Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


 [ 1191 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Następna
Autor Wiadomość
#1161 PostWysłany: 26 Mar 2020 19:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 811
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
W jaki sposób w tym momencie można w Easyjet poprosić o zwrot? Tylko jakiś formularz? Jeszcze kilka dni temu po prostu była taka opcja przy rezerwacji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1162 PostWysłany: 26 Mar 2020 20:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 807
Loty: 69
Kilometry: 196 395
niebieski
Krupier napisał(a):
nelson 1974 napisał(a):
Niestety wszystkie linie i pośrednicy grają na zwłokę...... To samo tyczy się UIA, Norwegian etc. Trzeba się uzbroić w cierpliwość...


Domyślam się, że tak jest i ich nie winię. Dziwię się tylko, że nie ma żadnej automatyzacji w przypadku zwrotu środków, nawet poza taką niestandardową sytuacją.


makdeb napisał(a):
... w Easyjet ... Jeszcze kilka dni temu po prostu była taka opcja przy rezerwacji.


@Krupier Dziwisz się? Wyłączyli, bo liczy się teraz cash flow, a nie PR i klienci. Też byś tak zrobił.
Zobaczymy, kto najdłużej z automatycznymi zwrotami wytrzyma.
Będzie to świadczyć o dobrej kondycji finansowej (jeśli przetrwają), bądź o głupocie (jeśli jednak padną)
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Relacje PM off  
 
#1163 PostWysłany: 26 Mar 2020 20:46 

Rejestracja: 21 Kwi 2017
Posty: 38
Loty: 78
Kilometry: 191 158
funuman napisał(a):
ile czeka sie na zwrot z ryanaira?


Mi ostatnio na czacie mówiono jakoś ok. 28 dni.
_________________
|Malta|Belgia|Szwajcaria|Serbia|Irlandia|Węgry|Filipiny|Portugalia|Estonia|Rumunia|Czechy|Słowacja|Austria|Japonia|
Góra
 Relacje PM off  
 
#1164 PostWysłany: 26 Mar 2020 21:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 811
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
W U2 ta strona: https://www.easyjet.com/en/claim/Welfare w ogóle nie wchodzi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1165 PostWysłany: 26 Mar 2020 21:39 

Rejestracja: 27 Sty 2020
Posty: 2
@monroe
Cytuj:
Mój autobus wczoraj pojechał z Wrocławia do Berlina a ja dostałem mejlem ankietę do wypełnienia, czy podróż była wygodna...


Ja co prawda rezygnowałam przez formularz ale o zwrot na voucher Flixa z Krakowa do Warszawy. Voucher dostałam natychmiast. I kilka dni później w terminie mojej anulowanej podróży dostałam jeszcze raz bilet i przypomnienie że mam wyjazd. Więc może to bałagan u nich spowodowany dużą ilością anulacji i wcale nie świadczy to o tym, że nie dostaniesz zwrotu.
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
monroe uważa post za pomocny.
 
 
#1166 PostWysłany: 26 Mar 2020 21:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1703
Loty: 134
Kilometry: 362 216
złoty
@Pola Tar
Dzięki, też mam taką nadzieję, zobaczymy ;)

@makdeb
Skoro nie masz już w panelu swojej rezerwacji to znaczy, że coś zmienili w ciągu tygodnia :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#1167 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:01 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 707
niebieski
Na stronie i w aplikacji EasyJeta sprawdzam już od ok. 10 dni moje loty (kwietniowe) i nie było żadnej możliwości anulacji/zwrotu a tylko zmiana (bezpłatna) na inny termin. Za dopłatą do ewentualnie wyższej ceny biletu.
W sumie z 6 lotów ( Ryanair, Wizzair, EasyJet) dostałam tylko za jeden, 120 % Wizzair. :( .W6 i tak nie zwrócił jeszcze za 2 loty,.
Właściwie spisałam to wszystko już na straty ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1168 PostWysłany: 26 Mar 2020 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 811
Loty: 73
Kilometry: 147 838
srebrny
Należy skontaktować się za pośrednictwem czatu - to informacja jeśli chodzi o Easyjet.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1169 PostWysłany: 27 Mar 2020 00:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 6611
Loty: 133
Kilometry: 237 780
HON fly4free
@ewaolivka czy w Wizzair wchodziłaś w szczegóły rezerwacji? Mimo, że status potwierdzona, to teraz na wszystkich lotach kwietniowych powinna być dostępna opcja zmiany terminu i zwrotu 120% na konto Wizz. Można samemu przeklikać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1170 PostWysłany: 27 Mar 2020 05:25 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2708
srebrny
EZY odwołał mi lot dzien przed podróżą. Na lotnisku wszystko zamknięte na cztery spusty. W rezerwacji nie ma opcji zmiany lotu.
Czy za miniony lot można otrzymać w innym terminie i na innej trasie, czy tylko kasę zwrócą?!
Góra
 Relacje PM off  
 
#1171 PostWysłany: 27 Mar 2020 09:43 

Rejestracja: 21 Kwi 2017
Posty: 38
Loty: 78
Kilometry: 191 158
makdeb napisał(a):
Należy skontaktować się za pośrednictwem czatu - to informacja jeśli chodzi o Easyjet.


Chat jest wyłączony.
_________________
|Malta|Belgia|Szwajcaria|Serbia|Irlandia|Węgry|Filipiny|Portugalia|Estonia|Rumunia|Czechy|Słowacja|Austria|Japonia|
Góra
 Relacje PM off  
 
#1172 PostWysłany: 27 Mar 2020 09:46 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 707
niebieski
@Kashpir, nie mam już rezerwacji na stronie. Kilka dni temu, gdy sytuacja zaczęła robić się zła, pokazała się możliwość odwołania z jedyną opcją -zwrot na konto Wizz-0 zł :( .
Pisałam o tym w którymś wątku. Kliknęłam, bo naiwnie sądziłam, że to tylko pomyłka w chaosie ;) .
Przyszedł mail z fakturą korygującą na sumę "z powietrza", za dużą i po 2 dniach kolejny, z korektą tego.
I ...cisza. Tylko za jeden lot, w końcu IV, przysłano inny mail i za to otrzymałam 120%.

Być może sama się pozbawiłam zwrotów :) , ale jest to oczywiście mocno nie fair.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1173 PostWysłany: 27 Mar 2020 14:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 6611
Loty: 133
Kilometry: 237 780
HON fly4free
Spróbuj w takim razie zadzwonić sposobem maltańskim i porozmawiać z konsultantem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1174 PostWysłany: 27 Mar 2020 14:27 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 255
niebieski
ewaolivka napisał(a):
@Kashpir, nie mam już rezerwacji na stronie. Kilka dni temu, gdy sytuacja zaczęła robić się zła, pokazała się możliwość odwołania z jedyną opcją -zwrot na konto Wizz-0 zł :( .
Pisałam o tym w którymś wątku. Kliknęłam, bo naiwnie sądziłam, że to tylko pomyłka w chaosie ;) .
Przyszedł mail z fakturą korygującą na sumę "z powietrza", za dużą i po 2 dniach kolejny, z korektą tego.
I ...cisza. Tylko za jeden lot, w końcu IV, przysłano inny mail i za to otrzymałam 120%.

Być może sama się pozbawiłam zwrotów :) , ale jest to oczywiście mocno nie fair.

Jak placiłaś gotówką przyjdzie kolejny email z aktywnym linkiem do konwersji kredytu na gotówkę z podaniem konta do zwrotu itd

Tylko trzeba sprawdzić ile na Twój Plan Podróży otrzymanym po rezerwacji masz kwoty z symbolem M4
Góra
 Relacje PM off  
 
#1175 PostWysłany: 27 Mar 2020 20:33 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 708
złoty
Pośrednik kupil mi bilet lufą ( nagroda ), lot odwołany, pośrednik pisze, że mogę zmienić sobie datę wylotu jednocześnie powołując się na linię : "- pasażerowie muszą pokryć kwotę różnicy w cenie biletu ( jeśli będzie ona istniała)"


Czy ktoś nie chce mnie zrobić w konia? Skoro linia odwołuje lot a nie ja to czemu muszę dopłacać?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1176 PostWysłany: 28 Mar 2020 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 393
Loty: 173
Kilometry: 234 046
niebieski
@neverstopexploring wiem, że to trudne dla nas do zrozumienia z poziomu klientów, którzy chcą polecieć, coś jest zmienione nie z naszej winy, my to i tak musimy zaakceptować i jeszcze... dopłacić, ale LH stosuje taką właśnie metodę. Chodzi o dostępność w tej konkretnej klasie rezerwacyjnej. Jeśli wybierzesz termin, który będzie np. "w szczycie sezonu" i taryf promo nie będzie (a w takiej kupiłeś), to każą Ci dopłacić różnicę, niestety. Podobnie wyglądają taryfy flex - sama zmiana jest za darmo, ale różnicę zawsze trzeba pokryć.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#1177 PostWysłany: 28 Mar 2020 10:16 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 3763
złoty
@1955845624
To jednak nie zmienia faktu, że takie działanie jest sprzeczne z prawem, jeśli chodzi m.in. o podróże rozpoczynające się w Polsce. 261/2004 daje pasażerowi odwołanego przez przewoźnika lotu, bez względu na przyczynę odwołania, prawo do wyboru między zwrotem kasy (nie w formie voucherów/kredytów), a zmianą planu podróży, w tym także w późniejszym, dogodnym dla pasażera terminie. Taka zmiana powinna być kompletnie bezpłatna, bez względu na dostępne w danej chwili taryfy, klasy rezerwacyjne itp.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
neverstopexploring uważa post za pomocny.
 
 
#1178 PostWysłany: 28 Mar 2020 12:21 

Rejestracja: 20 Lut 2015
Posty: 69
Co robicie z odwolanymi z Wizzair? Bo troche slabo... co mi z tych +20% jak mi sie klub skonczyl i ceny poza tym tez poszly w gore... :roll:
Góra
 Relacje PM off  
 
#1179 PostWysłany: 28 Mar 2020 12:40 

Rejestracja: 26 Sty 2013
Posty: 325
Loty: 141
Kilometry: 205 098
niebieski
@1955845624 To jest wręcz śmieszne i nawet nie tylko kuriozalne, z jednej strony LH zachęca do przekładania terminów zamiast odwoływania rezerwacji, ba nawet proponuje 50 euro rabatu, a w rzeczywistości prawie zawsze w ostateczności chce dopłaty. Dwa dni temu dzwoniłem na polski numer LH w sprawie mojej rezerwacji KRK- VLC 22-25.04 ( realizowana przez Swiss, odcinek KRK- ZRH odwołany). Konsultant najpierw chciał mi zmienić rezerwację na późniejszy wylot w tym samym dniu przez MUC. Nieco zdziwiony i znacznie bardziej skonfundowany odmówiłem i zaproponowałem zmianę na październik, w podobnym układzie czyli środa-sobota. Po kilku minutowym oczekiwaniu poinformował mni, iż nie ma lotów w tym terminie w tej samej taryfie i zmiana wiąże się z dopłatą kilkuset złotych. Odmówiłem i poprosiłem o zwrot, konsultant poinformował, że mogę czekać na środki ok 30 dni. OK. Nie sprawdzałem dokładnie składowej taryfy w Matrixie ale bez problemu znalazłem na stronie LH lot w październiku, w terminach, jak chciałem, w dokładnie takiej samej cenie, za jaką kupiłem swoje. Ktoś wie o co chodzi? Trochę bez sensu...
Góra
 Relacje PM off  
 
#1180 PostWysłany: 28 Mar 2020 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 393
Loty: 173
Kilometry: 234 046
niebieski
@marek2011 nie potraktuj mojej wypowiedzi jako obrony linii lotniczej, absolutnie nie - stoję po stronie konsumentów, bo sam takowym jestem (i nie pracuję w żadnej agenturze czy linii lotniczej). Po pierwsze, po części masz rację. Stawiasz się dzisiaj na lotnisku (powiedzmy, że nie ma koronawirusa, wszystko lata). Okazuje się, że Twój lot został odwołany (albo spóźniłem się na przesiadkę podczas transferu - polecieli bez Ciebie). Podchodzisz do transfer center i znajdują cokolwiek możliwe. Szukają najpierw w ściśle współpracujących liniach (ścisły sojusz, potem codeshare). Na koniec szukają opcji w innych liniach lotniczych. Prawda jest taka, że systemy rezerwacyjne są w taki sposób skonfigurowane, że pewnych połączeń nie pokaże. Podam przykład (można ominąć, bo będzie długo). Miałem taką sytuację, że moja koleżanka leciała z Warszawy do Hong Kongu z przesiadką we Frankfurcie (to było w dniu, kiedy Trump był w Warszawie). We FRA była burza i wylecieli z opóźnieniem do WAW, przez co również z prawie dwugodzinnym opóźnieniem wylecieli z powrotem do FRA. Przyleciała i okazało się, że jej samolot do HKG odleciał. LH dała nocleg, transfer i jedzenie. Pojechała do hotelu i miała czekać, bo była na liście oczekujących na lot za dwa dni (!). Ja w międzyczasie sprawdziłem opcje i wyszukałem lot (podobne klasy rezerwacyjne) przez IST i dalej Turkishem do HKG albo Thai do BKK i potem jump do HKG. Mimo tego po moim kontakcie (jako płatnik biletu mogłem w jej imieniu to czynić) z LH nie widzieli takich połączeń, a jedynie FRA-MUC-HKG, ale nie było w ogóle wolnych miejsc na trasie FRA-MUC. Dopiero po manualnym wklepaniu znalezionych przeze mnie sektorów, miła pani była zdziwiona "o! Jest! Tylko Turkish musi potwierdzić". Finalnie Turkish potwierdził i poleciała przez IST. Czyli gdyby zadzwonił ktoś nie ogarniający temat, to by nie znaleziono takich połączeń. Ale sprawa druga - co, jeśli na wybranych przez Ciebie datach dostęp jest tylko w klasie Premium Economy? W przypadku takiego lotu "na już", zapewne się zgodzą (niewiele tracą). Ale na lot za 6 miesięcy nikt się nie zgodzi... chyba, że dopłacisz. Dlatego mimo wszystko polecam, aby sprawdzić sobie w matrixie te konkretne taryfy. Ja dzwoniąc do LO żeby przepisać bilet (jeszcze przed odwołaniem, kiedy było zawieszenie do 28.03.), najpierw poszukałem literek w matrixie i przygotowany dzwoniłem podając im konkretne sektory z tymi konkretnymi taryfami - przepisali bez dopłaty (chociaż czekałem chwilę, aby przeliczyli, czy za różnicę podatków nie będę miał im dopłacić).

@thurin.cz no właśnie... pytanie czy rzeczywiście te sektory w tych konkretnych taryfach były dostępne. Jeżeli były, a customer service odmówił, to zadzwoń jeszcze raz. Albo na infolinię niemiecką (jeśli mówisz po angielsku). Warto być przygotowanym i znać, czy matrix pokazuje te konkretne taryfy. Jeśli tak, wskazać, że są. Może pogrzebią i zaklepią. Ale jeśli nie, to tyle - zwrot i rezerwacja nowego biletu. Na jedno wyjdzie, tyle że z przestojem finansowym. Czasami inaczej widzą dostępność różne kanały. Serio, to, co czasami widnieje jako niedostępne np. w LH (gdzie lot operowany LH/TK), w TK będą mieli możliwe do pobrania.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1191 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: benedetti, CommonCrawl [Bot], namteH, neverstopexploring, Nikt, olus, samaki9, thurin.cz, Woy, Zibid oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group