Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 12 Kwi 2017 00:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 350
Loty: 302
Kilometry: 525 302
niebieski
Siedzę właśnie na lotnisku w Perth po odwołanym locie Tigerair do Sydney i szukam jakie prawa przysługują pasażerowi w takim przypadku. Okazuje się, że Australia jest daleko z tyłu w porównaniu do Europy: https://www.choice.com.au/travel/on-hol ... mpensation
Na szczęście zmienili nam rezerwację na najbliższe loty Virgin Australia (ja nie załapałem się na pierwszy, lecę następnym więc będę miał prawie 9h opóźnienia) i dali vouchery na jedzenie po 15 AUD (na lotnisku PER ceny są jak w lokalach w mieście więc na jakieś śniadanie będzie :) ).
Jednak o jakimkolwiek odszkodowaniu można zapomnieć.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacyjny city break w Rumunii za 939 PLN. Bezpośrednio PLL LOT z Warszawy + 4* hotel (3 noce) Wakacyjny city break w Rumunii za 939 PLN. Bezpośrednio PLL LOT z Warszawy + 4* hotel (3 noce)
City break w Abu Zabi za 1342 PLN. Loty (piątek-poniedziałek) z Krakowa i pobyt w 4* hotelu City break w Abu Zabi za 1342 PLN. Loty (piątek-poniedziałek) z Krakowa i pobyt w 4* hotelu
#2 PostWysłany: 12 Kwi 2017 04:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
Spróbuj się dowiedzieć co było przyczyną odwołania lotu, to ważne. Reklamację i zażalenia możesz pisać później ale musisz mieć jakąś podstawę. Tigerair to LC niestety. Na lotnisku nikt głośno nie będzie mówić o odszkodowaniu bo to jakby strzelić sobie w stopę.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 12 Kwi 2017 08:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
https://tigerair.com.au/customer-support-portal Spróbuj przez ten formularz.

Załączniki:
_20170412_082436.JPG
_20170412_082436.JPG [ 99.78 KiB | Obejrzany 5349 razy ]
_20170412_082511.JPG
_20170412_082511.JPG [ 89.88 KiB | Obejrzany 5349 razy ]
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Profil Relacje PM off
MaciekM uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 13 Kwi 2017 17:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 350
Loty: 302
Kilometry: 525 302
niebieski
@‌macq91‌ Dzięki za porady. Przyczyną był brak jednej z cabin crew, dziewczyna zasłabła podczas boardingu i zabrali ją do szpitala. Linia wywiązała się ze swoich obowiązków, bo zapewnili inny lot (w sumie lepszą linią ?) i dali vouchery na jedzenie. Mi chodziło o brak możliwości odszkodowania takiego jak w EU za opóźniony lot, jak byłby to Ryanair to można starać się o 400EUR, w Australii linie nie mają takiego obowiązku. Dla zasady postaram się o zwrot opłaty za rezerwację miejsca i przedstawię rachunek za śniadanie, które było droższe niż kwota na voucherze :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Kwi 2017 17:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
bardzo ci współczujemy ze nie dostałeś paru groszy
na głównej masz pomysł jak z głową i z czapka z niej parę groszy dostać
powodzenia
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Mareckipl lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 13 Kwi 2017 17:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 350
Loty: 302
Kilometry: 525 302
niebieski
@becek Dzięki, ale nie ma czego współczuć. Pisząc tego posta moim zamysłem było przedstawienie sytuacji w Australii ponieważ sam nie znalazłem takiej informacji na forum. Nie mam zamiaru o nic z liną się wykłócać bo nie zależy mi na tym. Tiger zachował się według mnie bardzo w porządku, a współczuć można tylko dziewczynie która zachorowała. (mam nadzieję, że to nie było nic poważnego) A co do samego odszkodowania to jest mnóstwo osób i pewnie wiele z nich jest na tym forum, które traktuje opóźnienie lotu ja wygrany los na loterii, a odszkodowanie przeznacza na kolejne podróże.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
micnur lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 13 Kwi 2017 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
@‌MaciekM‌ o dzięki, a jak jest na innych kontynentach? możesz to sprawdzić i założyć stosowne posty?
co prawda każdy umiejący czytać założy ze dokument EU dotyczy EU choć jak widać niekoniecznie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 14 Kwi 2017 15:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 350
Loty: 302
Kilometry: 525 302
niebieski
@becek Jak tylko będę miał taką sytuację na inny kontynencie to sprawdzę. Z linku który wkleiłem możesz dowiedzieć się jak sytuacja wygląda w Nowej Zelandii, USA i Indonezji. Sugestia, że nie rozumiem czego dotyczy dokumnet EU oraz porównywanie mnie do żebro-turysty jest nie na miejscu. Dokładnie wiem, że dokument UE obowiązuje w określonych przypadkach, które nijak się mają do krajówki w AU. Dlatego szukałem takiej informacji, w pierwszej kolejności na forum, a jak nie znalazłem to poszukałem gdzie indziej a następnie postanowiłem się nią podzielić. Czy to takie złe? Powód od szydzenia? Jak jest więc idea tego forum jeśli nie dzielenie się informacjami? Gdym zapytał to każdy odesłałby mnie do googla, wrzucam coś to też jest źle… Może po prostu wyrzućmy ten wątek do kosza bo ostatnie 6 postów tylko zaśmieca forum.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 14 Kwi 2017 15:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
dobra , nie obrażaj się
dzięki za informacje ze w Australii nie ma takiego odszkodowania za spóźniony/odwołany lot jak w EU
pomoc bardzo
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 03 Gru 2017 14:48 

Rejestracja: 05 Sie 2016
Posty: 10
Witam,
Czy w takiej sytuacji przysługuje, bądź przysługiwało nam coś w rodzaju jakiegoś odszkodowania, noclegu czy voucheru?
Nasz lot został odwołany z powodu kiepskiej pogody, zostaliśmy przeniesieni na lot następnego dnia. Moglismy zrezygnować z biletu i samodzielnie zorganizować podróż, a wtedy otrzymaliśmy voucher do kwoty zapłaconej z bilet do wykorzystania w tej lini lotniczej.
Wybraliśmy opcję z lotem następnego dnia, z tego powodu musieliśmy zostać w Sydney na noc.

Był to lot bez przesiadek.
Poniżej informacja od lini lotniczej
"
Tigerair Australia regrets to advise your flight TT251 SYD-MEL on the 01/12/17 has been cancelled due to poor weather conditions.

You will now be travelling to MEL on TT267 02/12/17 scheduled to depart at 17:30. You are required to check-in for this service. Check-in closes 45 minutes prior to your new scheduled time of departure.

We apologise for the inconvenience this cancellation may cause and thank you for your patience.

Kind regards,
Tigerair Australia"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 03 Gru 2017 15:03 

@wojteksg - z oczywistych względów unijne dyrektywy dotyczące odszkodowań nie dotyczą Twojego przypadku. Sprawdź co mówi na ten temat prawo australijskie. Bez kłopotu takie informacje znajdziesz z pomocą wyszukiwarki internetowej. A najprościej takie informacje było/jest uzyskać na samym lotnisku (np. w punkcie informacyjnym lotniska).
Góra
 PM off  
      
#12 PostWysłany: 03 Gru 2017 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3534
srebrny
Przysługuje ci sie uścisk dłoni kapitana
I dodatkowa porcja śmietanki do kawy
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 03 Gru 2017 15:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1193
niebieski
Australia jest wieki za Europą jeżeli chodzi o odszkodowania i prawo lotnicze. Jest gdzieś wątek na forum. Niestety na uzyskanie jakiegokolwiek odszkodowania nie ma raczej szans i nie ma znaczenia co było powodem opóźnienia oraz jego czas.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.


Ostatnio edytowany przez krasnal, 03 Gru 2017 15:32, edytowano w sumie 1 raz
Dzięki za wskazówkę, połączyłem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group