Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
#621 PostWysłany: 07 Lut 2022 10:55 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@elwirka: wierzysz w pośrednika?... szczególnie w sear24 które za cokolwiek będzie chciało kasę?... ;-)

ja bym zaczął od linii.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#622 PostWysłany: 08 Lut 2022 16:14 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3227
srebrny
ansbach1 napisał(a):
SPLDER napisał(a):
Nie zmienią na LH. LOT z premedytacją łamie prawo. Pewnie jedyna droga to reklamacja, samodzielny zakup biletu i dochodzenie kosztów od LOT. Ale to długa droga i bez gwarancji sukcesu.
Ja w podobnej sytuacji nie chciałem się kopać z koniem i wziąłem zwrot.


Zawsze konsument w sporze z przedsiębiorcą jest na słabszej pozycji. Nierówność stron była podwaliną do stworzenia w ustawodawstwach państw ustaw konsumenckich, a także 261/2004. Jeśli przepis gwarantuje Ci zmianę na inny plan podróży, to masz do tego prawo reszta to jest lenistwo i obawa przed ryzykiem. Skoro godzisz się na stratę to Twój wybór, ale przepisy są w tej kwestii jasne.

Wiele osób kupuje bilety przez OTA, a później nie mogą odzyskać zwrotu. Zwrot wypłaca zawsze linia, ale część osób tego nie rozumie i bije się z OTA, choć pieniądze leżą na ziemi. Pierwszym krokiem do wygranej jest chęć wygranej.


Rachunek nie jest taki prosty. Ryzyko jak zakończy się sprawa to jedno, ale większym problemem jest stracony czas który też ma swoją cenę.
W moim przypadku był to bilet POZ-WAW-LHR. Lot skasował poranne loty POZ-WAW przez co nie było możliwości zestawienia połączenia bez noclegu.
Proponowali dojazd pociągiem lub dolot dzień wcześniej. Alternatywą była Lufthansa, która w C której cena była kosmiczna , ZTCP ok 4 tys (lot w C), Wizz też był ekstremalnie drogi jak na WIZZa , bo kosztował ok. 1000 zł z bagażem, do tego doszły koszty dojazdu. Lot został anulowany > 14 dni więc odszkodowanie się nie należało.

Za bilet (w jedną stronę, bo drugą leciałem LOTem ) dostałem zwrot 800 zł, w efekcie kosztowało mnie to 200 zł.

Nie jest to kwota dla której warto tracić czas użeranie się, reklamacje i ewentualne sprawy sądowe.
Zdaje sobię sprawę że moje postępowanie skutkuje tym , że linie lotnicze kpią z prawa i z premedytacją nie wywiązują się ze swoich obowiązków.

A swoją drogą co polecasz robić w takiej sytuacji, jeśli już ktoś jest chętny podjąć walkę z przewoźnikiem ? Zakładam , że docelowo sprawa i tak zostanie powierzona profesjonaliście, ale co zrobić aby na początku nie przegrać sprawy brakiem dowodów.

1) Dostaję info o anulacji.
2) Dzwonię na infolinię, bo kontakt vie email praktycznie nie istnieje , przez telefon słyszę ofertę jak powyżej i że nie ma mowy o zmianie rezerwacji na LH. Nie mam żadnego potwierdzenia.
3) Mogę napisać reklamację, ale odpowiedź dostanę za miesiąc, a lot jest za 3 tygodnie.

Jeśli kupię nowy bilet to nie mam żadnego dowodu, na to że przewoźnik nie zaoferował alternatywnego połączenia .
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#623 PostWysłany: 18 Lut 2022 01:08 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyszukuje loty do miejsca docelowego, robię zrzuty z datą.
Wysyłam pismo na adres oddziału, że żądasz zmiany rezerwacji na inny lot.
Kupujesz nowy, najtańszy bilet, występujesz o zwrot kasy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
SPLDER uważa post za pomocny.
 
      
#624 PostWysłany: 18 Lut 2022 23:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy służby kontroli ruchu lotniczego mogą odwołać lot? Czy to jest decyzja przewoźnika?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#625 PostWysłany: 18 Lut 2022 23:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
Chyba wydają zgodę na lot/start ,więc brak zgody może się równać odwołaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#626 PostWysłany: 19 Lut 2022 00:54 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7863
HON fly4free
ansbach1 napisał(a):
Czy służby kontroli ruchu lotniczego mogą odwołać lot? Czy to jest decyzja przewoźnika?


IMO odwołuje w sensie formalnym zawsze przewoźnik (bo to on wykonuje lot, a nie kontrolerzy); kwestie związane z ATC mogą być jedynie powodem dokonania samej "czynności odwołania".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#627 PostWysłany: 15 Mar 2022 04:18 

Rejestracja: 04 Wrz 2019
Posty: 24
Loty: 68
Kilometry: 90 916
Potrzebuję pilnej porady. Jestem na Mederze, dziś tj. 15.03.2022 r. o 9 lokalnego czasu czyli 10 w Polsce, miałam mieć lot linią Easyjet do Lizbony. Miałam mieć ponieważ niecałą godzinę temu dostałam wiadomość, że mój lot odwołano. Nie wiem co robić pierwszy raz jestem w takiej sytuacji! Dziwi mnie też, że jako przyczynę odwołanego lotu podali złe warunki pogodowe. Lot ma być za 8 godzin a oni już wiedzą o złych warunkach? Jak mogę sprawdzić czy odwołany lot rzeczywiście jest skutkiem złych warunków pogodowych?

Rozumiem, że te złe warunki są jedną z przyczyn, która zamyka mi drogę do odszkodowania wciąż jednak mam prawo do opieki jak zapewnienie wyżywienia czy ewentualnie nocleg. Jest jeszcze najważniejszą kwestia czyli kiedy wylecę. Wiem, że są różne opcje ale jak człowiek nie musiał ich stosować to się w to nie zagłębiał. Sytuacja na zasadzie coś tam wiem ale nie do końca. Czy najbliższy lot docelowy musi być tymi samymi liniami czy mogę zażądać aby mi kupili bilet innej Lini? Nawet nie wiem czy do Lizbony z Madery latają inne linie ale pytam na wszelki wypadek. Proszę o poradę co mogę zrobić.

AKTUALIZACJA!

Dostałam info od Easyjet, że mam sobie znaleźć nocleg w standardzie do 3 gwiazdek i zachować paragony kupna posiłków i transportu do i z hotelu. Jednak jedyna opcja co do zmiany wylotu, jaką mam w aplikacji, jest odlot na tej samej trasie w sobotę 19.03.2022 r.! Nie ma mowy abym tyle tu jeszcze siedziała. Wyszukałam, że są wolne miejsca w na loty Funchal-Porto, swoją drogą też Easyjet. Czy na moje żądanie muszą mi przydzielić miejsce w tym locie jeśli mi odpowiada i jest bliski pierwotnemu celowi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#628 PostWysłany: 15 Mar 2022 06:09 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Może po prostu zapytaj EasyJet? Co Ty na to?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#629 PostWysłany: 15 Mar 2022 07:46 

Rejestracja: 04 Wrz 2019
Posty: 24
Loty: 68
Kilometry: 90 916
Siedzę przy stanowisku easyjet od paru godzin ale jakoś nie widziałam żadnego pracownika. Ciekawe dlaczego, może bo jest 5 w nocy/rano?

Jak masz czas i ochotę tak 'pomagać' to zatrudnij się jako nocny pomocnik w easyjet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#630 PostWysłany: 15 Mar 2022 08:35 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
@Kothson nie jesteś zabawny, a już napewno nie pomagasz
@Nariel konieczny kontakt z EasyJet post 194 i 195
easyjet-rezerwacja-zakup-odprawa,225,62881&hilit=Easyjet?start=180

Zapewne jak będą wolne miejsca zgodzą się na zamianę, kwestia czy tamten lot poleci

Mają obowiązek informować jakie masz prawa, ale tym się będziesz zajmować potem.
Góra
 Profil Relacje PM off
abelincoln lubi ten post.
 
      
#631 PostWysłany: 15 Mar 2022 09:52 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Jak Ci rękę coś utnie, to dzwonisz pod 112 czy piszesz na forum? Jak linia odwoła Ci lot, to najpierw kontaktujesz się z ich supportem, czy opisujesz temat na forum?

Jak ktoś leci gdzieś na własną rękę, a takie akcje w low cost'ach są na porządku dziennym, to powinien coś niecoś wiedzieć, a nie siedzieć na lotnisku z ręką w nocniku.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#632 PostWysłany: 15 Mar 2022 10:02 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
Ja będąc na lotnisku tam bym czekał na kogoś z EasyJet, ale też szukałbym pomocy np pisząc na tym forum jak najlepiej skontaktować się z EasyJet

Lepiej sobie odpocznij Kotshon od pisania tu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#633 PostWysłany: 15 Mar 2022 11:57 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 159
@Nariel, czekamy na update. Widzę, że ten lot do Porto również odwołany. Sporo lotów mocno opóźnionych, na przykład Enter do Warszawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#634 PostWysłany: 16 Mar 2022 12:39 

Rejestracja: 04 Wrz 2019
Posty: 24
Loty: 68
Kilometry: 90 916
@dg72 dziękuję za pomoc. Po godzinie 7 otworzono budkę gdzie mogłam obgadać i załatwić sprawę. Muszę zostać 2 dni dłużej na Maderze a właściwie to 3 ponieważ zamiast we wtorek rano mam wylecieć w czwartek wieczorem. To i tak lepsza opcja niż pierwotnie mogłam sobie sama przez aplikację załatwić, bo tam najszybszy wylot miałam w sobotę.

@babilas tak sporo lotów było wczoraj odwołanych. Zarówno tych wychodzących jak i przychodzących. Jednak nie wszystkie, kilka było opóźnionych a inne bez zakłóceń.

Nocleg najpierw chcieli mi znaleźć potem powiedzieli, że mam znaleźć sama tylko w rozsądnej cenie. Jak się ich spytałam ile wynosi ta rozsądna cena to nie potrafili odpowiedzieć, jedna pani coś tam cicho powiedziała, że do 50 euro. Za przejazd z lotniska do hotelu i spowrotem oraz za jedzenie wystarczą zwykłe w rachunki ale za nocleg chcą faktury, na której mają być dane easyjet.

@Kothson jesteś chamem i internetowym trolem bo tak trzeba nazwać osobę, której o 5 rano chce się przeszukiwać forum i odpisywać aby tylko komuś wytknąć głupotę. Niestety dla ciebie ale przez swoje wpisy wytknąłeś ją sobie sam.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
      
#635 PostWysłany: 16 Mar 2022 12:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2691
HON fly4free
Chciałem kliknąć lubię za obszerną relację jak się udało załatwić sprawę.
Ale wyjdzie na to, że lubię też sformułowanie że Kothson jest chamem.
Nie wiem czy jest, więc tylko podziękuję za informację.


Ostatnio edytowany przez Garmond, 16 Mar 2022 22:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#636 PostWysłany: 16 Mar 2022 15:58 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Jestem
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#637 PostWysłany: 16 Mar 2022 17:46 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
Sumujac- ludzie z forum pomogli czy ludzi z EasyJet jak radzil Kothson?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#638 PostWysłany: 16 Mar 2022 22:06 

Rejestracja: 04 Wrz 2019
Posty: 24
Loty: 68
Kilometry: 90 916
Coś czuję, że łatwo nie będzie. Dostałałam od easyjet sprzeczne wiadomości. Pierwszy wraz z odwołanym lotem był SMS, że sama ma sobie szukać lokum. Następnie przyszła wiadomość na e-pocztę, że nie mam szukać sama tylko oni coś znajdą bo inaczej nie otrzymam zwrotu pieniędzy. Po 2óch godzinach kolejna wiadomość, że mam sobie sama szukać tylko w rozsądnej cenie tak do 3*. Na szczęście jakby co to mam te semsy i wiadomości.

Doprawdy easyjet nie ma wypracowanej procedury na wypadek opóźnienia/odwołania lotu, że takie sprzeczne że sobą wiadomości wysyła?

Jutro zajdę jeszcze do tej obsługi klienta i dowiem się jak mam przesłać rachunki do easyjet pocztowo czy wystarczą skany na e-pocztę i na jaki adres.

@Kian przeczytaj to co napisał dg72 15 marca o 9:02 bo dokładnie tak postąpiłam. A "rada" Kothsona była mi zupełnie niepotrzebna i niepomocna bo dobrze wiedziałam, że muszę się skontaktować z pracownikami easyjet ale uwaga powtarzam to był środek nocy! Z jakim pracownikiem easyjet miałam rozmawiać jak ich tam nie było?! Napisałam na forum napisałam mając nadzieję, że ktoś miał odwołany lot easyjet i mógłby mi faktycznie doradzić jak to u nich wygląda.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#639 PostWysłany: 16 Mar 2022 22:29 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3125
platynowy
Nariel napisał(a):
Doprawdy easyjet nie ma wypracowanej procedury na wypadek opóźnienia/odwołania lotu, że takie sprzeczne że sobą wiadomości wysyła?


Ja na Twoim miejscu zadałbym te pytania pracownikowi linii lotniczej, oczekując wyjaśnień.

Mam nadzieję, że tym razem chociaż pomogłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#640 PostWysłany: 23 Mar 2022 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2011
Posty: 173
Hej,
dostałem info o odwołaniu przez KLM Lotu AMS-KRK będącego częścią podróży MEX-AMS-KRK. Info o odwołaniu przyszło dzisiaj, lot planowany na 01.04, czyli poniżej dwóch tygodni. Zadzwoniłem do KLM z propozycjami MEX-AMS-WAW-KRK (LOT / PKP IC) lub MEX-AMS - nocleg - KRK porannym lotem 02.04.

Zostałem poinformowany, że jeżeli chodzi o zmianę lotu - nie ma problemu, natomiast ewentualne dodatkowe koszty (+ jak rozumiem odszkodowanie) do późniejszej dyskusji z działem reklamacji. Z praw pasażera, punktu

Cytuj:
przylatujesz do portu lotniczego, który nie odpowiada portowi lotniczemu wskazanemu na bilecie jako miejsce docelowe, chyba że:
zaakceptujesz zmianę planu podróży (na porównywalnych warunkach przewozu, w najwcześniejszym możliwym terminie) do portu lotniczego w pierwotnym miejscu docelowym lub do jakiegokolwiek innego miejsca docelowego uzgodnionego z Tobą. W tym przypadku lot jest traktowany jako opóźniony, a nie jako odwołany.


Zastanawiam się czy zmiana na WAW i potem późniejsze dotarcie do KRK działa jak opóźnienie czy mamy tutaj przepychankę prawną, tj. zależność czy propozycja wychodzi z mojej strony czy ze strony KLM? A może lepiej dzwonić na infolinię w Niderlandach niż w Polsce?
_________________
Image
https://www.facebook.com/polaknapustyni/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1042 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 53  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group