Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Temat służy dyskusji na temat możliwości i procedur związanych z odwoływaniem rezerwacji z powodu koronawirusa
O aktualnej sytuacji przeczytać można w tym wątku: koronawirus-epidemia-aktualna-sytuacja,135,148421
O tym jak wrócić do Polski w związku z zawieszeniem lotów międzynarodowych do naszego kraju - w tym wątku powrot-do-polski,0,150044

A w tym podyskutować na wszelkie inne tematy (w tym "lecieć czy nie lecieć, jak myślicie?" oraz "a po co odwoływać?"): koronawirus-dyskusja-ogolna,18,149431

Państwa ograniczające dostęp na terytorium kraju wz. z koronawirusem:
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 93  Następna
Autor Wiadomość
#1101 PostWysłany: 24 Mar 2020 10:45 

Rejestracja: 21 Mar 2016
Posty: 49
Loty: 22
Kilometry: 45 170
Wyczytałem wczoraj, że Szwajcaria wydała tego typu zarządzenie:

Osobom z krajów ryzyka lub rejonów ryzyka odmawia się wjazdu do Szwajcarii. Możliwe są wyjątki np. dla osób mieszkających lyb pracujących w Szwajcarii. Rozporządzenie ma obowiązywać maksymalnie pół roku.

Bilety mam z Krakowa do Bazylei na 5.06.2020 a powrót tydzień później.

Czy w takiej sytuacji mogę starać się o zwrot za bilety (były tanie, ale jednak szkoda nawet kilku stówek) :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
#1102 PostWysłany: 24 Mar 2020 11:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2016
Posty: 117
Loty: 22
Kilometry: 67 312
Hejka, nie wiem co mam o tym myśleć...

Ze dwa lata temu mój lot Rayanerem był opóźniony o 4h+ , więc wystąpiłam o zadość uczynienie - ofc Ryanair miał to w nosie.

Teraz nagle dostaje emaila (po 2 latach!), że

Cytuj:
We refer to the correspondence on your behalf by German Regulator dated 23/03/2020.

We sincerely regret the delay of FRxxxx from xxx to London Stansted on the 25/03/2018.

We wish to confirm that we are preparing a bank transfer for the amount of 250.00EUR in full and final settlement of your claim under EU261.

We kindly request you to send your bank details in order to process this payment:

- IBAN:
- SWIFT/BIC:
- Account holder:
- Bank:
However, please be advised that the current Covid-19 crisis is probably the hardest time the industry has faced in living memory and here at Ryanair we are doing our best to assist and help all our customers throughout this period.

In its Interpretative Guidelines on EU passenger rights regulations in the context of the developing situation with Covid-19, the European Commission recognised that:

“Passengers and the European transport industry are hit hard by the Covid-19 outbreak. Containment measures of authorities, such as travel restrictions, lock-downs and quarantine zones, imply that transport may be one of the most severely affected sectors of this pandemic.”

We are experiencing an unprecedented high volume of queries in our Customer Services team and, understandably, our upmost priority is to assist our customers on the day during this difficult time.

In this respect, Ryanair is working very closely with all relevant authorities and is following all guidelines provided by WHO and EASA to ensure the health and wellbeing of our staff and our customers.

We are also committed to working very closely with all National Enforcement Bodies across Europe to manage this crisis in the most efficient way.

Please be aware that due to the exceptionally high volumes received as a result of the Covid-19 crisis, both the processing of the cases and subsequent payment, if applicable, may take up to 90 days from the date of receipt.

We thank you for your understanding and hope that this crisis will be over soon with minimum effect on our customers.

Yours sincerely,


I nie wiem co o tym myśleć :shock: Po dwóch latach sobie przypomnieli? Email jest wysłany z ryanairsupport.zendesk.com, więc nie wiem czy to jest legit czy jakaś podpucha? Ktoś się z czymś takim spotkał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1103 PostWysłany: 24 Mar 2020 11:46 

Rejestracja: 01 Paź 2017
Posty: 569
niebieski
Wczoraj w TVN24 w programie Koronawirus Raport wypowiadał się prawnik na temat "ofert bezzwrotnych" w zagranicznych hotelach, także tych które rezerwowano przez serwisy typu Booking.com, których nie można wykorzystać ze względu na zamknięcie granic.

Wniosek był taki, że to dobra wola hotelu, twierdził że to dobry zwyczaj biznesowy (?), czy hotel zwróci pieniądze, jednak trzeba odwołać rezerwację, i zwrócić się o zwrot pieniędzy.

Jak tak zrobiłam w Destinii i serwis złożył do hotelu wniosek o zwrot kosztów (hotel już zapłacony, oferta bezzwrotna). Zastanawiam się, czy jednak ewetualnie nie możnaby stosowac procedury "chargeback" z karty powołując się na "siłę wyższą".

Program pewnie jest dostępny online na którejś ze stron TVN24, emisja wczoraj wieczorem. Generalnie dotyczył też częściowo już zapłaconych wycieczek, innych imprez itp.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1104 PostWysłany: 24 Mar 2020 12:27 

Rejestracja: 13 Mar 2020
Posty: 24
Turtelik napisał(a):
Teraz nagle dostaje emaila (po 2 latach!)


:lol:
Ten obecny kryzys naprawdę obnaża infantylność, głupotę i amatorszczyznę wielu korporacji.
Widzę, że Ryanair tak zabłądził we mgle, że aż wylądował w 2018 roku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1105 PostWysłany: 24 Mar 2020 12:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Podejrzewam że ktoś mógł u nich zarządzić porządki w księgowości by oszacować straty spowodowane przez wirusa, i przypadkiem na to wpadli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1106 PostWysłany: 24 Mar 2020 13:38 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
Anonymous napisał(a):
takie obiekty mimo epidemii mogą legalnie działać a co jeśli mam obawy o higienę w takim obiekcie etc?

uchylono stan zagrożenia epidemicznego a w nowym rozporządzeniu poz. 491 nie ma mowy o zakazie wynajmu krótkoterminowego więc zniesiono ten zakaz, czyli de facto mogą działać takie obiekty legalnie co za absurd!!!!


generalnie masz dwie opcje: nie jechać albo jechać (np. ze swoim spirytusem i odkazić wszystko czego się obawiasz).

Dlaczego absurd? Czy nie uważasz, że osoba wracająca z zagranicy na 14 dniową kwarantannę lepiej żeby wynajęła sobie takie mieszkanko na 2 tygodnie obok domu czy spędzała kwarantannę z żoną/mężem pod jedną pierzyną?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1107 PostWysłany: 24 Mar 2020 13:48 

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 8
Wczoraj dostałem info (czego oczywiście się spodziewałem) od Airfrance o skasowaniu moich lotów. Wykonałem telefon na infolinie i o dziwo dowiedziałem się , że w przypadku taryfy mojego biletu nie przysługuje mi zwrot środków, tylko voucher ważny rok. Dopiero, jeżeli w tym czasie voucheru nie wykorzystam, to oddadzą mi pieniądze. Wydaje mi się, że takie praktyki nie są zgodne z prawem (Chyba, że podczas epidemii to prawo się zmieniło) Nie za bardzo mi się uśmiecha ten ich voucher, bo kto wie kiedy to się skończy i w jakiej cenie będą późniejsze loty. Wolałbym refund. Z drugiej strony nie uśmiecha mi się bieganie po sądach. Czy wyjściem z tej sytuacji może być chargeback ? Doradźcie coś.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1108 PostWysłany: 24 Mar 2020 14:11 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
Anonymous napisał(a):
jeśli nie ma z jakiś powodów możliwości spędzenia kwarantanny w swoim domu lub nie ma miejsca zamieszkania to skierowana będzie w miejsce zbiorowej kwarantanny a każdy powiat i miast ma takie wyznaczone obiekty. Nie wyobrażam sobie, że jeszcze miałbym płacić z własnej kieszeni za mieszkanie a w kwarantannie i tak nie mogę wyjść z tego mieszkania ani nic.


nie chcesz? Nie ma problemu, położą Cię w sali z innymi 8 osobami. Jednak dlaczego zabraniasz chętnym zapłacenia i wynajęcia sobie mieszkania na 14 dni z np. komfortową łazienką, netflixem itd.? Inny przypadek - mieszkasz w kawalerce lub małych 2 pokojach w 4 osoby, dlaczego nie mogłeś wynająć sobie na czas zdalnej pracy dużego domu w środku lasu? Nie potrzebujesz przecież ani tego mieszkania, ani domu na rok.
Wcześniejszy zakaz był bezmyślny, widać teraz ktoś poszedł po rozum do głowy i go zniesiono.
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
 
      
#1109 PostWysłany: 24 Mar 2020 14:47 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1440
złoty
rav4 napisał(a):
Wczoraj dostałem info (czego oczywiście się spodziewałem) od Airfrance o skasowaniu moich lotów. Wykonałem telefon na infolinie i o dziwo dowiedziałem się , że w przypadku taryfy mojego biletu nie przysługuje mi zwrot środków, tylko voucher ważny rok. Dopiero, jeżeli w tym czasie voucheru nie wykorzystam, to oddadzą mi pieniądze. Wydaje mi się, że takie praktyki nie są zgodne z prawem (Chyba, że podczas epidemii to prawo się zmieniło) Nie za bardzo mi się uśmiecha ten ich voucher, bo kto wie kiedy to się skończy i w jakiej cenie będą późniejsze loty. Wolałbym refund. Z drugiej strony nie uśmiecha mi się bieganie po sądach. Czy wyjściem z tej sytuacji może być chargeback ? Doradźcie coś.


Zgodnie z rozporządzeniem UE nr 261/2004 jest oczywiste, że w razie anulowania lotu przez linię lotniczą należy się refund, a ew. voucher tylko za wyraźną zgodą pasażera. Zacząłbym od grzecznej, ale stanowczej reklamacji z żądaniem refundu i powołaniem się na rozporządzenie. Jeżeli nie uznają reklamacji, to można pisać do rzecznika praw pasażera przy ULC (z założeniem, że pewnie jest teraz totalnie zawalony sprawami) i równolegle próbować uruchamiać chargeback w banku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1110 PostWysłany: 24 Mar 2020 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2016
Posty: 117
Loty: 22
Kilometry: 67 312
Mareckipl napisał(a):
Podejrzewam że ktoś mógł u nich zarządzić porządki w księgowości by oszacować straty spowodowane przez wirusa, i przypadkiem na to wpadli.
kjpkjp napisał(a):
Turtelik napisał(a):
Teraz nagle dostaje emaila (po 2 latach!)


:lol:
Ten obecny kryzys naprawdę obnaża infantylność, głupotę i amatorszczyznę wielu korporacji.
Widzę, że Ryanair tak zabłądził we mgle, że aż wylądował w 2018 roku.

Email jest z ryanairsupport.zendesk.com - pytanie czy to prawdziwy email? Bo nie chcę się natknąć na jakieś oszustwo, że wyciągną ode mnie dane :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1111 PostWysłany: 24 Mar 2020 20:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1698
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
1955845624 napisał(a):
@Martinuss jak się pośpieszysz, to jest szansa, że coś tam ugrasz. Pamiętaj, że jeśli będziesz chciał zmienić na sporo późniejszą datę (bardziej "atrakcyjną" w aspekcie sezonu), to ważne jest zachowanie klasy rezerwacyjnej. Polecam sprawdzić sobie, jakie miałeś taryfy (np. na Saudia.com po wpisaniu numeru biletu - 080xxxx a nie PNR!) a potem wpisz wybrane przez Ciebie daty w matrixie z komendą f bc=x (gdzie x, to klasa rezerwacyjna) i pokaże Ci, czy w tej klasie są dostępne bilety. Oni mogą zrobić "reissue" tego biletu, bo fizycznie kasy jeszcze nie dostałeś i jak sam widzisz, może to potrwać od 6 tygodni wzwyż.

To normalne, Lot nie zaoferował niczego innego, bo... w tym okresie nie ma innych połączeń do Bejrutu. Jeśli chciałbyś zmienić na datę późniejszą, powinieneś skontaktować się z linią lotniczą, aby zrobiła rewalidację tego biletu i pobrała nowe odcinki do rezerwacji. Wtedy Tickets.no zwróci się do Ciebie z zapytaniem o potwierdzenie.


Dzięki za opisanie. Czy jak dobrze rozumiem - jeśli NIC nie zrobię to po prostu otrzymam zwrot za 6 tygodni? A jeśli zadzwonię do LOT i uda mi się zmienić na daty jakie chcę to oni wyślą zmianę do Ticket.no i będę musiał to potwierdzić?
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1112 PostWysłany: 24 Mar 2020 20:54 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1754
srebrny
Niestety wszystko wskazuje na to, że wsparcie dla branży turystycznej, które przygotowuje rząd planuje usankcjonować vouchery w obecnej sytuacji i zwolnić organizatorów turystyki z obowiązku zwrotu wpłat.
Nie chcę w całości powielać posta z innego wątku: rejs-od-r-do-s-ndash-czyli-wszystko-o-rejsie-wycieczkowym,1614,65085&p=1321727#p1321727

Mówiąc krótko, wsparcia udzielą niedoszli klienci a nie rząd. Bo finansowanie operatorów voucherami do tego się sprowadza. Tak to chyba w końcowym rozrachunku będzie wyglądało.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1113 PostWysłany: 24 Mar 2020 22:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1166
Loty: 363
Kilometry: 392 814
niebieski
@Martinuss dokładnie tak to się odbywa. Agent tworzy PNR, pobiera odcinki do rezerwacji i wystawia bilet. Na tym jego rola się kończy. Jakakolwiek zmiana, to pośrednictwo pomiędzy klientem końcowym a linią lotniczą (dlatego niektórzy za późniejszą obsługę biletu pobierają dodatkowe opłaty). Nawet jeśli tak jest (opłaty), to pobierają oni je wtedy, gdy Ty się do nich zwracasz i potrzebujesz aby oni wystosowali zapytanie do linii lotniczej. Jeśli jednak (w tej wyjątkowej sytuacji na świecie) porozumiesz się z linią lotniczą, oni w tym PNRze zmienią sektory (zmodyfikują datę, itp.), ale nie potwierdzą - pokaże się to w Tickets.no "uwaga, linia lotnicza zmieniła Twoje loty i zaproponowała takie oto xxxxx". Wtedy Ty klikasz "spoko, akceptuję" i oni je potwierdzają. Jeśli nie zrobisz nic, kasa wróci powoli do Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
      
#1114 PostWysłany: 25 Mar 2020 02:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 504
złoty
Emirates odmawiaja calkowitego zwrotu pieniedzy za bilet, pomimo ze wszystkie loty z ZEA sa zawieszone do odwolania:

Cytuj:
4. The last option will be a refund. I'd not recommend that as it'll be as per your ticket fare rules.
The refund process will take up to 90 days. You can send your request via https://bit.ly/33Gw82e > Refund.


Czyli jesli ktos mial bilet w taryfie ktora nie byla w pelni zwracalna, dostanie tylko tyle na ile owa taryfa pozwala.

Takie cuda obowiazuja u nich od zeszlej soboty (nie wiem jak bylo przedtem).



PS. Tutaj calosc tej korespondencji, dla zainteresowanych:

Cytuj:
Thanks for reaching out.
I'm sorry for our delayed reply.
We're facing high volumes of calls and messages due to the current situation.
As per the UAE government's directive, Emirates will temporarily suspend all passenger services from 25 March 2020.
We'll continue to review the situation and can make changes when needed. Operational updates are available on our website. Here's the link http://bit.ly/2narshn.

Here are the options we can offer you:

1. Open ticket - you can contact us, later on, to rebook once we resume our operations. (No rebooking fee - within your ticket validity - Fare difference may apply).

2. Rebook now on the first operating flight - our Flights are operating from 1 July 2020. (No rebooking fee - within your ticket validity - Fare difference may apply).

Feel free to share the below details once you decide;
-Your preferred dates of travel.
-Your preferred flight numbers/timings.
-A valid contact number, where I can reach you, in case required.

3. Request a travel voucher for future travel via https://bit.ly/3acrNX2 > Voucher.

Travel voucher terms and conditions:
Travel vouchers are valid for one year from date of issue.
You can use them for any Emirates product or service.
Travel vouchers are non-transferable.
You can use the travel voucher throughout the year for multiple transactions if you wish to (up to its value).

You will also receive travel vouchers for any services you have paid for associated with your ticket.
We'll issue it within seven days.

4. The last option will be a refund. I'd not recommend that as it'll be as per your ticket fare rules.
The refund process will take up to 90 days. You can send your request via https://bit.ly/33Gw82e > Refund.

I hope the above clarifies.
For urgent help, you can talk with us over the phone to sort out your booking. Find us here: http://bit.ly/2W6xyNT.

Let me know if you have any questions.

Regards,
Asmaa, Emirates Social Media Team
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1115 PostWysłany: 25 Mar 2020 16:14 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
Ciekawe, czy można ich jednak przymusić EU261 / chargebackiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1116 PostWysłany: 25 Mar 2020 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 226
Loty: 22
Kilometry: 29 493
niebieski
EU261 chyba nie - bo to mówi o odszkodowaniach. Chargeback w przypadku odwołania lotu jest jak najbardziej stosowalny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1117 PostWysłany: 25 Mar 2020 17:25 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
261/04 wyraźnie wskazuje w art. 8 jaką jedną z opcji DO WYBORU PRZEZ PASAŻERA zwrot PEŁNEJ kwoty wydanej na zakup biletu w razie odwołania przez przewoźnika lotu. Przyczyna odwołania, ani czas poinformowania o odwołaniu, nie mają tutaj kompletnie znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1118 PostWysłany: 25 Mar 2020 17:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@mikerus Tylko Emirates nie zawsze podlega pod EU 261/2004, bardziej ten chargeback może zadziała.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1119 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:23 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Biura podróży zamiast 14, będą miały 180 dni na zwrot wpłaconych zaliczek na imprezy. Gotówką lub voucher.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1120 PostWysłany: 25 Mar 2020 18:28 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
@miriam
Wydaje mi się, że w przypadku Emirates zdecydowana większość rezerwacji, które "nas" dotyczą to loty RT z wylotem z UE, więc podlegają.

łowca napisał(a):
EU261 chyba nie - bo to mówi o odszkodowaniach. Chargeback w przypadku odwołania lotu jest jak najbardziej stosowalny.

EU261 mówi o prawach pasażera w przypadku odwołania/opóźnienia lotu. Jednym z nich jest prawo do odszkodowania, obwarowane dodatkowymi obostrzeniami. Zwrot kosztów biletu jest natomiast bezwarunkowy, nie ma wyłączeń ze względu na nadzwyczajne okoliczności, o czym wspomniał marek2011.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1853 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 93  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: pawi oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group