Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1161 PostWysłany: 27 Mar 2020 01:08 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
@palomino opcja preferowana przez Ryanair to samodzielnie złożony wniosek o zwrot z poziomu konta. Druga opcja to próba załatwienia sprawy na czacie (ale teraz długo się czeka). Generalnie jeśli masz lot kwietniowy, to powinna przysługiwać darmowa zmiana na max 90 dni do przodu. Ale z tym też różnie bywa, bo jak sprawdzałem na koncie Ryanair 2 rezerwacje lotów odwołanych w różnych dniach, to jedna dawała taką możliwość darmowej zmiany, a druga nie i zawsze liczyło mi dopłatę różnicy w cenie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów Wakacyjne loty (z bagażem) do Uzbekistanu z Warszawy od 1731 PLN. Sporo terminów
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
#1162 PostWysłany: 27 Mar 2020 06:25 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
EZY odwołał mi lot dzien przed podróżą. Na lotnisku wszystko zamknięte na cztery spusty. W rezerwacji nie ma opcji zmiany lotu.
Czy za miniony lot można otrzymać w innym terminie i na innej trasie, czy tylko kasę zwrócą?!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1163 PostWysłany: 27 Mar 2020 10:43 

Rejestracja: 21 Kwi 2017
Posty: 60
Loty: 87
Kilometry: 208 546
makdeb napisał(a):
Należy skontaktować się za pośrednictwem czatu - to informacja jeśli chodzi o Easyjet.


Chat jest wyłączony.
_________________
|Malta|Belgia|Szwajcaria|Serbia|Irlandia|Węgry|Filipiny|Portugalia|Estonia|Rumunia|Czechy|Słowacja|Austria|Japonia||Czechy|Korea Południowa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1164 PostWysłany: 27 Mar 2020 10:46 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1023
niebieski
@Kashpir, nie mam już rezerwacji na stronie. Kilka dni temu, gdy sytuacja zaczęła robić się zła, pokazała się możliwość odwołania z jedyną opcją -zwrot na konto Wizz-0 zł :( .
Pisałam o tym w którymś wątku. Kliknęłam, bo naiwnie sądziłam, że to tylko pomyłka w chaosie ;) .
Przyszedł mail z fakturą korygującą na sumę "z powietrza", za dużą i po 2 dniach kolejny, z korektą tego.
I ...cisza. Tylko za jeden lot, w końcu IV, przysłano inny mail i za to otrzymałam 120%.

Być może sama się pozbawiłam zwrotów :) , ale jest to oczywiście mocno nie fair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1165 PostWysłany: 27 Mar 2020 15:17 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Spróbuj w takim razie zadzwonić sposobem maltańskim i porozmawiać z konsultantem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1166 PostWysłany: 27 Mar 2020 15:27 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
ewaolivka napisał(a):
@Kashpir, nie mam już rezerwacji na stronie. Kilka dni temu, gdy sytuacja zaczęła robić się zła, pokazała się możliwość odwołania z jedyną opcją -zwrot na konto Wizz-0 zł :( .
Pisałam o tym w którymś wątku. Kliknęłam, bo naiwnie sądziłam, że to tylko pomyłka w chaosie ;) .
Przyszedł mail z fakturą korygującą na sumę "z powietrza", za dużą i po 2 dniach kolejny, z korektą tego.
I ...cisza. Tylko za jeden lot, w końcu IV, przysłano inny mail i za to otrzymałam 120%.

Być może sama się pozbawiłam zwrotów :) , ale jest to oczywiście mocno nie fair.

Jak placiłaś gotówką przyjdzie kolejny email z aktywnym linkiem do konwersji kredytu na gotówkę z podaniem konta do zwrotu itd

Tylko trzeba sprawdzić ile na Twój Plan Podróży otrzymanym po rezerwacji masz kwoty z symbolem M4
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1167 PostWysłany: 27 Mar 2020 21:33 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Pośrednik kupil mi bilet lufą ( nagroda ), lot odwołany, pośrednik pisze, że mogę zmienić sobie datę wylotu jednocześnie powołując się na linię : "- pasażerowie muszą pokryć kwotę różnicy w cenie biletu ( jeśli będzie ona istniała)"


Czy ktoś nie chce mnie zrobić w konia? Skoro linia odwołuje lot a nie ja to czemu muszę dopłacać?
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1168 PostWysłany: 28 Mar 2020 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1169
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@neverstopexploring wiem, że to trudne dla nas do zrozumienia z poziomu klientów, którzy chcą polecieć, coś jest zmienione nie z naszej winy, my to i tak musimy zaakceptować i jeszcze... dopłacić, ale LH stosuje taką właśnie metodę. Chodzi o dostępność w tej konkretnej klasie rezerwacyjnej. Jeśli wybierzesz termin, który będzie np. "w szczycie sezonu" i taryf promo nie będzie (a w takiej kupiłeś), to każą Ci dopłacić różnicę, niestety. Podobnie wyglądają taryfy flex - sama zmiana jest za darmo, ale różnicę zawsze trzeba pokryć.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1169 PostWysłany: 28 Mar 2020 11:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
@1955845624
To jednak nie zmienia faktu, że takie działanie jest sprzeczne z prawem, jeśli chodzi m.in. o podróże rozpoczynające się w Polsce. 261/2004 daje pasażerowi odwołanego przez przewoźnika lotu, bez względu na przyczynę odwołania, prawo do wyboru między zwrotem kasy (nie w formie voucherów/kredytów), a zmianą planu podróży, w tym także w późniejszym, dogodnym dla pasażera terminie. Taka zmiana powinna być kompletnie bezpłatna, bez względu na dostępne w danej chwili taryfy, klasy rezerwacyjne itp.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
      
#1170 PostWysłany: 28 Mar 2020 13:21 

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 72
Co robicie z odwolanymi z Wizzair? Bo troche slabo... co mi z tych +20% jak mi sie klub skonczyl i ceny poza tym tez poszly w gore... :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1171 PostWysłany: 28 Mar 2020 13:40 

Rejestracja: 26 Sty 2013
Posty: 430
Loty: 267
Kilometry: 329 797
niebieski
@1955845624 To jest wręcz śmieszne i nawet nie tylko kuriozalne, z jednej strony LH zachęca do przekładania terminów zamiast odwoływania rezerwacji, ba nawet proponuje 50 euro rabatu, a w rzeczywistości prawie zawsze w ostateczności chce dopłaty. Dwa dni temu dzwoniłem na polski numer LH w sprawie mojej rezerwacji KRK- VLC 22-25.04 ( realizowana przez Swiss, odcinek KRK- ZRH odwołany). Konsultant najpierw chciał mi zmienić rezerwację na późniejszy wylot w tym samym dniu przez MUC. Nieco zdziwiony i znacznie bardziej skonfundowany odmówiłem i zaproponowałem zmianę na październik, w podobnym układzie czyli środa-sobota. Po kilku minutowym oczekiwaniu poinformował mni, iż nie ma lotów w tym terminie w tej samej taryfie i zmiana wiąże się z dopłatą kilkuset złotych. Odmówiłem i poprosiłem o zwrot, konsultant poinformował, że mogę czekać na środki ok 30 dni. OK. Nie sprawdzałem dokładnie składowej taryfy w Matrixie ale bez problemu znalazłem na stronie LH lot w październiku, w terminach, jak chciałem, w dokładnie takiej samej cenie, za jaką kupiłem swoje. Ktoś wie o co chodzi? Trochę bez sensu...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1172 PostWysłany: 28 Mar 2020 14:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1169
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@marek2011 nie potraktuj mojej wypowiedzi jako obrony linii lotniczej, absolutnie nie - stoję po stronie konsumentów, bo sam takowym jestem (i nie pracuję w żadnej agenturze czy linii lotniczej). Po pierwsze, po części masz rację. Stawiasz się dzisiaj na lotnisku (powiedzmy, że nie ma koronawirusa, wszystko lata). Okazuje się, że Twój lot został odwołany (albo spóźniłem się na przesiadkę podczas transferu - polecieli bez Ciebie). Podchodzisz do transfer center i znajdują cokolwiek możliwe. Szukają najpierw w ściśle współpracujących liniach (ścisły sojusz, potem codeshare). Na koniec szukają opcji w innych liniach lotniczych. Prawda jest taka, że systemy rezerwacyjne są w taki sposób skonfigurowane, że pewnych połączeń nie pokaże. Podam przykład (można ominąć, bo będzie długo). Miałem taką sytuację, że moja koleżanka leciała z Warszawy do Hong Kongu z przesiadką we Frankfurcie (to było w dniu, kiedy Trump był w Warszawie). We FRA była burza i wylecieli z opóźnieniem do WAW, przez co również z prawie dwugodzinnym opóźnieniem wylecieli z powrotem do FRA. Przyleciała i okazało się, że jej samolot do HKG odleciał. LH dała nocleg, transfer i jedzenie. Pojechała do hotelu i miała czekać, bo była na liście oczekujących na lot za dwa dni (!). Ja w międzyczasie sprawdziłem opcje i wyszukałem lot (podobne klasy rezerwacyjne) przez IST i dalej Turkishem do HKG albo Thai do BKK i potem jump do HKG. Mimo tego po moim kontakcie (jako płatnik biletu mogłem w jej imieniu to czynić) z LH nie widzieli takich połączeń, a jedynie FRA-MUC-HKG, ale nie było w ogóle wolnych miejsc na trasie FRA-MUC. Dopiero po manualnym wklepaniu znalezionych przeze mnie sektorów, miła pani była zdziwiona "o! Jest! Tylko Turkish musi potwierdzić". Finalnie Turkish potwierdził i poleciała przez IST. Czyli gdyby zadzwonił ktoś nie ogarniający temat, to by nie znaleziono takich połączeń. Ale sprawa druga - co, jeśli na wybranych przez Ciebie datach dostęp jest tylko w klasie Premium Economy? W przypadku takiego lotu "na już", zapewne się zgodzą (niewiele tracą). Ale na lot za 6 miesięcy nikt się nie zgodzi... chyba, że dopłacisz. Dlatego mimo wszystko polecam, aby sprawdzić sobie w matrixie te konkretne taryfy. Ja dzwoniąc do LO żeby przepisać bilet (jeszcze przed odwołaniem, kiedy było zawieszenie do 28.03.), najpierw poszukałem literek w matrixie i przygotowany dzwoniłem podając im konkretne sektory z tymi konkretnymi taryfami - przepisali bez dopłaty (chociaż czekałem chwilę, aby przeliczyli, czy za różnicę podatków nie będę miał im dopłacić).

@thurin.cz no właśnie... pytanie czy rzeczywiście te sektory w tych konkretnych taryfach były dostępne. Jeżeli były, a customer service odmówił, to zadzwoń jeszcze raz. Albo na infolinię niemiecką (jeśli mówisz po angielsku). Warto być przygotowanym i znać, czy matrix pokazuje te konkretne taryfy. Jeśli tak, wskazać, że są. Może pogrzebią i zaklepią. Ale jeśli nie, to tyle - zwrot i rezerwacja nowego biletu. Na jedno wyjdzie, tyle że z przestojem finansowym. Czasami inaczej widzą dostępność różne kanały. Serio, to, co czasami widnieje jako niedostępne np. w LH (gdzie lot operowany LH/TK), w TK będą mieli możliwe do pobrania.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1173 PostWysłany: 28 Mar 2020 15:06 

Rejestracja: 26 Sty 2013
Posty: 430
Loty: 267
Kilometry: 329 797
niebieski
Ja to wszystko rozumiem, oczywiście mogę sprawdzić dokładnie taryfę, czy jest dostępna. Nawet na niemiecką infolinię mogę zadzwonić, tyle, czy nie prościej byłoby dać agentowi trochę więcej możliwości w zmianie rezerwacji ( przecież jest jeszcze rabat, o którym mówią), byłby bardziej elastyczny i zapewne w czasie jednej rozmowy można by załatwić sprawę tak, by i klient był zadowolony i linia. Bo i oszczędność czasu (przecież dzwoniących są setki), i nie trzeba angażować kolejnych pracowników w robienie zwrotów, i pieniądze są cały czas na koncie linii- same pozytywy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1174 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
@1955845624

Cały problem w tym, że takie linie jak LH wykosiły zarazem niższe taryfy z systemu w tej chwili na odległe daty na wielu trasach (typu K, L, P itd) celowo, aby klientów chcących zmienić bilet na przyszłość zmusić do dopłat. To nie jest kwestia, o której Ty piszesz, że pax wybiera dogodne daty w których dostępna jest tylko PE (co z resztą z 6-miesięcznym wyprzedzeniem jest tak prawdopodobne jak 6 w totku ;-) ) a agent mówi: nie zmienimy Panu na te daty, bo nie ma dostępności w oryginalnej klasie serwisowej, ale jeśli się pan zgodzi przesunąć wylot o 1 dzień, wtedy nie ma problemu bo mamy dostępność w Y. To kwestia, że LH mówi : nie zmienimy ci biletu bez przekalkulowania taryfy, bo nie. Czyli pasażer dostaje komunikat: 1) bierz voucher zamiast refundu, bo jeśli chcesz refund to cię informujemy, że teraz ich nie robimy i zaczniemy je robić jak nabierzemy na to ochoty 2) nie oferujemy też zmiany planu podróży mimo że to my odwołaliśmy tobie lot. Checesz sobie zmieniać - ok, ale musisz dopłacić, a w każdym razie przeliczymy ci taryfę.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1175 PostWysłany: 28 Mar 2020 19:21 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
marek2011 napisał(a):
@1955845624
To jednak nie zmienia faktu, że takie działanie jest sprzeczne z prawem, jeśli chodzi m.in. o podróże rozpoczynające się w Polsce. 261/2004 daje pasażerowi odwołanego przez przewoźnika lotu, bez względu na przyczynę odwołania, prawo do wyboru między zwrotem kasy (nie w formie voucherów/kredytów), a zmianą planu podróży, w tym także w późniejszym, dogodnym dla pasażera terminie. Taka zmiana powinna być kompletnie bezpłatna, bez względu na dostępne w danej chwili taryfy, klasy rezerwacyjne itp.



Mógłbyś mi podać dokładny paragraf 261/2004 mówiący o tym, że zmiana odwołanego lotu na inny termin może nastąpić i musi być bez dopłat? Chciałbym to wysłać pośrednikowi bo sam nie mogę jak to oni kupowali bilet.

Kuriozalne w tej sytuacji jest jeszcze to, że mi pasuje każdy termin max 5 dniowy, i w to już nie uwierzę, że Lufa w takiej samej cenie jak był ten wcześniejszy nie znajdzie...
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1176 PostWysłany: 28 Mar 2020 19:47 

Rejestracja: 28 Mar 2020
Posty: 2
Witam, zwracam sie z zapytaniem jak poprzednicy, ale wciaz do konca nie rozumiem co w tej sytuacji zrobic. Bilet zakupiony Air France ale poprzez OPODO. Opodo oczywiscie nie odbiera. ( oczywiscie wiemy tylko 7 dni przed wylotem).
Czy w tej sytuacji jak wyegezkowac jakikolwiek ruch ? Na stronie airfrance nie moge nic modyfikowac a opodo nie odbiera telefonu. Na stornie air france widnieje informaca, ze bilety mozna przesunac do 30 listopada. Czy ktos moze mi cos doradzic ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1177 PostWysłany: 28 Mar 2020 20:20 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 2049
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
@marek2011 - ale to nie tylko LH i tradycyjne linie tak zrobiły . Patrzę na easyjeta (mam tam 3 rezerwacje) , to co oni odpieprzają to jest dopiero kosmos. Coś , za co płaciłem (tanio) 70 euro rt , normalnie było do kupienia ok. 100-120 euro rt , kosztuje obecnie 450 euro rt....No chyba ktoś na łeb tam upadł...btw. wie ktoś może , dlaczego wiele kierunków easyjeta jest nie dostępnych w lipcu i sierpniu? Czekają z nowymi cenami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1178 PostWysłany: 28 Mar 2020 20:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
wie ktoś może , dlaczego wiele kierunków easyjeta jest nie dostępnych w lipcu i sierpniu? Czekają z nowymi cenami?

Wiem - bo spodziewają się, że nie będą latać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1179 PostWysłany: 28 Mar 2020 20:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1169
Loty: 375
Kilometry: 405 190
niebieski
@marek2011 w takiej sytuacji, jeśli lot miałby być realizowany na jesieni, ja bym polecał mimo wszystko zażądać zwrotu pieniędzy i... kupisz sobie, gdy sytuacja zacznie wracać do normy. Może nie LH? Może np. AF przez CDG będzie taniej? Chyba, że sektorki do FTLa (ogólnie chodzi mi o to, żeby wybrać lepszą, tańszą ofertę, bo teraz jak zauważyłeś, podnoszą co się da, żeby wycisnąć jak najwięcej dla siebie... niby 50EUR dają, ale ceny podnieśli o np. 100EUR i klient będzie zadowolony, a linia jeszcze zarobi).

@neverstopexploring W przedmowie pkt 13: Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opieką. ALE nie rozmawiaj z pośrednikiem. Rozmawiaj z linią lotniczą (przewoźnikiem). To oni wprowadzą modyfikację, a u pośrednika wyświetli się gotowa propozycja. Powiedzmy Lot i np. GoToGate. Dzwonisz do Lotu, podajesz PNR, oni wprowadzają zmiany (np. terminu), ewentualnie dopłacasz i w G2G wyświetli prośba o akceptację - akceptujesz i masz (lub nawet nie zapyta, po prostu będzie potwierdzone). Jeśli anulacja, Lot anuluje i w G2G wyskoczy "Twój lot został anulowany. Oczekuj zwrotu pieniędzy w przeciągu 6 tygodni".

@Avaa.5 kontaktuj się z AF (jeśli początek biletu zaczyna się od 057~). Jak będziesz chciał, dokonaj modyfikacji i tyle. Bez pośrednictwa Opodo. W aktualnej sytuacji to linia lotnicza robi modyfikacje, anulacje, a nie pośrednicy, bo oni mogą cokolwiek zrobić zgodnie z tym, co mówi taryfa + swoje opłaty wewnętrzne, więc słaba opłacalność.

@samaki9 nie kupować teraz, dopiero jak się sytuacja będzie stabilizowała.
Góra
 Profil Relacje PM off
neverstopexploring lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
      
#1180 PostWysłany: 28 Mar 2020 21:07 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 770
Zbanowany
Linia odsyła do pośrednika.
_________________
Uważać na forumowych prawników, którzy bez umowy czy przyrzeczenia chcą jakieś pieniądze!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: jackrabbit oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group