Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7601 PostWysłany: 19 Sie 2020 09:25 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Wszystko zależy od przyczyny odwołania - czy mieli na to wpływ, czy też nie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
#7602 PostWysłany: 19 Sie 2020 09:33 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
wzgledy ekonomiczne pewnie.miesiac temu wykasowali wroclaw-odessa i katowice-odessa na caly sierpien. zostawili tylko 31.08 ale wczoraj ten tez skasowali. zaproponowali lot na 04.09.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7603 PostWysłany: 24 Sie 2020 15:11 

Rejestracja: 24 Sie 2020
Posty: 1
U mnie sprawa wygląda tak:
byliśmy z TUI na Fuertaventurze. Powrót miał być liniami Enter Air z Fue do Warszawy 13.08 o godz. 13:50.
11.08 o godz 7:44 poinformowano nas, że ze względów operacyjnych lot został zmieniony i ostatecznie lecieliśmy 13.08 o godz. 18:55 z Fue do KATOWIC.
Mieliśmy lądować w Warszawie o 20:00, a wylądowaliśmy o 1:00 w Katowicach skąd musieliśmy odbyć drogę do Warszawy i koniec końców w domu byliśmy o 8 rano.
Samolot do Warszawy wyruszył tego dnia z 30 minutowym opóźnieniem zabierając pasażerów z naszego hotelu (jako jedyni lecieliśmy do Katowic).
Co w takiej sytuacji? Do kogo pisać reklamację - TUI czy Enter Air? na co się powoływać i czego rządać w ramach rekompensaty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7604 PostWysłany: 24 Sie 2020 16:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Odpowiedzi poszukaj w całym wątku.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7605 PostWysłany: 24 Sie 2020 19:38 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Marlenaan91 napisał(a):
U mnie sprawa wygląda tak:
byliśmy z TUI na Fuertaventurze. Powrót miał być liniami Enter Air z Fue do Warszawy 13.08 o godz. 13:50.
11.08 o godz 7:44 poinformowano nas, że ze względów operacyjnych lot został zmieniony i ostatecznie lecieliśmy 13.08 o godz. 18:55 z Fue do KATOWIC.
Mieliśmy lądować w Warszawie o 20:00, a wylądowaliśmy o 1:00 w Katowicach skąd musieliśmy odbyć drogę do Warszawy i koniec końców w domu byliśmy o 8 rano.
Samolot do Warszawy wyruszył tego dnia z 30 minutowym opóźnieniem zabierając pasażerów z naszego hotelu (jako jedyni lecieliśmy do Katowic).
Co w takiej sytuacji? Do kogo pisać reklamację - TUI czy Enter Air? na co się powoływać i czego rządać w ramach rekompensaty?


Enter Air ;)

W ramach rekompensaty odszkodowania w wysokości 400 EUR.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7606 PostWysłany: 25 Sie 2020 23:43 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
Będę wdzięczny za poradę,

Miałem opóźniony lot Z Majorki do Katowic w sierpniu 2018.
Złożyłem reklamację do linii lotniczej i otrzymałem propozycję wypłaty odszkodowania 200EUR zamiast 400EUR.
Odmówiłem zaniżonego odszkodowania,skierowałem sprawę do AESA (Hiszpański Urząd Lotnictwa) i otrzymałem decyzję w czerwcu 2019 że przysługuje mi 400EUR. Zaznaczam że linia lotnicza w ogóle nie odpowiedziała AESA i nie przedstawiła im żadnej dokumentacji.
Lot odbywał się z Hiszpanii do Polski linia lotniczą Travel Service Poland (teraz Smartwings Poland) więc obowiązuje okres przedawnienia 5 lat.

Czy mogę jeszcze skierować sprawę do Sądu w Polsce, pomimo faktu że u nas obowiązuje roczny okres przedawnienia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7607 PostWysłany: 26 Sie 2020 21:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Żaden dowód nie zawiera też takiego wskazania. W takiej sytuacji należało sięgnąć do art. 5 ust. 2 stanowiącego, że umowa przewozu osób podlega prawu państwa, w którym podróżny ma miejsce zwykłego pobytu, pod warunkiem że w tym samym państwie znajduje się miejsce wyjazdu lub miejsce przeznaczenia. Jeżeli warunki te nie są spełnione, stosuje się prawo państwa, w którym znajduje się miejsce zwykłego pobytu przewoźnika. Bezsprzecznie podróżny, czyli powód, ma miejsce zwykłego pobytu w P., a w tym samym państwie znajduje się miejsce planowego zakończenia podróży - W. Reasumując, prawem właściwym do oceny zarzutu przedawnienia roszczenia jest prawo polskie.

XXVII Ca 1241/18

Zajrzyj do wątku ciekawe wyroki, dowiesz się więcej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7608 PostWysłany: 26 Sie 2020 22:39 

Rejestracja: 26 Mar 2013
Posty: 38
ansbach1 napisał(a):
Żaden dowód nie zawiera też takiego wskazania. W takiej sytuacji należało sięgnąć do art. 5 ust. 2 stanowiącego, że umowa przewozu osób podlega prawu państwa, w którym podróżny ma miejsce zwykłego pobytu, pod warunkiem że w tym samym państwie znajduje się miejsce wyjazdu lub miejsce przeznaczenia. Jeżeli warunki te nie są spełnione, stosuje się prawo państwa, w którym znajduje się miejsce zwykłego pobytu przewoźnika. Bezsprzecznie podróżny, czyli powód, ma miejsce zwykłego pobytu w P., a w tym samym państwie znajduje się miejsce planowego zakończenia podróży - W. Reasumując, prawem właściwym do oceny zarzutu przedawnienia roszczenia jest prawo polskie.

XXVII Ca 1241/18

Zajrzyj do wątku ciekawe wyroki, dowiesz się więcej.


Rozumiem że w takim razie zastosowanie w tym przypadku ma roczny okres przedawnienia obowiązujący w Polsce?
Nawet mając na uwadze fakt że lot odbywał się z terenu Hiszpanii a nie z Polski?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7609 PostWysłany: 26 Sie 2020 23:12 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
We wszystko jestem w stanie uwierzyć, każdy sędzia w tej samej sprawie może inaczej zasądzić, więc ciężko coś stwierdzić "z pewnością" raczej "być może". To co piszesz to jest pomylenie właściwości miejscowej ze stosowaniem prawa materialnego. Właściwość to kwestie procesu, termin przedawnienia prawa materialnego. Jeśli byłoby tak jak chciałbyś to jedno roszczenie przedawniałoby się po roku albo trzech latach. Polska vs Niemcy. Absurd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7610 PostWysłany: 04 Wrz 2020 11:46 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 46
Hej,
Wizzair właśnie zmienił mi datę wylotu jutrzejszego lotu na 4 godziny wcześniej. Lotniska bez zmian. Jest szansa na odszkodowanie w takiej sytuacji?
Z góry dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7611 PostWysłany: 04 Wrz 2020 12:05 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6249
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
Tak w postaci mojego uścisku dłoni w ramach przeprosin.. poczytaj od ilu godzin przysługuje i wróc do nas
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7612 PostWysłany: 04 Wrz 2020 12:07 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 46
Haha lepsze to niż nic. Szukałem i nie znalazłem czy są jakiekolwiek widełki w przypadku wylotu wcześniej niż zaplanowany. Wszędzie tylko o opóźnieniu, nic o „przyspieszeniu”. Mógłbyś przybliżyć na przyszłość?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7613 PostWysłany: 04 Wrz 2020 12:14 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
@sixsix

Według Artykułu 5 rozprządzenia 261/2004
1/c/iii odszkodowanie przysługuje jeżeli Wizzair powiadomił cie o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed
planowym czasem odlotu.

Poza tym zachodzi pytanie czy ta zmiana nie ma związku z covid19 za co nie ma szans na odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
sixsix uważa post za pomocny.
 
      
#7614 PostWysłany: 04 Wrz 2020 12:20 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 46
Nie wiem jaki jest powód zmiany. Zapewne będą mieli jakieś covidowe wytłumaczenie, ale reklamacje i tak zgłoszę. Dam znać o rezultacie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7615 PostWysłany: 04 Wrz 2020 13:33 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
sixsix napisał(a):
Hej,
Wizzair właśnie zmienił mi datę wylotu jutrzejszego lotu na 4 godziny wcześniej. Lotniska bez zmian. Jest szansa na odszkodowanie w takiej sytuacji?
...


Z ciekawości: dali Ci szansę anulowania z zwrotem 120% w pkt?
Z góry dzięki za informację :)...zapewne to też sformułowanie "anulowanie z zwrotem 120% w pkt" ujrzysz w odpowiedzi na reklamację
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7616 PostWysłany: 04 Wrz 2020 13:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
sixsix napisał(a):
Nie wiem jaki jest powód zmiany. Zapewne będą mieli jakieś covidowe wytłumaczenie, ale reklamacje i tak zgłoszę. Dam znać o rezultacie


Pewnie mówisz o locie na Mykonos? To raczej nie Covidowa zmiana bo rejsy powrote też są zmienione, czyli zmiana rozkładu. Czy przysługuje odszkodowanie nie potrafię powiedzieć.
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7617 PostWysłany: 04 Wrz 2020 14:05 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Nic systemowego, cały wrzesień inne godziny lotów czyli klasyczne "łatanie covidowych dziur" w planie lotów

Systemowo to po wrześniu przynajmniej w pażdzierniku br na teraz zmienili 16:50-20:30 na 17:00-20:40

ps jutrzejsza zmiana jest na stronie lotniska Pyrzowice,...a strona Wizz się zwiesiła

Małe EOT,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7618 PostWysłany: 04 Wrz 2020 15:17 

Rejestracja: 21 Gru 2019
Posty: 46
dg72 napisał(a):
sixsix napisał(a):
Hej,
Wizzair właśnie zmienił mi datę wylotu jutrzejszego lotu na 4 godziny wcześniej. Lotniska bez zmian. Jest szansa na odszkodowanie w takiej sytuacji?
...


Z ciekawości: dali Ci szansę anulowania z zwrotem 120% w pkt?
Z góry dzięki za informację :)...zapewne to też sformułowanie "anulowanie z zwrotem 120% w pkt" ujrzysz w odpowiedzi na reklamację
Tak, miałem możliwość zwrotu 120% na konto wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#7619 PostWysłany: 04 Wrz 2020 15:33 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
"""Szanowny Panie,

Dziękuję za wiadomość.

Nawiązując do przyczyn odwołania lotu, informuję, że szczegółowe informacje dotyczące przyczyn odwołania lotu objęte są tajemnicą handlową i zawierają specjalistyczny język. Linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i warunkami przewozu i na podstawie faktów oraz obu tych dokumentów przedstawiłem stanowisko Wizz Air. Jednocześnie informuję, że pełną dokumentację dotyczącą odwołania lotu jesteśmy gotowi przedstawić jedynie organom upoważnionym do kontroli przewoźników lotniczych."""

czyli nie moga powiedziec,a nawet jakby powiedzieli to i tak nic nie zrozumiem,bo zawierają specjalistyczny język. :D
Góra
 Profil Relacje PM off
Mio lubi ten post.
 
      
#7620 PostWysłany: 04 Wrz 2020 17:13 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bardzo duża szansa na odszkodowanie. Wizzair gdy pisze, że się nie należy to się należy. Zazwyczaj, gdy myśli że się nie należy pisze dodatkowe uzasadnienie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group