Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7625 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 382  Następna
Autor Wiadomość
#7521 PostWysłany: 26 Mar 2020 09:25 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 7
Oczywiście. Mam rezerwacje lotów i karty pokładowe. Przesłałem je do Lufthansy razem z reklamacją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7522 PostWysłany: 26 Mar 2020 11:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
Witam wszystkich,

Mam taki ciekawy przypadek. Może ktoś z Was będzie w stanie doradzić ewentualne dalsze postępowanie w poniższej sprawie.

W dniu 18.09.2019 dokonałem rezerwacji lotów na stronie Lufthansy z Krakowa do Porto (termin lotu 08.11.2019) i z powrotem (termin lotu 11.11.2019). W dniu 06.11.2019 po południu otrzymałem wiadomość SMS, że odcinek lotu o numerze LH1371 z Krakowa do Monachium został anulowany, w związku z czym następnego dnia skontaktowałem się telefonicznie z polską infolinią, gdzie dokonano zmiany rezerwacji na wylot z Warszawy zamiast z Krakowa z powodu braku możliwości wylotu z Krakowa w dniu 08.11.2019. Zgodziłem się na tę zmianę pomimo, że wiązała się z dodatkowymi kosztami z mojej strony w postaci biletu kolejowego do Warszawy i hotelu w Warszawie.
W dniu 07.11.2019 wieczorem otrzymałem wiadomość SMS, że odcinek lotu o numerze LH1353 z Warszawy do Frankfurtu również został anulowany. Skontaktowałem się telefonicznie z niemiecką infolinią, gdzie otrzymałem informację, że nie ma możliwości zmiany na inny lot, dzięki któremu mógłbym dotrzeć z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019. W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji.
Ze względu, że z trudem przyjmuję odpowiedź typu „nie da się” zacząłem samodzielnie szukać dostępnych połączeń i znalazłem możliwość lotu z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019 i powrotu z Porto do Krakowa w dniu 11.11.2019 (pomimo zapewnień pracownika niemieckiej infolinii Lufthansy o braku takiej możliwości), korzystając z połączenia realizowanego przez LOT na odcinku Warszawa-Monachium i Lufthansa na odcinku Monachium-Porto i powrót Porto-Monachium-Kraków. Loty odbyły się bez zakłóceń (pomijając małe opóźnienie).
Następnie po powrocie złożyłem reklamację w Lufthansie na podstawie artykułu 5, punkt 1a oraz artykułu 8, punkt 1b ROZPORZĄDZENIA NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. żądając zwrotu kwoty zapłaconej za połączenie, które byłem zmuszony zarezerwować samodzielnie.
Otrzymałem zwrot tylko kwoty, którą zapłaciłem za pierwszą rezerwację w dniu 18.09.2019.
Zażądałem wtedy zwrotu pozostałej różnicy w cenie między rezerwacją za lot, który doszedł do skutku, a zwrotem który otrzymałem.
Reklamacja została odrzucona, bo jak twierdzi Lufthansa nie było możliwości lotu w tamtym terminie w tej samej klasie, co jest o tyle dziwne, że mi się udało znaleźć połączenie.

Czy ktoś miał podobny przypadek?
Czy Waszym zdaniem jest możliwość uzyskania zwrotu pełnego kosztu, który zapłaciłem za przelot?
Jakie kroki należałoby podjąć?
Jakie są szanse na pozytywne rozstrzygnięcie?


Po pierwsze to masz prawo do podwójnego odszkodowania, gdyż dwa loty były odwołane. Prawdopodobnie lot był odwołany ze względu na strajk, dlatego bez sądu się nie obejdzie, ponieważ Lufthansa wbrew TSUE nie uznaje strajku UFO za okoliczność wpisującą się w ramy normalnego wykonywania działalności.Dostaniesz zwrot za hotel oraz pociąg.

Po drugie zachęcam najpierw do poczytania, a później do działania. Napisałeś W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji. pasażer ma dwie możliwości w przypadku odwołania zwrot ceny biletu ALBO zmianę planu podróży. Wybrałeś zwrot kasy, przykro mi ale dałeś się ograć studentowi z Lufthansy, który wmówił Ci, że nie ma połączenia. Nie było pandemii to jak nie może być połączenia do Porto innym przewoźnikiem. Trzeba było powiedzieć, że jeśli Lufthansa nie oferuje połączenia z Warszawy to proszę zarezerwować bilet innym przewoźnikiem. Nie wiedziałeś i się nabrałeś. Kolejnym razem się nie nabierzesz, a odszkodowanie za ponad rok dostaniesz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7523 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:02 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 7
ansbach1 napisał(a):
Trzeba było powiedzieć, że jeśli Lufthansa nie oferuje połączenia z Warszawy to proszę zarezerwować bilet innym przewoźnikiem.

Tak właśnie powiedziałem i usłyszałem, że nie ma możliwości żadnym przewoźnikiem (usłyszałem, że sprawdzali w Lufthansa, w Star Alliance i poza). Dlatego poprosiłem o anulację rezerwacji.

Pomijając dochodzenie odszkodowania w sądzie, rozumiem, że nie ma szans na odzyskanie kosztów własnej rezerwacji lotów?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7524 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
To powinienes powiedzieć, że w związku z powyższym sam zarezerwujesz bilet i przedstawisz rachunek i ten fakt mieć udokumentowany. Tutaj był błąd.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7525 PostWysłany: 26 Mar 2020 13:53 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 7
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź.
Na przyszłość będę wiedział co robić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7526 PostWysłany: 26 Mar 2020 14:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

I tak jak Ci wyżej napisano - lufthansa była zobowiązana do zmiany planu podróży na taki, który by Ci odpowiadał. Do tego odszkodowanie za odwołany lot, a w
zasadzie dwa odszkodowania za dwa odwołane loty. Ale bez sądu się nie obędzie, choć pomęcz jeszcze mailami lufthansę.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#7527 PostWysłany: 26 Mar 2020 15:18 

Rejestracja: 25 Mar 2020
Posty: 7
Pabloo napisał(a):
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

Co masz na myśli pisząc "prośbę o anulację"?

Pabloo napisał(a):
I tak jak Ci wyżej napisano - lufthansa była zobowiązana do zmiany planu podróży na taki, który by Ci odpowiadał. Do tego odszkodowanie za odwołany lot, a w
zasadzie dwa odszkodowania za dwa odwołane loty. Ale bez sądu się nie obędzie, choć pomęcz jeszcze mailami lufthansę.

Odnośnie zwrotu kosztów rezerwacji biletów rozmawiałem z nimi kilkukrotnie mailowo i telefonicznie przez kilka miesięcy, ale są nieustępliwi.
Odszkodowania nie żądałem, bo wiem że musiałoby to przejść przez sąd, co wygenerowałoby dodatkowe koszty po mojej stronie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7528 PostWysłany: 26 Mar 2020 15:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Na kilkadziesiąt spraw dotyczących Lufthansy tylko w jednym zmienili zdanie po interwencji pełnomocnika. Niestety w pozostałych sprawach niezbędny jest postępowanie sądowe.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7529 PostWysłany: 26 Mar 2020 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
Pabloo napisał(a):
@Krzysiek_Krzysztof
Skoro zostałeś wprowadzony w błąd co do tego czy możliwa jest zmiana rezerwacji przez przewoźnika na inny lot, możesz próbować wzruszyć swoją „prośbę o anulację". Jeśli to się zdecydowanie bardziej opłaca tak bym robił.

Co masz na myśli pisząc "prośbę o anulację"?

Krzysiek_Krzysztof napisał(a):
[...] że nie ma możliwości zmiany na inny lot, dzięki któremu mógłbym dotrzeć z Warszawy do Porto w dniu 08.11.2019. W związku z tym poprosiłem o anulację rezerwacji.


Z innej beczki, po co przeniesiono cały temat do innego wątku, który to nie jest w ogóle związany z treścią pytania i stał się jedynie śmietnikiem, w którym trudno cokolwiek znaleźć? To już nawet niżej był temat zdecydowanie bardziej zgodny z pytaniem: „Odwołany lot, co mogę zrobić?" jeśli z szerzej nieznanych przyczyn bardzo komuś nie pasuje otwieranie dobrze opisanego nowego tematu z problemem.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#7530 PostWysłany: 28 Mar 2020 17:47 

Rejestracja: 03 Lut 2020
Posty: 17
Jeszcze raz się zapytam bo już mój temat zginął w czeluściach.
Miałem mieć lot 15.03 AirFrance WAW-CDG, został on odwołany tydzień wcześniej i zaproponowano mi bilet na 16.03 (chociaż tego samego dnia w innych godzinach były dalej zaplanowane dwa loty na tej samej trasie, też się france) z biletu zrezygnowałem i w aż czekam na zwrot pieniędzy. Przez telefon i na mailu udało mi się wyciągnąć powód odwołanego lotu, no niby koronawirus, ale tak naprawdę lot został odwołany bo większość pasażerów rezygnowała i im nie opłacało się samolotu puszczać (tak jak napisałem wcześniej, tego samego dnia i kolejnego były wciąż planowane loty).

Do tego momentu wydaje mi się że odszkodowanie się należy jak najbardziej. No ale wzięli i granicę pozamykali akurat 15 tego. Jak to by wyglądało od strony prawnej i "badaczy pisma"? Jest jakaś szansa na ugranie czegoś? Przewoźnik może sobie się tłumaczyć, że i tak bym nie poleciał mimo że odwołanie lotu miało miejsce wczesniej niz zamknięcie granic?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7531 PostWysłany: 28 Mar 2020 19:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
Nic nie dostaniesz.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#7532 PostWysłany: 30 Kwi 2020 19:44 

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 62
niebieski
Mam nadzieje że ktoś kto miał podobną sytuację tu zajrzy :) Czy walczył ktoś z Norwegianem z powodu odwołania lub opóźnienia lotu przez silniki RR w 787? Boksuje się z nimi przez NORSK REISELIVSFORUM i nie wiem czy jest sens to ciągnąć. Chodzi o lot z września 2019 Oslo- Nowy Jork, przez jazdę z Maxami mieli sporo odwołań/opóźnień i wszystko tłumaczą koniecznością wysłania silników na przegląd. Tylko że informacje o odwołaniu lotu wysyłali w dniu wylotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7533 PostWysłany: 01 Maj 2020 11:02 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
W każdym przypadku należy sobie odpowiedzieć na dwa podstawowe pytania. Czy Polska była miejscem docelowym lub miejscem wylotu oraz czy linia ma oddział w Polsce. Pozytywne odpowiedzi na dwa pytania zwiększają szansę na odzyskanie odszkodowania o 70%. Dotyczy to sytuacji, gdy odmówiono wypłaty odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Danny lubi ten post.
 
 
#7534 PostWysłany: 01 Maj 2020 22:15 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1020
Loty: 540
Kilometry: 832 320
niebieski
[quote="DMW"
Odwołałem się od decyzji Lufthansy dot. "nadzwyczajnych okoliczności" czyli "wzmożonego ruchu na płycie lotniska". Grzecznie zaproponowałem negocjacje wysokości rekompensaty (formalnie powinno być 250€ x 2 osoby). Odpowiedź przyszła w ciągu jednego dnia:
"...Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej 261/2004 utrudnienia w ruchu na terenie lotniska należą do okoliczności nadzwyczajnych wykluczających odpowiedzialność przewoźnika a artykuł 14 i 15 Rozporządzenia brzmią następująco:
..(14), ...(15) Za nadzwyczajne okoliczności powinno się uważać sytuację, gdy decyzja kierownictwa lotów w stosunku do danego samolotu spowodowała danego dnia powstanie dużego opóźnienia, przełożenie lotu na następny dzień albo odwołanie jednego lub więcej lotów tego samolotu pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez zainteresowanego przewoźnika, by uniknąć tych opóźnień lub odwołań lotów.
W związku z powyższym informujemy, że nasza decyzja jest ostateczna i biorąc pod uwagę fakt, że opóźnienie lotu LH 901 nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, że Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych. Dlatego też nie możemy, niestety spełnić Pańskiego roszczenia dotyczącego wypłacenia odszkodowania ustawowego według Rozporządzenia Europejskiego.
Dodatkowo informujemy, iż raporty mogą być załączone jedynie do wiadomości Urzędu Lotnictwa Cywilnego, bądź innych instytucji przed sądowych, oraz do wiadomości Sądu. Przykro nam, ale nie możemy zamieścić takiego raportu w naszej odpowiedzi.
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do: SÖP, Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V. (https://soep online.de/welcome.html), która to organizacja zapewni niezależną ocenę reklamacji. Lufthansa gotowa jest do poddania się procedurze rozstrzygnięcia sporu ADR (Alternative Dispute Resolution) prowadzonej przez SÖP.
Alternatywną drogą odwołania jest złożenie reklamacji poprzez stronę internetową Komisji Europejskiej. Na stronie http://ec.europa.eu/odr należy wypełnić formularz elektroniczny reklamacji lub skargi..."
Chyba napiszę do tego SOPu...[/quote]
Napisałem do SÖP w połowie listopada, po trzech miesiącach przyszła odpowiedź, że przedłużają rozpatrywanie o kolejne 3 mieś. Pod koniec kwietnia przyszła ostateczna odpowiedź (tłumaczenie na pl):
"Reasumując, na podstawie dostępnych informacji organ arbitrażowy przyjmuje wyłączenie odpowiedzialności linii lotniczej.
Podsumowanie:
po rozważeniu wszystkich okoliczności wniosek o przeprowadzenie postępowania pojednawczego jest bezzasadny. Niniejsze rozstrzygnięcie może różnić się od orzeczenia sądowego. Procedura pojednawcza zostaje niniejszym zakończona. Odwołanie się na drodze prawnej jest nadal możliwe nawet po zakończeniu procedury pojednawczej."
Orzeczenie liczy 3 strony, zacytuję najistotniejsze fragmenty:
"...roszczenie o odszkodowanie zgodnie z (tu przywołanie przepisów) może być wykluczone poprzez uznanie wyłączenia odpowiedzialności (tu przywołanie przepisów). Jeżeli linia lotnicza powołuje się na ten przepis, musi udowodnić dwie przesłanki: po pierwsze nadzwyczajne okoliczności, a po drugie niemożność ich uniknięcia. Szczegółowo oznacza to:
1. Pojęcie „nadzwyczajne okoliczności” nie jest zdefiniowane w przepisach i w orzecznictwie jest interpretowane wąsko jako przepis dotyczący wyjątków. W związku z tym wspomniane okoliczności musiałyby wynikać z wydarzeń, które ze względu na swój charakter lub przyczynę nie są częścią zwyczajowego wykonywania czynności przez danego przewoźnika lotniczego i są w rzeczywistości poza jego kontrolą (tu przywołanie orzecznictwa).
Według pozwanego opóźnienie spowodowane było ograniczeniami infrastruktury na lotnisku Heathrow w Londynie. Operacje lotnicze są z zasady koordynowane wg procedur kontroli ruchu lotniczego. Obszar odpowiedzialności kontroli ruchu lotniczego obejmuje również kontrolę działań na ziemi, zwłaszcza na płycie postojowej, a także czas kołowania. Nakazy wydane przez kontrolę ruchu lotniczego, administrację portu lotniczego lub organ państwowy muszą być przestrzegane, tak więc opóźnienia spowodowane takimi nakazami muszą być uznane za ingerencję „z zewnątrz” w plan lotu, zgodnie z orzecznictwem Federalnego Trybunału Sprawiedliwości i mogą znajdować się poza kontrolą linii lotniczej (tu przywołanie orzecznictwa). Dotyczy to w szczególności odmowy lub opóźnionego udzielenia zezwolenia na lądowanie i powinno mieć zastosowanie odpowiednio do późniejszej zgody na start.
2. Warunkiem koniecznym jest ponadto niemożność uniknięcia opóźnienia, nawet gdyby linia lotnicza podjęła wszelkie uzasadnione z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia środki (tu przywołanie orzecznictwa).
Istotnym jest, czy pozwany mógł uniknąć opóźnienia. Środki, które można w uzasadniony sposób w tym względzie podjąć, zależą od okoliczności konkretnego przypadku. Należy pamiętać, że instrukcje kontroli ruchu lotniczego są w zasadzie wiążące. W tym kontekście nie jest oczywiste, jakie środki mógł podjąć pozwany, aby uniknąć spóźnienia."
Góra
 Relacje PM off
Danny lubi ten post.
 
 
#7535 PostWysłany: 01 Maj 2020 23:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie wiem czy odszkodowanie się należy, ale to co zacytowales to jest bełkot. Warunkiem zwolnienia z odpowiedzialności odszkodowawczej jest wykazanie, że opóźnienie było następstwem nadzwyczajnej okoliczności czyli takiej, która nie wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności i przewoźnik nie ma możliwości panowania nad nią. Wykazanie związku przyczynowego pomiędzy wystąpieniem nadzwyczajnej okoliczności, a opóźnienien danego lotu. Wykazanie, że mimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków opóźnienia uniknąć się nie dalo. Kumulatywne spełnienie tych przesłanek zwalnia przewoźnika. Do tego należy dodac, że zwolnienie należy traktować jako odstępstwo od zasady. Zgodnie z prawem to na przewoźniku spoczywa ciężar udowodnienia wystąpienia tych przesłanek. Udowodnienie to nie proste podniesienie faktu ograniczeń, ale przedstawienie dowodów odpowiedniej mocy. Z tego co umieściłeś wynika, że Sop po prostu dał wiarę wyjaśnieniom Lufthansy. Co czyni takie postępowanie farsą bo przewoźnik może ściemniać. Nie ma się co bać sądu to nie jest takie straszne ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7536 PostWysłany: 02 Maj 2020 02:09 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1020
Loty: 540
Kilometry: 832 320
niebieski
No to dodam jeszcze jeden istotny fragment uzasadnienia SOP:
"...w procedurze pojednawczej pozwany stwierdził, że lot LH 901 został opóźniony o dziesięć minut z powodu ograniczeń infrastrukturalnych na lotnisku Heathrow w Londynie. Opóźnienie zostało nadrobione o dziewięć minut podczas lotu. Do opóźnienia mógł przyczynić się również wydłużony czas kołowania wynoszący 35 minut. Kołowanie to ruch naziemny statku powietrznego koordynowany przez kontrolę ruchu lotniczego. Podczas „Taxi Out” maszyna toczy się od fartucha do pozycji wyjściowej. Podczas „Taxi In” samolot przesuwa się z pasa startowego do pozycji parkowania. Na potwierdzenie pozwany przesyła wyciągi ze swojej wewnętrznej dokumentacji lotu. Opóźnienie lotu zostało w niej oznaczone kodem opóźniającym IATA „87” (oznacza opóźnienia spowodowane warunkami lotniskowymi, a także przeciążeniem płyty postojowej."
Góra
 Relacje PM off  
 
#7537 PostWysłany: 02 Maj 2020 10:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Po polsku sporządzają uzasadnienie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7538 PostWysłany: 02 Maj 2020 12:06 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1020
Loty: 540
Kilometry: 832 320
niebieski
Po niemiecku, przetłumaczyłem na polski.
Jakbyś chciał to mogę Ci wysłać oryginał.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7539 PostWysłany: 02 Maj 2020 13:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1720
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie znam niemieckiego. A kiedy miał miejsce lot i na jakiej trasie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7540 PostWysłany: 02 Maj 2020 14:05 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 1050
platynowy
DMW napisał(a):
Mam podobną odp. jak @neverstopexploring (post #7073):
Odmowa wypłaty z Lufthansy, 25.09.2019 LH 901, LHR-FRA (9:30-12:00) , FRA-WRO LH 1372 (12:50-14:00)
"... lot LH 901 miał 21 minut opóźnienia co spowodowało brak możliwości przesiadki na kolejny lot. Informujemy, iż opóźnienie rejsu LH 901 było spowodowane wzmożonym ruchem na płycie lotniska. Biorąc pod uwagę fakt, że opóźnienie lotu LH 901 w dniu 25.09.2019r. nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, że Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych."
Był opóźniony bo wystartował z LHR już z pół godzinnym opóźnieniem (chociaż poprzednie dwie rotacje tego dnia były w miarę punktualne). Myślałem, że Lufa inaczej podchodzi do tych spraw...
Najpierw rzecznik, potem pozew..? :)

Dlaczego nie skupiłeś się na tym co najważniejsze czyli opóźnieniu w dotarciu do lotniska docelowego?

Bo jakoś omijasz tą kwestię
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7625 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 382  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group