Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 454 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 23 Sty 2020 15:38 

Rejestracja: 22 Sty 2020
Posty: 5
Pabloo napisał(a):
14 dni(„dwa tygodnie" w rozporządzeniu) to termin dotyczący jedynie obowiązku wypłaty zryczałtowanego odszkodowania.

@Pabloo czyli lopatologicznie:
1. dzwonie na infolinie/ide do biura i prosze o potwierdzenie tego, ze wnosilem prosbe o zmiane lotu na taki, ktory odbedzie sie w pierwotnym terminie (moga mi nie udostepnic takiego papierka? co wtedy?)
2. potem mowie, ze albo zmieniaja mi ten lot na to co proponuje, albo powoluje sie na swiadczenie zastepcze z art. 480 §3 kc
jezeli mi nadal odmowia to:
a) ANULUJE (?) moja rezerwacje i kupuje nowe bilety u innego przewoznika na tej samej trasie (czy moze byc podobna? np. do MCO lub TPA zamiast MIA?)
b) zostawiam bilet do MIA i na miejscu anuluje przelot powrotny i kupuje tylko bilety na powrot od innego przewoznika (tutaj tez pytanie czy musi byc MIA czy moze byc inne lotnisko w poblizu?)
c) zupelnie inne wyjscie, ktorego tu nieuwzglednilem?
i potem wzywam listownie, a jak odmowia to sad?
Góra
 Relacje PM off  
 
#242 PostWysłany: 23 Sty 2020 16:31 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 120
Ostrzeżenia: 1
niebieski
Przy przesiadce w Warszawie idz do transfer desku(czy jak to sie tam nazywa) i popros jeszcze raz. Na lotnisku sa bardziej przychylni niz przez tel.


Mozesz jeszcze anulowac powrot jak napisales,tu jest powrot za 995zl bez bagazu
https://www.google.com/flights?lite=0#f ... 1;t:f;tt:o


Ostatnio edytowany przez Rajesh Kuthrappali 23 Sty 2020 16:35, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#243 PostWysłany: 23 Sty 2020 16:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5787
platynowy
Cytuj:
przesiadce w warszawie

Warszawie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Rajesh Kuthrappali uważa post za pomocny.
 
 
#244 PostWysłany: 23 Sty 2020 17:03 

Rejestracja: 22 Sty 2020
Posty: 5
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
Przy przesiadce w Warszawie idz do transfer desku(czy jak to sie tam nazywa) i popros jeszcze raz. Na lotnisku sa bardziej przychylni niz przez tel.


Mozesz jeszcze anulowac powrot jak napisales,tu jest powrot za 995zl bez bagazu
https://www.google.com/flights?lite=0#f ... 1;t:f;tt:o


@Rajesh Kuthrappali bylem dzisiaj na lotnisku w POZ w biurze LOTu - a tam tak jak pisalem - wyslano kolejna moja prosbe (w systemie juz byla historia "korespondencji" obslugi klienta z tym dzialem kontrolingu), ale pani z obslugi wrozyla marne szanse :/
Góra
 Relacje PM off  
 
#245 PostWysłany: 24 Sty 2020 01:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
sosnax napisał(a):
Pabloo napisał(a):
14 dni(„dwa tygodnie" w rozporządzeniu) to termin dotyczący jedynie obowiązku wypłaty zryczałtowanego odszkodowania.

@Pabloo czyli lopatologicznie:
1. dzwonie na infolinie/ide do biura i prosze o potwierdzenie tego, ze wnosilem prosbe o zmiane lotu na taki, ktory odbedzie sie w pierwotnym terminie (moga mi nie udostepnic takiego papierka? co wtedy?)
2. potem mowie, ze albo zmieniaja mi ten lot na to co proponuje, albo powoluje sie na swiadczenie zastepcze z art. 480 §3 kc
jezeli mi nadal odmowia to:
a) ANULUJE (?) moja rezerwacje i kupuje nowe bilety u innego przewoznika na tej samej trasie (czy moze byc podobna? np. do MCO lub TPA zamiast MIA?)
b) zostawiam bilet do MIA i na miejscu anuluje przelot powrotny i kupuje tylko bilety na powrot od innego przewoznika (tutaj tez pytanie czy musi byc MIA czy moze byc inne lotnisko w poblizu?)
c) zupelnie inne wyjscie, ktorego tu nieuwzglednilem?
i potem wzywam listownie, a jak odmowia to sad?

1. Nie sądzę, że w biurze dostaniesz jakikolwiek „papierek" z odmową, ale możesz spróbować. Skontaktuj się z LOT-em przez formularz kontaktowy na ich stronie(„zmiana rezerwacji") lub chat. Tym bardziej, że jeszcze chyba nie kontaktowałeś się z nimi w ten sposób, może odpowiedzą co innego.

2. Możesz powiedzieć, że wiesz o tym, że przysługuje Ci taka zmiana.
Nic nie anuluj. Najlepiej kupić po prostu bilet w jedną stronę z MIA do POZ na zbliżonych warunkach do pierwotnego. Zbliżonych, to znaczy w dacie jaka od początku odpowiadała, o podobnej liczbie przesiadek, choć obu tych warunków(bo pisałeś, że wolałbyś wylot z MCO) nie trzeba spełniać bezwzględnie, natomiast żeby nie utrudniać swojej argumentacji warto sprawić, by zastępcze wykonanie czynności przez wierzyciela było jak najbardziej tożsame z pierwotną umową przewozu.
Zrób screeny z cenami, z których wynika, że brałeś na podobnych warunkach, że nie wybierałeś droższych opcji. Bilet z innego lotniska niż MIA też można by brać, bo istotą zobowiązania jest lot długodystansowy i powrót do kraju, ale to przynajmniej warto byłoby zrobić screeny, z których wynikałoby, że te bilety nie były droższe od tych z MIA.
W tej chwili z MIA do POZ na podobnych warunkach(jedna przesiadka, niezbyt długi jej czas) widzę lot Lufthansą z przesiadką w MUC, za 3300 zł. Z MCO jest za 3200 zł.
Tak, jeśli odmowa to sąd.

Takie jest Twoje uprawnienie. Tak wynika z przepisów. Tak kończyły się sprawy w trzech sprawach(na trzy), które o podobnym stanie faktycznym znam(jedną ktoś dokładnie opisywał na forum). Pamiętaj, że nie jest to jednoznaczne z tym, że ktoś gwarantuje Ci odzyskanie tych środków. LOT jest linią, która w takiej sytuacji zapewne nie będzie chciała dużo dać po dobroci, i przed sądem złoży sprzeciw.

Na razie spróbuj z LOT-em się dogadać, zarówno przez internet(a jak Ci odpiszą, a odpiszą, że nie, to się odwołaj), jak i w biurze, jeśli masz blisko.
To co robi przewoźnik, to standardowe dla korporacji, a już szczególnie linii lotniczej, w relacjach z konsumentem, granie na zniechęcenie, które jest skuteczne w więcej niż 95% przypadków. Czasami pokazanie, że się nie da, może wystarczyć.
Wysłałem Ci też wiadomość na skrzynkę.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#246 PostWysłany: 28 Sty 2020 10:34 

Rejestracja: 05 Lis 2017
Posty: 4
Witam!

16 sierpnia kupilem 3 bilety (linie Air Seoul) na lot Seul- Hiroszima w dniu 19 stycznia 2020 u TRIP.COM. Po przybyciu na lotnisko okazało sie, że lot jest odwołany. Nie miałem zadnej informacji wczesniej o odwołaniu. Po kilkuminutowej rozmowie zaoferowali nam lot do Osaki (zaplaciłem potem podroz do Hiroszimy shikansenem). Po powrocie do Polski zadzwonilem do TRIPa, o zwrot kosztów. Dostałem informacje, ze AirSeoul nie poinformował ich o odwołanym locie. A dodatkowo dostałem maila:
Jeśli chodzi o rezerwację lotu z Seulu na ...sprawdziliśmy, czy lot jest na harmonogram. Ponadto używany jest bilet. Dlatego zwrot pieniędzy nie będzie dozwolony.

Co doradzacie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#247 PostWysłany: 28 Sty 2020 10:48 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1113
złoty
Pisać do linii lotniczej.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#248 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2014
Posty: 213
Loty: 1
Kilometry: 2 169
Witam,
jak wygląda kwestia anulowania lotu, mniej niż 48h przed odlotem, z Azji do Azji?
Bilet na China Eastern przez Trip.com
Góra
 Relacje PM off  
 
#249 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6276
HON fly4free
Ty odwołujesz ,czy tobie odwołują i z jakiego powodu ?Jeśli epidemiologicznego to odwolywanie-rezerwacji-w-zw-z-koronawirusem,18,148565&start=100
Góra
 Relacje PM off  
 
#250 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2014
Posty: 213
Loty: 1
Kilometry: 2 169
Dostałem informację od Trip że linia lotnicza odwołała lot, bez podania przyczyny, bez żadnej alternatywy. Sam sprawdziłem że na tej trasie China Eastern leci dopiero dwa dni później. W dniu jutrzejszym jest alternatywa w postaci Emirates, ale cena to prawie tysiak więcej. Stąd pytanie jak to jest z tymi prawami pasażera na kontynencie azjatyckim?

Ps. Trasa Colombo - Male
Góra
 Relacje PM off  
 
#251 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6276
HON fly4free
Przepisy EU 261/2004 tam nie obowiązują więc będzie to co uda ci się wynegocjować.
Góra
 Relacje PM off  
 
#252 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2014
Posty: 213
Loty: 1
Kilometry: 2 169
Czyli w Azji nie ma odgórnie żadnych przepisów regulujących zasady działania linii lotniczych?
Góra
 Relacje PM off  
 
#253 PostWysłany: 31 Sty 2020 19:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5787
platynowy
Poszukaj w necie, może są. Może konkretny przewoźnik coś gwarantuje?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#254 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5787
platynowy
1. Nie
2. Jakie odszkodowanie masz na myśli?
3. Jakie odszkodowanie masz na myśli?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#255 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:50 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Posty: 5
Ja mam dość ciekawy przypadek. Będę bardzo wdzięczny jeśli mi podpowiecie.

W ubiegłym roku zakupiłem bilety łączone w dwie strony na loty Air China.
Londyn LGW - Shanghaj PVG
Shanghaj - Bangkok
(które już odbyłem 10 stycznia)
Singapur - Pekin
Pekin PEK - Londyn LHR
(które czekają mnie 8 lutego)
Bilety kupiłem na stronie tickets.pl
Dziś zastanawiałem się nad anulowaniem lotu i nagle mail od tickets.pl
Cytuj:
Szanowny Kliencie!
Uprzejmie informujemy, że linie lotnicze anulowały następujące loty:
10.02.2020 CA-787 Beijing - Londyn 03:50 - 07:10

Linie lotnicze oferują alternatywę:
10.02 CA 855 Beijing (Beijing Capital Airport)-Londyn (Heathrow) 12:20-15:55

Co teraz?
Ich zamiana nie wchodzi w grę bowiem przez przesunięcie na późniejsze godziny przepada mi lot wizzairem z Londynu. Poza tym nie chcę lecieć przez Pekin.
Moje pytania:
1. Czy mogę wymóc na nich przebukowanie na lot bezpośredni Singapur - Londyn liniami Azal?
2. Jeśli się na to nie zgodzą to czy anulować w związku z koroną wirusem czy kupić na własną rękę powrót Azalem a od Air China domagać się odszkodowania?
3. Jak się mają prawa do odszkodowania jeśli Londyn nie jest już w Unii???
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Obecnie jestem w Birmie i jutro udam się do biura Air China w Yangon. Chcę się przygotować do rozmowy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#256 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:56 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
1. Rozumiem, że jesli się nie zgodzę na ich propozycję to oddadzą mi pieniądze. Czyli w zasadzie to samo co proponują w związku z koronawirusem (bezpłatne anulowanie lotu i zwrot pieniędzy).
2. 3. Chodzi mi o odszkodowanie przysługujące w przypadku opóźnionych i odwolanych lotów. rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
Góra
 Relacje PM off  
 
#257 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:57 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5787
platynowy
Air China to unijny przewoźnik?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#258 PostWysłany: 02 Lut 2020 18:59 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 120
Ostrzeżenia: 1
niebieski
1.nie
2.anulowac mozesz ale powodzenia z druga czescia pytania
3.zadne ktore chcialbys

jesli ci nie pasuje proponowany lot airchina, szukaj innego lotu airchina dizen wczesniej albo dwa
Góra
 Relacje PM off  
 
#259 PostWysłany: 02 Lut 2020 19:02 

Rejestracja: 05 Sty 2012
Posty: 9
Nie ale lot docelowy w momencie zakupu biletów był na lotnisko Unii. Londyn Heathrow. Teraz już to lotnisko w unii nie jest a ja nie wiem czy UK obowiązuje dalej do rozporzadzenie (które btw obowiązuje np m.in. Norwegię czy Islandię a te do UE nie należą)
Góra
 Relacje PM off  
 
#260 PostWysłany: 02 Lut 2020 19:02 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8175
2, 3 - EU264 obowiązuje w przypadków przewoźników europejskich oraz lotów pozawspólnotowych wylatujących z EU. CA nie jest przewoźnikiem z UE ani lot nie jest z UE, więc odszkodowania nie będzie :(
https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_pl.htm
Cytuj:
Prawa pasażerów linii lotniczych w UE mają zastosowanie:
(...)
- w przypadku lotów z kraju spoza UE do UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE
- w przypadku lotów z UE do kraju spoza UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub z kraju spoza UE
Góra
 Relacje PM off
bananas007 lubi ten post.
 
 
 [ 454 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group