Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7586 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380  Następna
Autor Wiadomość
#7541 PostWysłany: 02 Maj 2020 19:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie ma wątpliwości (chyba), że opóźnienie w miejscu docelowym przekroczyło 3 godziny. Sąd we Wrocławiu wszechstronnie rozważa cały materiał dowodowy i rygorystycznie bada przesłanki z 261/2004, co jest plusem dla pasażera.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7542 PostWysłany: 02 Maj 2020 23:52 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1015
Loty: 536
Kilometry: 829 418
niebieski
-- 02 Maj 2020 23:44 --

dg72 napisał(a):
DMW napisał(a):
Mam podobną odp. jak @neverstopexploring (post #7073):
Odmowa wypłaty z Lufthansy, 25.09.2019 LH 901, LHR-FRA (9:30-12:00) , FRA-WRO LH 1372 (12:50-14:00)
"... lot LH 901 miał 21 minut opóźnienia co spowodowało brak możliwości przesiadki na kolejny lot. Informujemy, iż opóźnienie rejsu LH 901 było spowodowane wzmożonym ruchem na płycie lotniska. Biorąc pod uwagę fakt, że opóźnienie lotu LH 901 w dniu 25.09.2019r. nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, że Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych."
Był opóźniony bo wystartował z LHR już z pół godzinnym opóźnieniem (chociaż poprzednie dwie rotacje tego dnia były w miarę punktualne). Myślałem, że Lufa inaczej podchodzi do tych spraw...
Najpierw rzecznik, potem pozew..? :)

Dlaczego nie skupiłeś się na tym co najważniejsze czyli opóźnieniu w dotarciu do lotniska docelowego?
Bo jakoś omijasz tą kwestię


No właśnie moja reklamacja dotyczyła tego opóźnienia o ponad 6 godzin na lotnisko docelowe. Lufthansa to odrzuciła uzasadniając nadzwyczajnymi okolicznościami czyli "wzmożonym ruchem na płycie lotniska Heathrow". Moje odwołanie się do SÖP nic nie dało, poparli stanowisko Lufthansy.

-- 02 Maj 2020 23:52 --

ansbach1 napisał(a):
Nie znam niemieckiego. A kiedy miał miejsce lot i na jakiej trasie?

oryginalnie miało być: 5.09.2019 - LH 901 LHR-FRA (9:30-12:00) , FRA-WRO LH 1372 (12:50-14:00)
a było: LHR-FRA opóźniony 10:00-12:20 i nie złapałem już połączenia do Wrocławia. Następnie LH 135 FRA-WAW (16:40-18:15), WAW-WRO (19:40-20:40).
Góra
 Relacje PM off  
 
#7543 PostWysłany: 03 Maj 2020 00:21 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jeśli złożysz pozew i wygrasz dostaniesz 1130 zł + odsetki + zwrot opłaty 100 zł + ewentualne koszty zastępstwa 180/270 zł jak masz prawnika. Jeśli przegrasz zapłacisz 300 zł kosztów zastępstwa + 100 zł opłaty sadowej którą uiściłeś. Oczywiście ryzykujesz, możesz stracić, ale możesz zyskać.

Składając na biurze podawczym pierwszy pozew cały drżałem, dziś gdy liczba tych pozwów podchodzi pod 300 nawet ręka mi nie drży. Tu wygrasz tam przegrasz, najwyżej wstawię ciekawy wyrok na forum :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7544 PostWysłany: 04 Maj 2020 09:09 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
cezar1125 napisał(a):
cezar1125 napisał(a):
cezar1125 napisał(a):
Ja się zgodziłem na te 200 - tak jak pisałem wyżej. Mają czas na wpłatę do 10 grudnia. Dam znać czy wpłacą. Jak nie to sprawa ląduje w ULC.
Travel Service postanowiło mieć gdzieś swoją własną propozycję "odszkodowania" i w terminie który sami zaproponowali nic nie wypłacili. W związku z tym będę pisał do ULC.
W związku z tym mam pytanie - czy w piśmie do ULC opisywać całą historię pism które wymieniłem z TS i dołączać ich kopie czy po prostu napisać o odszkodowanie za lot taki i owaki, dane pasażerów itp.?
Wysłałem w tamtym tygodniu skargę do ULC, dodatkowo do wiadomości Travel Service. Linia po otrzymaniu pisma obudziła się i wczoraj otrzymałem przelew tych ugodowych 600 euro. Wypłacili dopiero po otrzymaniu "straszaka".
Co teraz robić z tą skargą w ULC - zostawić tak jak jest i czekać, powiadomić ULC że linia wypłaciła cześć kwoty czy są może jakieś inne możliwości?
Dzisiaj dostałem pismo z ULC, że przekazują sprawę do greckiego odpowiednika z uwagi na to, że wylot był z Salonik. To jakieś jaja? Od kiedy znaczenie ma miejsce wylotu a nie siedziba linii lotniczych? Półtora roku rozpatrywali sprawę żeby stwierdzić, że przekazują do Grecji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7545 PostWysłany: 04 Maj 2020 09:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Od kiedy znaczenie ma siedziba linii? Kilkaset postów wałkowany jest temat, że ULC nie zajmuje się lotami z państw UE tu nie ma zdziwienia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7546 PostWysłany: 04 Maj 2020 10:09 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Cały czas byłem przekonany, że rozpatruje to polski ULC. To tym bardziej skoro nie zajmują się w ogóle takimi sprawami to powinni błyskawicznie przekazywać a nie trzymać u siebie, kiedy ich robota polega na zmianie danych osobowych, danych lotu itd. Przecież to kopiuj - wklej, 5 minut roboty. No może 10 z wydrukiem i zaadresowaniem.

Czytam to https://alebank.pl/ile-trzeba-czekac-na ... niony-lot/
i nic już nie rozumiem. Skargę złożyłem w styczniu 2019 r. Lot latem 2018. Czyli już jest przedawnione? To po co to w ogóle przekazują?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7547 PostWysłany: 04 Maj 2020 10:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3379
Ostrzeżenia: 1
srebrny
a to dla mnie jest największa zagadka
jak osoba w Polsce,wychowana może mieć tak mgliste pojecie o obiegu papierologii
czy ty się spotkałeś z jakimś urzędem w swoim życiu który coś zrobił od reki????
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7548 PostWysłany: 04 Maj 2020 10:23 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Tak. Jest to urząd w którym pracuję. Tym bardziej jeżeli wpływają dokumenty które trzeba przekazać - przecież to sztampa i chwila roboty, zmiana tylko danych. Jeżeli mają tysiące skarg to tym bardziej "powinno im zależeć" na tym, żeby przekazać te które powinni.

Doczytałem, że dzięki SN okres przedawnienia to rok. Tylko że rozpocząłem postępowanie administracyjne składając pismo do ULC. I czy grecki ULC będzie brał pod uwagę okres przedawnienia dla obywatela Polski?

Pier... jakieś pogmatwane się to wszystko zrobiło od stycznia 2019. Wtedy wszędzie gdzie szukałem było "pismo do linii lotniczych, później do ULC i czekać na decyzję". Nawet w tym temacie ludzie pisali o pozytywnych decyzjach polskiego ULC dotyczącego lotów do Polski. Teraz się okazuje że powinienem złożyć do greckiego ULC...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7549 PostWysłany: 04 Maj 2020 11:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
1. Jeśli chciałbyś dochodzić odszkodowania na drodze sądowej to tak Twoje roszczenie już się przedawniło w Polsce.
2. Jeśli dobrze kojarzę to w Grecji okres przedawnienia to 5 lat.
3. Tak, ULC byłby właściwy na lotach z poza UE, wspólnotową linią.
4. Od stycznia nic nie zrobiło się pogmatwane. Jeśli od doczytania zależy otrzymanie 400 EUR doczytałbym bardziej aniżeli tylko zerknął.
5. Jeśli pracujesz w urzędzie to wiesz, że strony mogą aktywnie brać udział w postępowaniu. Czy przez półtora roku napisałeś emaila do ULC o stan sprawy? Czy będzie rozpatrzona, gdy wylot był z Grecji?
6. Jaka to była linia lotnicza?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7550 PostWysłany: 04 Maj 2020 12:03 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Teraz wszyscy piszecie, że to przecież oczywiste że powinienem składać do greckiego, jednakże gdy opisywałem swój przypadek i drogę postępowania w styczniu 2019 nikt nie był na tyle uprzejmy, żeby zwrócić mi uwagę, że piszę nie do tego ULC co trzeba.

Sprawa była bardziej zawiła, gdyż linie Travel Service wypłaciły mi odszkodowanie 200 euro już po tym jak wysłałem pismo do ULC, przy czym przekroczyli termin który sami sobie narzucili. Gdybym wiedział, że sprawa będzie przekazana to czym prędzej bym ją wycofał bo to bez sensu.
I nie wydzwaniałem do urzędu ponieważ byłem przekonany, że sprawę rozpatrują. Tym bardziej że wiem o ilości spraw które mają do rozpatrzenia. Teraz wiem że to nie sprawy do rozpatrzenia tylko do przekazania. Zasadnicza różnica między decyzją a zawiadomieniem. Jeśli na wysłanie zawiadomienia potrzebują rok i cztery miesiące to w takim wypadku nikt tam nad niczym nie panuje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7551 PostWysłany: 04 Maj 2020 12:08 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 14564
Loty: 382
Kilometry: 498 911
Α wystarczyło przeczytać 10-15 stroń.
No ale nie beż powodu ten temat ma 400 stron, bo nikomu nie chce czytać/szukać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7552 PostWysłany: 04 Maj 2020 12:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5624
platynowy
becek napisał(a):
czy ty się spotkałeś z jakimś urzędem w swoim życiu który coś zrobił od reki????

Prokuratura>>umorzenie ;)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#7553 PostWysłany: 04 Maj 2020 12:42 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Zeus napisał(a):
Α wystarczyło przeczytać 10-15 stroń.
No ale nie beż powodu ten temat ma 400 stron, bo nikomu nie chce czytać/szukać.
Sorry, ale czytałem ten temat wtedy, gdy pisałem o swoim przypadku. Między innymi post nr 5876 i odpowiedź na niego nie wyprowadziły mnie z błędu, żeby pisać do polskiego ULC. Zresztą tak naprawdę to nie ma znaczenia, ja już dawno zapomniałem o sprawie, zapomniałem o tych 50 Euro, ale jak dostałem po takim czasie pismo to jednak myślałem że decyzja. A tu niespodzianka.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7554 PostWysłany: 04 Maj 2020 14:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Zawarłeś ugodę i zrzekłes się roszczeń.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7555 PostWysłany: 04 Maj 2020 15:18 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Tak? A w jaki sposób ją zawarłem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7556 PostWysłany: 04 Maj 2020 16:30 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1676
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Sam napisałeś, że linie wypłaciły ci 200 EUR. Na jakiej podstawie? Smartwings zawsze proponuje wypłatę 200 EUR.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7557 PostWysłany: 04 Maj 2020 16:58 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Owszem, wypłaciły, ale już po tym jak złożyłem pismo do ULC. Jeżeli strona "umowy" pisze, że dotrzyma jej warunków w ciągu 21 dni, a po dwóch miesiącach tego nie robi, to czy można to traktować jako "zawartą umowę"? Zresztą zakończmy już tę jałową dyskusję.
Jednakże w imieniu następnych pokrzywdzonych (z uwagi na covid będzie ich dużo dużo mniej) proszę, aby ci, dla których wszystko jest oczywiste, udzielając się w tym temacie jasno pisali, gdzie należy złożyć skargę. Bo odpowiedzi takich jak w ww. poście jest tu mnóstwo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7558 PostWysłany: 04 Maj 2020 17:31 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1015
Loty: 536
Kilometry: 829 418
niebieski
cezar1125 napisał(a):
Tak? A w jaki sposób ją zawarłem?

czyli nie negujesz, że jednak zawarłeś umowę - tylko linie nie dotrzymały jednego z punktów umowy (terminu) - co wcale nie powoduje nieważności waszej umowy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7559 PostWysłany: 04 Maj 2020 17:34 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
A jeżeli w "umowie" był zapis mówiący de facto o tym, że w przypadku nie dotrzymania terminu umowa nie wchodzi w życie?
Naprawdę chcesz wchodzić w prawnicze niuanse?
Wypłacili ugodowe 200 tylko i wyłącznie dlatego, że wysłałem pismo do ULC (poszło do wiadomości Travel Service).
Góra
 Relacje PM off  
 
#7560 PostWysłany: 04 Maj 2020 17:37 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1015
Loty: 536
Kilometry: 829 418
niebieski
cezar1125 napisał(a):
A jeżeli w "umowie" był zapis mówiący de facto o tym, że w przypadku nie dotrzymania terminu umowa nie wchodzi w życie?

Jeżeli taki zapis byłby w waszej umowie - to oczekując porady na forum, powinieneś wspomnieć o tym - bo to istotnie zmienia postać rzeczy.
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
 [ 7586 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group