Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7481 PostWysłany: 21 Lut 2020 21:02 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
Mój lot z Montrealu do Bostonu został odwołany (nie podano powodu). Kolejny miał być dopiero ok 23:00, stąd zgodziłem się na lot do NY (miałem również propozycje innych miast).

Gdzie złożyć reklamację? U pośrednika (Opodo), linii lotniczej (jeśli tak to której), czy oddać pośrednikowi (którego wybrać)?

Straciłem nocleg w Bostonie, musiałem dokupić dodatkowy w NY (ceny zakupu w tym samym dniu nie należą do najniższych w NY), mam potwierdzenia płatności.


Ostatnio edytowany przez puhacz, 24 Lut 2020 16:48, edytowano w sumie 1 raz
Poprawiona czytelność postu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#7482 PostWysłany: 21 Lut 2020 21:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
Skontaktować się z AirCanada może?
Góra
 Profil Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
      
#7483 PostWysłany: 21 Lut 2020 22:42 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3145
platynowy
Zgadza się, natomiast zerknij na tablicę odlotów z tego dnia, część lotów się odbyła, część nie (w tych samych godzinach). Wydaje mi się, że to nie do końca w porządku, stąd chcę wnieść o zwrot kosztów noclegu w NY.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7484 PostWysłany: 23 Lut 2020 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
Mam pytanie, kilka m-cy wczesniej zabookowalem przelot do NYC liniami SAS.
Niespelna miesiac pozniej dostalem wiadomosc, ze w drodze powrotnej lot z Oslo zostal przesuniety o ok 5h.
Czy w tym wypadku nalezy sie odszkodowanie, skoro mnie poinformowano o zmianie kilka m-cy wczesniej?
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7485 PostWysłany: 23 Lut 2020 19:10 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Odszkodowanie nie,ale jeśli ci nie pasuje możesz z nimi negocjować zmianę lotu na bardziej ci odpowiadającą czasowo.
Góra
 Profil Relacje PM off
cccc lubi ten post.
 
      
#7486 PostWysłany: 24 Lut 2020 16:11 

Rejestracja: 24 Lut 2020
Posty: 1
Dzień dobry. Proszę o poradę czy mogę ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot.
31 stycznia leciałam wraz z mężem na trasie Bangkok- Warszawa, z przesiadką w Istanbule. Był to lot łączony liniami Turkisch Airlines.
Czas przesiadki w Istanbule wynosił 1 godz, 5 min. Samolot na trasie Bangkok-Istanbuł wystartował prawdiłowo, natomiast dotarł z pół godzinnym opóźnieniem, w wyniku czego nie zdążyliśmy się przesiąść na samolot Istanbuł-Warszawa. Linie zapewniły nocleg oraz lot następnego dnia rano. W związku z tym, że do miejsca docelowego dotarliśmy 9 godzinnym opóźnieniem mogę wystąpić o odszkodowanie ?
Z góry dziękuje za cenne informacje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7487 PostWysłany: 24 Lut 2020 16:24 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
Takie prawo może Ci przysługiwać na podstawie regulacji tureckich, opisanych tu http://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf
A reklamację zgłaszasz najpierw do przewoźnika.

:!: Pytanie do adminów: ponieważ pojawiają się regulacje inne niż EU261 (np.: Kanada, Turcja, Meksyk), może warto założyć wyodrębniony wątek dotyczący odszkodowań poza EU?
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#7488 PostWysłany: 26 Lut 2020 15:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dla wszystkich, którzy samodzielnie kierują pozew do sądu.

Pan X miał opóźniony lot, przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania. Wystąpił do ULC, ULC zobowiązał do wypłaty odszkodowania, ale przewoźnik nie wypłacił pieniędzy. Pan X złożył pozew w sądzie miejscowo właściwym dla oddziału i ten oddział pozwał. Sprawa leżała kilka miesięcy i została przekazana do właściwego sądu. Sąd wezwał do sprecyzowania strony pozwanej. Pan X stwierdził, że oddział. Sąd odrzucił pozew, upłynął okres przedawnienia. Oczywiście pozostaje nadani klauzuli wykonalności decyzji, ale z uwagi na wniesienie sprawy do niewłaściwego sądu oraz nieznajomość przepisów sprawa nie potrzebnie się wydłuża.

Nie pozywamy oddziału, tylko spółkę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
DMW uważa post za pomocny.
 
      
#7489 PostWysłany: 27 Lut 2020 18:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2013
Posty: 614
Loty: 65
Kilometry: 157 723
niebieski
Informacja dla potomnych.
We wrześniu 2019r odbyłem podróż na trasie Paryż-Martynika-Barbados-Gwadelupa-Paryż linią Corsair. Ostatni odcinek z winy przewoźnika został odwołany - opóźniony o około dobę. Krótko po powrocie złożona reklamacja. Dwa lub trzy miesiące byłem ignorowany tzn. nikt nie odpowiedział na moją reklamację. Kilka razy napisałem do nich na Facebooku, odsyłano mnie do infolinii, a ja dalej swoje. Po nowym roku złożyłem kolejną reklamację w nawiązaniu do poprzedniej, aż finalnie w tym tygodniu odnotowałem wpływ satysfakcjonujących mnie 3x400E (powinno być 3x450E). Ponadto przedstawiłem rachunek za taksi na lotnisko (blisko 100E) i za o też dostałem zwrot 1 do 1.
Biorąc pod uwagę, że bilety kupiłem w cenie 420zł/osoba odpuszczam im brakujące 150E :lol: :lol: :lol:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
      
#7490 PostWysłany: 27 Lut 2020 18:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Gwadelupa to terytorium Francji stąd 400 euro dla osoby odszkodowania.
Dlaczego uważasz, że należało się 450 euro czy z czego zacytuj to wynika?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#7491 PostWysłany: 27 Lut 2020 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2013
Posty: 614
Loty: 65
Kilometry: 157 723
niebieski
Byłem przekonany, że 450E... Tyle też CORSAIR zaproponował w ramach Vouchera z terminem wykorzystania do końca tego roku.
Przepraszam, mea culpa ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7492 PostWysłany: 28 Lut 2020 01:49 

Rejestracja: 17 Cze 2012
Posty: 41
Loty: 66
Kilometry: 128 194
Hej,
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w kwestii odszkodowania z Air Canada i nowych kanadyjskich regulacji?
Miałem taką sytuację... Wracałem z Karaibów do Polski przez Toronto i Frankfurt. Niestety lot YYZ-FRA się opóźnił prawie 1,5h na wylocie i 40 minut na przylocie we FRA. Straciłem połączenie do Polski (operowane przez Lufę), po czym AC przebukowała mnie na kolejny lot, który jak się okazało dopiero na bramce ... był pełny. Odmówiono wejścia na pokład i ludzie z Lufy już przekierowali mnie na jeszcze następny lot, co oznaczało, że zamiast dotrzeć na lotnisko docelowe o 13.30 dotarłem o 23.00. Oczywiście wszystko na 1 bilecie.
Napisałem do nich reklamację w tej sprawie ale odmówili odszkodowania powołując się na unscheduled maintenance checks due to safety issues.
Prawda jest taka, że po skończonym boardingu w Toronto (o czasie) kapitan oznajmił, że jeszcze musimy poczekać bo jest bardzo dużo cargo do załadowania. Siedziałem koło rampy i widać było, że pół godziny po planowanym odlocie jeszcze długo dowozili kolejne wózki. Po jakichś 45 minutach kapitan powiedział jeszcze, że muszą część kontenerów poprzestawiać bo są w złej kolejności. Niemniej jednak o godzinie odlotu nawet nie mieli ich załadowanych, co uważam że nie jest poza ich kontrolą ani safety issues. Na pocieszenie dali kupon na 300$.
Mam mieszane uczucia, bo wydaje mi się że jednak te kupony są "dla zmyłki" i zdają sobie sprawę że pierwotna przyczyna opóźnienia była po ich stronie, tłumacząc się błędami wtórnymi. Nie mówiąc już o późniejszym prebukowywaniuu mnie na połączenie na które z góry wiedzieli że nie ma miejsc (już we FRA), a wiele innych było dostępnych. To podchodzi pod nie wpuszczenie na pokład (denied boarding)
Jak myślicie czy warto jeszcze do nich pisać? Czy może bezpośrednio złożyć skargę do CTA w Kanadzie ? W tej sprawie normalnie powinni przyznać 1000$ w gotówce.
Ma ktoś jakieś doświadczenia już z nimi w tej sprawie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7493 PostWysłany: 28 Lut 2020 09:32 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
@pietia71 Pamiętaj, że prawdopodobnie, akceptując voucher, zrzekasz się możliwości dalszego ubiegania o odszkodowanie.
Piszę, prawdopodobnie, bo vouchera z AC nigdy nie otrzymałem, ale kilka razy dostałem vouchery z United.
Także, w pierwszej kolejności odpisz, że nie zgadzasz się z zaproponowaną formą zadośćuczynienia i walcz dalej.
Parę lat temu zgłaszałem do Canadian Transportation Agency problem z wypłatą odszkodowania, przez AC, za solidnie opóźniony bagaż i byli bardzo pomocni. Nawet zadzwonili do Polski by potwierdzić czy otrzymałem przelew.
Góra
 Profil Relacje PM off
pietia71 uważa post za pomocny.
 
      
#7494 PostWysłany: 28 Lut 2020 19:12 

Rejestracja: 17 Cze 2012
Posty: 41
Loty: 66
Kilometry: 128 194
Jasne, póki co mam kod vouchera w mailu, nie prosili o potwierdzenie zakończenia sprawy w ten sposób. Zastanawiam się teraz tylko czy może dojść do takiej sytuacji że jak złożę skargę do CTA to oni dalej będą podnosić te safety issues (pewnie chodzi im o ten błąd załadunku, choć już jak wspominałem to sam załadunek był opóźniony), CTA stanie po ich stronie, ale już uznają że zachowuję się niewdzięcznie i zabiorą voucher po czym zostanę z niczym?
Pewnie nie drążyłbym tak, ale wkurzyli mnie strasznie przebukowując nas (lecieliśmy w 2 osoby) na pełny lot Lufy doskonale o tym wiedząc i zapewniając, że na 100% tym polecimy, a potem olewając. Inna kwestia, że kupując na ich oficjalnej stronie 300$ to wcale nie tak dużo, a odszkodowanie wyniosłoby 1000$/os.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7495 PostWysłany: 28 Lut 2020 19:22 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Odszkodowanie jak uda Ci się je wywalczyć będzie w wysokości 600 euro osoba.
Skąd ten 1000 dolarów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7496 PostWysłany: 28 Lut 2020 19:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
pietia71 napisał(a):
Jasne, póki co mam kod vouchera w mailu, nie prosili o potwierdzenie zakończenia sprawy w ten sposób. Zastanawiam się teraz tylko czy może dojść do takiej sytuacji że jak złożę skargę do CTA to oni dalej będą podnosić te safety issues (pewnie chodzi im o ten błąd załadunku, choć już jak wspominałem to sam załadunek był opóźniony), CTA stanie po ich stronie, ale już uznają że zachowuję się niewdzięcznie i zabiorą voucher po czym zostanę z niczym?
Pewnie nie drążyłbym tak, ale wkurzyli mnie strasznie przebukowując nas (lecieliśmy w 2 osoby) na pełny lot Lufy doskonale o tym wiedząc i zapewniając, że na 100% tym polecimy, a potem olewając. Inna kwestia, że kupując na ich oficjalnej stronie 300$ to wcale nie tak dużo, a odszkodowanie wyniosłoby 1000$/os.

@pietia71 no to jeszcze zarobisz, niejednemu marzy sie taki sztress. :D
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7497 PostWysłany: 28 Lut 2020 19:44 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
dg72 napisał(a):
Odszkodowanie jak uda Ci się je wywalczyć będzie w wysokości 600 euro osoba.
Skąd ten 1000 dolarów?

Piszemy o locie z Kanady do UE, linią z poza UE więc @pietia71 pisze o ustawodawstwie Kanadyjskim.
Opóźnienie 6-9 godzin = 700 CAD
Opóźnienie powyżej 9 godzin = 1000 CAD

ale... kolega może również walczyć o odszkodowanie za overbooking, które jest wyższe!
from 6 to 9 hours, your compensation is $1,800
over 9+ hours, your compensation is $2,400
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
pietia71 uważa post za pomocny.
 
      
#7498 PostWysłany: 28 Lut 2020 20:01 

Rejestracja: 17 Cze 2012
Posty: 41
Loty: 66
Kilometry: 128 194
Hehe no właśnie... 8-) Wplotłem ten wątek overbookingu, bo w zasadzie sam nie do końca rozumiem jak to działa w przypadku lotów łączonych i operowanych przez linie spoza Kanady (na Lufie był overbooking). Same przepisy są dosyć młode dlatego liczyłem że może ktoś już przebrnął przez tą procedurę i ma jakieś doświadzenie.
No cóż, w sumie z tym voucherem chyba i tak wiele nie zdziałam więc napiszę do nich i do CTA i zobaczymy co powiedzą. Póki co wnioskowałem tylko za opóźnienie. Uważacie, że powinienem zawnioskować o ten overbooking ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7499 PostWysłany: 28 Lut 2020 20:24 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
Pisz, może będziesz pierwszym forumowiczem, który skorzysta z dobrodziejstwa Air Passenger Protection Regulations.

Parę ciekawych fragmentów:

Cytuj:
For the purpose of these Regulations, there is a denial of boarding when a passenger is not permitted to occupy a seat on board a flight because the number of seats that may be occupied on the flight is less than the number of passengers who have checked in by the required time, hold a confirmed reservation and valid travel documentation and are present at the boarding gate at the required boarding time.


Cytuj:
Joint liability
However, if one carrier carries passengers on behalf of another carrier under a commercial agreement, the carriers are jointly and severally, or solidarily, liable to those passengers with respect to the obligations set out in sections 7, 22 and 24, or, if they are more favourable to those passengers, the obligations on the same matter that are set out in the applicable tariff.


Cytuj:
Obligations — situations outside carrier’s control

10 (1) This section applies to a carrier when there is delay, cancellation or denial of boarding due to situations outside the carrier’s control, including but not limited to the following:

(a) war or political instability;

(b) illegal acts or sabotage;

(c) meteorological conditions or natural disasters that make the safe operation of the aircraft impossible;

(d) instructions from air traffic control;

(e) a NOTAM, as defined in subsection 101.01(1) of the Canadian Aviation Regulations;

(f) a security threat;

(g) airport operation issues;

(h) a medical emergency;

(i) a collision with wildlife;

(j) a labour disruption within the carrier or within an essential service provider such as an airport or an air navigation service provider;

(k) a manufacturing defect in an aircraft that reduces the safety of passengers and that was identified by the manufacturer of the aircraft concerned, or by a competent authority; and

(l) an order or instruction from an official of a state or a law enforcement agency or from a person responsible for airport security.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7500 PostWysłany: 28 Lut 2020 21:23 

Rejestracja: 17 Cze 2012
Posty: 41
Loty: 66
Kilometry: 128 194
Tak zrobię, dam znać jak sprawa się zakończy. Dzięki za wskazówki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group