Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 02 Lis 2020 18:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
robercik3c napisał(a):
Witam serdecznie,
Otrzymałem decyzję od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cwyilnego, na podstawie art. 104 § 1 w której stwierdzono zaniedbanie obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźniony lot przez przewoźnika (art 7 ust. 1 lit. b rozporządzenie (WE) nr 261/2004 ).

W decyzji ustalono 14 dniowy termin usunięcia naruszenia którego dotyczy decyzja. Niestety do tej pory przewoźnik nie usunął tego naruszenia.

W pouczeniu poinformowano, że zgodnie z art. 127 § 3 w zw. art. 129 § 2 k.p.a strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do Prezesa ULC w terminie 14 dni od doręczenia decyzji o ponowne rozpoczęcie sprawy, może także w terminie 30 dni od dnia doręczenia zwrócić się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargi wnosi się za pośrednictwem Prezesa ULC.

Teraz mam następujące pytania:
1. Czy najlepiej poczekać 30 dni od dnia doręczenia pisma z kolejnymi krokami? Tak, aby nie przypominać przewoźnikowi o możliwości złożenia skargi. Obawiam się, że gdybym napisał do przewoźnika wcześniej niż minie termin skargi, to swoim działaniem mogę spowodować, że przewoźnik złoży skargę aby odwlec usunięcie naruszenia w czasie.
2. Jeżeli przewoźnik zwróciłby się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do WSA, to zostanę o tym poinformowany jako strona? Jak wygląda taka sprawa, czy należy stawiać się w sądzie czy rozprawa odbędzie się w obecności samego sędziego?
3. Czy mogę wysłać zapytanie do Prezesa ULC, czy został złożony wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, tak aby wiedzieć czy przewoźnik skorzystał z tej opcji.
4. Jeżeli przewoźnik zaniechałby skargę w WSA, to rozumiem, że decyzja jest prawomocna i można podjąć dalsze kroki. Jak one wyglądają. Czy decyzja prezesa ULC ma klauzulę wykonalności i można zwrócić się od razu do komornika o egzekucję należności, czy należy najpierw wysłać wezwanie przedsądowe do zapłaty a następnie ze sprawą iść do Sądu Rejonowego w postępowaniu cywilnym?




Kod:
W takim wypadku należy wystąpić do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji administracyjnej, następnie skierować do sądu wniosek o nadanie klauzuli wykonalności dla decyzji administracyjnej.

Dopiero wtedy można skierować sprawę do komornika.



Osobna kwestia to co to za "przewoźnik" czyli jego sytuacja finansowa i tym samym możliwość ściągnięcia kasy z jego konta
Góra
 Profil Relacje PM off
robercik3c lubi ten post.
 
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#482 PostWysłany: 02 Lis 2020 19:00 

Rejestracja: 02 Lis 2020
Posty: 3
czy takie zaświadczenie jest płatne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#483 PostWysłany: 02 Lis 2020 19:06 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
https://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotn ... y-skarbowe

..... opłata ta nie dotyczy decyzji wydawanych w oparciu o rozporządzenie 261/2004/WE – ochrona praw pasażera....


Co to za linia lotnicza?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#484 PostWysłany: 02 Lis 2020 22:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie stawiaj się w roli petenta, bo nim nie jesteś. Dostałeś korzystną decyzję administracyjną, przewoźnik może złożyć wniosek lub skargę, czyli po 30 dniach od doręczenia decyzji możesz złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia. Obowiązkiem strony postępowania, przewoźnika jest wypłata odszkodowania po 14 dniach od doręczenia decyzji. NIE MUSISZ PROSIĆ, PRZYPOMINAĆ SIĘ, WZYWAĆ DO ZAPŁATY czy wysyłać gońca z kwiatami po odszkodowanie, to w interesie przewoźnika jest wypłata. Od momentu uzyskania zaświadczenia podejmujesz kroki w celu egzekucji. Nie Ty jesteś dłużnikiem tylko wierzycielem, to dłużnikowi powinno zależeć na zapłacie jeśli tego nie zrobi poniesie koszty.

Wniosek złóż w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, mają wiele takich spraw i ogarniają, choć w swoim miejscu zamieszkania również mógłbyś złożyć. Opłata od wniosku 50 zł. Dostaje pozszywane kartki i tego samego dnia przygotuj wniosek egzekucyjny do komornika właściwego miejscowego, czyli komornika z sądu, w którym przewoźnik ma siedzibę lub oddział. Do miesiąca pieniądze na Twoim koncie. Jaki to przewoźnik?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#485 PostWysłany: 03 Lis 2020 09:01 

Rejestracja: 02 Lis 2020
Posty: 3
RR Sun
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#486 PostWysłany: 22 Lis 2020 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
robercik3c napisał(a):
Witam serdecznie,
Otrzymałem decyzję od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cwyilnego, na podstawie art. 104 § 1 w której stwierdzono zaniedbanie obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźniony lot przez przewoźnika (art 7 ust. 1 lit. b rozporządzenie (WE) nr 261/2004 ).

W decyzji ustalono 14 dniowy termin usunięcia naruszenia którego dotyczy decyzja. Niestety do tej pory przewoźnik nie usunął tego naruszenia.

W pouczeniu poinformowano, że zgodnie z art. 127 § 3 w zw. art. 129 § 2 k.p.a strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do Prezesa ULC w terminie 14 dni od doręczenia decyzji o ponowne rozpoczęcie sprawy, może także w terminie 30 dni od dnia doręczenia zwrócić się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargi wnosi się za pośrednictwem Prezesa ULC.

Teraz mam następujące pytania:
1. Czy najlepiej poczekać 30 dni od dnia doręczenia pisma z kolejnymi krokami? Tak, aby nie przypominać przewoźnikowi o możliwości złożenia skargi. Obawiam się, że gdybym napisał do przewoźnika wcześniej niż minie termin skargi, to swoim działaniem mogę spowodować, że przewoźnik złoży skargę aby odwlec usunięcie naruszenia w czasie.
2. Jeżeli przewoźnik zwróciłby się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do WSA, to zostanę o tym poinformowany jako strona? Jak wygląda taka sprawa, czy należy stawiać się w sądzie czy rozprawa odbędzie się w obecności samego sędziego?
3. Czy mogę wysłać zapytanie do Prezesa ULC, czy został złożony wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, tak aby wiedzieć czy przewoźnik skorzystał z tej opcji.
4. Jeżeli przewoźnik zaniechałby skargę w WSA, to rozumiem, że decyzja jest prawomocna i można podjąć dalsze kroki. Jak one wyglądają. Czy decyzja prezesa ULC ma klauzulę wykonalności i można zwrócić się od razu do komornika o egzekucję należności, czy należy najpierw wysłać wezwanie przedsądowe do zapłaty a następnie ze sprawą iść do Sądu Rejonowego w postępowaniu cywilnym?

Przewoźnik może w ciągu 14 dni od doręczenia złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, liczy się data wysłania. Po minimum miesiącu od doręczenia Ci decyzji skontaktuj się z ULC-em z pytaniem czy taki wniosek złożono. Najpierw oczywiście możesz napisać do ryanaira suna, że decyzja ostateczna i niech płaci. Jeśli ryanair nie złoży takiego wniosku i nie wypłaci odszkodowani to wtedy złóż wniosek do ULC-u o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji. Z nim do sądu rejonowego w Warszawie.
Ryanair nie skarży do sądu administracyjnego decyzji Prezesa ULC I instancji.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#487 PostWysłany: 09 Gru 2020 19:31 

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 156
Kupiłam bilety w Ryanair - na jednej rezerwacji w 2 strony. Dostałam informację o odwołaniu lotu w jedną stronę. Czy mam prawo do ubiegania się o zwrot za bilety w 2 strony? Czy mogę to zrobic przez podany link czy w tej sytuacji nie ma takiej mozliwośći?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#488 PostWysłany: 09 Gru 2020 20:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Możesz poprosić o zwrot za całość podróży,ale też masz prawo zmienić daty lotu .Jeśli podali link do zwrotu to można w ten sposób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#489 PostWysłany: 26 Gru 2020 21:07 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Ryanair odwołał mój lot powrotny, twierdząc, że ze względu na wprowadzane w ostatniej chwili ograniczenia podróżne nie mamy innego wyjścia i jesteśmy zmuszeni odwołać loty. To nie jest prawda, bo inni przewoźnicy latają na tej trasie do Polski, żadnych ograniczeń nie ma. Zgodnie z rozkładem najbliższy lot Ryanair na tej trasie jest po dwóch tygodniach od mojego lotu. Zapytałem, czy w takim razie pokryją koszt biletu powrotnego kupionego u innego przewoźnika na zbliżony termin. Odpowiedzieli, że nie i jedyne co mogę zrobić to wrócić ich liniami z przesiadką, Lot został odwołany 4 tygodnie przez jego terminem.

Pytanie czy mają rację? Czy naprawdę muszę brać ryzyko i lecieć z przesiadką z małymi dziećmi, podróż zajmie około 12 godzin, jak jest bezpośredni lot innego przewoźnika? Oni twierdzą, że anulowanie lotu przed upływem 14 dni pozbawia mnie prawa do skorzystania z alternatywnego przewoźnika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#490 PostWysłany: 26 Gru 2020 21:12 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Mają rację, do 14 dni przed datą wylotu mogą robić co chcą w sumie.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#491 PostWysłany: 26 Gru 2020 21:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Prawa skorzystania cię nie pozbawiaj,jedynie odmawiają pokrycia ew. różnicy w cenie lotów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#492 PostWysłany: 26 Gru 2020 21:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Kothson napisał(a):
Mają rację, do 14 dni przed datą wylotu mogą robić co chcą w sumie.

To nie jest prawda.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#493 PostWysłany: 26 Gru 2020 23:04 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Ok, a co mogą zrobić zgodnie z przepisami? Czytałem to rozporządzenie UE261 i informacje tutaj na forum i dochodzę do wniosku, że odszkodowanie oczywiście nie przysługuje, ale pokrycie różnicy kosztów biletu już tak, Nie mają z tym problemu, gdyby lot był ich liniami (a bezpośredniego nie będzie przez 2 tygodnie).
Chcą mnie zmusić do tułania się z dzieciakami po lotniskach z przesiadkami w epoce COVID albo kupienia biletów za własną kasę i zdanie się na ich łaskę, czy zwrócą. To niestety 4 k PLN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#494 PostWysłany: 26 Gru 2020 23:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Leć z przesiadką.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#495 PostWysłany: 09 Sty 2021 21:43 

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 58
Odwołano nam lot powrotny MEX-BER Air France, o odwołaniu dowiedzieliśmy się już w Meksyku na kilka dni przed powrotem. Na infolinii zaproponowano inne połączenie KLM, które oznaczało powrót do BER późniejszy o 2 godziny. Ponieważ uznaliśmy, że w tej sytuacji wolimy wykorzystać okazję i posiedzieć w Meksyku trochę dłużej, przebookowaliśmy lot za darmo na kilka dni później. Nie czujemy się pokrzywdzeni i mamy wrażenie, że w takiej sytuacji nie należą nam się odszkodowania. A może fakt, że przewoźnik nie wywiązał się z pierwotnego terminu i poinformował o tym tak krótko przed powrotem, oznacza, że jednak mamy podstawy do roszczeń?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#496 PostWysłany: 09 Sty 2021 21:49 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 295
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#497 PostWysłany: 09 Sty 2021 21:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@fighter Chciał się wywiązać proponując inny lot,wybraliście przedłużenie pobytu na własne życzenie więc podstaw nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#498 PostWysłany: 09 Sty 2021 21:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Cytuj:
.zaproponowano inne połączenie KLM, które oznaczało powrót do BER późniejszy o 2 godziny.

O ile dokładnie później?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#499 PostWysłany: 09 Sty 2021 21:56 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22333
Polecam przeczytać

odszkodowanie-za-spozniony-lot,1498,2646

Ale cebulka dobra ^^
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#500 PostWysłany: 09 Sty 2021 22:12 

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 58
5 godzin

boots napisał(a):
Cytuj:
.zaproponowano inne połączenie KLM, które oznaczało powrót do BER późniejszy o 2 godziny.

O ile dokładnie później?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group