Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Gru 2015 14:58 

Rejestracja: 17 Wrz 2015
Posty: 68
Loty: 78
Kilometry: 158 859
Witam, postanowiłem napisać post ku przestrodze tzn. jak LH chce wyciągną dodatkowo kasę od nas za zmianę rezerwacji.

Kupiłem bratu bilet na październik tego roku, trasa Kraków - Nowy Jork z przesiadką w Frankfurcie i powrót grudzień Nowy Jork - Kraków z przesiadką w Wiedniu. Zakup na stronie LH, całość w klasie ekonomicznej K obsługa pierwszy odcinaka LH, drugiego Austrian Airlines. Po odbyciu pierwszej części podróży z małymi problemami tzn. lot odbył się z Katowic w związku z atakiem zimy, przez co brat nie zdążył na przesiadkę i na lotnisku we FR zmieniono mu rezerwacje na najbliższy lot do NY.

W ostatnim czasie postanowiłem zmienić mu datę powrotu niestety online opcja nie była dostępna więc zadzwoniłem do LH i tu zdziwienie oprócz opłaty 130 euro chcą abym pokrył różnice w taryfie i podatkach :shock: w wybranej dacie ma to być koszt 130euro spoko - opłata za zmianę + ok. 900 zł taryfa + ok. 300 zł podatki :shock: poprosiłem o znalezienie w danym miesiącu tańszej opcji Pan stwierdził iż różnice są niewielkie i najwyżej można urwać 100 zł. Po otrząśnięciu się zapytałem dlaczego mam ponoście dodatkowe opłaty przecież w warunkach taryfy wyraźnie jest napisane że koszt zmiany to 130 euro? otrzymałem opowiedz iż moja taryfa jest ważna 3 miesiące i znowu :shock: Odłożyłem słuchawkę nie dokonawszy zmiany, następnie przeglądnąłem rezerwacje, warunki taryfy, regulamin - nic nie znalawszy postanowiłem jeszcze raz zadzwonić do LH tym razem Pani proszę ją o zmianę rezerwacji w podobnych datach znowu informuje mnie o dodatkowych opłatach tym razem nagle taniej 130 euro + 368zł taryfa + 50 zł podatki. Nic rozłączam się w związku z brakiem czasu na dyskusje dalej :shock: . Po pracy postanawiam zadzwonić kolejny raz tym razem trafiam na Pana z którym rozmaiłem rano i znowu on mnie informuje o dodatkowych opłatach tym razem zaczynem polemizować z tym, mniej więcej przebieg rozmowy wyglądał tak:
- on mi mówi że muszę dopłacić za różnice w taryfie
- ja odpowiadam że loty na grudzień i kwiecień mają takie samo oznaczenie taryfy,
- on mi mówi że są różne opłaty za tę samą taryfę w zależności od miesiąca
- ja że to bez sensu,
- on że mam bilet z ważną taryfą przez 3miesiące
- ja że gdzie to jest napisany,
- on że podczas rezerwacji było to widoczne
- ja dalej gdzie jest to napisane
po 0,5h sprzeczce proszę o rozmowę z przełożonym okazuje się ze go nie ma bo call center pracuje do 18 a jest już po, więc mowie że zadzwonię rano:
Kolejny telefon (podejście nr 4) odbiera Pani proszę o rozmowę z kierownikiem Pani proponuje rozwiązanie sprawy i znowu dodatkowe opłaty przedstawiam swoje argumenty jw. Pani przełącza mnie na muzykę aby znaleźć gdzie to było napisane że mam taryfę 3-miesięczną jednak po wznowieniu rozmowy informuje mnie że Kierownik zajmie się moją sprawą i prosi o telefon ok 10:00.
Podejście nr 5 odbiera Pan po przedstawieniu się i nakreśleniu sprawy informuje mnie że dostał zgodę od Kierownika na zmianę rezerwacji za kwotę 130 euro bez dodatkowych opłat. Na moje pytanie z czego wynikła cała ta sytuacja, odpowiedział że nie wie nic na ten temat.

Może ktoś miał podobną sytuacje albo domyśla się o co mogło chodzić, ale przede wszystkim jedno jest pewne warto się dochodzić o swoje.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1225
srebrny
Wklej do wątku warunki taryfy. Zobaczymy o co chodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 05 Gru 2015 15:51 

Niejednokrotnie robiłam rebooking w LH i te kwoty były różne, bo opłata za samą zmianę to jedno a dopłata do różnicy w taryfie gdy nie ma miejsc w danej klasie rezerwacyjnej to drugie, więc w sumie stanowisko LH w Twoim przypadku mnie jakoś specjalnie nie dziwi.
To, że jeden konsultant podał Ci stawkę 900zł a drugi 368 zł może wynikać np. z tego, że się zwolniło miejsce, bo ktoś zrezygnował.Inna sprawa, że niestety nierzadko osoby na infolinii nie bardzo znają produkt i warunki taryfy.
Góra
 PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Gru 2015 17:40 

Rejestracja: 17 Wrz 2015
Posty: 68
Loty: 78
Kilometry: 158 859
mezzo napisał(a):
Wklej do wątku warunki taryfy. Zobaczymy o co chodzi.


jakbyś podał link bo nie widzę tego

-- 05 Gru 2015 16:48 --

singielka_1976 napisał(a):
Niejednokrotnie robiłam rebooking w LH i te kwoty były różne, bo opłata za samą zmianę to jedno a dopłata do różnicy w taryfie gdy nie ma miejsc w danej klasie rezerwacyjnej to drugie, więc w sumie stanowisko LH w Twoim przypadku mnie jakoś specjalnie nie dziwi.
To, że jeden konsultant podał Ci stawkę 900zł a drugi 368 zł może wynikać np. z tego, że się zwolniło miejsce, bo ktoś zrezygnował.Inna sprawa, że niestety nierzadko osoby na infolinii nie bardzo znają produkt i warunki taryfy.


ja rozumiem że gdybym robił rebooking na lot za 2 tyg. no miesiąc to może być wyprzedana ale nie za 4 miesiące, dodatkowo jak wyszukiwałem ją na stronie LH była dostępna w sprzedaży. Chyba że ja coś innego rozumiem pod pojęciem taryfa. To samo się dotyczy cen dlaczego one tak diametralnie różnią się przy odstępach moich telefonów, to w końcu raptem parę godzin a termin za 4 miechy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 07 Gru 2015 19:34 
OFICJALNY PROFIL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 23
Loty: 96
Kilometry: 213 751
Taryfy biletowe niestetyt są róznie konstruowane przez linie lotnicze, natomiast bardzo często się zdarza iż linie określają długość taryfy biletowej, czyli można to porównać do długości trwania podróży.
Można to nakreślić w bardzo prosty sposób. Najbardziej popularne to własnie taryfy 3 miesięczne, są one z reguły najtańsze, czyli jeżeli zakupując bilet licząc np od dnia dzisiejszego i mój lot powrotny nie przekracza 3 miesięcy licząc od daty wylotu, wówczas bilet kalkuluję się w taryfie 3 miesięcznej, natomiast jeżeli chcę kupić bilet gdzie powrót nastąpi po 4 miesiącach wówczas, nalicza się nam kolejna taryfa, która ma własnie zakres np 6 miesięczny i wówczas rośnie nam cena biletu. I tutaj właśnie taki przypadek miał miejsce. Chciałeś zmienić bilet na późniejszy termin, i wskakiwała droższa taryfa, gdzie konsultant doliczał różnicę w cenię.

Lufthansa wręcz uwielbia takie konbinatorstwo bo poza 3,6,12 mięsięcznym taryfami, mają również taryfy sezonowo jak i również takie, które zależą od dnia lotu :)

Nie zmienia to faktu iż według mojej opinii, wyszła bardzo duża różnica, z reguły jeden poziom tafyfy nie różni się cenowo aż tak bardzo, no ale ciężko tutaj gdybać nie mając wglądu do systemu i do konkretnego przypadku.

Natomiast warto tutaj nadmienić iż jeżeli podczas rezerwacji z LH nie było nigdzie informacji iż do dopłaty może być również różnica biletowa, wynikająca ze zmiany terminu, podstawa do reklamacji jak najbardziej była :)

Dodatkowo podejrzewam iż w momencie jezeli był wykonywany telefon kilkukrotnie i każdy konsultant podawał inną cenę, oznacza to iż albo rzeczywiście zwolniły się akurat miejsca i zmianą kalkulowała się taniej, lub ponieważ był to lot łączony, automatyczny system, którego używa LH nie chciał policzyć "z automatu" zmiany, tylko konsultant musiał liczyć ręcznie co może sprawiać im problemy :)

Cieszę się iż udało się wykonać zmianę tylko za opłatą manipulacyjną :)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group