Autor: | Chupacabra [ 14 Cze 2020 11:53 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
imdbmi napisał(a): odwolany ze wzglednu zakaz lotow do polski. proponuja mi na 25.06 dopiero od 20.06 klm bedzie latal do polski Znajdź sobie sam inne opcje lotów w dogodnym terminie i poproś o te loty. |
Autor: | jotpol [ 15 Cze 2020 17:24 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Wizzair w wyniku zmian w siatce odwołał mi lot RT (na jednej rezerwacji). Online można zwrócić albo przebukować. Czy możliwe jest telefonicznie przebukowania lotu "tam" a zwrot 120% za lot powrotny? |
Autor: | miriam [ 15 Cze 2020 22:05 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
@jotpol Warto zadzwonić.Skoro możliwe jest odpięcie z rezerwacji np. jednego pasażera to i opcja rezygnacji z powrotu powinna się udać. |
Autor: | straggly [ 20 Cze 2020 23:58 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Witam, mam problem, pytanie co zrobić? mianowicie 25.06 miałam zarezerwowany lot KRK do Bari linią Wizzair który został odwołany. Następnie 5. 07 powrót z Bari do KRK liną Ryanair, który nie został odwołany, jest w rozkładzie lotów. Mam pytanie jak odwołać lot Ryanair?, Czy mogę się ubiegać o zwrot kosztów biletów powrotnych? Jeśli tak to u kogo, Ryanair czy Wizzair bo to przez niego nie mogę tam polecieć? Dziękuję za odpowiedzi. |
Autor: | Kothson [ 21 Cze 2020 00:00 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Możesz, ale zwrotu środków nie dostaniesz. |
Autor: | silvershark [ 21 Cze 2020 00:05 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
@straggly w takiej sytuacji nie możesz niczego zrobić, jeśli nie masz np. specjalnego ubezpieczenia turystycznego obejmującego tego typu odwołania lotów |
Autor: | miriam [ 21 Cze 2020 00:36 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Kombinację lotów RT w różnych liniach i na oddzielnych biletach zawsze kupujemy na własne ryzyko. |
Autor: | straggly [ 21 Cze 2020 17:30 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Czyli lipa ![]() Ciekawe czy można zmienić osoby na bilecie, żeby ktoś inny mógł skorzystać z lotu Bari=> KRK? |
Autor: | Zeus [ 21 Cze 2020 17:37 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Jak zapłacisz za zmianę imienia/nazwiska, to owszem |
Autor: | osiolek1204 [ 24 Cze 2020 17:32 ] |
Temat postu: | LAUDA odwołany lot |
Witam Dostałem maila o następujące treści: Dear Customer, We sincerely regret to advise you that due to ongoing government restrictions and the impact of COVID-19, Lauda has been forced to cancel your flight(s) FR502 from Vienna International to Palma on 06sie20 FR123 from Palma to Vienna International on 16sie20. Please advise any other customers who may be travelling in your party. We are notifying customers today to inform you that you can choose between a full refund of the cost of your ticket, or the option of re-routing as well as reasonable care (as detailed below). 1.Change your cancelled flight (for free) Due to the COVID-19 emergency, we are allowing customers to change their cancelled flight to another date or time on the original route or to any other route within our network and any date within 90 days before or after your cancelled flight. There are no change fees and you do not have to pay any fare difference. Click here to now change your flight for free. Alternatively, you may contact our Customer Care Team (subject to opening hours) or go to the airport ticket desk, in order to exercise your standard right to re-routing to your destination, under comparable transport conditions, either at the earliest opportunity or at a later date at your convenience subject to seats being available. Our Customer Care Team can also assist if you require other re-routing options, such as earlier re-routing on an alternative airline, train, bus or car hire. If you avail of re-routing at the earliest opportunity, you will be entitled to (and where applicable provided with) reasonable meals and refreshments, hotel accommodation, transport between the airport and your place of accommodation (hotel or other) as well as transport to or from an alternative airport, as applicable. If care is nevertheless not offered even though it should have been, please keep all itemised receipts for reasonable expenses you may incur, as you will need to submit these to Lauda to claim back your expenses. 2. Apply for a refund If you wish to cancel your reservation and claim a full refund of the unused flight(s) click and enter your booking details. Refunds will be processed within 7 working days - or as soon as possible due to the COVID-19 emergency - back to the form of payment used for the original booking. Please find attached a full text of your rights under EU Regulation 261/2004. As you have been given over 14 days’ notice of this cancellation, no entitlement to EU261 compensation arises. For more information on Flight Cancellations or Delays, please click here. We again sincerely apologize for the inconvenience caused. Yours sincerely, Lauda Customer Service Czy wybierając opcję numer 2 dostanę pełną refundację za kupione bilety i bagaże czy tylko część z tych pieniędzy. Dziękuję za pomoc Piotrek |
Autor: | boots [ 24 Cze 2020 17:54 ] |
Temat postu: | Re: LAUDA odwołany lot |
Pełną. |
Autor: | Wielu [ 27 Cze 2020 16:06 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Mam pytanie dotyczące Rainbow. Odwołali mi wycieczkę 12.07. Przyczyna - brak chętnych/ brak samolotu . Powiedzieli że na zwrot mają 194 dni czy jakoś tak. Wycieczka kupiona w tym tygodniu. Czy nie obowiązuje ich 14 dniowy termin zwrotu. Z opcji zmiany nie skorzystałem. Proszę o możliwie szybką odp. Z umowy nie wynika ile mają czasu natomiast w ogólnym regulaminie rainbow wyczytałem że 14 dni |
Autor: | Garmond [ 27 Cze 2020 16:12 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Ze strony wakacje.pl: W jaki sposób są liczone terminy zwrotu wpłaconych środków w związku z wejściem w życie zapisów Tarczy Antykryzysowej? Nowe przepisy wprowadzają odłożenie w czasie o 180 dni skuteczności odstąpienia przez Państwa lub Organizatora od umowy, gdy przyczyna odstąpienia będzie związana z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2. W praktyce oznacza to, że do dotychczasowych 14 dni na zwrot dolicza się dodatkowe 180 dni. Jeśli złożyli Państwo rezygnację lub impreza została anulowana przez Organizatora w dniu 13 marca 2020 lub później – od daty odwołania lub złożenia rezygnacji liczy się termin 180 dni odroczonej skuteczności plus 14 dni, jakie wynikają z ustawy na dokonanie zwrotu. W uproszczeniu – od tej daty liczyć należy 194 dni. Przykłady: Państwa rezygnacja nastąpiła lub impreza została anulowana przez Organizatora między 28 lutego a 12 marca 2020 – organizator ma 180 dni plus pozostałe z ustawowych 14 dni. Przykład 1. Wycieczka została anulowana 28 lutego. Organizator ma teraz 181 dni na zwrot Państwa pieniędzy (180 dni + 1 dzień, który został z 14-dniowego procesu zwrotu). Przykład 2. Wycieczka została anulowana 5 marca. Organizator ma teraz 187 dni na zwrot Państwa pieniędzy (180 dni + 7 dni, które zostały z 14-dniowego procesu zwrotu). Przykład 3. Wycieczka została anulowana 2 kwietnia, po wejściu w życie nowej ustawy. Organizator ma teraz 194 dni na zwrot Państwa pieniędzy (180 dni + 14 dni procesu zwrotu). |
Autor: | boots [ 27 Cze 2020 16:13 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Mają rację. |
Autor: | Wielu [ 27 Cze 2020 16:28 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Zgoda ale wycieczka została kupiona 23.06, odwolanie nie ma związku z covid19. Przyczyną jest brak zorganizowania przewoźnika lub pewnie mało chętnych. Nie upieram się, ale covid nie ma tu zastosowania mam nadzieję |
Autor: | boots [ 27 Cze 2020 17:22 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
A dokąd ta wycieczka? |
Autor: | wojtek1991jw [ 30 Cze 2020 21:39 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Niekończąca się sprawa strajku w PLL LOT. W październiku 2018 wracaliśmy z wyjazdu służbowego w 3 osoby, anulowany został lot WAW - RZE, LOT oczywiście spławiał reklamacje i odwołania. Jeszcze końcem 2018 roku złożyłem skargę do ULC. W połowie 2019 przyszła odpowiedź, że nie należy mi się odszkodowanie, natomiast końcem 2019 do koleżanki, która miała wracać tym samym lotem przyszedł list z informacją o zebraniu materiału dowodowego, a dzisiaj decyzja i wezwanie do wypłaty odszkodowania ze strony PLL LOT na rzecz koleżanki. Jak w tej sytuacji mam się zachować, gdy sprawa pasażerów jednego lotu (byliśmy na różnych rezerwacjach) jest rozpatrywana w różny sposób? Jakie kroki radzicie podjąć? |
Autor: | masada [ 02 Lip 2020 16:10 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
o ile dobrze zrozumiałem, że na podstawie rozporządzenia WE 261/2004 mam prawo do odszkodowania za anulowany lot, jeśli nie zostałem poinformowany o odwołaniu co najmniej 14 dni przed planowanym czasem odlotu. Czy jeśli kupowałem bilety 10 dni przed planowanym odlotem, a anulowali mi dwa dni później, to te przepisy też maja zastosowanie? ![]() |
Autor: | kiimi [ 02 Lip 2020 16:12 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
Linia na pewno połowa się na koronawirusa, wiec pozostaje Ci sąd ![]() |
Autor: | ansbach1 [ 02 Lip 2020 19:44 ] |
Temat postu: | Re: Odwołany lot, co mogę zrobić? |
wojtek1991jw napisał(a): Niekończąca się sprawa strajku w PLL LOT. W październiku 2018 wracaliśmy z wyjazdu służbowego w 3 osoby, anulowany został lot WAW - RZE, LOT oczywiście spławiał reklamacje i odwołania. Jeszcze końcem 2018 roku złożyłem skargę do ULC. W połowie 2019 przyszła odpowiedź, że nie należy mi się odszkodowanie, natomiast końcem 2019 do koleżanki, która miała wracać tym samym lotem przyszedł list z informacją o zebraniu materiału dowodowego, a dzisiaj decyzja i wezwanie do wypłaty odszkodowania ze strony PLL LOT na rzecz koleżanki. Jak w tej sytuacji mam się zachować, gdy sprawa pasażerów jednego lotu (byliśmy na różnych rezerwacjach) jest rozpatrywana w różny sposób? Jakie kroki radzicie podjąć? W tej sytuacji powinieneś zapomnieć o całej sprawie, bo nic już nie uzyskasz, chyba że złożyłeś wniosek do Rzecznika. W kilku sprawach sądowych w każdej wygrana i wypłata już dawno na koncie. Nie warto było składać do ULC, bo decyzje były różne. Na działanie był czas po otrzymaniu decyzji, a nie pół roku później. Każdy urzędnik może rozstrzygać sprawę odmiennie, zmienia się linia etc. |
Strona 22 z 62 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |