Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Sie 2020 18:38 

Rejestracja: 01 Kwi 2019
Posty: 3
Witam,
Mamy bilety na lot do Nowego Yorku (EWR) z Kopenhagi (CPH) liniami SAS na 24.08.2020. Bilety były znalezione na Kayak, a zakupione przez mytrip.
Jakiś miesiąc temu SAS przysłał maile, że nasze loty zostają przesunięte kilka godzin wcześniej. Jednak wiadomo, że teraz nie wlecimy do USA (na tą chwilę mogą tylko latać rezydenci oraz specjalni pracownicy).
Zadzwoniłem do SAS i po 1h czekania odebrał konsultant i powiedział, że oni są krycie bo przesunęli lot kilka godzin wcześniej ale jest tego samego dnia, więc nie mogę za to żądać zwrotu pieniędzy. Ja mu na to, że przecież nie wpuszczą nas do USA, a on, że w sumie ich to nie obchodzi, oni normalnie od czerwca latają i jedynie co może mi zaproponować do voucher. Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zwrot pieniędzy za bilety?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 17 Sie 2020 18:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4755
HON fly4free
Czy to przesunięcie nie polegało przypadkiem na anulowaniu lotu i przerzuceniu Was na inny lot? Sprawdź numery lotów, czy są takie same. Gdyby się okazało, że tak właśnie było, to moim zdaniem przysługuje Wam zwrot, jeśli tego właśnie oczekujecie.
Miałem niedawno analogiczną sytuację (tylko, że przeniesiono nas na lot późniejszy o kilka godzin), linia odmawiała zwrotu, złożyłem wniosek o chargeback i po ok. półtora miesiąca pieniądze były na koncie.
Jeśli natomiast zmiana polega na tym, że linia zmieniła rozkład i godzina Waszego pierwotnego lotu przesunęła się na wcześniejszą (z tym samym numerem lotu), nie byłbym już tak kategoryczny, ale też stawiałbym na to, że możecie domagać się zwrotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 17 Sie 2020 19:47 

Rejestracja: 01 Kwi 2019
Posty: 3
Dzięki za szybką odpowiedź
tropikey napisał(a):
Czy to przesunięcie nie polegało przypadkiem na anulowaniu lotu i przerzuceniu Was na inny lot?

Jest prawie dokładnie tak jak piszesz. Oryginalnie lot był o 18:35 miał numer SK901 a teraz przesunęli go na 12:25 SK909. Czyli faktycznie pierwotny anulowali i zaproponowali nowy wcześniejszy. Tyle, że wszędzie gdzie czytałem piszą, że o odszkodowanie można walczyć, gdy lot został przesunięty na później o kilka godzin.
Czy w takiej sytuacji można walczyć o zwrot, czy brać voucher?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 17 Sie 2020 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 4755
HON fly4free
Kluczowe w Twoim przypadku jest to, że lot został anulowany. Moim zdaniem, rozporządzenie EU 261 (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261) jest w takiej sytuacji jasne. O tym, co Ci przysługuje w razie odwołania lotu mówi art. 5 ust. 1 i art. 8.
Góra
 Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
 
 [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group