Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6538 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 327  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:01 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Przewoźnik musi poinformować pasażera o zmianach o ile się nie mylę 14 dni przed wylotem.

zaraz poszukam tego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#82 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:08 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2170
To jest chyba zależne od linii bo taki Wizz ma 7 dni http://wizzair.com/useful_information/g ... uage=PL#15
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#83 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:12 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Maciek ale wg rozporządzenia nr 261/2004/WE jezeli nie poinformuje Cię 14 dni przed wylotem to masz prawo ubiegać się o odszkodowanie.
Tutaj masz to rozporządzenie http://www.codziennikprawny.pl/uploaded ... ne/231.pdf

tiri lot Aeroflotem zaczynasz z Moskwy? A dolot z Warszawy masz wykupiony osobno?

W takim razie:
Cytuj:
Niestety, przewoźnik spoza UE i początek podróży poza UE Nie podpada pod reżim EU 261/2004, więc możesz złożyć zwykłą reklamację, może dostaniesz zniżkę na następny lot :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#84 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:17 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 363
Maciek78 napisał(a):
To jest chyba zależne od linii bo taki Wizz ma 7 dni http://wizzair.com/useful_information/g ... uage=PL#15
To nie jest zależne od linii. Wszystkie loty które zaczynają się lub kończą w UE podlegają temu samemu prawu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#85 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:34 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 31
zaczynam z Warszawy, a dolatuję z Gdańska
GDN-WAW-GDN to jest LOT
WAW-BKK-WAW to jest AEROFLOT
wylatuję 13, a powrót miał być 30
dzwoniłem do biura AERFLOT, otrzymałem grzeczną informację, że nie są mi w stanie pomóc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#86 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:39 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Pawel_T napisał(a):
Maciek78 napisał(a):
Przy tych wszystkich zawirowaniach przydałoby się trochę zdrowego rozsądku. Za co chcesz odszkodowanie? Dostałeś posiłek, przewieźli Cię do Warszawy a Ty szukasz dziury w całym. Sam wiesz jaka panowała sytuacja w Warszawie i czym spowodowane było opóźnienie i lot do Łodzi.

Trochę pokory.

Niestety na tym forum mamy tez jednego pacjenta specjalnej troski, ktory chwile po wyladowaniu SP-LPC chcial kupic krajowke z WAW na ten sam dzien, zeby miec darmowy rebooking...


Ja tutaj widziałem dużo więcej tego typu rezerwacji itd więc nie wiem czemu akurat jego nazywasz pacjentem specjalnej troski,a wszyscy Ci którzy rezerwują noclegi gdy jest np błąd w taryfie a potem robią wszystko aby się to udało? Tak samo z przelotami, też nikt nie napisze do linii lotniczej że jest błąd w taryfie tylko wszyscy rezerwują więc zanim zaczniemy rzucać kamieniami spójrzmy najpierw na siebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#87 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:39 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
tiri napisał(a):
zaczynam z Warszawy, a dolatuję z Gdańska
GDN-WAW-GDN to jest LOT
WAW-BKK-WAW to jest AEROFLOT
wylatuję 13, a powrót miał być 30
dzwoniłem do biura AERFLOT, otrzymałem grzeczną informację, że nie są mi w stanie pomóc


W takim razie odszkodowanie Ci się zapewne należy;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#88 PostWysłany: 04 Lis 2011 12:50 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
OK, ja też zrozumialem, że lecisz z Moskwy.
Jesli na jednym bilecie z WAW, to o ile sie nie mieści w widelkach rozporządzenia nowa propozycja , a nie mieści skoro jest inny dzień przylotu, bedziesz mógł wystąpic o odszkodowanie.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#89 PostWysłany: 04 Lis 2011 13:05 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 31
Jak się do tego zabrać?? :twisted:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#90 PostWysłany: 04 Lis 2011 13:21 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
Słuchaj, na Twoim miejscu w pierwszej kolejności zadzwoniłbym jeszcze raz do Aeroflotu i poinformowal, że w związku z ODOWOŁANIEM lotu BKK-SVO w dniu takim a takim, oraz faktem, że przewoźnik poinformowal Cie o tym mniej niż 14 dni od daty wylotu (do tego lotu jest mniej niż 14 dni?) będziesz zmuszony wystąpić z roszczeniem o odszkodowanie zryczaltowane chyba że zaproponują Ci zmianę planu podróży tak aby Ci to pasowało. Wyjasnij im także, na czym polega problem (wykupiony inny lot, ktory bez twojej winy Ci przepada itd; że ta zmiana ma konkrentne nastepstwa dla Ciebie).
Zobaczysz co ci powiedzą.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#91 PostWysłany: 04 Lis 2011 13:37 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 31
jestem po rozmowie i nic mogę odebrać piniądze lub zmienić datę, reszta ich nie interesuje, ponoć nie mam szans na jakiekolwiek odszkodowanie, trochę to nie halo, nie po to człowiek organizuje sobie wyjazd, robi różne bookowania, aby odbierać kasę i rezygnować z podróży :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#92 PostWysłany: 04 Lis 2011 13:44 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
@tiri : no taniej wwyjdzie ci rezeygnacja z biletu LOTowskiego na odcinek krajowy (dostaniesz zwrot opłat) niż z całego wyjazdu do Tajlandii ;)
sluchaj, teraz jestem zajęty stąd nie mam mozliwości dokładnie przeczytać wszystkiego co napisaleś o planie podróży - poźnym popołudniem postaram jesczze raz wszystko przeczytać i sie zastanwoić, ale z tego co widze na szybko, to rozumiem, że odwołany zostal lot 30 listopada? bo jeśli tak, to jest więcej niż 14 dni do odlotu... sprawdziłeś w systemie Su czy lot rzeczywiście zostal odwolany a nie np. pod tym pretekstem Cie przesuwają na inny termin?
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#93 PostWysłany: 04 Lis 2011 13:52 

Rejestracja: 26 Lip 2011
Posty: 31
lot jest wykasowany, a bilet lotowski był promo - nie ma zwrotu kasy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#94 PostWysłany: 04 Lis 2011 16:14 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
W przypadku rezygnacji z przelotu LO, niezależnie od klasy rezerwacyjnej (domyślam się, że masz O lub U) należy Ci się zwrot podatkow i opłat z wyjątkiem opłaty za wystawienie biletu (jeżeli została pobrana) : w praktyce jest to znaczna część kwoty, którą zapłacileś za bilet - ALE narazie biletu LO nie ruszaj; zostaw go tak jak jest, bo coś się może zmienić do wylotu jeszcze, poza tym zawsze lot może zostać odwołany czy opoźniony (pogoda itd.) i wtedy dostaniesz pełny zwrot albo sobie go przesuniesz na inny termin. O zwrot oplat i podatkow możesz wystąpić także po dacie lotu - LOT nie stosuje dodatkowych opłat za no show.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#95 PostWysłany: 04 Lis 2011 19:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 882
Loty: 14
Kilometry: 31 648
niebieski
napisana reklamacja do lotu zgodnie z wcześniejszą informacją na forum :)
skarga do ULC - wysłana - w ciągu tygodnia mam odp o podanie nr konta bankowego
ULC poprosił LOT o wyjaśnienie i poszło w ciągu 7 dni , skarga o odszkodowanie uznana jak najbardziej

mam pytanie w związku z tym : wypłacają w złotych po jakim kursie - średnim NBP ? czy jakimś własnym , może lepiej im podać konto walutowe

skarga dotyczyła 4 osób - zatem 1600 euro to niemała kwota
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#96 PostWysłany: 04 Lis 2011 19:46 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 2876
srebrny
mediolan napisał(a):
mam pytanie w związku z tym : wypłacają w złotych po jakim kursie - średnim NBP ? czy jakimś własnym , może lepiej im podać konto walutowe

Wypłacają w złotówkach, po kursie przez nich zastosowanym.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#97 PostWysłany: 05 Lis 2011 14:02 

Rejestracja: 05 Lis 2011
Posty: 1
Witam,
1 listopada miałem lot z Lizbony do Warszawy. Planowany czas 09.50-14.50. Nad Łodzią został nam przekazany komunikat, ze jest problem na lotnisku w Wawie i po ok. Pól godzinie krążenia samolot został skierowany do Krakowa. W Krakowie o 18.00 podstaw ono autobusy i przewieziono następnie pasażerów do Warszawy. Na miejscu byliśmy ok. 22.00 czyli jakieś 7h pózniej niż plan. Jest sens pisać reklamacje i szansa na otrzymanie odszkodowania? Linie Tap Portugal
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#98 PostWysłany: 05 Lis 2011 14:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2010
Posty: 580
Przeczytaj 9 stronę tego tematu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#99 PostWysłany: 05 Lis 2011 14:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2698
niebieski
Stefan napisał(a):
Witam,
1 listopada miałem lot z Lizbony do Warszawy. Planowany czas 09.50-14.50. Nad Łodzią został nam przekazany komunikat, ze jest problem na lotnisku w Wawie i po ok. Pól godzinie krążenia samolot został skierowany do Krakowa. W Krakowie o 18.00 podstaw ono autobusy i przewieziono następnie pasażerów do Warszawy. Na miejscu byliśmy ok. 22.00 czyli jakieś 7h pózniej niż plan. Jest sens pisać reklamacje i szansa na otrzymanie odszkodowania? Linie Tap Portugal

opóźnienie nie było z winy przewoźnika, wiec raczej podstaw nie ma. Aczkolwiek poczekaj na kogoś z większym doświadczeniem, bo ja zbytnio w tej kwestii się nie znam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#100 PostWysłany: 07 Lis 2011 17:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
@Stefan: w tym wypadku zryczałtowane odszkodowanie nie należy się; zmiana m-ca lądowania i opoźnienie wynikło z przyczyn niezależnych od przewoźnika. Pytanie ewentualnie o to, czy w tej sytuacji pasażerom zapewniono właściwą opiekę - z tego co piszesz, tak.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6538 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 327  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group