Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7641 PostWysłany: 29 Paź 2020 20:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
miriam napisał(a):
sixsix napisał(a):
zaznaczyłem że sprawa pójdzie do ULC w przypadku odmowy. Od paru dni cisza.



Nie ma się co dziwić. ULC obecnie im nie straszny. ;)


Może się niebawem okazać, że czasami straszny 8-) Choć nie aż tak jak ten węgierski, ale również medialnie nośny.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
Wakacje w Chorwacji za 713 PLN. Loty do Dubrownika z Krakowa + apartament na 3 dni Wakacje w Chorwacji za 713 PLN. Loty do Dubrownika z Krakowa + apartament na 3 dni
#7642 PostWysłany: 02 Lis 2020 19:00 

Rejestracja: 02 Lis 2020
Posty: 1
Mateusz Ostrowski napisał(a):
23-11-2019 miałem opóźniony lot z Kolombo do Warszawy nr lotu LO70 Boeing 787 Dreamliner. Opóźnienie było powyżej 6h. Przyczyną opóźnienia było nieprawidłowe działanie jednego z zaworów silnika - usterka techniczna.

Napisałem reklamacje do LOT'u ale dostałem taką odpowiedź:

Cytuj:

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na złożone zgłoszenie reklamacyjne pragniemy serdecznie przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem naszego rejsu LO070 w dniu 23 listopada 2019 r.

Cześć,

Uprzejmie informujemy, że zakłócenie przedmiotowego rejsu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania zgodnie z obowiązującymi procedurami. Konieczne było wykonanie specjalnych przeglądów polegających na sprawdzeniu, czy poszczególne elementy funkcjonują w sposób prawidłowy i niezagrażający bezpieczeństwu operacji lotniczej.

Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wady projektowe ujawnione w silnikach producenta Rolls-Royce są problemem globalnym i niemożliwym do natychmiastowego rozwiązania.

W świetle Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 są to okoliczności nadzwyczajne, które zwalniają przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania.

Przekazując powyższe wyrażamy nadzieję, że przyszłe podróże będą pod każdym względem satysfakcjonujące.


Jak myślicie? Jest szansa pisać dalej i się odwoływać?


Cześć, i jak udało się? Lecieliśmy, a raczej "nie lecieliśmy" tym samym lotem, jak do tej pory LOT nawet nie raczył odpisać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7643 PostWysłany: 02 Lis 2020 22:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
@kogimogi @mateusz Ostrowski Odszkodowanie przysługuje, po doręczeniu nakazu LOT nie złożył sprzeciwu. Trzeba wnieść pozew ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7644 PostWysłany: 05 Gru 2020 19:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
@ansbach1
Cytuj:
Dla mnie praktyka niezgodna z duchem rozporządzenia.


Nie żartuj. Rozporządzenie wraz z wytycznymi jednoznacznie określa podział odpowiedzialności ze względu na operującego przewoźnika. Duch jest taki sam, jak materia. ;-)


@boots Wiedziałem, że wrócę do tego wpisu, wiedziałem że wykładnia mogła być tylko jedna i wiedziałem, że mam rację. Dzisiaj ta sprawa jest rozstrzygnięta po orzeczeniu w sprawie C‑367/20.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7645 PostWysłany: 06 Gru 2020 01:57 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
QbaqBA napisał(a):
Wyjaśnienie jest w postcie #6793, ale cóż...

ansbach1 napisał(a):
Sprawa C‑294/10
Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, powinien być interpretowany w ten sposób, że przewoźnik lotniczy, ponieważ jest zobowiązany do podjęcia wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia nadzwyczajnych okoliczności, powinien rozsądnie na etapie planowania lotu uwzględnić ryzyko opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem takich okoliczności. Powinien w związku z tym przewidzieć określoną rezerwę czasu pozwalającą mu, w miarę możliwości, na wykonanie całego lotu po ustaniu nadzwyczajnych okoliczności.


Słowa kluczowe: racjonalnych i w miarę możiwości.

ansbach1 napisał(a):
Jeśli wylot jest 21:45 i zapas wynosi 15 minut to jest to nadzwyczajna okoliczność.


Skąd wytrzasnąłeś ten zapas 15 min? Co jest nadzwyczajną okolicznością?

ansbach1 napisał(a):
Przewoźnik musi przy planowaniu uwzględnić różne sytuacje. Nie uwzględnił.


Przewoźnik zaplanował start na 2h i 15min przed zamknięciem Ciampino. Uznanie tego za nieracjonalne spowodowałoby, że najtańszy bilet lotniczy kosztowałby >1000 PLN.

ansbach1 napisał(a):
Poza burzami, które mogły wystapic,


Nie "mogły wystąpić", tylko wystąpiły i z tego powodu były bardzo duże ograniczenia pojemności przestrzeni w okolicach Warszawy. O co chodzi z tym zaklinaniem rzeczywistości?

ansbach1 napisał(a):
jaki Twoim zdaniem powód wskaże Ryanair? Zamknięta przestrzeń?


maciekxt napisał(a):
"which was delayed due to airspace restrictions, outside of our control.
As this delay was unexpected, no compensation is due under EU261/2004 as the circumstances was beyond Ryanair's control."


ansbach1 napisał(a):
Oczywiście przypuszczam, że finał może być taki że Ryan przedlozy nieprzetłumaczone przez tłumacza przysięgłego dokumenty i sąd zasądzi, bo dokumenty powinny być złożone z tłumaczeniem. Nie raz się tak zdarzało i w tym przypadku również może się zdarzyć i całe dywagacje lotnicze są zbedne.


Ok, powodzenia!


@QbaqBA Sprawa wygrana prawomocnie. FR nawet się nie odwoływał.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#7646 PostWysłany: 08 Gru 2020 12:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
sixsix napisał(a):
Bardzo dziękuję za merytoryczne odpowiedzi. Jestem zaskoczony, że mój przypadek został zgłoszony to TSUE dopiero w czerwcu i wciąż jest nierozwiązany. Jednak z tego co widzę ten przypadek był akurat trochę bardziej skomplikowany, bo z winy pośrednika pax nie dostał informacji o wcześniejszym odlocie.

Ponowię pytanie - jeśli wizz będzie wciąż milczał to jaką firmę najlepiej w to zaangażować? Airhelp?


WizzAir w ogóle mi nie odpisał, a Airhelp po 7 dniach wysłał swoją formułkę, że odszkodowani się nie należy bo OPÓŹNIENIE było "-257 minut" (tak, MINUS).
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7647 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:00 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Mam lot o 13:45, na tablicy odlotow jest boarding, jestem przy bramce kolo 13:38, babka mowi ze juz zakmnieta, wracam sie do tablicy odlotow i robie zdjecie 13:43 ze nadal jest boarding, ide do babki i mowi nie wiem dlaczego jest blad.

Ide do informacji i mowie zeby zmienili mi na dzis a tam mowia ze "you funny"boarding nie znaczy ze jest boarding i mialem siedziec przy bramce wczesniej.

LH zmienia mi lot na jutro ale bez hotelu.

Brac hotel i wyslac im rachunek potem? oraz jest sens walczyc o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7648 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 461
srebrny
A na karcie pokładowej nie było napisane, o której zamyka się bramka? Pewnie jakieś pół godziny przed lotem.
_________________
Ніночка
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#7649 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:13 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
robilem online, moze gdzies bylo napisane po drodze

w mailu mam "For up-to-date gate and flight information, please also check the departure boards at the airport or view your flight status online"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7650 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Lot o 13.45 a ty przy bramce o 13.38 :shock: Ciesz się,że jutro lecisz i nie zrób powtórki z rozrywki ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#7651 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
Mam lot o 13:45, na tablicy odlotow jest boarding, jestem przy bramce kolo 13:38

:roll: :P
Cytuj:
Brac hotel i wyslac im rachunek potem? oraz jest sens walczyc o odszkodowanie?

Jasne, walcz! Doświadczysz kolejnej lekcji...
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#7652 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:24 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
boots jak zawsze pseudo rada

powtarzam jeszcze raz na tablicy jest status boarding przy bramce close
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7653 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
A ile czasu przed odlotem powinieneś być przy bramce? Ile wcześniej jest zamykana? Co mówią warunki przewozu?
Leciałeś już kiedyś przedtem jakimś samolotem?
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
#7654 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:31 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
A była informacja delay - new time departure?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7655 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@imdbmi Tablica to nie wyrocznia, zarządza nią ktoś na lotnisku nie przewoźnik,który ma swoje regulaminy co do czasu zamknięcia boardingu przed lotem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7656 PostWysłany: 09 Gru 2020 16:55 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
[quote="Zeus"]A była informacja delay - new time departure?[/quote]

nic, bylo gate open a potem jak juz zmienilo sie boarding poszedlem w strone gate'u ktory juz byl zamkniety

na tablicy
status:boarding

[quote="miriam"]@imdbmi Tablica to nie wyrocznia, zarządza nią ktoś na lotnisku nie przewoźnik,który ma swoje regulaminy co do czasu zamknięcia boardingu przed lotem.[/quote]

chyba niepowazny jestes, dane na tablicy o locie podaje
ten kto siedzy przy danym gate'cie,moze to potwierdzic ktokolwiek kto pracuje na lotnisku

[quote="boots"]A ile czasu przed odlotem powinieneś być przy bramce? Ile wcześniej jest zamykana? Co mówią warunki przewozu?
Leciałeś już kiedyś przedtem jakimś samolotem?[/quote]

For up-to-date gate and flight information, please also check the departure boards

[b]status:boarding[/b]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7657 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:03 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
@Miriam to kobieta.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#7658 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
@imdbmi
Wiesz, co znaczy also?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7659 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:06 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
No to jak nie było info ze delay/new time departure ale było gate open to już nie wina lotniska/handlera tylko twoja.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#7660 PostWysłany: 09 Gru 2020 17:35 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6252
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
@imdbmi Ciesz się, że lecisz free to naprawdę duży ukłon w Twoją stronę. Według mnie jedyne co powinieneś dostać (jeśli miałeś lot z punktu A do punktu B) to podziękowanie za zasilenie konta LH. Oczywiście jezeli miałeś bardzo krótką przesiadkę to co innego.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group