Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 452 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
#441 PostWysłany: 03 Lip 2020 17:50 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 10
Po tygodniu od rezerwacji, LOT odwołał mi #LotNaWakacje Wrocław-Rzym 20.08–24.08. Lot wciąż ma w rozkładach m.in. Warszawa–Rzym. Na infolinii proponują mi powrót 2 dni później przez Warszawę. Co do podróży z Polski, twierdzą, że nie ma jak wystawić biletu na dolot do Warszawy wieczorem 19.08 i wylot z Chopina do Rzymu rano 20.08 – co nie jest prawdą, jak zapewnili mnie już koledzy w innym wątku, więc w trakcie kolejnego połączenia z infolinią nie dam sobie tego wmówić.

Czy dobrze rozumiem rozporządzenie 261/2004 PE, że mimo odwołania na wiele tygodni przez wylotem, przysługują mi właściwie wszystkie prawa z wyjątkiem odszkodowania, w szczególności, jeżeli proponowany powrót jest 2 dni później, prawo do zakwaterowania na koszt przewoźnika? Aż trudno mi uwierzyć, ale żadnych wyłączeń tutaj nie widzę.

https://www.lot.com/pl/pl/rozporzadzenie

Cytuj:
Artykuł 5
Odwołanie

1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie, których to odwołanie dotyczy:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 8; oraz
b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz
[nie dotyczy] c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że…

Artykuł 9
Prawo do opieki

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują bezpłatnie:
a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;
b) zakwaterowanie w hotelu w przypadku:
- gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
- gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera;
c) transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).
Góra
 Relacje PM off  
 
#442 PostWysłany: 05 Lip 2020 22:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 126
niebieski
A ja mam inną zagwozdkę z kierunkiem WRO-FCO w ramach #LotNaWakacje. Lot miał się odbyć 09.07 tam i 13.07 powrót. W dniu 01.07 przyszedł standardowy e-mail od LOT z anulacją i opcjami:
Cytuj:
1. Zamień bilet na voucher
2. Zaplanuj swój wyjazd w innym terminie i  skorzystaj z dodatkowej zniżki 
3. Zmień trasę podróży w promocyjnej cenie 


Bilety kupowane przez Budgetair/Trustly 260/2pax, w LOT widoczne po 50USD sztuka. Początkowo miałem sobie odpuścić ten kierunek, ale dzięki @Sudoku przypomniałem sobie, że działa już tutaj EU261 i zdecydowałem, że polecę w inny sposób. I teraz pytanie:

Czy uważacie za sensowne, żeby od LOTu dochodzić zwrotu za bilety alternatywne kupione przeze mnie na własną rękę (W6 KTW-CIA 8-12.07) + koszty dojazdu z WRO i parkingu? Przerabiał ktoś podobną sytuację? Przewoźnik nie zaproponował mi alternatywnego transportu, więc IMO miałem prawo samodzielnie zatroszczyć się o swoją podróż.

Alternatywa to przyjąć vouchery na ~100USD. O odszkodowaniu 250EUR/pax nie wspominam, bo w każdej opcji się należy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#443 PostWysłany: 06 Lip 2020 09:48 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5690
Loty: 826
Kilometry: 781 864
platynowy
Najlepiej skontaktuj się z nimi (wiem, że to teraz uciążliwe), żeby to oni zaproponowali inny dolot.
Jeżeli tego nie zrobią, to masz potwierdzenie, że odmówili. Będzie łatwiej dochodzić kosztów lotu alternatywnego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
TomaszAtoniemasz lubi ten post.
xionc uważa post za pomocny.
 
 
#444 PostWysłany: 10 Lip 2020 22:56 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 10
Ciąg dalszy.

Po odwołaniu lotów, infolinia wciąż odmawia zaoferowania alternatywnego planu podróży, oferuje tylko i wyłącznie zwrot pieniędzy. Przy powołaniu się na 261/2004, konsultant najpierw wprowadza w błąd, że art. 8 nie obowiązuje, jeżeli loty zostały odwołane z tak dużym wyprzedzeniem (nieprawda, to zastrzeżenie dotyczy odszkodowań), później twierdzi, że owszem, obowiązek jest, ale tylko, jeżeli linia jest w stanie zaproponować takie połączenie (znowu nieprawda). Po wskazaniu konkretnego połączenia alternatywnego (zamiast odwołanego lotu z Wrocławia do Rzymu w czwartek rano, dolot do Warszawy późnym wieczorem w środę i lot z Warszawy do Rzymu rano), konsultant twierdzi, że ich procedury zabraniają oferowania połączeń z noclegiem, o ile nie wyrazi na to zgody „wyższy dział”. Na pytanie jak dotrzeć do tego działu, konsultant odpowiada, że to niemożliwe, a poza tym w 99% takie pomysły odrzucają.

Uff… czy to już ten moment, w którym mogę kupować bilety na własną rękę, żeby potem dochodzić zwrotu kosztów? Czy jest jakiś adres e-mail do LOT-u, na który mógłbym wysłać im moje oczekiwania i prosić o ustosunkowanie? Formularz kontaktowy na stronie wypełniłem 10 dni temu, od razu po odwołaniu – bez kontaktu zwrotnego Konsultant powiedział, że – gdybym chciał się powołać na rozmowę z nim – wystarczy podać dzień, godzinę i number, z którego dzwoniono. To prawda?
Góra
 Relacje PM off  
 
#445 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 126
niebieski
@TomaszAtoniemasz: i jak, kupiłeś alternatywny lot na własną rękę?

Informacyjnie dla Ciebie i innych w podobnej sytuacji: zrealizowałem swoją podróż zgodnie z moim poprzednim postem, następnie rachunki za paliwo, autostradę, parking i rejs alternatywny przesłałem formularzem reklamacji do LOT z żądaniem zwrotu i odszkodowania 2x250EUR. Odpowiedź przyszła już następnego dnia: odmowa. Rejs odwołany rzekomo przez pandemię, a opieka mi się należy tylko na lotnisku w oczekiwaniu na lot alternatywny.

Odpisałem tego samego dnia powołując się na konkretne zapisy rozporządzenia ze strony lot.com. Odpowiedź po dwóch dniach (dzisiaj), że podtrzymują decyzję. Przed wysłaniem do Rzecznika Praw Pasażerów zaproponowałem im jeszcze ustępstwo: vouchery + odszkodowanie. Dam znać, jak to się dalej potoczy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
TomaszAtoniemasz lubi ten post.
 
 
#446 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5706
platynowy
Cytuj:
wysłaniem do Rzecznika Praw Pasażerów

Nie marnuj czasu.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#447 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 126
niebieski
A co proponujesz? Od razu do sądu? Przekazać pośrednikowi typu airhelp?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#448 PostWysłany: 23 Lip 2020 12:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5706
platynowy
Decyzja należy do Ciebie.
Może uzyskaj najpierw opinię jakiegoś sensownego pośrednika?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#449 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 126
niebieski
Tylko taki AirHelp to od razu będzie chciał podpisania klauzuli wyłączności na tę sprawę, zanim mi coś sensownego powiedzą. Tak, czy inaczej, dzięki za opinię o bezsensowności kontaktów z RPP.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#450 PostWysłany: 23 Lip 2020 13:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5706
platynowy
Skontaktuj się zatem z innym pośrednikiem. W odpowiednim wątku masz ich listę, zacznij od najtańszego.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#451 PostWysłany: 26 Lip 2020 13:32 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 10
xionc napisał(a):
@TomaszAtoniemasz: i jak, kupiłeś alternatywny lot na własną rękę?

Po kilkunastu telefonach doprosiłem się zmiany planu podróży (o 1 w nocy pewien kasjer wreszcie opisał sprawę i przekazał ją wyżej, już rano następnego dnia przyszły mi bilety z przesiadką w Warszawie), niestety bez hotelu. Czuję się nieco przegrany, ale swój czas na sporządzanie pism i posuwanie sprawy oceniam wyżej niż to 150 PLN.
Góra
 Relacje PM off  
 
#452 PostWysłany: 30 Lip 2020 13:59 

Rejestracja: 11 Sty 2016
Posty: 31
RyanAir odwołał mój lot do Czarnogóry. Dostałem e-mail od nich, że mogę złożyć wniosek o zwrot pieniędzy, ale po kliknięciu na linka i wypełnieniu danych pojawia się błąd:
"Apologies an error has occurred, click here to view contact details for Ryanair ". Próbowałem kilka razy bez sukcesu. Kliknięcie na "click here" przekierowuje na ich stronę FAQ.
Miał ktoś podobny problem?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 452 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group