Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 02 Lis 2017 00:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Zdecydowanie druga opcja lepsza/pewniejsza ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
#322 PostWysłany: 01 Lut 2018 23:13 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 87
Witam,
Trochę inny przypadek mam, ale może ktoś coś podpowie.
Zarezerwowałem nocleg w Las Vegas. Podałem dane karty kredytowej. Nie zauważyłem, że obiekt pobierze płatność zamiast pre-autoryzacji. Od razu po obciążenie karty skontaktowałem się z nimi i poprosiłem o zmianę płatności na inną kartę. Tą transakcję chciałem żeby anulowali (koniecznie żeby nie robili refundacji). Różnica jest duża, bo przy anulacji koszt był by zerowy. Przy refundacji 2 krotne przewalutowanie dało by dodatkowy koszt około 100 zł.
Hotel transakcji nie anulował i została zaksięgowana na koncie.
Pytania
Czy warto dalej próbować załatwić z hotelem anulowanie transakcji czy jak już jest zaksięgowana to nic to nie da.
Jest jeszcze opcja poproszenia booking.com o rozwiązanie problemu lub zareklamowanie transakcji w banku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#323 PostWysłany: 01 Lut 2018 23:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Nie warto. A na czym konkretnie polega problem z tą płatnością?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#324 PostWysłany: 02 Lut 2018 00:56 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 87
Problem polega na tym, że pensjonat nie potrafi anulować transakcji kartą. Ja nie chcę płacić po zawyżonych kursach jak mam karty w USD. Rezerwację zrobiłem jako dodatkową (drugą), żeby móc wybrać później nocleg z dwóch. Rezerwacja z bezpłatną anulacją, ale jak pensjonat zrobi refundację płatności zamiast anulacji to wróci mniej kasy na konto. Uważam, że jeśli anuluję rezerwację, transakcja powinna być również anulowana, a nie że hotel zrobi zwrot, bo to nie to samo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#325 PostWysłany: 02 Lut 2018 01:26 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1815
niebieski
Jakiś rok temu miałem sytuację, w której Ibis we Lwowie z własnej inicjatywy zmienił mi rezerwację z bezpłatną anulacją na bezzwrotną i nie informując mnie, pobrał całość z karty. Po wielkiej awanturze zwrócili pieniądze, ale na różnicach kursów byłem stratny kilkadziesiąt złotych.

Musiałem wymienić jeszcze kilka maili nim Booking zgodził się pokryć tę różnicę, mimo że błąd po stronie hotelu, na dodatek bezczelny, dlatego obawiam się, że w Twojej sytuacji może być ciężko coś ugrać.
Góra
 Profil Relacje PM off
opt1c5 uważa post za pomocny.
 
      
#326 PostWysłany: 02 Lut 2018 01:37 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
mozesz zlozyc reklamacje do banku, powolujac sie ze to jest zwrot. moze cos zwroca, np oplaty za przewalutowanie.

jak zaksiegowane na koncie karty, to jak maja anulowac - hotel nie wie ile lokalnej waluty przeliczylo i pobralo, robi zwrot w oryginalnej walucie.
Góra
 Profil Relacje PM off
opt1c5 uważa post za pomocny.
 
      
#327 PostWysłany: 02 Lut 2018 01:48 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 87
Zastanawiam się czy nie pisać do banku o chargeback. Wyraźnie poinformowałem pensjonat, że transakcja ma zostać anulowana.

Michał Szafrański piszę na blogu tak o możliwości korzystania z chargebacku:
Przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi.

Druga opcja to machnąć ręką.

ibartek anulacja transakcji jest poprzez wpisanie nr transakcji w terminalu. Nie wpisuje się wtedy żadnej kwoty, bo terminal rozpoznaje transakcje. Przypuszczam, że w dalszej kolejności wysyłają informację do banku, że transakcja ma zostać unieważniona.


Ostatnio edytowany przez opt1c5, 02 Lut 2018 02:05, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#328 PostWysłany: 02 Lut 2018 02:03 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Przecież te przypadki nie dotyczą twojej sytuacji.
Procedura w booking jest prosta. Ty sam anulować możesz rezerwacje, a nie wzywać do tego hotel i jeszcze warunkując, jak ma to zrobić. Hotel zrobi zwrot, gdy anulujesz rezerwacje, a jak to zostanie zaksięgowane, to nie problem, ani wina hotelu.
Nie rób afery, jesli sam popełniłeś błąd. Chargeback, to procedura ostateczna, a nie by kompensować swoje gapiostwo.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#329 PostWysłany: 02 Lut 2018 02:13 

Rejestracja: 01 Lis 2011
Posty: 87
jacek96 Anulować mogę, ale chodzi o to, żeby hotel też anulował płatność. Dlaczego ja mam płacić za przewalutowania skoro z niczego nie skorzystałem, a tak jest w przypadku zwrotu na kartę zamiast anulowania płatności. Anulowanie transakcji jest bardzo proste i dla hotelu nie robi żadnej różnicy. Co jeśli opis oferty mija się z prawdą. Pokój 84 m^2. Nie chce mi się wierzyć, że tak jest.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#330 PostWysłany: 02 Lut 2018 02:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
opt1c5 napisał(a):
Dlaczego ja mam płacić za przewalutowania skoro z niczego nie skorzystałem, a tak jest w przypadku zwrotu na kartę zamiast anulowania płatności.


Dlatego, że zaakceptowałeś warunki rezerwacji i hotel nic nie zrobił z nimi sprzecznego.
Być może z jakichś powodów (księgowych, prowizyjnych, technicznych itp.) hotel nie chce lub nie może przeprowadzić tego w trybie, który dla ciebie jest wygodny i którego oczekujesz.
Hotel ma obowiązek dokonać zwrotu pobranej kwoty jeśli rezerwacja dopuszcza anulowanie bez kosztów i tyle.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 29 Mar 2019 00:07, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#331 PostWysłany: 02 Lut 2018 05:40 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
opt1c5 napisał(a):
jacek96 Anulować mogę, ale chodzi o to, żeby hotel też anulował płatność. Dlaczego ja mam płacić za przewalutowania skoro z niczego nie skorzystałem, a tak jest w przypadku zwrotu na kartę zamiast anulowania płatności. Anulowanie transakcji jest bardzo proste i dla hotelu nie robi żadnej różnicy. Co jeśli opis oferty mija się z prawdą. Pokój 84 m^2. Nie chce mi się wierzyć, że tak jest.

Nie ośmieszaj się. Przy rezerwacji opis nie wydawał Ci się nieprawdziwy, dopiero gdy hotel nie postępuje według twego widzimisię, to nie chce ci się wierzyć w opis oferty. Twierdzenie, że opis jest nieprawdziwy, będąc tysiące kilometrów i nie widząc pokoju, to trzeba mieć zdolności... W Las Vegas wszystko jest większe, uwierz :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#332 PostWysłany: 02 Lut 2018 07:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 416
Kilometry: 785 832
srebrny
opt1c5 napisał(a):
Ja nie chcę płacić po zawyżonych kursach jak mam karty w USD.


To trzeba było podać przy rezerwacji numer karty w USD. To twój błąd i za niego zapłacisz. Ale może wyciągniesz cenne wnioski na przyszłość;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
livien uważa post za pomocny.
 
      
#333 PostWysłany: 27 Kwi 2018 08:22 

Rejestracja: 30 Lis 2011
Posty: 97
Jak od strony formalnej/prawnej itp wyglada sytuacja, gdy na moja rezerwacje z Bookingu przyjezdza ktos inny? To zalezy od wlasciciela obiektu czy go wylegitymuje i wpusci po wczesniejszym poinformowaniu przeze mnie czy nie moze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#334 PostWysłany: 27 Kwi 2018 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2015
Posty: 1393
niebieski
Na swoim koncie booking masz możliwość przepisania rezerwacji na kogoś innego.
Góra
 Profil Relacje PM off
mazzano uważa post za pomocny.
 
      
#335 PostWysłany: 27 Kwi 2018 10:00 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@mazzano Jak wyświetlisz na swoim koncie rezerwację to możesz sam edytować na nowo dane osoby,która pojedzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
mazzano uważa post za pomocny.
 
      
#336 PostWysłany: 27 Kwi 2018 11:10 

Rejestracja: 30 Lis 2011
Posty: 97
Dzieki za pomoc, nie znalem tej mozliwosci.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#337 PostWysłany: 08 Maj 2018 12:30 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Witam, czy ktoś z doświadczonych podróżników mógłby mi podpowiedziec, pierwszy raz rezerwowałem hotel w serwisie booking - było najtaniej i śniadanie w cenie, oraz opcje elastyczna czyli z darmowym odwołaniem rezerwacji.
Płatność już zrobiłem (blik - WBK), wszystko opłacone. czy w przypadku anulowania rezerwacji otrzymam 100% zwrotu ?
Powiązane pytanie - płatnośc w PLN - przewalutowanie na USD i przewalutowanie na AED (Dubaj). Rozumiem że w drugą strone dokładnie tak samo zwrot z podwójnym przewalutowaniem a więc stratny będę na kursie ?

I dodatkowe pytanie, w Dubaju jest "podstawa" + podateki, obsługa hotelowa, opłata "klimatyczna" itd - odzyskam całość czy tylko podstawe ? Bo rozumiem że zapłaconą mam już CAŁOŚĆ, bez dopłacania w hotelu ?


Ostatnio edytowany przez michzak, 08 Maj 2018 13:23, edytowano w sumie 1 raz
Dane
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#338 PostWysłany: 08 Maj 2018 12:43 

Usuń ze screena dane wrażliwe, jak numer potwierdzenia i PIN.
Odzyskasz kasę po ponownym przewalutowaniu.
Góra
 PM off
katka256 lubi ten post.
Revolto uważa post za pomocny.
 
      
#339 PostWysłany: 08 Maj 2018 13:33 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
A czy wszystko masz opłacone, to musisz spojrzeć w potwierdzenie. Czasem jest tak, że podatki, opłaty klimatyczne pobierane są wyłącznie na miejscu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#340 PostWysłany: 08 Maj 2018 13:58 

Rejestracja: 06 Maj 2018
Posty: 27
Anonymous napisał(a):
Usuń ze screena dane wrażliwe, jak numer potwierdzenia i PIN.

Dzięki za info, ale już ktoś kreatywny powysyłała wiadomości do hotelu :/ Za głupote sie płaci, ale ludzie jednak są wredni mimo wszystko. Na przyszłość będe wiedział.

jacek96 napisał(a):
A czy wszystko masz opłacone, to musisz spojrzeć w potwierdzenie. Czasem jest tak, że podatki, opłaty klimatyczne pobierane są wyłącznie na miejscu.


Załącznik:
Screenshot_5.jpg
Screenshot_5.jpg [ 66.27 KiB | Obejrzany 3721 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 504 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group