Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1241 PostWysłany: 31 Mar 2020 12:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Czy odwołaną rezerwację W6 można dowolnie przebukować czy tylko oferują zwrot (100 lub 120%)?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
#1242 PostWysłany: 31 Mar 2020 12:56 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Można, chyba do 60 dni do przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off
przemos74 uważa post za pomocny.
 
      
#1243 PostWysłany: 31 Mar 2020 12:57 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Na teraz +60 dni lub zwrot 100 czy 120% w pkt wizz (ważne 2 lata)
Góra
 Profil Relacje PM off
przemos74 uważa post za pomocny.
 
      
#1244 PostWysłany: 31 Mar 2020 13:33 

Rejestracja: 05 Paź 2016
Posty: 198
Loty: 128
Kilometry: 202 920
Krupier napisał(a):

Masz przy każdym polu w formularzu ikonkę [i], tam masz szczegóły. Numer lotu wpisujesz bez liter.

BIC każdy bank ma inny, wygugluj jaki jest w twoim banku.

Ja właśnie złożyłem dwa formularze dla dwóch lotów.


Udało Ci się złożyć formularz bez uzupełniania rubryki numer 5- expenses, czy coś tam wpisywałeś? Chcę złożyć formularz tylko za odwołany lot i bez wpisania czegokolwiek do rubryki numer 5 nie puszcza mnie dalej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1245 PostWysłany: 31 Mar 2020 16:02 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1024
niebieski
Udało się przesłać dwa formularze (osobne rez.), @Krupier, dzięki :) . Nawet mam na mailu odpowiedzi, również smsy ;) . Teraz nie wiem, co to za rubryka, ale dane typu adres, mail. tel, nr lotu, potem ten BIC (rzeczywiście jest na stronie banku), no i IBAN.
Ciekawe, czy i kiedy i jak :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1246 PostWysłany: 31 Mar 2020 17:01 

Rejestracja: 05 Paź 2016
Posty: 198
Loty: 128
Kilometry: 202 920
@ewaolivka chodzi mi o tę rubrykę, czyli wydatki. Nie poniosłem żadnych wydatków oprócz zakupu biletu, ale bez uzupełnienia tej rubryki nie mogę złożyć formularza. Nie może zostać pusta.

Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 93.33 KiB | Obejrzany 512 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1247 PostWysłany: 31 Mar 2020 17:19 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1024
niebieski
Ja nie miałam takich rubryk. Chyba otworzyłeś nie ten formularz

Po kolei: Pomoc/ Delays and cancellations/ Claiming your compensation/ compensation
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1248 PostWysłany: 31 Mar 2020 17:47 

Rejestracja: 05 Paź 2016
Posty: 198
Loty: 128
Kilometry: 202 920
@ewaolivka Faktycznie, teraz poszło. Dzięki :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1249 PostWysłany: 31 Mar 2020 18:02 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1760
srebrny
Wczoraj pisałem o moich planach dot. chargeback w związku z anulowaniem przez Deltę biletu i odmową zwrotu kasy.
Mój doradca w banku zweryfikował dzisiaj polisę dołączoną do karty kredytowej, którą płaciłem i zasugerował, żeby najpierw zgłosić szkodę do ubezpieczyciela - jego zdaniem powinno pójść szybciej.
Ubezpieczyciel (AXA) wstępnie potwierdził ochronę i poprosił o dokumenty. Decyzja do 30 dni.
W razie odmowy, chargeback zostawiam sobie na koniec.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1250 PostWysłany: 31 Mar 2020 18:19 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2275
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@greg2014: ciekawe, na jakiej podstawie ubezpieczyciel miałby to objąć ochroną? Co Ci powiedział doradca albo co wyczytałeś w OWU? A co do chargeback - no to oczywiście mam nadzieję że się powiedzie (albo zwrot z ubezpieczena - ale znów kluczowe może być co stoi w "warunkach handlowych" - jeśli jest zapis że odwołany lot mogą zamienić na voucher a Ty to zaakceptowałeś kupując bilet może być problem. Oczywiście nie wiem jak w tym przypadku jest ale - zwracam uwagę.
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
greg2014 uważa post za pomocny.
 
      
#1251 PostWysłany: 31 Mar 2020 18:55 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1760
srebrny
@seal - dam znać jak się skończy ta historia. Złożenie wniosku do ubezpieczyciela nie było zbyt pracochłonne, poza rozmową telefoniczną zajęło max. 10 minut. Przynajmniej telefonicznie podciągnęli to pod ochronę z tytułu odwołania lub skrócenia podrózy. OWU w tej części jest bardziej niż lapidarne i oczywiście takiego przypadku nie obejmuje więc sam jestem ciekaw jak się to dalej potoczy. Ale masz rację - pierwsza rozmowa może być miła a decyzja odmowna. Jakoś szczególnie nie będę zdziwiony.
W samych warunkach handlowych Delty, które mam dołączone do biletu nie ma mowy o zgodzie na voucher w przypadku anulowania biletu ale dzięki za wskazówkę - po tym co się dzieje, będę zwracał na to uwagę na przyszłość bo znając życie teraz podobne zapisy mogą się pojawić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1252 PostWysłany: 31 Mar 2020 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 2370
platynowy
Jako ciekawostka u mnie easyjet przy locie RT 11-15.04 skasował dzisiaj tylko wylot.
Powrot nie jest anulowany, chociaż nie można kupic w tym terminie już biletu.
Pewnie jeszcze skasują.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1253 PostWysłany: 31 Mar 2020 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
pawfazi napisał(a):
Jako ciekawostka u mnie easyjet przy locie RT 11-15.04 skasował dzisiaj tylko wylot.
Powrot nie jest anulowany, chociaż nie można kupic w tym terminie już biletu.
Pewnie jeszcze skasują.

Mnie "swiąteczne" loty SAS też skasował tylko 'tam'. Pewnie kasują na ileś dni do przodu, i powrotem jeszcze nikt się nie zajął. Plus w wielu krajach restrykcje są oficjalnie do 12 czy 12.04 właśnie i formalnie nie ma jeszcze decyzji co dalej (mimo że wiadomo...) więc na razie trzymają i loty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1254 PostWysłany: 01 Kwi 2020 02:27 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 26
greg2014 napisał(a):
Dzisiaj dostałem informację, że mój lot (bilet wystawiony przez Deltę realizowany częściowo przez KLM) został anulowany.
W sumie nic dziwnego, spodziewałem się tego od jakiegoś czasu.
Dzwonię do nich (udało się), proponują wyłącznie voucher. O zwrocie nie ma mowy.
Za bilet płaciłem kartą kredytową i zastanawiam się nad chargebackiem. Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych, szczególnie tych, którzy korzystali już z tej procedury:

1. Na ile realnie oceniacie możliwość wyciągnięcia kasy w ten sposób ?
2. Czy czekać na lot czy działać już teraz skoro mam maila o anulowaniu ?
3. Jakiego rodzaju papierów może oczekiwać ode mnie bank ?
4. Ile to wszystko może trwać ?

Wszelkie wskazówki mile widziane :-)


Greg,

1. Przed epidemią było to "jak w banku" - bardzo realne.

2. Możesz spróbować już teraz. Chargeback to nie cyrograf, to tak naprawdę coś bardzo luźnego. Nie uda się teraz - ponowisz sprawę po fakcie.

3. Przede wszystkim, szczegółowego opisu całej sytuacji (to jest tak jakby Twoje oświadczenie). Dodatkowo, może poprosić o przesłanie zrzutów ekranu z korespondencją z kontrahentem, z mailami potwierdzającymi rezerwację, ze zrzutami ekranu potwierdzającymi odwołanie rezerwacji / to, że hotel jest nieczynny itp. Co więcej, nie musisz tego wszystkiego składać już na wstępie. Zacznij od tego, że wejdź na stronę banku, w dział "Wiadomości", wybierz "Reklamację" i napisz "Prośbę o chargeback". Potem bank sam będzie się do Ciebie odzywał, jeżeli będzie potrzebował jakichś wyjaśnień.
To samo możesz zrobić za pośrednictwem infolinii - ale bądź gotów na to, że konsultant[ka] będzie mniej rozgarnięty, niż ustawa przewiduje, i to, co on zapisze z Twoich słów (przypomina to wywiad lekarski), będzie istotnie się różnić od tego, co chciałeś mu przekazać. Dlatego ja zawsze wybieram formę pisemną, gdzie sam mogę wszystko opisać.

4. To zależy. Prosty przypadek, niewielka kwota - potrafi być rozpatrzony w ciągu 2 dni (np. mój ostatni chargeback od Flixbusa). Większe kwoty zapewne zajmą więcej czasu. Co więcej, podejrzewam, że w przypadku niewielkich kwot (rzędu 15-20 euro, 50-60 zł itp.) bank nawet nie uruchamia żadnej procedury, lecz po prostu wypłaca Ci kwestionowaną kwotę z jakiegoś swojego funduszu (a potem, rzecz jasna, podwyższa opłaty dla wszystkich klientów...). Nie wiem, gdzie przebiega granica, gdy bank uznaje, że nie opłaca mu się walczyć z Twoim kontrahentem, bo stracony czas jest cenniejszy, niż wydana przez bank kwota.
_________________
.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
greg2014 uważa post za pomocny.
 
      
#1255 PostWysłany: 01 Kwi 2020 08:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
mykerin napisał(a):
Co więcej, podejrzewam, że w przypadku niewielkich kwot (rzędu 15-20 euro, 50-60 zł itp.) bank nawet nie uruchamia żadnej procedury, lecz po prostu wypłaca Ci kwestionowaną kwotę z jakiegoś swojego funduszu (a potem, rzecz jasna, podwyższa opłaty dla wszystkich klientów...).


To nie bank, ale organizacja płatnicza (VISA , MC, Dinners ) rozstrzyga o słuszności chargebacka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1256 PostWysłany: 01 Kwi 2020 10:27 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 26
Tak? W ciągu 2 dni? W czasie epidemii Alior bank i Mastercard stanęły na głowie, łącząc siły, aby przeprowadzić międzynarodowe dochodzenie i wyjaśnić, czy Flixbus istotnie zaiwanił mi 48 złotych, po czym zrekompensować mi stratę?
Akurat w tym przypadku obeszło się bez załączania jakichkolwiek dokumentów.
_________________
.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1257 PostWysłany: 01 Kwi 2020 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
mykerin napisał(a):
W czasie epidemii Alior bank i Mastercard stanęły na głowie, łącząc siły, aby przeprowadzić międzynarodowe dochodzenie i wyjaśnić, czy Flixbus istotnie zaiwanił mi 48 złotych,


Ktoś w banku wklikał ( w minutę) Twoje żądanie w odpowiedni formularz, kilknął 'wyślij'. W MC operator zobaczył nowego 'claima', przeyczytał go, i w ciągu minuty zdecydował się obciążyć Flixbusa i oddać Ci pieniądze.
Jeśli FLixbus uzna to za niezasadne, to złoży od tego protest odpowiednim formularzem ...

CHargebacki są już od dawna robione na systemach informatycznych, nie ma żadnego "międzynarodowego dochodzenia" , przynajmniej w tak prostych sprawach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1258 PostWysłany: 01 Kwi 2020 11:04 

Rejestracja: 14 Mar 2020
Posty: 26
Nie, no, jeżeli tak, to nie mam nic przeciwko :D

Pisałem o "braku dochodzenia" z prostego powodu. Kiedyś, kiedy jakiś bandyta typu PayPal nacyganił mnie na przewalutowaniu, czyli z karty dolarowej za międzynarodową płatność postanowił pobrać ode mnie złotówki ("bo w Polsce walutą jest PLN, a pan jest w Polsce, pana bank też jest w Polsce, pana karta została wydana przez polski bank w Polsce"), postanowiłem po raz pierwszy złożyć wniosek o chargeback do banku i zadzwoniłem na infolinię. Konsultantka wysłuchała mnie i powiedziała, że "bank od ręki zwróci mi różnicę". Zapytałem, czy może się okazać, że ktoś w Mastercardzie czy PayPalu postanowi zasłonić się jakimiś regulaminami i warunkami, więc w istocie mojego roszczenia nie uznają. Konsultantka powiedziała: "Nie, nie ma takiej opcji, bo to my panu zwracamy kwotę kwestionowanego przewalutowania. Mamy taką możliwość". Chodziło o jakieś 2 dolary.
Więc tego sobie nie wymyśliłem.
_________________
.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1259 PostWysłany: 02 Kwi 2020 01:34 

Rejestracja: 02 Kwi 2020
Posty: 0
zuzanna_89 napisał(a):
Czy komuś udało się ostatnimi czasy skontaktować z Gotogate?

Moje loty zostały anulowane, kontaktowałam się z linią lotniczą (Finnair) i powiedzieli, że należy mi się zwrot pieniędzy, mam się w tej sprawie kontaktować z Gotogate.

Próbowałam róznych form kontaktu: na FB nie odpisali wcale, na maila (formularz kontaktowy) dostałam automatyczną odpowiedź z nadanym numerem (14 dni temu), dziś znów próbowałam dzwonić i okazuje się, że nie ma takiego numeru. Czy oni już zbankrutowali?

Rozumiem, że to nietypowa sytuacja, ale płaciłam za 5 osób, w sumie ponad 10k PLN. Najgorsze, że linia chce zwrócić kasę tylko ten nieszczęsny pośrednik! Nigdy więcej Gotogate....


Ja próbuję już od 2 tygodni - bez skutku. Próby wiszenia na telefonie po 2-3 godziny zakończone niepowodzeniem :D kontakt z liniami lotniczymi też skomplikowany, bo w sumie lot realizowany przez 3 przewoźników i każdy jeden mówi co innego.

Czy ktoś ma jakąkolwiek radę dla osób nieogarniętych, które nie zapłaciły z rozpędu za bilety kartą tylko mTransferem? jest jakaś możliwość powalczenia o zwrot pieniędzy? :cry: oprócz rad pt. "trzeba było płacić kartą" :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1260 PostWysłany: 02 Kwi 2020 07:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 641
niebieski
ewaolivka napisał(a):
Udało się przesłać dwa formularze (osobne rez.), @Krupier, dzięki :) . Nawet mam na mailu odpowiedzi, również smsy ;) . Teraz nie wiem, co to za rubryka, ale dane typu adres, mail. tel, nr lotu, potem ten BIC (rzeczywiście jest na stronie banku), no i IBAN.
Ciekawe, czy i kiedy i jak :)


Easyjet odrzucił moje roszczenia o zwrot kasy za bilety z tytułu EC261. Być może uważają, że domagam się ustawowego odszkodowania, ale w formularzu nie ma miejsca na wpisanie info, że chcę tylko zwrot za bilety, ale niestety innej formy kontaktu z nimi nie ma, a nie będę siedział godzinami na zagranicznej infolinii, do której nie da się dodzwonić.

Zrobiłem więc wczoraj chargeback w banku, dam znać jak to się skończy.
Góra
 Profil Relacje PM off
ewaolivka uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group