Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1221 PostWysłany: 30 Mar 2020 17:49 

Rejestracja: 19 Sty 2020
Posty: 27
Dzień dobry, ma ktoś jakiś pomysł na co mógłby się powołać i jak napisać do hotelu w Madrycie który za pobyt 4 dniowy w maju
(Z niemowlakiem!) Nie chce mi zwrócić pieniędzy. Rezerwacja przez booking oferta bezzwrotna - ale no prosze bądźmy ludźmi! Po kilku wymianach emailowych zwodzą każą czekać ani mysla oddać kasę no ale nawet gdyby się uspokoiło to przecież nie polecę z 1,5 rocznym maluchem tam!

Już niewiem jak z nimi pisać pomóżcie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#1222 PostWysłany: 30 Mar 2020 17:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Poproś ich o voucher na pobyt w innym terminie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1223 PostWysłany: 30 Mar 2020 19:59 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1760
srebrny
Dzisiaj dostałem informację, że mój lot (bilet wystawiony przez Deltę realizowany częściowo przez KLM) został anulowany.
W sumie nic dziwnego, spodziewałem się tego od jakiegoś czasu.
Dzwonię do nich (udało się), proponują wyłącznie voucher. O zwrocie nie ma mowy.
Za bilet płaciłem kartą kredytową i zastanawiam się nad chargebackiem. Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych, szczególnie tych, którzy korzystali już z tej procedury:

1. Na ile realnie oceniacie możliwość wyciągnięcia kasy w ten sposób ?
2. Czy czekać na lot czy działać już teraz skoro mam maila o anulowaniu ?
3. Jakiego rodzaju papierów może oczekiwać ode mnie bank ?
4. Ile to wszystko może trwać ?

Wszelkie wskazówki mile widziane :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1224 PostWysłany: 30 Mar 2020 20:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1169
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@porzeczka najważniejszy jest dialog z linią lotniczą. To ona anulowała, więc to ona musi zwrócić pieniądze. Jeśli będzie się upierała przy voucherach, poinformuj o świętym prawie do zwrotu gotówki, bo usługa nie została wykonana a Ty nie wiesz, czy przypadkiem linia nie zachowa płynności finansowej a co za tym idzie, voucher straci jakąkolwiek wartość (co innego gotówka). Jeśli odmówią, poinformuj ich, że składasz w banku reklamację i będziesz domagać się chargebacku. Bank dalej Cię poinstruuje (zadzwoń i powiedzą co i jak - prześlą prosty druk do wypełnienia).

@greg2014 (przeczytaj powyższe) + jest to święte prawo otrzymania gotówki z powrotem. Inaczej ja bym to podciągnął pod kradzież. Voucher nie jest rynkowym środkiem płatniczym. Fajnie, jak dużo latasz tą linią i dają jeszcze ekstra kilka dodatkowych procent, może się przydać. Ale w tym wypadku jeśli linia zbankrutuje, voucher jest niczym. Za to brak zwrotu kasy jest czymś, co organizacja płatnicza musi Ci zwrócić (Visa / MasterCard). 1. Jest to bardzo realne i zgodne z prawem - powołaj się na art. 13 przedmowy rozporządzenia EU261/2004; dodatkowo podciągnij to pod kradzież (art. 278 kk) - skoro nie chcą oddać kasy, to kradną Twoje pieniądze. 2. Jeśli masz maila o anulowaniu, kontaktuj się z linią lotniczą. 3. Im więcej masz, tym lepiej - na pewno bilet (potwierdzenie rezerwacji), potwierdzenie dokonania płatności (wygenerujesz w historii), korespondencja mailowa i zapisz podczas rozmowy dokładną godzinę i konsultanta (np. 20:40:40 sekund, konsultant Andrzej). 4. Jeśli złożysz reklamację w trybie chargeback, mają na to 60 dni (z możliwością przedłużenia), a zwrot kasy ze strony linii lotniczych to teoretycznie 7 dni (a w praktyce teraz zastrzegają, że do 6 tygodni).
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1225 PostWysłany: 30 Mar 2020 20:48 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1760
srebrny
@1955845624 - dzięki za wskazówki, jutro zacznę działać.

To jeszcze jedno pytanie o chargeback. Sytuacja trudniejsza. Mam zarezerwowany hotel w NY przez expedie. Anulacja możliwa jednak potrącają wówczas koszt pierwszego noclegu. Pytanie co w sytuacji, kiedy hotel jest zamknięty (taką informację uzyskałem telefonicznie). Hotel ani expedia nie anulowały z tego powodu rezerwacji. Czy mimo wszystko mają prawo do tego potrącenia za pierwszą noc ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1226 PostWysłany: 30 Mar 2020 20:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
@1955845624
Cytuj:
Inaczej ja bym to podciągnął pod kradzież

Nie żartuj.


@greg1291
Cytuj:
zastanawiam się nad chargebackiem

Spróbuj, ale w tych czasach szanse trudne do przewidzenia, ze wskazaniem na mizerne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1227 PostWysłany: 30 Mar 2020 22:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1169
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@greg2014 nie mają prawa pobrać żadnej kasy. Hotel zamknięty, więc za co masz zapłacić?

@boots wyobraż sobie taką sytuację. Ktoś daje Ci kasę za realizację jakiegoś Twojego działania. Przedpłaca. Ty nie możesz tego zrealizować z powodu koronawirusa, anulujesz, odmawiasz. Ktoś mówi „ok, ale oddaj kasę”, a Ty „nie oddam, dam Ci voucher, jak moja firma przetrwa, to może coś dla Ciebie zrobię”. Co to według Ciebie jest? Przyjacielskie dogadanie się? Co do chargeback, to dzisiejsze czasy lub nie, to kwestia organizacji płatniczej a nie linii lotniczej. To jest należne i ja osobiście bym walczył do upadłego. Nie uważam, że to przejaw złych zamiarów. Tak jak napisałem wcześniej, na swoim przykładzie. Jeden lot anulowałem z żądaniem zwrotu kasy. Drugi nadal wisi, bo jest szansa, że polecę gdzie indziej w wakacje (o ile wszystko się uspokoi). Wtedy przepiszę bilet na inną trasę. No ale kurcze, jak ktoś nie potrzebuje, to proszę Was - pełen zwrot kasy. Kto wie, czy po pandemii będzie nas stać na wylot na wakacje, tak po prostu? Albo ktoś miał lecieć w sprawach zawodowych a potem (w innym terminie) nie będzie miał już po co? Skoro linie lotnicze stosują wszystkie chwyty, to i w wszystkie chwyty konsumenta dozwolone. Proste. Brak zwrotu kasy, to kradzież. Tyle w temacie.
Góra
 Profil Relacje PM off
hudyts lubi ten post.
 
      
#1228 PostWysłany: 30 Mar 2020 22:48 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
.Brak zwrotu kasy, to kradzież

Poczytaj sobie, na czym polega i czym jest kradzież.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1229 PostWysłany: 31 Mar 2020 09:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
boots napisał(a):
@greg1291
Cytuj:
zastanawiam się nad chargebackiem

Spróbuj, ale w tych czasach szanse trudne do przewidzenia, ze wskazaniem na mizerne.


W sytuacji całkowitego niewykonania usługi (lub odmowy wykonania) chargeback ze strony klienta jest jako oczywisty rozliczany przez operatora kartowego. Bez żadnego 'mizernie'.
Pracowałem u operatora, to wiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1230 PostWysłany: 31 Mar 2020 09:37 

Rejestracja: 31 Mar 2014
Posty: 82
Loty: 144
Kilometry: 308 203
w koncu udalo mi sie dostac (otworzyla mi sie) na strone Expense Claim Form w EasyJet.
Chce tylko uzyskac zwrot za bilety, nie ponioslem zadnych wydatkow, a system nie chce mnie przepuscic dalej jesli nie opisze I dolacze dowodu poniesionych kosztow.
pytanie do Was: powinienem gdzies indziej pisac, wypelnic inny formularz? sam nie moge znalezc.

Edit: znalazlem! - jest jeszcze inny formularz w sekcji Claiming your compensation (taki jak dla EC261)

sory za brak polskich liter...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1231 PostWysłany: 31 Mar 2020 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Miałem lecieć 25 kwietnia ze Stavanger do Narvik (przez Torp i Trondheim).
Odwołane loty, więc dostałem inne połączenia:
25go - ze Stavanger do Bergen i z Bergen do Bodo
a, potem z Bodo do Tromso i do Narvik, tylko że.... na 24go

Czy tylko mi się coś nie zgadza? ;-)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez BrunoJ, 31 Mar 2020 11:08, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1232 PostWysłany: 31 Mar 2020 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 436
Loty: 196
Kilometry: 323 953
niebieski
Mialam podobnie w rez LX, system juz nie ogarnia chyba ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
      
#1233 PostWysłany: 31 Mar 2020 10:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Kwi 2013
Posty: 100
Loty: 132
Kilometry: 207 882
Czy komuś udało się ostatnimi czasy skontaktować z Gotogate?

Moje loty zostały anulowane, kontaktowałam się z linią lotniczą (Finnair) i powiedzieli, że należy mi się zwrot pieniędzy, mam się w tej sprawie kontaktować z Gotogate.

Próbowałam róznych form kontaktu: na FB nie odpisali wcale, na maila (formularz kontaktowy) dostałam automatyczną odpowiedź z nadanym numerem (14 dni temu), dziś znów próbowałam dzwonić i okazuje się, że nie ma takiego numeru. Czy oni już zbankrutowali?

Rozumiem, że to nietypowa sytuacja, ale płaciłam za 5 osób, w sumie ponad 10k PLN. Najgorsze, że linia chce zwrócić kasę tylko ten nieszczęsny pośrednik! Nigdy więcej Gotogate....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1234 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 641
niebieski
prastarzec napisał(a):
w koncu udalo mi sie dostac (otworzyla mi sie) na strone Expense Claim Form w EasyJet.
Chce tylko uzyskac zwrot za bilety, nie ponioslem zadnych wydatkow, a system nie chce mnie przepuscic dalej jesli nie opisze I dolacze dowodu poniesionych kosztow.
pytanie do Was: powinienem gdzies indziej pisac, wypelnic inny formularz? sam nie moge znalezc.

Edit: znalazlem! - jest jeszcze inny formularz w sekcji Claiming your compensation (taki jak dla EC261)

sory za brak polskich liter...


Przy wypełnianiu tego formularza na samym dole jest checkbox mówiący:

"By checking this box, you acknowledge that submitting this claims form will not refund your unused ticket. If you are entitled to a refund, please visit Manage Bookings."

Nie do końca go rozumiem. Czy oni tutaj mówią, że zaznaczając go potwierdzam, że składając dany formularz nie dostanę zwrotu za mój bilet? XD
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1235 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:15 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1023
niebieski
Na stronie EasyJet same dziwy ;) . Po wejsciu na Expense Claim i potem Claiming your compensation już "witałam się z gąską :) ",ale..numeru lotu nie da się wpisać a poza tym co oznacza BIC ? Za nie nie wiem, co tam wpisać. Czy komukolwiek przeszedł ten formularz ?. I czy jakiś zwrot udało się uzyskać?
Za to, mimo odwołania WSZYSTKICH lotów, można kupić np. na maj, czerwiec ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1236 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:19 

Rejestracja: 05 Lut 2020
Posty: 1
zuzanna_89 napisał(a):
Czy komuś udało się ostatnimi czasy skontaktować z Gotogate?

Moje loty zostały anulowane, kontaktowałam się z linią lotniczą (Finnair) i powiedzieli, że należy mi się zwrot pieniędzy, mam się w tej sprawie kontaktować z Gotogate.

Próbowałam róznych form kontaktu: na FB nie odpisali wcale, na maila (formularz kontaktowy) dostałam automatyczną odpowiedź z nadanym numerem (14 dni temu), dziś znów próbowałam dzwonić i okazuje się, że nie ma takiego numeru. Czy oni już zbankrutowali?

Rozumiem, że to nietypowa sytuacja, ale płaciłam za 5 osób, w sumie ponad 10k PLN. Najgorsze, że linia chce zwrócić kasę tylko ten nieszczęsny pośrednik! Nigdy więcej Gotogate....


Tylko telefonicznie w języku angielsko-hinduskim. Maile nic nie dają - przećwiczyłem to. Czasami trzeba czekać na połączenie ponad godzinę. Najlepiej dzwonić wcześnie rano. 3 razy się z nimi połączyłem, aż w końcu udało mi się uzyskać potwierdzenie mailowe zwrotu w terminie 90 dni, ale to było w lutym, więc jeszcze czekam na kasę. Ja też nigdy już nie zarezerwuję przez Gotogate. Próbuj do skutku.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
zuzanna_89 uważa post za pomocny.
 
      
#1237 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 641
niebieski
greg2014 napisał(a):
@1955845624 - dzięki za wskazówki, jutro zacznę działać.

To jeszcze jedno pytanie o chargeback. Sytuacja trudniejsza. Mam zarezerwowany hotel w NY przez expedie. Anulacja możliwa jednak potrącają wówczas koszt pierwszego noclegu. Pytanie co w sytuacji, kiedy hotel jest zamknięty (taką informację uzyskałem telefonicznie). Hotel ani expedia nie anulowały z tego powodu rezerwacji. Czy mimo wszystko mają prawo do tego potrącenia za pierwszą noc ?


Wypełnij formularz, który Expedia udostępniła: https://www.expedia.com/service/#/articles/398/61

Mi anulowali ofertę bezzwrotną i niby na koncie mam "full refund" aczkolwiek kasa jeszcze nie dotarła.
Góra
 Profil Relacje PM off
greg2014 lubi ten post.
greg2014 uważa post za pomocny.
 
      
#1238 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 415
Kilometry: 781 557
srebrny
zuzanna_89 napisał(a):
Próbowałam róznych form kontaktu: na FB nie odpisali wcale, na maila (formularz kontaktowy) dostałam automatyczną odpowiedź z nadanym numerem (14 dni temu), dziś znów próbowałam dzwonić i okazuje się, że nie ma takiego numeru. Czy oni już zbankrutowali?

.


Mam ten sam problem. Czekam z coraz większą niecierpliwością na ich odpowiedź (pisałam przez formularz). Linia lotnicza nie chce ze mną rozmawiać, odsyła mnie do nich.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1239 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 641
niebieski
ewaolivka napisał(a):
Na stronie EasyJet same dziwy ;) . Po wejsciu na Expense Claim i potem Claiming your compensation już "witałam się z gąską :) ",ale..numeru lotu nie da się wpisać a poza tym co oznacza BIC ? Za nie nie wiem, co tam wpisać. Czy komukolwiek przeszedł ten formularz ?. I czy jakiś zwrot udało się uzyskać?
Za to, mimo odwołania WSZYSTKICH lotów, można kupić np. na maj, czerwiec ;)


Masz przy każdym polu w formularzu ikonkę [i], tam masz szczegóły. Numer lotu wpisujesz bez liter.

BIC każdy bank ma inny, wygugluj jaki jest w twoim banku.

Ja właśnie złożyłem dwa formularze dla dwóch lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off
ewaolivka lubi ten post.
ewaolivka uważa post za pomocny.
 
      
#1240 PostWysłany: 31 Mar 2020 11:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
@łowca
Cytuj:
W sytuacji całkowitego niewykonania usługi (lub odmowy wykonania) chargeback ze strony klienta jest jako oczywisty rozliczany przez operatora kartowego. Bez żadnego 'mizernie'.
Pracowałem u operatora, to wiem

Ale to było przed COVID-19
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group