Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#7201 PostWysłany: 14 Lis 2019 18:15 

80% bym brał
Góra
 PM off  
      
Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów
Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN
#7202 PostWysłany: 14 Lis 2019 18:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dlaczego? Jeśli należy się całość, a sprawa jest w sądzie i jest do wygrania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7203 PostWysłany: 15 Lis 2019 14:25 

Rejestracja: 04 Gru 2018
Posty: 5
Anonymous napisał(a):
-- 13 Lis 2019 17:04 --

jarnold napisał(a):
Lot z Katowic do Pafos z Travel Service TVP7454

Witam czy coś się zmieniło ? Czy dostałeś odpowiedz 200 lub 400 euro ? Po napisaniu dziś skargi do ULC o tym ze mimo zakazu ( przepisy obowiązujące od 01.04) i samoloty wycofane nadal latają - natychmiast odpisał rzecznik Żeglugi powietrznej o przebiegu opóźnienia i lotu - cała historia lotu. Zmienione przepisy umożliwiają roszczenie tez od biura podróży za odopiedzialnosc solidarną. Dziwne ze twoja skarga trwa tak długo . Jeśli lot był TVP lub 3Z to Smartwings Poland jeśli QS to czeski przewoźnik - wtedy możesz kierować skargę do ECCPL. Ale Ty ewidentne do ULC - lot z Polski i przed 01.04.2019. Pozostaje skarga do Ministerstwa na Prezesa ULC.

-- .


Cześć.
Niestety u mnie nic się nie zmieniło, dalej czekam na odpowiedź z ULC. Lot był TVP więc polski przewoźnik. Nie mogę już teraz oddać sprawy w ręce firm które się tym zajmują, nie podejmą się tego. Raczej już straciłem nadzieje że coś ugram.
Nie odpisałem na PW dlatego że nie mogę ich pisać, widocznie mam zbyt mało postów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7204 PostWysłany: 15 Lis 2019 14:49 

paskudnie - ULC powinien wydać decyzję - nawet w ciągu 90 dni. Spróbuj tam po protu dzwonić aż im zbrzydnie. Decyzja ULC przerywa bieg przedawnienia. Z taką decyzją do sądu.
Góra
 PM off  
      
#7205 PostWysłany: 15 Lis 2019 16:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jak roszczenie się przedawniło to biegu roszczenia nie można przerwać bo już minął.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7206 PostWysłany: 15 Lis 2019 17:13 

ansbach1 napisał(a):
Jak roszczenie się przedawniło to biegu roszczenia nie można przerwać bo już minął.

Tak ale kolega złożył w styczniu i jeżeli złożył prawidłowo - przerwał bieg - tylko ze 10 miesięcy bez odpowiedzi ?
Miałeś racje linie nie analizują odwołań - czekają aż zluzujesz gacie. Tylko ze się nie boją. Wyobraź sobie jak zorganizowana grupa 180 osób oddaje ch do sądu plus koszty plus jeszcze np. 200 tys zadośćuczynienia na psy i koty. Razem pół miliona do zapłaty...
Ale największe świnie to biura podróży - zero rezydenta na lotnisku - 14 godzin. Tak obiektywnie gdyby przewoźnik nie ściemniał odpowiedział przeprosił to na pewno wielu wzięłoby te 200 euro czyli polowe. Bo taktycznie sama załoga niczemu winna , przysłali samolot załoga przeprosiła nasłuchała się przekleństw - pilot leciał tak szybko jak mógł . Najgorsze są te czapeczki w biurach podróży.
Góra
 PM off  
      
#7207 PostWysłany: 15 Lis 2019 19:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Anonymous napisał(a):
[..] Tylko ze się nie boją. Wyobraź sobie jak zorganizowana grupa 180 osób oddaje ch do sądu plus koszty plus jeszcze np. 200 tys zadośćuczynienia na psy i koty. Razem pół miliona do zapłaty...

K@#!# jakie psy i koty? :lol:
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7208 PostWysłany: 15 Lis 2019 20:04 

Pabloo napisał(a):
Anonymous napisał(a):
[..] Tylko ze się nie boją. Wyobraź sobie jak zorganizowana grupa 180 osób oddaje ch do sądu plus koszty plus jeszcze np. 200 tys zadośćuczynienia na psy i koty. Razem pół miliona do zapłaty...

K@#!# jakie psy i koty? :lol:

No na alkaidę raczej sąd nie zasądzi - musi być charytatywnie ?
Góra
 PM off  
      
#7209 PostWysłany: 15 Lis 2019 20:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Poczytaj sobie, co to takiego zadośćuczynienie i kiedy można o nie występować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7210 PostWysłany: 15 Lis 2019 21:48 

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 9
Gdzie sprawdzić przyczynę opóźnienia lotu u lufthansy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7211 PostWysłany: 15 Lis 2019 21:58 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Nigdzie, takich informacji żadna linia nie udostępnia

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7212 PostWysłany: 15 Lis 2019 22:05 

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 9
To jak się tego dowiedzieć? Zadzwonić na infolinię?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7213 PostWysłany: 15 Lis 2019 22:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4514
złoty
mi przysyłali info na maila o opóźnieniu, zmianie bramki i przy okazji była informacja o przyczynie opóźnienia,
99% piszą, że przez pogodę
tak to wygląda, Reason for delay:
This flight is delayed due to weather affecting the inbound aircraft.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7214 PostWysłany: 15 Lis 2019 22:19 

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 9
Dostałem informację w SMS i na aplikacji ale bez przyczyny opóźnienia, w komunikacie na lotnisku też nie było.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7215 PostWysłany: 15 Lis 2019 22:20 

boots napisał(a):
Poczytaj sobie, co to takiego zadośćuczynienie i kiedy można o nie występować.

Dokładnie tak to nazywa - za dodatkowe męki pasażera - cierpienia młodego pasażera ?
Góra
 PM off  
      
#7216 PostWysłany: 16 Lis 2019 00:50 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Z perspektywy czasu śmieszą mnie wszystkie odpowiedzi przewoźników, gdy wskazują, że nie podadzą powodu, gdy każą czekać tygodniami na wypłatę, bo kilka działów akceptuje płatność. Komornik nie prosi o akceptacje, zajmuje środki i koniec gwiazdorzenia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7217 PostWysłany: 16 Lis 2019 08:53 

Rejestracja: 06 Wrz 2019
Posty: 4
21adam napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam


Pozwólcie że wznowie swój wątek, więc tak w dniu 24.09 wysłałem do siedziby w Czechach listownie pismo o treści poniżej, które dotarło do adresata 30.09, równocześnie tej samej treści pismo wysłałem za pośrednictwem portalu Smartwings w formie elektronicznej. Pismo było napisane w języku polskim i angielskim.

"Dotyczy: Odszkodowanie za opóźniony lot TVP 7463 z dnia 1.09.2019r.
Roszczenie:
W związku z opóźnieniem rejsu 3Z7463 linii Smartwings z Chania (CHQ) do Gdańska (GDN) wnoszę o wypłatę odszkodowania w wysokości 400€.
Opis zdarzenia:
W dniu 1.09.2019r. byłem pasażerem rejsu 3Z7463 Chania-Gdańsk.
Z lotniska Chania samolot powinien wystartować planowo o godz. 20:40 czasu lokalnego, żeby o 22:50 wylądować na lotnisku docelowym w Gdańsku.
Z powodu opóźnienia samolot wystartował o godzinie 00:14, a dotarł do Gdańska z opóźnieniem ponad 3 godzin. W załączeniu przesyłam zdjęcia kart pokładowych.
W związku z powyższym wnoszę o wypłacenie odszkodowania w wysokości
400 € na numer rachunku bankowego PL ………………………………………..
Podstawa prawna:
Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91.
Lot wewnątrzwspólnotowy o długości przekraczającej 1500 km.
W przypadku odmowy sprawa zostanie skierowana do Rzecznika Praw Pasażerów lub na drogę postępowania sądowego."

W dniu 13.11 otrzymałem odpowiedź mailową z siedziby w Polsce o treści :
"Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia reklamacyjnego, linia lotnicza Smartwings Poland Sp. z o.o. serdecznie przeprasza za wszelkie niedogodności związane z zakłóceniem Państwa rejsu.
Uprzejmie wyjaśniamy, że zaistniała sytuacja była spowodowana nadzwyczajnymi okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika.
Utrudnienia na rejsie spowodowane były oczekiwaniem na CTOT – z ang. SLOT – ścisły przedział czasowy, w którym samolot może wystartować, wylądować, bądź przelecieć nad daną przestrzenią powietrzną.
Wobec powyższego, powstałego opóźnienia nie można było uniknąć przy pomocy żadnych racjonalnych środków, co zwalnia przewoźnika od wypłaty odszkodowania.
Pragniemy poinformować, że w świetle obowiązujących przepisów, w tym Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności lotniczej zdarzenia o charakterze zewnętrznym, ponieważ nie zależą one od przewoźnika, który nie jest w stanie sprawować nad nimi skutecznej kontroli. Stanowią okoliczność, której nie można uniknąć mimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków, przez co są traktowane jako okoliczności nadzwyczajne i ograniczają odpowiedzialność przewoźnika zwalniając go od obowiązku wypłaty odszkodowania.
Niemniej jednak, w ramach przeprosin za powstałe niedogodności oferujemy Państwu rekompensatę w wysokości 100 euro na pasażera, który w dniu wylotu miał ukończony 2 rok życia.
Prosimy zatem o przesłanie kopii kart pokładowych (w formacie JPG lub PDF) celem weryfikacji uczestnictwa w rejsie oraz danych bankowych (dane osobowe właściciela rachunku, nazwa banku, numer konta – 26 cyfr, numery IBAN i SWIFT banku), abyśmy dokonali przelewu w podanej powyżej sumie. Prosimy też o informację, czy życzą sobie Państwo wypłaty rekompensaty w euro, czy polskich złotych."

Więc tak, nie zachowali terminu 30 dni na odpowiedź, czy jest to tak jak w przypadku reklamacji w ramach gwarancji. że brak odpowiedzi w wyznaczonym czasie skutkuje jej przyjęciem ?
Czy można sprawdzić gdzieś co faktycznie było opóźnieniem samolotu ? z tego co pamiętam to pilot po wejściu na pokład wspominał coś o usterce technicznej.
Co mogę dalej zrobić ? rozumiem że Smartwings mnie już zleje i na żadne pismo nie odpowie, czy pisać pismo do Rzecznika Praw Pasażerów z prośbą o interwencję ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Adam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7218 PostWysłany: 16 Lis 2019 11:25 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
Tysiac razy bylo napisane tu co robisz dalej jesli nie podoba ci sie odpowiedz przewoznika jak o Rzeczniku Praw Pasażerów
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7219 PostWysłany: 16 Lis 2019 12:17 

21adam napisał(a):
21adam napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam


Pozwólcie że wznowie swój wątek, więc tak w dniu 24.09 wysłałem do siedziby w Czechach listownie pismo o treści poniżej, które dotarło do adresata 30.09, równocześnie tej samej treści pismo wysłałem za pośrednictwem portalu Smartwings w formie elektronicznej. Pismo było napisane w języku polskim i angielskim.

"Dotyczy: Odszkodowanie za opóźniony lot TVP 7463 z dnia 1.09.2019r.
Roszczenie:
W związku z opóźnieniem rejsu 3Z7463 linii Smartwings z Chania (CHQ) do Gdańska (GDN) wnoszę o wypłatę odszkodowania w wysokości 400€.
Opis zdarzenia:
W dniu 1.09.2019r. byłem pasażerem rejsu 3Z7463 Chania-Gdańsk.
Z lotniska Chania samolot powinien wystartować planowo o godz. 20:40 czasu lokalnego, żeby o 22:50 wylądować na lotnisku docelowym w Gdańsku.
Z powodu opóźnienia samolot wystartował o godzinie 00:14, a dotarł do Gdańska z opóźnieniem ponad 3 godzin. W załączeniu przesyłam zdjęcia kart pokładowych.
W związku z powyższym wnoszę o wypłacenie odszkodowania w wysokości
400 € na numer rachunku bankowego PL ………………………………………..
Podstawa prawna:
Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91.
Lot wewnątrzwspólnotowy o długości przekraczającej 1500 km.
W przypadku odmowy sprawa zostanie skierowana do Rzecznika Praw Pasażerów lub na drogę postępowania sądowego."

W dniu 13.11 otrzymałem odpowiedź mailową z siedziby w Polsce o treści :
"Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia reklamacyjnego, linia lotnicza Smartwings Poland Sp. z o.o. serdecznie przeprasza za wszelkie niedogodności związane z zakłóceniem Państwa rejsu.
Uprzejmie wyjaśniamy, że zaistniała sytuacja była spowodowana nadzwyczajnymi okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika.
Utrudnienia na rejsie spowodowane były oczekiwaniem na CTOT – z ang. SLOT – ścisły przedział czasowy, w którym samolot może wystartować, wylądować, bądź przelecieć nad daną przestrzenią powietrzną.
Wobec powyższego, powstałego opóźnienia nie można było uniknąć przy pomocy żadnych racjonalnych środków, co zwalnia przewoźnika od wypłaty odszkodowania.
Pragniemy poinformować, że w świetle obowiązujących przepisów, w tym Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności lotniczej zdarzenia o charakterze zewnętrznym, ponieważ nie zależą one od przewoźnika, który nie jest w stanie sprawować nad nimi skutecznej kontroli. Stanowią okoliczność, której nie można uniknąć mimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków, przez co są traktowane jako okoliczności nadzwyczajne i ograniczają odpowiedzialność przewoźnika zwalniając go od obowiązku wypłaty odszkodowania.
Niemniej jednak, w ramach przeprosin za powstałe niedogodności oferujemy Państwu rekompensatę w wysokości 100 euro na pasażera, który w dniu wylotu miał ukończony 2 rok życia.
Prosimy zatem o przesłanie kopii kart pokładowych (w formacie JPG lub PDF) celem weryfikacji uczestnictwa w rejsie oraz danych bankowych (dane osobowe właściciela rachunku, nazwa banku, numer konta – 26 cyfr, numery IBAN i SWIFT banku), abyśmy dokonali przelewu w podanej powyżej sumie. Prosimy też o informację, czy życzą sobie Państwo wypłaty rekompensaty w euro, czy polskich złotych."

Więc tak, nie zachowali terminu 30 dni na odpowiedź, czy jest to tak jak w przypadku reklamacji w ramach gwarancji. że brak odpowiedzi w wyznaczonym czasie skutkuje jej przyjęciem ?
Czy można sprawdzić gdzieś co faktycznie było opóźnieniem samolotu ? z tego co pamiętam to pilot po wejściu na pokład wspominał coś o usterce technicznej.
Co mogę dalej zrobić ? rozumiem że Smartwings mnie już zleje i na żadne pismo nie odpowie, czy pisać pismo do Rzecznika Praw Pasażerów z prośbą o interwencję ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Adam

No Adam ja pisałem do Ciebie na priva ale musisz mieć 5 postów. Popatrz posty powyżej do innych. Mój lot to ten późniejszy do Gdańska z Itaki. Początkowo mieliśmy lecieć waszym samolotem ale jako ze linia wyczuła ze zmieści się w 3 godzinach z waszym lotem - olała nas.
Rzecznik bez sensu ULC bez sensu ,niektórzy do dziś nie otrzymali odpowiedzi jeszcze według starych przepisów.
Mnie bardzo interesuje czy lecieliscie samolotem boening 737-800 którym my mieliśmy lecieć wydzierżawionym od Sunwings Kanada - stary śmierdzący w środku. Mam fotę z 15.35 kiedy to polot w języku angielskim odpowiedział do sterwarda ze takim gownem nie poleci - pisali oficjalnie czas pracy pilota odnowienie usterki.
Ansbach tu napisał prawdę oni wszystkim proponują 200 lub 100 euro nie analizują twoich roszczeń - liczą ze spuchniesz. Podają idiotyczne przyczyny. Najlepszy byłby pozew zbiorowy ale ciężko zebrać 10 osób .
Generalnie szkoda czasu - daj prawnikowi - kancelarii się boja - a jak nie da rady - do sądu.
Możesz tez dac pazerniakowii ale 25% masz w plecy. Niektórzy biorą mniej.
Usterka była w naszym samolocie o 10.10 i czekali na samolot z Pragi .
Acha czy leciałeś z Rainbow - wtedy to na pewno ten kurs - być może polecieliscie tym szmelcem.


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 16 Lis 2019 12:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
#7220 PostWysłany: 16 Lis 2019 12:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przeanalizowaliscie ten temat na wszelkie możliwe sposoby, a rozwiązanie jest proste: sąd. Możecie napisać kolejne komentarze, ale nic to nie zmieni. Złóżcie pozew, nie umiecie skorzystajcie z firmy, zapłaci oplaty, weźmie na siebie ryzyko kosztów etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group