Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 213 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 14 Lip 2019 09:11 

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 5
Cześć,
w jaki sposób powinienem liczyć dystans jeśli sytuacja wygląda u mnie następująco.
W sobotę 13.07 o 6 rano miałem mieć wylot z Wrocławia do Monachium, a następnie do Tivatu (Czarnogóra).
Rano na lotnisku okazało się, że lot jest odwołany. Otrzymaliśmy hotel i nasz lot przeniesiono na następny dzień czyli dziś - niedzielę.
Wszystko było kupione na 1 bilecie - Lufthansa.
Dobrze rozumiem, że odszkodowanie o jakie mogę się ubiegać to 250€/os ponieważ sumaryczny dystans wynosi <1500km?
I to jest jedyny odszkodowanie jakie mogę uzyskać? Straconego dnia wypoczynku mi nie zrekompensują?

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#162 PostWysłany: 14 Lip 2019 09:23 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 2808
platynowy
tak
tak
nie
dystans policzyłeś dobrze
Góra
 Relacje PM off  
 
#163 PostWysłany: 14 Lip 2019 09:24 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
Tak.Liczy się całą trasę.Inne straty raczej tylko sądownie. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#164 PostWysłany: 25 Lip 2019 16:53 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 5
Witam,

LOT odwołał mi wieczorny lot KBP->WAW. Poleciałem dopiero następnego dnia po 15 (po kilkunastu godzinach). Hotel, taksówka etc niestety we własnym zakresie i mieli to później zwracać.
Dzisiaj przyszła odpowiedź, że nic mi nie zwrócą ponieważ w samolot trafił piorun i to ogranicza ich odpowiedzialność.
Czy ktoś miał podobny przypadek? Jak dalej postępować?
Góra
 Relacje PM off  
 
#165 PostWysłany: 25 Lip 2019 16:59 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
Jeśli powód prawdziwy to niestety odszkodowania nie będzie a inne koszty ew. sądownie.Jest przy ULC instytucja rzecznika praw pasażera możesz zapytać czy jest w stanie coś wynegocjować pozasądowo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#166 PostWysłany: 25 Lip 2019 17:32 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 5
No to jest pytanie czy powód prawdziwy. Piszą że konieczny był przegląd samolotu. Zrozumiałbym gdyby to było kilka godzin ale 20.
Góra
 Relacje PM off  
 
#167 PostWysłany: 25 Lip 2019 17:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Jak mamy Ci pomóc kiedy piszesz ogólnikami? Konkret. Dzień, numer lotu odwołanego, zastępczego, pełna odpowiedź od przewoźnika. To, że uderzył piorun jest bez znaczenia prawo do opieki przysługuje zawsze niezależnie od przyczyny.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#168 PostWysłany: 25 Lip 2019 17:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Należało Ci się przynajmniej to:
Cytuj:
Artykuł 9

Prawo do opieki

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują bezpłatnie:

a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;

b) zakwaterowanie w hotelu w przypadku:

- gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub

- gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera;

c) transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).

2. Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopis, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe.

3. Stosując niniejszy artykuł, obsługujący przewoźnik lotniczy powinien zwracać szczególną uwagę na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się i wszelkich osób im towarzyszących, jak również na potrzeby dzieci podróżujących bez dorosłych opiekunów.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#169 PostWysłany: 25 Lip 2019 18:15 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 5
-- 25 Lip 2019 18:12 --

Dzięki. To był rejs LO754, 14 lipca br

Pełna odpowiedź:

"Szanowny Panie,

W nawiązaniu do zgłoszenia reklamacyjnego, przesłanego w nawiązaniu do nieregularności rejsu LO754 w dniu 14 lipca 2019 r. pragniemy przekazać, iż jest nam niezmiernie przykro w związku z niedogodnościami spowodowanymi przez zaistniałą sytuację.

Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i punktualności w zakresie świadczonych usług. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których przewoźnik nie był w stanie uniknąć, pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych działań. Są to m.in. warunki atmosferyczne, ograniczenia w przepustowości przestrzeni powietrznej, ograniczenia wynikające z funkcjonowania infrastruktury lotniska, przyczyny techniczne. Tego typu sytuacje zdarzają się we wszystkich liniach lotniczych.

Uprzejmie wyjaśniamy, że nieregularność rejsu LO754 było konsekwencją uderzenia pioruna w samolot zaplanowany na to połączenie, oraz koniecznością przeprowadzenia przeglądu samolotu po tym zdarzeniu. Przyczyna taka jest traktowana jako okoliczność nadzwyczajna, niezawiniona przez przewoźnika i jako taka ogranicza ona jego odpowiedzialność.

W świetle przedstawionych wyjaśnień z przykrością informujemy, że brak jest podstaw do przyznania odszkodowania z tego tytułu.

Mamy nadzieję, że pomimo tej sytuacji, wszystkie przyszłe podróże lotnicze będą satysfakcjonujące pod każdym względem."

-- 25 Lip 2019 18:15 --

Zastępcze połączenie następnego dnia o 14:50, LO752
Góra
 Relacje PM off  
 
#170 PostWysłany: 25 Lip 2019 19:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Lot z Warszawy przyleciał punktualnie, dlatego odwołanie nie wynikało z uderzenia pioruna na wcześniejszych rotacji, a bezpośrednio poprzedzającej, dlatego jeśli nie chcesz być królikiem doświadczalnym to odpuść. Czym innym jest czy rzeczywiście potrzebowali tylu godzin na przegląd. Ile wydałeś na hotel, jedzenie, taksówkę z lotniska do hotelu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#171 PostWysłany: 25 Lip 2019 19:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
@panjacek Czy ty w ogóle pisałeś do nich o zwrot kosztów(rachunki) za nocleg,jedzenie ,przejazd do i na lotnisko,czy tylko o odszkodowanie? Te koszty powinni zwrócić .
Góra
 Relacje PM off  
 
#172 PostWysłany: 25 Lip 2019 21:07 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 188
niebieski
Koszty (hotel, wyżywienie, transfery its) - zawsze, zaczęło się przecież od odpowiedzialności za wybuch wulkanu

Odszkodowanie - jak piorun, to lipa
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#173 PostWysłany: 25 Lip 2019 22:08 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 5
Dzięki. Hotel niecałe 400 zł. Taksówki do hotelu to koszt pomijalny bo jechałem z trójką innych Polaków z tego lotu.
Faktycznie nie napisałem im wyraźnie o zwrot kosztów hotelu, tylko o odszkodowanie. Miałem zamiar dołączyć rachunek za hotel jak się odezwą.
Napiszę jeszcze raz z prośbą o zwrot.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
#174 PostWysłany: 25 Lip 2019 23:34 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 222
srebrny
Nie bylo tanszego hotelu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#175 PostWysłany: 26 Lip 2019 00:03 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5357
HON fly4free
@imdbmi Przecież
panjacek napisał(a):
Hotel, taksówka etc niestety we własnym zakresie i mieli to później zwracać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#176 PostWysłany: 26 Lip 2019 08:28 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 222
srebrny
Serio?

To nie powod zeby w warszawie placic 400zl za hotel i jeszcze taksowka jechac jesli poblizu lotniska jest tanszy.
Góra
 Relacje PM off
nrm lubi ten post.
 
 
#177 PostWysłany: 26 Lip 2019 08:32 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1160
złoty
Ale on nie spał w Warszawie tylko w Kijowie.


Ostatnio edytowany przez walerek, 26 Lip 2019 11:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
pemat lubi ten post.
 
 
#178 PostWysłany: 26 Lip 2019 10:00 

Rejestracja: 16 Lis 2017
Posty: 5
W Kijowie niestety albo przyzwoity hotel 4* albo komunistyczny paździerz. Jak idziesz z ulicy bez rezerwacji to niestety dostajesz taką cenę na recepcji. Poza tym było już późno w nocy bo czekaliśmy parę godzin na lotnisku co się stanie z tym lotem

Kiedyś miałem odwołany rejs KLM to dostaliśmy voucher i bezpłatny transport do hotelu który miał umowę z liniami (też 4*). W Kambodży po odwołaniu lotu tamtejsze linie zawiozły nas do 5*.
LOT powinien robić tak samo .
Góra
 Relacje PM off  
 
#179 PostWysłany: 26 Lip 2019 14:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Popieram Lot przydzielił mi Marriott w Warszawie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#180 PostWysłany: 29 Lip 2019 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1826
srebrny
Jak wygląda sprawa z easyjetem? Od sierpnia przestanie latac z Warszawy do Genewy. Mam bilet na styczeń, czy już robic jakieś ruchy w tej kwestii czy czekac aż przyślą maila i np, przebukują na Kraków. Ktoś już przerabiał taki przypadek?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 213 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group