Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#801 PostWysłany: 11 Gru 2022 21:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Maciej Loret napisał(a):
Witam,

Wizzair ostatecznie odwołał moje loty POZ-BVA na wrzesień (dziwne bo z systemu rezerwacyjnego zginęły wszystkie loty od kwietnia do grudnia).
Mogę dostać zwrot 120% w środkach na przyszłe loty albo 100% w "gotówce" przy czym mogę to zrobić do 3h przed wylotem (wg emaila od WizzAir).
Nie jest to dla mnie jasne - czy powinienem teraz zrobić zwrot 120% a z chęcią otrzymania "gotówki" mogę zwlekać do 3h przed wylotem?
Czy z oboma wersjami mogę się wstrzymać do 3h przed wylotem (to dla mnie byłoby lepsze wyjście, gdyż jeśli trafię coś podobnego z POZ/GDN w Wizzair to wolę zwrot 120% w środkach a jeśli będę musiał szukać u Ryanair'a albo EasyJet z Berlina, to wolę pieniądze?

Możesz też zamienić za darmo te anulowane wrześniowe loty na -14/+30 dni od dat wrześniowych na Paryż Orly z Warszawy czy inne loty na francuskie lotnisko z Polski.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
#802 PostWysłany: 13 Gru 2022 04:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 854
Loty: 271
Kilometry: 436 930
srebrny
To teraz mała zagwozdka.
Wizir
Pierwotne loty 26-30 września.
Kasują cały rozkład po 24 września.
Ich propozycja to 24-24 września
Myślicie, że da się to cofnąć do czerwca, czy kosz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#803 PostWysłany: 13 Gru 2022 04:33 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3562
złoty
@turczy
Możesz się cofnąć z wyjazdem o 14 dni. Na czerwiec nie ma szans. Być może uda Ci się zamienić na coś w okolicy, ale nie wiem jakie lotniska są dostępne dla tego kierunku.
Góra
 Profil Relacje PM off
turczy uważa post za pomocny.
 
      
#804 PostWysłany: 13 Gru 2022 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2018
Posty: 854
Loty: 271
Kilometry: 436 930
srebrny
Z Wrocławia nic :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#805 PostWysłany: 20 Gru 2022 13:23 

Rejestracja: 23 Lut 2022
Posty: 2
Dzień dobry,

Bardzo przykra sytuacja spotkała moja niepełnoletnią córkę i jeśli ktokolwiek z doświadczeniem mógłby coś doradzić będę bardzo wdzięczny.

Dotyczy to nieszczęsnego strajku Lufthansy z lipca br. Moja córka miała zaplanowany lot ze Stanów do Polski. Niestety, już w dniu wylotu dostaliśmy info, że lot jest odwołany. Akurat w momencie gdy dotarła na lotnisko. Wielka szkoda, że LH nie raczyła tego zrobić kilka godzin wcześniej (a jak sprawdziłem po fakcie info to było powszechnie dostępne dzień wcześniej). Absolutnie nie było szans czegokolwiek się dowiedzieć ani na lotnisku na miejscu ani przez internet, o dodzwonieniu się na infolinię można było pomarzyć. Stwierdziliśmy, że musi czekać na lotnisku.
Po kilku godzinach w systemie pojawiła się propozycja wylotu następnego dnia, na którą się zgodziłem. Podjęliśmy decyzję, że wraca do miejscowości w której przebywała (ponad 100 mil), dzięki uprzejmości osób u których przebywała udało się wyprosić, by ktoś po nią przyjechał.

Następnego dnia znajomi dowieźli ją na lotnisko, nadała bagaż, otrzymała boarding pass i już szykowała się do wejścia na pokład, gdy....lot po raz kolejny został odwołany. Oczywiście wielki chaos, wielka rozpacz, zero wsparcia od obsługi na miejscu. Nie zapewniono nic co wg przepisów powinno się zapewnić - voucher na hotel, nie mówiąc o transporcie do niego, posiłki, napoje, zapewnienie telefonu do bliskich. Akurat pechowo przestało działać wifi na lotnisku na kilka godzin straciłem kontakt. Kolejna nieprzespana noc, ale po kilku godzinach odzywa się whatsapp. Na szczęście trafiła na parę wspaniałych ludzi, którzy widząc jej rozpacz zabrali ją do hotelu nieopodal lotniska i zarezerwowali jej osobny pokój. Kolejnego dnia w końcu udało się wylecieć, ale tych nerwów co przeżyliśmy naprawdę nie da się opisać.

Z tego co wyczytałem należy się zwrot 600 EUR i o taką kwotę wystąpiłem z reklamacją do lufthansy. Niestety nie byłem w stanie przedstawić innych kosztów, więc pomyślałem trudno. Najważniejsze dostać podstawową kwotę, żeby chociaż częściowo zrekompensowała mojej córce te przeżycia.
Od złożenia reklamacji minęły blisko 3 miesiące, zero odpowiedzi. Z tego co można się zorientować na profilu LH wiele osób w tej sprawie wciąż nie dostało żadnej odpowiedzi a od wydarzeń minęło blisko pół roku.

Poczytałem trochę na forum o pośrednikach i też ich praktyki i opłaty nie zachęcają do skorzystania. Myślę, że spróbuje sam i w związku z tym pytanie do jakiego sądu składać pozew, a może są gdzieś dostępne pomocne formularze takich pozwów. I jeszcze chciałem się upewnić czy mimo braku rachunków można rozszerzyć żądanie, a także żądać zadośćuczynienia za to w jaki sposób została potraktowana przez obsługę. Tym bardziej, że została pozostawiona sama sobie jako osoba niepełnoletnia. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#806 PostWysłany: 20 Gru 2022 13:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Nie chcesz płacić pośrednikom i chcesz sam prowadzić sprawę w sądzie?
OK, ale w takim razie na postawione pytania na pewno sam znasz odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#807 PostWysłany: 20 Gru 2022 14:14 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 424
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
@mateusz79
Możesz podejść do tego metodycznie i na spokojnie:
- pobierz z dostępnego źródła rozporządzenie 261/2004;
- na spokojnie je przeczytaj, przy czym warto porównać wersję angielską lub niemiecką z polską, gdyż czasem zdarza się, że niezbyt wierne tłumaczenie wprowadza błąd (nie twierdzę, że w tym przypadku tak jest) i jeśli zapisy tam zawarte są dla Ciebie zrozumiałe i logiczne i wiesz, czego się domagać, to wypunktuj, czego nie zapewnił przewoźnik, podpowiem, że jest tam zapis o szczególnych potrzebach dzieci podróżujących bez opiekunów.
- gdy będziesz wiedzieć, co się należało to z roszczeniem zwróć się do przewoźnika a w przypadku braku reakcji lub zbywania - do sądu. Tu powinieneś tylko poszukać, do którego.
Jeśli nie rozumiesz jednak tych przepisów lub masz wiele wątpliwości a nie tylko, do którego sadu kierować pozew, to raczej pozostaje pośrednik.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#808 PostWysłany: 20 Gru 2022 18:40 

Rejestracja: 23 Lut 2022
Posty: 2
Dziękuję za porady. Widzę, że z mojego postu wynikało, jakbym nie zrobił nic i tylko oczekuje gotowych odpowiedzi. Nie do końca tak jest. Może ktoś jeszcze jest w podobnej sytuacji, więc chociaż podzielę się tym co wiem. A sceptycyzm co do pośredników wynikał głównie z tego co wyczytałem na tym forum.

- ponad wszelką wątpliwość przysługuje 600 EUR (kwota odszkodowania ze względu na odległość w km i czas opóźnienia). Jeśli chodzi o inne zapisy, co powinien przewoźnik zapewnić, także o szczególną opiekę osób niepełnoletnich to niestety nie ma żadnych konkretów. Tzn. są one wymienione, ale tylko osoba, która się sądziła mogłaby stwierdzić jakie odszkodowanie można uzyskać i jakie dowody przedstawić. Dlatego też w pierwotnej reklamacji skupiłem się na tym co niepodważalne.

- nie podlega wątpliwości (za wyrokiem TSUE), że strajk personelu danej linii (w odróżnieniu od np. strajku obsługi lotniska) nie jest zdarzeniem nadzwyczajnym i nie stanowi podstawy do odrzucenia żądania

- jeśli linia nie odpowie w ciągu 30 dni (lub odrzuci reklamację) można albo kierować skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (aktualnie rozpatrują skargi z końca 2020 r., więc czas oczekiwania bardzo długi) Jeśli wniosek jest poprawny to zatrzymuje bieg przedawnienia. Można skorzystać z pośrednika, który potrąci z tego zazwyczaj minimum 30% i jeszcze jak pokazują inni użytkownicy trzeba walczyć o wypłatę od tego pośrednika, gdy sąd przyzna racje.
Ewentualnie można złożyć pozew samemu (przy pomocy prawnika). Moje pytanie o miejscowość sądu wynikało z tego, że na infolinii Lufthansy wprowadzają w błąd mówiąc, że wszelka korespondencję trzeba kierować do siedziby głównej w Niemczech, gdyż nie ma siedziby w Polsce. Tymczasem w KRS jest spółka jako oddział Lufthansy. Natomiast z tego co się dowiedziałem pozew należy kierować do Sądu Rejonowego (dla kwot do 75 tys. zł) W dziedzinie transportu lotniczego z orzecznictwa Trybunału wynika, że.... wyznacza jako właściwy do rozpoznania roszczenia o odszkodowanie wywodzonego z umowy przewozu lotniczego pasażerów, według wyboru powoda, sąd, w którego obszarze właściwości znajduje się uzgodnione w tej umowie przewozu miejsce odlotu względnie przylotu statku powietrznego.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wskazówki.
Góra
 Profil Relacje PM off
arturro lubi ten post.
arturro uważa post za pomocny.
 
      
#809 PostWysłany: 20 Gru 2022 18:44 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Idź do pośrednika.

Lot z, a nie do USA..... Samo to diametralnie zmienia stan prawny. Do tego wyskakujesz z ULC...
Ale czekaj na odpowiedź Lufthansy, ponaglaj czy przypomnij się.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#810 PostWysłany: 20 Gru 2022 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
mateusz79 napisał(a):
ponad wszelką wątpliwość przysługuje 600 EUR

Jest jeszcze taki drobny szczegół, jak przyczyna odwołania lotów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#811 PostWysłany: 14 Sty 2023 21:27 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Wiedziałem, składaki są obciążone ryzykiem ale nie myślałem, że tak szybko się o tym przekonam. Wizz właśnie zoptymalizował zysk na sprzedanych biletach na Teneryfę, na 15 dni przed wylotem i skasował część lotów z Luton. Teraz palę zwoje mózgowe, jak to ogarnąć. Czy komuś udało się zmienić datę lotu początkowego w składaku KTW-LTN i dalej LTN -TFS? Ewentualnie jak niedrogo dostać się z Gastwick do Luton o 2 w nocy tak aby zdążyć na lot o 8,30?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#812 PostWysłany: 14 Sty 2023 21:56 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Z Gatwick na Luton masz bardzo dobre połączenia pociągiem, chociaż nie najtańsze. To bilety na poniedziałek, jak kupisz wcześniej da się pewnie taniej. A na to że Wizz pójdzie na rękę z lotem na innej rezerwacji za bardzo bym nie liczył.
Oczywiście musisz wziąć poprawkę że koleje w UK ostatnio lubią strajkować.

Załącznik:
Screenshot 2023-01-14 at 20.54.25.png
Screenshot 2023-01-14 at 20.54.25.png [ 142.9 KiB | Obejrzany 1540 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
pablo1603 uważa post za pomocny.
 
      
#813 PostWysłany: 14 Sty 2023 22:06 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 247
Mam 5 osób do transferu, czy korzystał ktoś z Bolta lub Ubera?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#814 PostWysłany: 14 Sty 2023 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2014
Posty: 2509
Loty: 240
Kilometry: 540 731
platynowy
Zadzwoń na infolinię, teraz będziesz rozmawiał właśnie z UK o tej porze. Może trafi się ktoś pomocny, kto wie....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#815 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:02 

Rejestracja: 07 Lut 2021
Posty: 3
Cześć,
06.07.2020 miałem wylecieć z Malagi (AGP) do Katowic (KTW) liniami Smartwings QS7361. Kupiłem rezerwację, ale na 7 dni przed wylotem poinformowano mnie o anulowaniu lotu. Jako przyczynę podano to co w załączniku (powód anulowania lotu). Następnie złożyłem do nich prośbę o zwrot za bilet i o odskodowanie zgonie z wzorem z załącznika. Ponadto zwróciłem się do AESA Agencia estatal de seguridad aérea, odpisali, że zgodnie z tym należy mi się odszkodowanie. Do dzisiaj nie otrzymałem ani za bilet, ani odszkodowania. Zwróciłem się do AirCashback, wnieśli pozew do Sądu w Maladze, ale sąd zażyczył sobie tłumaczenia dokumentów, więc AirCashback się tego nie podejmuje.
Pytanie czy jest coś co mogę zrobić, żebym wgl odzyskał chociaż za bilet? Macie jakiś sposób na ten j****y Samrtwings?

Załączniki:
Komentarz do pliku: Wzór formularza
wzór formularza.jpg
wzór formularza.jpg [ 137.52 KiB | Obejrzany 826 razy ]
Komentarz do pliku: Powód anulowania lotu
powod anulowania forum.jpg
powod anulowania forum.jpg [ 47.07 KiB | Obejrzany 826 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#816 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:03 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
Zakładam, że płaciłeś kartą - złóż w swoim banku odpowiednią dokumentację do procedury cashback. Edit: oczywiście chargeback (przejęzyczyłem się).


Ostatnio edytowany przez man4business, 20 Sty 2023 14:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#817 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Czy nie za późno już na chargeback ?


Ostatnio edytowany przez miriam, 20 Sty 2023 15:03, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#818 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:12 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
CB po takim czasie???


Ostatnio edytowany przez boots, 20 Sty 2023 14:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#819 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:22 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Nie cashback tylko chargeback
I rzeczywiście w tym wypadku jest już po wszystkich możliwych terminach.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#820 PostWysłany: 20 Sty 2023 14:41 

Rejestracja: 07 Lut 2021
Posty: 3
A ten rok na odwołanie działa tylko w PL, prawda? W innych krajach UE nie ma takiego ograniczenia czasowego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group