Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#801 PostWysłany: 09 Cze 2013 17:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
@RomeY: w takim przypadku linie powinny zapewnić nocleg albo dokonać takiej zmiany planu podróży, aby uniknąć konieczności nocowania.

@Suri: wszystko zależy od indywidualnej decyzji przewoźnika, moim zdaniem nie masz prawa żądania w tym momencie, aby linie dokonały zwrotu za bilet. Miasto ani lotnisko nie jest zamknięte, nie znajduje się póki co pod wodą nie licząc pewnej liczby ulic znajdujących się bezpośrednio nad brzegiem Dunaju, nie ma zakazu przyjeżdżania, wszystko działa normalnie, fala powodziowa ma przejść w najbliższym czasie i woda zacznie opadać itd. Oczywiście na zasadzie dobrej woli linia może zrefundować bilet.

Gdyby sytuacja znacząco się pgoroszyła wtedy ewentualnie może tez ulec zmiana oceny tego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#802 PostWysłany: 11 Cze 2013 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Wrz 2010
Posty: 243
Loty: 68
Kilometry: 170 743
niebieski
W czwartek o 12 w poludnie mam lot na Martynike (o ile nic sie nie zmieni). Jutro mialam leciec do Paryza LOTem ok. 16, z powodu strajkow zostal odwolany i przebookowano mnie na ten o 19.55. Martwie sie, ze ten zostanie odwolany. NA co moge liczyc w takiej sytuacji? Jesli nie polece tym to przepadnie mi lot na Martynike :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#803 PostWysłany: 11 Cze 2013 15:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 423
Loty: 55
Kilometry: 72 216
niebieski
Sprawa trochę PILNA!!!

A wiec dziś na stronie Ryanair pojawiło się że wszystkie loty z francji w dniu 11-13 czerwca mogą zostać odwołane z powodu strajku pracowników.
Jak na dzis loty z dnia 11.06 i 12.06 zostały odwołane.
Ja mam lot BVA - PMI - 13.06 Ryanair (info nt. dnia 13.06 o odwołanych lotach pojawią się jutro)

I teraz moje pytanie czy jeśli jutro okaże się ze mój lot BVA - PMI zostanie odwołany , czy mogę wtedy bezpłatnie zmienić go na KRK-CRL - 13.06 Ryanair (sprawdzałem i na dziś jest jeszcze dużo dostępnych miejsc)
Jak to załatwić czy będzie to szlo wyklikać na stronie z odwołanymi lotami czy trzeba dzwonić już do Ryanair
Pozdrawiam :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#804 PostWysłany: 11 Cze 2013 16:12 

Rejestracja: 20 Maj 2011
Posty: 375
niebieski
kkku napisał(a):
Sprawa trochę PILNA!!!

A wiec dziś na stronie Ryanair pojawiło się że wszystkie loty z francji w dniu 11-13 czerwca mogą zostać odwołane z powodu strajku pracowników.
Jak na dzis loty z dnia 11.06 i 12.06 zostały odwołane.
Ja mam lot BVA - PMI - 13.06 Ryanair (info nt. dnia 13.06 o odwołanych lotach pojawią się jutro)

I teraz moje pytanie czy jeśli jutro okaże się ze mój lot BVA - PMI zostanie odwołany , czy mogę wtedy bezpłatnie zmienić go na KRK-CRL - 13.06 Ryanair (sprawdzałem i na dziś jest jeszcze dużo dostępnych miejsc)
Jak to załatwić czy będzie to szlo wyklikać na stronie z odwołanymi lotami czy trzeba dzwonić już do Ryanair
Pozdrawiam :)



Masz tutaj napisane wszystkie mozliwe opcje,lacznie ze zmiana lotow na inne:
http://www.ryanair.com/pl/notices/gops/ ... RIKE_PL-GB
_________________
http://kliperjk.geoblog.pl/podroze
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#805 PostWysłany: 11 Cze 2013 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 423
Loty: 55
Kilometry: 72 216
niebieski
kliperjk napisał(a):
kkku napisał(a):
Sprawa trochę PILNA!!!

A wiec dziś na stronie Ryanair pojawiło się że wszystkie loty z francji w dniu 11-13 czerwca mogą zostać odwołane z powodu strajku pracowników.
Jak na dzis loty z dnia 11.06 i 12.06 zostały odwołane.
Ja mam lot BVA - PMI - 13.06 Ryanair (info nt. dnia 13.06 o odwołanych lotach pojawią się jutro)

I teraz moje pytanie czy jeśli jutro okaże się ze mój lot BVA - PMI zostanie odwołany , czy mogę wtedy bezpłatnie zmienić go na KRK-CRL - 13.06 Ryanair (sprawdzałem i na dziś jest jeszcze dużo dostępnych miejsc)
Jak to załatwić czy będzie to szlo wyklikać na stronie z odwołanymi lotami czy trzeba dzwonić już do Ryanair
Pozdrawiam :)




Masz tutaj napisane wszystkie mozliwe opcje,lacznie ze zmiana lotow na inne:
http://www.ryanair.com/pl/notices/gops/ ... RIKE_PL-GB


Dzięki za szybka odpowiedz ale to ja widziałem :)
Z tego co wyczytałem na forum jest możliwa zamiana odwołanego lotu na dowolne inne połączenie lotniska wylotu ( pamietną chorwacje ludzie zamieniali na maltę itp.) ale czy w moim przypadku taka zamiana jest możliwa bo nie uśmiecha mi się kiblować 2 dni na BVA żeby polecieć następnym lotem na majorkę





Wyglada na to ze sytuacja wraca do normy bo właśnie przywrócili sprzedaż biletów na mój lot jeszcze 3 h temu było wszystko przekreślone i brak biletów :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#806 PostWysłany: 12 Cze 2013 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
Na który adres należy pisać do Ryanaira?

Ryanair
Corporate Head Office
Dublin Airport
Ireland

czy

Ryanair
EU Passenger Compensation Dept
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#807 PostWysłany: 15 Cze 2013 16:55 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 2740
złoty
Z zakupionego na listopad biletu RT z Warszawy do Kiszyniowa w Air Baltic mam anulowany rejs Ryga - Kiszyniów i Kiszyniów - Ryga. Wszystko jest na jednej rezerwacji WAW - RIX - KIV - RIX - WAW.
Powód - w sezonie zimowym zawieszają ten kierunek.
Na moją propozycję zamiany na WAW - VIE - KIV - VIE - WAW odpowiedź negatywna, proponują pełen zwrot.
Kwota jak na KIV z WAW i RT niewielka, niecałe 150 EUR, więc wolałbym nie wydawać kasy na nowy bilet.
Z ich systemu wynika, że oferują KIV w ramach współpracy z Austrian Airlines, czyli RIX - VIE swoim samolotem, VIE - KIV austriackim. Więc o WAW - RIX - VIE - KIV - VIE - RIX - WAW pewnie by dało radę się wykłócić, ale godzinowo to podejrzewam porażka. Więc na to nie pójdę. Ponowię prośbę / żądanie o alternatywny rejs z Warszawy z pominięciem RIX.
W razie odmowy pewnie napiszę do ichniego ULC. Pisał ktoś do nich?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i doświadczenia z placu boju.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#808 PostWysłany: 18 Cze 2013 10:54 

Rejestracja: 12 Lis 2011
Posty: 772
Loty: 391
Kilometry: 612 796
srebrny
Podczas zeszłotygodniowego strajku francuskich kontrolerów lotniczych zostałem uziemiony na lotnisku Charleroi. Mialem wykupiony bilet na lot Ryanair do Marsyli na środę 12.06 wylot 13:05. Ryanair na swojej stronie publikował każdego dnia informacje o odwołanych lotach na nastepny dzień, z powodu tego strajku. Info dot. mojego lotu było zawsze, że się odbedzie. Jak się pojawiłem na lotnisku w środe po godz 11 zostałem zaskoczony fatalna informacją, że lot został właśnie anulowany, jak wszystkie loty do Francji z Charleroi. Była opcja na przebookowanie na inny lot w tamtym kierunku (Hiszpania, Włochy), ale po szybkiej analizie sytuacji, stwierdzilem ze to nie ma sensu. Miałem już cały trip zaplanowany i wyszło mi, że najlepiej i w miarę w rozsądnej cenie, pojechać do Marsyli autobusem Eurolines z Brukseli w srodę wieczorem i pojawiłem się na południ Francji w czwartek 13.06 o godz 12.
Na lotnisku różni ludzie z Ryanaira i obsługi lotniska dawali sprzeczne informacje odnośnie tego, że koszty poniesione z powodu strajku będą zwracane (bilety na autobus, hotele itp), tylko należy zachować potwierdzenia.
Własnie wróciłem z mojego malego tripa. I tutaj pojawia się moje pytanie. Co mam teraz zrobić, do kogo się zgłosić, gdzie wysłać jakieś potwierdzenia faktury itp żeby mi oddali pieniadze, albo wypłacili odszkodowanie 250euro. Narazie znalazłem na stronie Ryanaira tylko link do formularza, któy należy wypełnić w celu zwrotu pieniedzy za bilet na odwolany lot. Jest info, że muszę to zrobić w ciągu 7 dni czyli do środy.
Ale na razie tego nie zrobilem, bo nie wiem czy tym dzialaniem, nie zamkne sobie drogi do domagania się o odszkodowanie. Najpierw wolę się dopytać ludzi, którzy są doświadczeni w bojach z liniami lotniczymi o pieniadze i czekam na jakiekolwiek rady, bo dla mnie to jest całkowicie nowa sytuacja.
Z góry dziękuję za pomoc :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#809 PostWysłany: 18 Cze 2013 11:41 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
1. Odszkodowanie zryczałtowane Ci się nie należy.
2. Przewoźnik po odwołaniu lotu miał obowiązek zapewnić albo zwrot pełnego kosztu biletu, albo zmianę planu podróży na inne dostępne rejsy do miejsca docelowego, ewentualnie transport zastępczy. Wybór opcji należy do pasażera, ale jedna wyklucza drugą tzn. wybierając zwrot za bilet nie nalezy się nic poza tym, wybierając alternatywny sposób podróży nie można domagać się zwrotu pieniędzy za bilet.
3. Jak rozumiem żadnych oświadczeń nie składałeś przewoźnikowi, więc w tym wypadku jedyną drogą pozostaje reklamacja w której napisz, że w związku z odwołaniem lotu XX i brakiem oferty innych przelotów do tego samego miejsca w tym dniu, na podstawie art. 8 rozp. 261/2004 skorzystałeś z prawa do podróży alternatywnej do miejsca docelowego (Marsylii) i prosisz o zwrot za bilet autokarowy. Oczywiście to ma sens gdy bilet autobusowy był droższy od lotniczego. W innym wypadku wystąp o zwrot kasy za bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#810 PostWysłany: 20 Cze 2013 10:09 

Rejestracja: 12 Lis 2011
Posty: 772
Loty: 391
Kilometry: 612 796
srebrny
A jak się z nimi skontaktować tzn jak do nich wysłać tą reklamację, mailem czy pocztą? Na jaki adres?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#811 PostWysłany: 24 Cze 2013 09:51 

Rejestracja: 24 Cze 2013
Posty: 1
Europejski Trybunał Sprawiedliwości w sprawach połączonych C-581 i C-629 wydał wyrok, który przyznaje prawo do odszkodowania pasażerom, których loty były opóźnione o co najmniej trzy godziny w stosunku do planowanej godziny przylotu do miejsca docelowego - http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informac ... lotem.html ; tutaj można doczytać jeszcze kilka innych istotnych informacji dotyczących opóźnienia lotu, odwołania go oraz kwestii odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#812 PostWysłany: 24 Cze 2013 13:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 55
Loty: 199
Kilometry: 437 093
Mam pytanie - czy zderzenie z ptakami ("bird strike") i naprawa samolotu po tym zdarzeniu kwalifikują się jako "wyjątkowe okoliczności" które spowodowały opóźnienie lotu i wykluczają wypłatę odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#813 PostWysłany: 24 Cze 2013 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
wiktordth napisał(a):
Mam pytanie - czy zderzenie z ptakami ("bird strike") i naprawa samolotu po tym zdarzeniu kwalifikują się jako "wyjątkowe okoliczności" które spowodowały opóźnienie lotu i wykluczają wypłatę odszkodowania?


To są nieprzewidziane okoliczności.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#814 PostWysłany: 24 Cze 2013 15:37 

Rejestracja: 11 Kwi 2013
Posty: 150
Gaszpar napisał(a):
wiktordth napisał(a):
Mam pytanie - czy zderzenie z ptakami ("bird strike") i naprawa samolotu po tym zdarzeniu kwalifikują się jako "wyjątkowe okoliczności" które spowodowały opóźnienie lotu i wykluczają wypłatę odszkodowania?


To są nieprzewidziane okoliczności.


Czasami to już naprawdę szkoda gadać. Taki ptak mógł się przyczynić do kompletnej katastrofy i to oczywiste, że nie da się tego przewidzieć ale jeszcze ktoś by chciał za to odszkodowanie. :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#815 PostWysłany: 28 Cze 2013 09:09 

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 809
Zbanowany
ExGliwice napisał(a):
Mixer napisał(a):
Podbijam swoje pytanie z poprzedniej strony 8-)

Dostałem odpowiedź od Luftfahrt-Bundesamt, poniższej treści:

Jako, że nie składałem nigdy wcześniej pisma o odszkodowanie w oparciu o regulację 261/2004, moje pytanie brzmi - co powinienem teraz zrobić?



Czekaj na odpowiedz.. oni potwierdzili ze przyjeli pismo, i ze beda kontakowac sie z linia lotnicza.. Jednoczesnie zaznaczyli ze nie maja nad linia jurysdykcji (norma).

Jesli w toku postepowania przyznaja że przypadek podpada pod EC261/2004, to bedziesz dalej gadal z linia lotnicza, albo jesli linia sie bedzie uchylac, to wnosisz sprawe do sadu do spraw drobnych (korespondencyjnie) wlasciwego do siedziby przewoznika.. To w skrocie.. daj znac na forum, jak dostaniesz pełna odpowiedz z niemieckiego ULC.

Po 5 miesiącach AirBerlin odpisał mailem na skargę :lol:

Propozycja taka że hoho :lol: Oczywiście poinformuję ich, że nie zgadzam się na takie rozwiązanie, że zgodnie z wytycznymi należy się 600 Euro, a sprawa toczy się w Luftfahrt-Bundesamt.

Cytuj:
Dear Mr ,

Please accept our apologies for the delay in responding to your correspondence dated 05/02/2013.

Today we would like to make you an offer in order to expedite processing of your claim.

You are, of course, at liberty to decline our offer. In this case, we need to ask you for further patience until your issue has been individually reviewed and resolved.

Our offer:
In order to finalize claim ref. V993XXX, you can opt for one of the following settlement offers that will be guaranteed within the next 10 working days:
Travel voucher in the amount of EUR 120.00 – redeemable on all airberlin group operated flights, regardless of travel type (validity: 24 months)
10,000 topbonus award miles
Cash payment of EUR 75.00

Please use the following link to make your choice known and receive further information:

Should we not have received your reply by July 4th, 2013, we will assume that you do not wish to accept our offer.

We apologize for the mentioned inconveniences that were caused and the related expenditure of time.


Yours sincerely

airberlin Customer Satisfaction
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#816 PostWysłany: 28 Cze 2013 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2013
Posty: 6
Loty: 112
Kilometry: 213 326
Witajcie,

przeszukałam forum i google, ale nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a może ktoś z Was miał podobną sytuację i może mi pomóc.

Ile czasu jest na złożenie reklamacji do linii lotniczej o opóźniony lot? Jedne źródła mówią, że rok, inne, że dwa lata.
Próbuję uzyskać zadośćuczynienie od EnterAir za lot opóźniony o 6h, ewidentnie z ich winy. Lot odbył się 05.06.2012, czyli ponad rok temu. W odpowiedzi na moją skargę odpisali:

"[...]
Niemniej jednak pragnę poinformować, iż zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 22 listopada 2012 roku, sygn. akt C-139/11 Joan Cuadrench Moré p - ko Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV, termin na wytoczenie powództwa o odszkodowanie, o którym mowa w art. 5 i 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. jest ustalany zgodnie z przepisami każdego państwa członkowskiego w zakresie przedawnienia roszczeń. W przedmiocie pytania prejudycjalnego:
28 „Przewidziany w art. 5 i 7 rozporządzenia nr 261/2004 środek w postaci odszkodowania znajduje się (…) poza zakresem stosowania konwencji warszawskiej i montrealskiej (zob. podobnie
wyrok z dnia 23 października 2012 r. w sprawach połączonych C‑581/10 i C‑629/10 Nelson i in., dotychczas nieopublikowany w Zbiorze, pkt 55).
29. Co za tym idzie, dwuletniego okresu przedawnienia ustanowionego w art. 29 konwencji warszawskiej i w art. 35 konwencji montrealskiej nie można uznać za mający zastosowanie do
powództw wytoczonych w szczególności na mocy art. 5 i 7 rozporządzenia nr 261/2004”.
Zgodnie natomiast z art. 205 Ustawy Prawo Lotnicze, do umowy przewozu lotniczego, w kwestiach nieuregulowanych przepisami niniejszej ustawy oraz umowami międzynarodowymi, zastosowanie mają przepisy prawa cywilnego. W związku z powyższym, zgodnie z art. 778 Kodeksu Cywilnego „Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany”.

Mając powyższe na uwadze jest mi niezmiernie przykro poinformować Panią o naszej odmowie wypłaty odszkodowania, jako że z dniem 5.06.2013 roku, tj. po upływie jednego roku od wykonania rejsu ENT7343 na trasie Warszawa – Las Palmas, Pani roszczenie przedawniło się.
[...]"

Moim zdaniem są na to dwa lata (np. http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wy ... ot,31399,1).

Tylko jak im to wytłumaczyć tak, żeby wyszło na moje? :)

Pozdrawiam!
_________________
Dwoje programistów w podróży:
http://www.tropimy.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#817 PostWysłany: 28 Cze 2013 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Bez sądu nie ma szans, szczególnie że racja tym razem jest imho po stronie linii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#818 PostWysłany: 28 Cze 2013 14:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2013
Posty: 6
Loty: 112
Kilometry: 213 326
czyli ten artykuł z Forbesa jest niewiarygodny? Bo on opiera się na tym samym wyroku i wnioskuje, że na reklamacje są dwa lata :/ Dlaczego konwencja montrealska i warszawska nie mają tu zastosowania?
_________________
Dwoje programistów w podróży:
http://www.tropimy.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#819 PostWysłany: 28 Cze 2013 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1237
niebieski
Aby konwencja montrealska/warszawska miały tu zastosowanie musisz wykazać konkretne straty materialne - i wtedy nie przysługuje ci zryczałtowane odszkodowanie, tylko kwota proporcjonalna do nich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#820 PostWysłany: 28 Cze 2013 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2013
Posty: 6
Loty: 112
Kilometry: 213 326
No OK, ale mówimy tylko o czasie jaki ma pasażer na zgłoszenie reklamacji, nie o wysokości odszkodowania. Wysokość odszkodowania określa WE 261/2004, a czas na zgłoszenie reklamacji uzyskujemy z prawa danego kraju. Według polskiego prawa cywilnego jest na to rok, ale Polska ratyfikowała konwencję montrealską i warszawską, a obie te konwencje mówią o terminie dwuletnim. Ponieważ międzynarodowe dokumenty są ważniejsze niż krajowe, to w Polsce na zgłoszenie reklamacji powinny być to dwa lata.

Nie jestem prawnikiem, dlatego proszę o jakieś wyjaśnienie: gdzie jest błąd w tym rozumowaniu...?
_________________
Dwoje programistów w podróży:
http://www.tropimy.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group