, że portal nie odpowiada.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1338 PostWysłany: 08 Kwi 2020 21:11 

Rejestracja: 01 Lis 2016
Posty: 30
Mam bilet Ryanair Wro-Alicante T/P 7 maja/14 maja 2020 kupiony głównie za voucher z programu Bonusowe Podróże (300zł rabat pokryty voucherem i ok. 30zł dopłlaty kartą). Kalendarz lotów FR do Alicante rozpoczyna się 10 maja. Czyli powrotny lot jest już w siatce lotów. Chciałbym przesunąć wylot , najlepiej na 2021r. (kalendarz wskazuje loty do 03.2021). Bądź ewentualnie w ostateczności uzyskać nowy voucher ale na wartość zakupu z wartością vouchera włącznie (ok330zł).
Czt Rynair będzie czynił problemy z przesunięciem? (czy nie przepadnie mi te 300zl rabatu). Czy w razie zwrotu w formie nowego vouchera będzie on na 330zł? Ktoś to ćwiczył już?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1339 PostWysłany: 08 Kwi 2020 21:20 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22498
Jak dopłacisz różnicy, to nie będą mieć żadnego problemu z przesunięciem na 2021.

Co do vouchera, jak ktoś go dostanie (a nie tylko słowo ze dostanie go) to wtedy będę wierzyć w jego istnieniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1340 PostWysłany: 09 Kwi 2020 00:38 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 233
niebieski
Ja mam problem z przesunięciem lotu majowego (Ryanair) na listopad (zakup z voucherem).
Wygląda na to, że ryan sprawdza ważność vouchera i nie pozwala na bezproblemową zmianę terminu lotu po jego ważności - wyskakuje błąd płatności, przy płatności paypal wyskakuje kwota 300zł + różnica ceny lotów.
Opisałem to właśnie przed chwilą w wątku dot. karty Ryanair https://www.fly4free.pl/forum/karta-ryanair-a-wymiana-punktow-na-bilety,181,8463&p=1327874#p1327874
Druga sprawa to czat twierdzi, że loty z maja można przekładać bez opłaty tylko do końca sierpnia 2020.
Komuś się udało może przełożyć na później?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group