Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Kontakt telefoniczny z Wizzair

kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835

Telefon alarmowy (skasowane loty/zmiana godzin)
22 128 49 05


 [ 546 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 23 Sie 2018 11:41 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
miriam napisał(a):
@jahu A widziałeś na forum inną interpretację?Wydaje mi się,że to jest dość precyzyjnie i zrozumiale zapisane ,odwołanie lotu i powiadomienie z wyprzedzeniem powyżej14 dni zawsze skutkuje brakiem odszkodowania.


Nie chodzi mi o odszkodowanie - chodzi o zapewnienie lotu alternatywnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#482 PostWysłany: 23 Sie 2018 11:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lip 2014
Posty: 195
No dobra to w takim razie maja obowiązek zaproponować mi alternatywna trasę ale nie odbiegająca w dużej mierze od oryginalnie zamówionej ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#483 PostWysłany: 23 Sie 2018 11:51 

Mają :!: ........ale na swoich warunkach czyli tylko lotniska według nich alternatywne z ich siatki lotów
Chcesz inaczej, kupujesz lot/y u konkurencji i idziesz do sądu, ileś tam stron wcześniej podano jak to zrobić, bo mają adres siedziby w Polsce
Góra
 PM off  
 
#484 PostWysłany: 23 Sie 2018 11:52 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
tomula06 napisał(a):
No dobra to w takim razie maja obowiązek zaproponować mi alternatywna trasę ale nie odbiegająca w dużej mierze od oryginalnie zamówionej ?


No własnie wg tego co usłyszałem w rozmowie telefonicznej od ULC to nie, bo to co jest po słowach "chyba że.." dot. również podpunktu "a" który kieruje do artykułu 8. Interpretacja pokrętna ale wyjaśniająca przyczyny wydawania decyzji odmownych przez ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
#485 PostWysłany: 23 Sie 2018 11:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6301
HON fly4free
Przy powiadomieniu z >14 dni masz prawo do zmiany planu podróży raczej na zasadzie negocjacji z linią,tak to bynajmniej rozumiem lub musisz sprawę oddać do sądowego rozstrzygnięcia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#486 PostWysłany: 23 Sie 2018 12:08 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
@miriam zgoda, też tak uważam, napisałem tylko jak to widzi ULC i że właśnie taka interpretacja jak w rozmowie telefonicznej może być przyczyną do negatywnego rozpatrzenia skargi na przewoźnika.
Góra
 Relacje PM off  
 
#487 PostWysłany: 23 Sie 2018 12:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
Urzędnicy z naszych rodzimych instytucji często bardzo oryginalnie podchodzą do stosowania prawa. Czasami można zdębieć czytając decyzje poszczególnych organów, które nawet po przeciwnych wyrokach sądów pozostają jeszcze kilka lat niezmienne. Implementacja prawa trwa tu bardzo długo. W końcu kto chciałby, by mu jakiś sąd, czy inny sejm i senat, a nawet strona, mówili jak powinien coś robić? On wie, bo zawsze tak robił albo tak polecił mu kierownik.
A przez telefon tym bardziej może powiedzieć każdą głupotę. Poza tym po co sobie pracy dodawać? Jak przewoźnik nie będzie do niczego zobowiązany, to do KOPP nie będą się zgłaszać pasażerowie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
 
 
#488 PostWysłany: 23 Sie 2018 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
Polecam przeczytać polskie Prawo lotnicze i nie siać defetyzmu

Cytuj:
Art. 205b [Skarga pasażera]
1. W razie złożenia skargi, o której mowa w art. 205a ust. 1, Prezes Urzędu stwierdza, w drodze decyzji administracyjnej:
1)brak naruszenia prawa przez przewoźnika lotniczego albo
2)naruszenie prawa przez przewoźnika lotniczego, określając zakres nieprawidłowości oraz nakładając karę, o której mowa w art. 209b ust. 1, zaś w razie stwierdzenia naruszenia przepisu art. 7, art. 8 ust. 1 lit. a lub art. 10 ust. 2 rozporządzenia nr 261/2004/WE określa również obowiązek i termin jego usunięcia.


Polskie ULC nie zajmuje się kwestiami wypłatą zwrotu za koszty alternatywnego transportu (art. 8 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia nr 261/2004/WE) - tym zajmują się sądy powszechne. Pasażer ma prawo zwrotu tych kosztów jeżeli propozycje przewoźnika nie spełniały porównywalnych warunków lotu pierwotnego np. lot na następny dzień, a pasażer nie może pozwolić sobie na taką zmianę w swoich planach)
Góra
 Relacje PM off
Andt lubi ten post.
 
 
#489 PostWysłany: 23 Sie 2018 13:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
lukas63 napisał(a):

Polskie ULC nie zajmuje się kwestiami wypłatą zwrotu za koszty alternatywnego transportu (art. 8 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia nr 261/2004/WE) - tym zajmują się sądy powszechne.

No wiadomo, ale wedle tego co napisał jahu, urzędnik ulc powiedział mu, że przewoźnik nie jest w ogóle zobowiązany do zapewnienia alternatywnego lotu w przypadku odwołania powyżej 14 dni, a nie że ulc nie zajmuje się skargami w tym zakresie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#490 PostWysłany: 23 Sie 2018 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1188
Loty: 201
Kilometry: 225 377
niebieski
jahu napisał(a):
Udało mi się w końcu dodzwonić do ULC i pogadać z gościem z KOPP i wieści są conajmniej ciekawe...

Wg ich interpretacji zapisów:
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf
w przypadku odwołania lotu powyżej 14 dni przewoźnik praktycznie nie jest do niczego zobowiązany a wynika to z zapisu Artykuł 5 "Odwołanie" pkt.1 c) a w zasadzie tego co jest w końcowej części:

Cytuj:
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub
iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

Wg przedstawionej interpretacji to co jest opisane po słowach "chyba że" dotyczy wszystkich wymiennych literalnie podpunktów "a", "b" oraz "c" a nie wyłącznie "c". No i robi to dużą różnice bo w podpunkcie "a" widnieje:

Cytuj:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8
(Artykuł 8 dot. prawa do zwrotu należności lub zmiany planu podróży). Czyli wg tej interpretacji artykuł 8 działa wyłącznie jeśli spełniony jest jeden z warunków i), ii) iii)


Z mojego doświadczenia z prawem UE, może nie jakimś olbrzymim, by było jak twierdzą na infolinii ULC (czyli by pkt i-iii odnosiły się do lit. a i b ) zapis powinien brzmieć:

Kod:
a)...; oraz
b)...; oraz
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7;
 chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) ...; lub
iii) ...


Znak interpunkcyjny ma czasami istotne znaczenie, przykładowo zdanie w piśmie do Naczelnika więzienia:
Cytuj:
Zabić, nie wolno wypuścić.

ma inny sens niż zdanie
Cytuj:
Zabić nie wolno, wypuścić
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Aron, 23 Sie 2018 13:56, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
 
#491 PostWysłany: 23 Sie 2018 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2073
niebieski
To co powiedział urzędnik nie znaczy, że takie stanowisko ma organ. W wielu przypadkach to co mówi telefonicznie osoba z administracji państwowej lub samorządowej różni się od oficjalnego stanowiska organu - takie jest moje doświadczenia w kontaktach z administracją. Polecam zadać pisemne pytanie do Urzędu lub przez Epuap.

Aron napisał(a):
jahu napisał(a):
Udało mi się w końcu dodzwonić do ULC i pogadać z gościem z KOPP i wieści są conajmniej ciekawe...

Wg ich interpretacji zapisów:
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf
w przypadku odwołania lotu powyżej 14 dni przewoźnik praktycznie nie jest do niczego zobowiązany a wynika to z zapisu Artykuł 5 "Odwołanie" pkt.1 c) a w zasadzie tego co jest w końcowej części:

Cytuj:
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub
iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

Wg przedstawionej interpretacji to co jest opisane po słowach "chyba że" dotyczy wszystkich wymiennych literalnie podpunktów "a", "b" oraz "c" a nie wyłącznie "c". No i robi to dużą różnice bo w podpunkcie "a" widnieje:

Cytuj:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8
(Artykuł 8 dot. prawa do zwrotu należności lub zmiany planu podróży). Czyli wg tej interpretacji artykuł 8 działa wyłącznie jeśli spełniony jest jeden z warunków i), ii) iii)


Z mojego doświadczenia z prawem UE, może nie jakimś olbrzymim, by było jak twierdzą na infolinii ULC (czyli by pkt i-iii odnosiły się do lit. a i b ) zapis powinien brzmieć:

Kod:
a)...; oraz
b)...; oraz
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7;
 chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) ...; lub
iii) ...


Znak interpunkcyjny ma czasami istotne znaczenie, przykładowo zdanie w piśmie do Naczelnika więzienia:
Cytuj:
Zabić, nie wolno wypuścić.

ma inny sens niż zdanie
Cytuj:
Zabić nie wolno, wypuścić


Zgadza się "chyba, że" powinno być w nowej linijce, żeby była taka interpretacja jak tego urzędnika. Niestety nie ma racji. Szkoda, ze mamy tak marny poziom administracji państwowej. Zobaczcie na art. 6 ust. 1 tego rozporządzenia tam zastosowano wyrażenie "pasażerowie otrzymują od obsługującego przewoźnika lotniczego: " od nowego wersu i wtedy i) ii) iii) odnoszą się do każdego pkt czyli do a) b) c) w ust.1. Tego uczy się na pierwszym roku prawa, ale ta osoba chyba spała na ćwiczeniach albo była na wagarach.
Góra
 Relacje PM off
Andt lubi ten post.
 
 
#492 PostWysłany: 23 Sie 2018 14:13 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
@Aron - wydaje mi się że to właśnie ta forma zapisu jest ważna - w tym przypadku mamy do czynienia z tzw wyliczeniem. Jeżeli posiada ono część wspólną odnoszącą się do wszystkich liter, piszemy ją od nowego wiersza, po myślniku (przynajmniej wg lokalnych polskich standardów).

@lukas63 - oczywiście poleci też oficjalnie zapytanie o interpretacje przez ULC tych zapisów, nadmienię tylko że zanim otrzymałem szersze wyjaśnienie wcześniej to samo twierdziły inne osoby z którymi rozmawiałem w ULC.

Nie mam zamiaru w tym miejscu podważać zapisów z Rozporządzenia EU, sygnalizuję jedynie jakie mogą być problemy ze skargami do ULC.
Przy okazji pracownicy ULC potwierdzili że skargę na przewoźnika można puścić przez ePUAP (o tej metodzie nie wspominają na stronie dot. skarg na przewoźników) trafia to do kancelarii a później do KOPP. Ktoś przerabiał w praktyce?
Góra
 Relacje PM off  
 
#493 PostWysłany: 23 Sie 2018 16:30 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 217
niebieski
jahu napisał(a):
Udało mi się w końcu dodzwonić do ULC i pogadać z gościem z KOPP i wieści są conajmniej ciekawe...

Wg ich interpretacji zapisów:
http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/ro ... 004_pl.pdf
w przypadku odwołania lotu powyżej 14 dni przewoźnik praktycznie nie jest do niczego zobowiązany a wynika to z zapisu Artykuł 5 "Odwołanie" pkt.1 c) a w zasadzie tego co jest w końcowej części:

Cytuj:
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub
iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.


Wg przedstawionej interpretacji to co jest opisane po słowach "chyba że" dotyczy wszystkich wymiennych literalnie podpunktów "a", "b" oraz "c" a nie wyłącznie "c". No i robi to dużą różnice bo w podpunkcie "a" widnieje:

Cytuj:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8
(Artykuł 8 dot. prawa do zwrotu należności lub zmiany planu podróży). Czyli wg tej interpretacji artykuł 8 działa wyłącznie jeśli spełniony jest jeden z warunków i), ii) iii)

Zapis artykułu 5 jest jednoznaczny:
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8; oraz

a artykuł 8 brzmi:
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru
pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3,
pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej
podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej
jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z,
gdy jest to odpowiednie,
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym
terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w
najwcześniejszym możliwym terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w
późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych
miejsc



Niech wymieniony urzędnik przekaże uzasadnienie na piśmie.


Podsumowując
Artykuł 7 na który powołuje się cytowany urzędnik dotyczy jak sam nagłówek wskazuje Prawa do odszkodowania
Poinformowanie przy zachowaniu wskazanych terminów ma wpływ jedynie na wysokość lub brak odszkodowania.

Artykuł 8 dotyczy: Prawa do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
i prawo to nie jest w jakikolwiek sposób związane z poinformowaniem o odwołaniu lotu!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#494 PostWysłany: 24 Sie 2018 09:12 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
@pablo1603 interpretuje zapisy tak samo jak Ty, nawet gość z ULC nie kwestionował tego że Art.5 pkt 1 a) odnosi się do artykułu 8 czyli m.in. zapewnienie lotu alternatywnego. ULC chodziło o to, że w ich interpretacji zapisy i) ii) iii) dotyczą zarówno Art.5 pkt 1 a) jaki i b) oraz c) - świetnie to przedstawił lukas63.

Pisemne uzasadnienie będzie, bo trafi skarga tylko potrzebuje czasu żeby całość zredagować z uwzględnieniem również tego niuansu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#495 PostWysłany: 02 Wrz 2018 12:06 

Rejestracja: 15 Cze 2016
Posty: 28
Przepraszam nie przeczytałem 50 stron wątku. Nie ma lotów Katowice Ejlat na sezon zimowy. Jeżeli nie ma ich Teraz to raczej się już pewnie nie pojawia w tym sezonie? Nie rozumiem. Rok temu ta trasa to był mega hit na Śląsku...
Góra
 Relacje PM off  
 
#496 PostWysłany: 02 Wrz 2018 16:54 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 2920
złoty
Teraz mega hity mają z Wiednia zamiast z Katowic.
Góra
 Relacje PM off
hicarian lubi ten post.
 
 
#497 PostWysłany: 10 Wrz 2018 14:44 

Rejestracja: 10 Paź 2012
Posty: 3
paweł p napisał(a):
Zniknął z rozkładu Reykiavik z Poznania - zmiana na WRO :evil:


Dotknęła mnie ta zmiana. Nie dosyć, że zmiana z Poznania na Wrocław to jeszcze trip dzień wcześniej i powrót dzień później (a dla znajomych nawet kilka dni więcej).

1. Nie dostałem, żadnej wiadomości na maila, ani telefon. Przypadkiem zalogowałem się do konta Wizzair i pojawia się komunikat przy tej rezerwacji.
2. Czy może informują później o tym, by spełnić ten wymóg, żeby poinformować minimum 14 dni przed lotem?
3. Czy mogę się teraz ubezpieczyć, by np dostać ekstra pieniądze za zmianę lotu?
4. Czy zwrot pieniędzy dotyczy tylko samych biletów? Kupiłem bilety wraz z wykupieniem Wizz Discount Club, które użyłem tylko na ten lot.
5. Czy WizzAir powinien zapewnić jakiś nocleg we Wrocławiu i/lub dojazd Poznań - Wrocław?
6. Zasadniczo czy warto się kopać z tym koniem? :evil:
Góra
 Relacje PM off  
 
#498 PostWysłany: 10 Wrz 2018 14:52 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6301
HON fly4free
2.Maila dostaniesz później pewnie niedługo.3.Zmiana lotu już nastąpiła.4.Tylko za bilety 100% lub 120% jeśli środki na twoje konto wizz do wykorzystania na inne loty lub ich usługi.5.Raczej nie jeśli akceptujesz zmianę i uprzedzą cię ponad 14dni do lotu.6.Zależy o co i z jakim ;)
Góra
 Relacje PM off
wojsed uważa post za pomocny.
 
 
#499 PostWysłany: 13 Wrz 2018 10:43 

Rejestracja: 09 Sie 2015
Posty: 217
niebieski
Pierwsza reklamacja odrzucona po 27 dniach. Walczymy dalej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#500 PostWysłany: 13 Wrz 2018 13:20 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
@pablo1603 A kto i co odpisał?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 546 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group