Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#781 PostWysłany: 05 Gru 2022 13:03 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Wizzair odwołał moje loty z Abu Dhabi do Salalah. Próbowałem z nimi rozmawiać o zamianie na inny lot, ale proponują tylko lot z Abu Dhabi do Muscatu, co zupełnie jest bez sensu, bo to 1000 km od Salalah, innej trasy do Omanu nie oferują. Czy udało się komuś załatwić w sytuacji odwołania przez nich lotu, z konsultantem Wizzair zamianę na lot do innego miejsca, do innego kraju? Twierdzą, że możliwa jest tylko zamiana na podobną trasę, ale nie definiują tego określenia "podobną".


Ostatnio edytowany przez tomeki, 05 Gru 2022 13:46, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#782 PostWysłany: 05 Gru 2022 13:26 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1654
HON fly4free
Spróbuj na czacie. Z ciekawością na jaką trasę chcesz zmienić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#783 PostWysłany: 05 Gru 2022 13:44 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Do MLE. Wyjazd miał być wakacyjny, na plaży, więc MLE to jedyna alternatywa. Muscat jest zupełnie bez sensu, a 4 raz w tym roku w Emiratach też bez sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#784 PostWysłany: 05 Gru 2022 13:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2878
Loty: 408
Kilometry: 765 204
srebrny
@tomeki moim zdaniem nic nie wskórasz, chociaż próbować możesz. Może i dla ciebie MLE jest alternatywą dla Omanu, ale nie dla Wizzaira;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Manuel uważa post za pomocny.
 
      
#785 PostWysłany: 05 Gru 2022 14:25 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1654
HON fly4free
Jak już wyżej pisałem spróbuj na czacie, tam mogą zmienić na dowolna destynacje z tego co wiem, powód napisz taki jak tu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#786 PostWysłany: 11 Gru 2022 10:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Mój przypadek dotyczy LH:

odwołanie odcinka lotu powrotnego, dwa tygodnie przed wylotem, ale bez poinformowania mnie o tym i bez wyznaczenia alternatywnego lotu. Ostatecznie wrócilismy z 12h opóźnieniem dwoma alternatywnymi lotami, które załatwiła LH już na lotnisku w MUC.

Działania: 5 miesięcy mailowania z LH, powoływania się na EU 261/2004 i najpierw wydawało się, że mamy przynajmniej częsciowy sukces bo dostałem:

In order to resolve your concern we would like to offer you a payment of in the hope that this pragmatic solution contributes to a positive conclusion of your travel experience. Please note that this offer is without prejudice to the legal and factual situation.
Please provide us with your bank details and your address in order for us to initiate the transfer to your account without further delay. Once received this settlement will Be transferred without further notice.

A kilka dni później informacja, że nasza reklamacja została odrzucona, przy czym powoływali się na kompletnie inny lot, który mielismy w rezerwacji, a który ich zdaniem został odwołany z winy lotniska. Więc ostatecznie nic nie uzyskalismy. Na maila, że ich odpowiedź kompletnie nie dotyczy sprawy dostałem informacje, że to ostateczna decyzja. :lol:

Teraz składam sprawę do söp_Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V. a jesli to nie pomoże to będę szukał posrednika, który się tym zajmie.

Dam znać w miarę postępów sprawy, ale widać, że obecnie nie naleźy liczyć, że jesli leci się LH, to z odszkodowaniem będzie łatwo. :)
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#787 PostWysłany: 11 Gru 2022 10:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 854
Loty: 271
Kilometry: 436 930
srebrny
Sprawa jest niejasna.
Jeżeli odwołali lot ponad 14 dni przed wylotem, to odszkodowanie w zasadzie nie przysługuje.
Będzie ci trudno udowodnić że nie dostałeś mejla.
Pytanie pomocnicze, jaki ten mejl był u nich w systemie?
Mi się raz zdarzyło, że podczas wpisywania danych pasażera autouzupełnienie podpowiedziało mi dane żony, z czego skwapliwie skorzystałem, podmieniając przy okazji dane kontaktowe, które są poniżej. Ale ja sprawdzam na koncie LH co jakiś czas czy się nic nie sypnęło.
Rozumiem wkurzenie, ale słabo widzę kwestię odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#788 PostWysłany: 11 Gru 2022 11:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
@turczy Nie jestem wkurzony, generalnie trzeba znacznie więcej, żeby mnie zdenerwować. :D Podeszlismy do sprawy, wykorzystując opóźnienie do spontanicznego zwiedzania Monachium. :lol: Zgodnie z prawem linia lotnicza musi powiadomić pasażera o zmianach, w naszym przypadku mam całkowitą pewnosć, że tego nie zrobili. Zresztą zmiana polegała na wycięciu ostatniego odcinka, bez wyznaczenia czegokolwiek w zamian. Przeczytałem odpowiednie przepisy i to po stronie linii będzie obowiązek, żeby wykazać, że nas poinformowali, no a tego zwyczajnie nie dadzą rady zrobić, skoro zmiana nastąpiła bez żadnej informacji.
Spodziewam się, że sprawa nie będzie prosta, ale jestem ciekawy jak się skonczy.

Sprawa jest mocno nietypowa, bo zmiany ze strony LH miałem wielokrotnie, ale zawsze odbywało się to na zasadzie odpowiednio wczesniej w rezerwacji pojawiał się lot alternatywny i/lub prosba o kontakt na infolinię.
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#789 PostWysłany: 11 Gru 2022 11:41 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
sprawa jest prosta, automat wysyla maile o zmianie rozkladu. lh na pewno jest zabiezpieczona przed januszami ktorzy beda twierdzic ze nie otrzymali maila o zmianie rozkladu, a tych jest duzo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#790 PostWysłany: 11 Gru 2022 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Też tak uważam, wszystkie maile z całą pewnoscią są archiwizowane przez przewoźnika. Jestem więc dosć optymistyczny co do przebiegu sprawy. No ale zobaczymy. Będę dawał znać.

@Rajesh Kuthrappali Nie podoba mi się ton Twojego maila, bo wczytując się w niego można wnioskować, że posądzasz mnie o pisanie nieprawdy, wspominajac przy tym o "Januszach". Nie masz ku temu podstaw i tego typu zachowanie nie powinno mieć miejsca na forum.
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy


Ostatnio edytowany przez amphi 11 Gru 2022 12:02, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
Rockriderr lubi ten post.
 
      
#791 PostWysłany: 11 Gru 2022 11:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4489
złoty
Oddawanie sprawy do SOP to kompletna strata czasu i energii, trzymają stronę lufy, jak chcesz wiedzieć czy coś z tym można zrobić to oddaj to pośrednikom i oni powiedzą czy się tego podejmują czy nie, jeśli nie będą chcieli się podjąć znaczy, że uważają że są małe szanse na wygraną
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
amphi uważa post za pomocny.
 
      
#792 PostWysłany: 11 Gru 2022 11:47 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
sprawa jest prosta, automat wysyla maile o zmianie rozkladu. lh na pewno jest zabiezpieczona przed januszami ktorzy beda twierdzic ze nie otrzymali maila o zmianie rozkladu, a tych jest duzo

Oczywiście, że jest jak piszesz i bez wskazania e-mail nie wykonasz rezerwacji. Chyba że rezerwacja jest czy była przez ota i względem nich trzeba mieć pretensje.

Nieco sytuacja się komplikuje, gdy faktycznie zaistniało

Kod:
Zresztą zmiana polegała na wycięciu ostatniego odcinka, bez wyznaczenia czegokolwiek w zamian.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#793 PostWysłany: 11 Gru 2022 12:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Rezerwacja była bezposrednio przez stronę LH, więc kwestia OTA na szczęscie odpada.
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#794 PostWysłany: 11 Gru 2022 15:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 854
Loty: 271
Kilometry: 436 930
srebrny
Wg mnie sprawa nie podlega pod EU jako opóźnienie.
Więc automatycznej kasy raczej nie będzie.
Jeżeli odwołali ponad 2 tygodnie przed podróżą, to też zwalnia ich z EU.
Pozostaje sąd. W Polsce to mordęga.
Wystarczy że sędzia dopatrzy się twojej współwiny np. w tym że nie sprawdziłeś przed podróżą statusu lotu to po 3-5 latach wylądujesz z własnymi kosztami sądowymi .
A jak w mejlu była literówka to jeszcze dopłacisz LH.
Szkoda czasu.
Sytuacja nieprzyjemna ale nie widzę dobrego rozwiązania dla Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off
Rajesh Kuthrappali lubi ten post.
 
      
#795 PostWysłany: 11 Gru 2022 16:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Sprawa dotyczy odwołania lotu. Nie rozumiem na czym polega wątpliwosć. EU 261/2004 mówi dokładnie o takiej sytuacji. Art 5 paragraf 1, punkt c) w żadnym z trzech podpunktów nie został spełniony. Zobaczymy co sądzą fachowcy i przekażę Wam ich opinie.
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#796 PostWysłany: 11 Gru 2022 16:55 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Zastanów się jak udowodnisz tym fachowcom nie otrzymanie e-maila do Lufthansy. Trzeba będzie to z LH wyjaśnić kiedy i na jaki adres e-mail powiadomienie wyslali i co było w treści e-mail.
Jedyna korzyść czy pkt zaczepienia to usunięcie lotu bez żadnej podmiany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#797 PostWysłany: 11 Gru 2022 17:04 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
To Lufthansa musi udowodnić że pasażer został powiadomiony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
pablo1603 lubi ten post.
 
      
#798 PostWysłany: 11 Gru 2022 17:07 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Też to napisałem.
Bo on tylko pisze pewnik, że nie otrzymał i o potwierdzenie tego w LH nie wystąpił.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#799 PostWysłany: 11 Gru 2022 20:53 

Rejestracja: 15 Sie 2017
Posty: 59
Witam,

Wizzair ostatecznie odwołał moje loty POZ-BVA na wrzesień (dziwne bo z systemu rezerwacyjnego zginęły wszystkie loty od kwietnia do grudnia).
Mogę dostać zwrot 120% w środkach na przyszłe loty albo 100% w "gotówce" przy czym mogę to zrobić do 3h przed wylotem (wg emaila od WizzAir).
Nie jest to dla mnie jasne - czy powinienem teraz zrobić zwrot 120% a z chęcią otrzymania "gotówki" mogę zwlekać do 3h przed wylotem?
Czy z oboma wersjami mogę się wstrzymać do 3h przed wylotem (to dla mnie byłoby lepsze wyjście, gdyż jeśli trafię coś podobnego z POZ/GDN w Wizzair to wolę zwrot 120% w środkach a jeśli będę musiał szukać u Ryanair'a albo EasyJet z Berlina, to wolę pieniądze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#800 PostWysłany: 11 Gru 2022 21:23 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Każda z opcji jest dostępna do 3h przed lotem, zarówno zwrot gotówki jak i zwrot 120% środków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group