Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#721 PostWysłany: 23 Mar 2013 16:27 

Rejestracja: 11 Maj 2012
Posty: 30
witam.
mam pytanie dotyczące czegoś w rodzaju rekompensaty za opóźniony lot w ryanairze.
nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem, dlatego chciałem spytać czy to powszechna praktyka czy odstępstwo od reguły
a sprawa wygląda tak: lecąc z tallina do oslo rygge moj samolot miał awarie, przez co musieliśmy czekać na następny i wylecieliśmy 6h później niż powinniśmy. po kilku dniach na moje konto wpłynęło 10 euro od ryanaira, nie wiedziałem czym sobie zasłużyłem na taką darowiznę, jednak kilka dni później dostałem od nich maila który częściowo wyjaśnił sprawę:

Cytuj:
Dear Sir/Madam,


We sincerely apologise for the delay to your recent flight with Ryanair.

We have organised to reimburse the credit/debit card which was used to pay
for your reservation reference QBH5PY the amount of EUR 10 to cover any
incidental expenses you may have experienced whilst waiting for the
departure of your flight

This payment is for all passengers in the booking and will show on the
relevant account within the next 5-7 working days.

Yours sincerely

Ryanair Customer Services


Nigdy nie słyszałem, żeby coś takiego praktykowali, a biorąc pod uwagę fakt, że przymierzam się do pisania reklamacji i ubiegania się o odszkodowanie, które może mi przysługuje za opóźnienie lotu ułożyłem sobie nawet teorie, że może, skoro poczuwają się do przesłania jakiejkolwiek rekompensaty, lot był opóźniony z ich winy ( bo byłoby podstawą do otrzymania odszkodowania) i stąd to kieszonkowe w postaci 10euro. Co myślicie na ten temat?
pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN Wczasy w Grecji: urlop z wyżywieniem w 4* hotelu na Korfu za 2259 PLN
Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów Singapur i Bali za 3986 PLN. Loty z Warszawy + 13 noclegów
#722 PostWysłany: 23 Mar 2013 16:36 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
ketto napisał(a):
mam pytanie dotyczące czegoś w rodzaju rekompensaty za opóźniony lot w ryanairze.
nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem, dlatego chciałem spytać czy to powszechna praktyka czy odstępstwo od reguły
a sprawa wygląda tak: lecąc z tallina do oslo rygge moj samolot miał awarie, przez co musieliśmy czekać na następny i wylecieliśmy 6h później niż powinniśmy.

Nigdy nie słyszałem, żeby coś takiego praktykowali, a biorąc pod uwagę fakt, że przymierzam się do pisania reklamacji i ubiegania się o odszkodowanie, które może mi przysługuje za opóźnienie lotu ułożyłem sobie nawet teorie, że może, skoro poczuwają się do przesłania jakiejkolwiek rekompensaty, lot był opóźniony z ich winy ( bo byłoby podstawą do otrzymania odszkodowania) i stąd to kieszonkowe w postaci 10euro.


Wygląda mi na awarię z powodów technicznych, co oznacza opóźnienie ponad 3 godziny z winy przewoźnika. W takim przypadku przysługuję odszkodowanie 250 Euro. Więcej informacji można znaleźć w temacie:

http://fly4free.pl/forum/lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#723 PostWysłany: 24 Mar 2013 16:43 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 248
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#724 PostWysłany: 24 Mar 2013 17:19 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
marcind napisał(a):
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.


Tak, wyżywienie stosownie do długości oczekiwania. Jeśli przewoźnik nic nie oferuje (albo oferuje voucher za który mozna kupic mały kubek kawy i tyle), kup sobie sam i zbieraj paragony. Potem napiszesz do linii o zwrot tego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#725 PostWysłany: 24 Mar 2013 17:26 

Rejestracja: 21 Lis 2011
Posty: 174
witam,

mam takie pytanko, gdyz jak do tej pory bardzo duzo latajac nigdy nie mialem problemow z wiekszymi opoznieniami i problemami, a jednak wczoraj doszlo do dosc stresujacej i nerwowej sytuacji, w dodatku ktora kosztowal mase straconego czasu i sil.....

8 marca, lot POZNAN - LONDYN STANSTED planowany wylot 10:05 z Ryanair..... siedzimy juz po wszelkich odprawach i kontrolach celnych, czekamy na samolot ktory mial wyladowac juz o 9:20, kiedy to o 10:20 informuja nas, ze lot bedzie opozniony i mamy czekc na kolejne informacje..... godzina 10:30 informuja nas , ze jednak samolot nie wyladuje, a my bedziemy musieli przeniesc sie na Bydgoszcz i stamtd odlecimy do Londynu.... oczywiscie spore zamieszanie sie zrobilo, tym bardziej, ze samolot pelny, gdyz lot akurat ten wykupila grupa prawie 70 gimnazjalistow lecacych do Londynu na wycieczke... wiec mozecie sobie wyobrazic co sie dzialo....

Autokary podstawiaja dopiero po ponad dobrej godzinie, w dodatku za mala ilosc, w koncu na czwarty autokar trzeba bylo czekac o wiele dluzej....

W Bydgoszczy pojawiamy sie 2,5 h pozniej i tam kolejne godziny czekania, gdyz okazalo sie, ze samolot wcale tam na nas nie czekal, tylko musielismy my na niego oczekac.
Przylecial jakis ok godziny 15:20, w koncu po wszystkich zaladowaniach i wyjasnieniach wystartowalismy dopiero o 16:45.

I teraz moje pytanie, gdyz nigdy w takiej sytuacji nie bylem a pracownicy na lotnisku, zbytnio nie chcieli nic na ten temat mowic: czy z prawnego punktu widzenia naleza sie jakies rekompensaty, odszkodowania?
Zaznaczam, ze voucher na kanapke i napoj dostalismy.

Planowy wylot z Poznania 10:05, rzeczywisty wylot z Bydgoszczy 16:45, a wiec ponad 6 godzin.

Z gory dziekuje za wszelkie info.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#726 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:30 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
romuald napisał(a):
czy z prawnego punktu widzenia naleza sie jakies rekompensaty, odszkodowania?
Zaznaczam, ze voucher na kanapke i napoj dostalismy.

Planowy wylot z Poznania 10:05, rzeczywisty wylot z Bydgoszczy 16:45, a wiec ponad 6 godzin.


Wszystko zależy od tego jaka była przyczyna tego opóźnienia. Jeżeli ona była niezależna od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne, zamknięte lotnisko wylotu/przylotu lub jakiegoś poprzedniego lotu tej maszyny itd.), to odszkodowanie się nie należy. Jeżeli to było z winy przewoźnika (np. problem techniczny) to się należy odszkodowanie 250/400 Euro w zależności od długości trasy. Więcej informacji w Regulaminie 261/2004:
http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf
oraz w tymże temacie wyżej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#727 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:48 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 248
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
marek2011 napisał(a):
marcind napisał(a):
Witam,
Jestem właśnie na lotnisku w budapeszcie, mój lot do waw jest opóźniony o 5h 15min. Czy w tej sytuacji coś mi przysługuje ? jakaś kawa czy kanapka? Mogę złożyć gdzieś zażalenie? Dzięki za szybkie info, pozdrawiam.


Tak, wyżywienie stosownie do długości oczekiwania. Jeśli przewoźnik nic nie oferuje (albo oferuje voucher za który mozna kupic mały kubek kawy i tyle), kup sobie sam i zbieraj paragony. Potem napiszesz do linii o zwrot tego.


Ok, dostałem 2 vouchery do kfc, teraz mam jeszcze pytanie czy mam szanse na jakieś odszkodowanie? Jak się do tego zabrać? Potrzebne jest mi jakieś zaswiadczenie tu z lotniska czy coś takiego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#728 PostWysłany: 24 Mar 2013 19:53 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
marcind napisał(a):
czy mam szanse na jakieś odszkodowanie? Jak się do tego zabrać? Potrzebne jest mi jakieś zaswiadczenie tu z lotniska czy coś takiego?


A jaka jest przyczyna opóźnienia?
Czy jest z winy przewoźnika czy nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#729 PostWysłany: 24 Mar 2013 23:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2010
Posty: 852
Loty: 95
Kilometry: 156 953
niebieski
czy do odszkodowania za opóźniony lot (ponad 3h) jest wymagane jakieś potwierdzenie tego opóźnienia? Czy ULC będzie w stanie sam to sprawdzić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#730 PostWysłany: 25 Mar 2013 06:05 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
luxyfer napisał(a):
czy do odszkodowania za opóźniony lot (ponad 3h) jest wymagane jakieś potwierdzenie tego opóźnienia? Czy ULC będzie w stanie sam to sprawdzić?


ULC może sprawdzić, nie jest potrzebne potwierdzenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#731 PostWysłany: 25 Mar 2013 10:17 

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 97
Zbanowany
Pytalem sie ostatnio o podobna kwestie w ULC. A mianowicie czy jest szansa na odszkodowanie jezeli rejs jest opozniony z powodu oczekiwania na samolot, ktory ugrzazl przez zla pogode na innym lotnisku i dostalem odpowiedz, ze raczej to by zostalo podciagniete pod czynniki niezalezne od przewoznika. Mozna niby argumentowac, ze linia powinna w takiej sytuacji podstawic inny samolot. Ale to juz jest raczej sprawa do sadu niz do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#732 PostWysłany: 25 Mar 2013 10:22 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
warsawfan napisał(a):
Pytalem sie ostatnio o podobna kwestie w ULC. A mianowicie czy jest szansa na odszkodowanie jezeli rejs jest opozniony z powodu oczekiwania na samolot, ktory ugrzazl przez zla pogode na innym lotnisku i dostalem odpowiedz, ze raczej to by zostalo podciagniete pod czynniki niezalezne od przewoznika. Mozna niby argumentowac, ze linia powinna w takiej sytuacji podstawic inny samolot. Ale to juz jest raczej sprawa do sadu niz do ULC.


Zgoda, tylko niestety trzeba brać pod uwagę jedno: na niejednym (przeczytanym w necie) przykładzie można się przekonać, że przez telefon ULC potrafi udzielić odpowiedzi wprost sprzecznych z Rozporządzeniem. Dziwne, ale prawdziwe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#733 PostWysłany: 25 Mar 2013 10:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
W sprawie tej dośc wyraźnie wypowiedział się ETS w tamtym roku (Lassoy vs Finnair). Zakłócenia niezależne od przewoźnika mogą tłumaczyć nieregularności maksymalnie przez dwa kolejne dni, wliczając dzień wystąpienia tych zakłóceń (np. strajk, pogoda), o ile dotyczą konkretnego samolotu. Podkreślam mogą a nie tłumaczą, bo tutaj zawsze ocena jest in concreto ; przewoźnik ma użyć wszelkich racjonalnych środków (niekoniecznie wyłącznie korzystnych dla siebie ekonomicznie), aby uniknać dalszych nieregularności i dopiero jak wykaże, że tak zrobił , można uznać, że jest zwolniony od wypłaty odszkodowania. Im dalej od zdarzenia, tym trudniej przewoźnikowi się tłumaczyć, bo powinien byc operacyjnie przygotowany na różne zakłocenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#734 PostWysłany: 25 Mar 2013 11:50 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 248
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się to trochę śmieszne, że przez jakiś lot z poprzedniego dnia miałem opóźniony lot. Mnie w sumie interesuje tylko lotnisko wylotu i przylotu, a tu warunki były dobre. Jak mówiłem nie znam się na tym za dobrze. Opóźnienie było w końcu 6h15min.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#735 PostWysłany: 25 Mar 2013 18:01 

Rejestracja: 02 Sty 2012
Posty: 1
marcind napisał(a):
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się to trochę śmieszne, że przez jakiś lot z poprzedniego dnia miałem opóźniony lot. Mnie w sumie interesuje tylko lotnisko wylotu i przylotu, a tu warunki były dobre. Jak mówiłem nie znam się na tym za dobrze. Opóźnienie było w końcu 6h15min.

Witam,

Leciałem wczoraj tym samym samolotem BUD - WAW, planowany wylot 16:05, rzeczywisty 22:20.

Kapitan ogłosił, że powodem opóźnienia była pogoda na lotnisku w Luton i opowiedział wszystkim swój dzień: wylot z Warszawy do Luton, powrót do Warszawy z opóźnieniem, ponowny wylot do Luton i stamtąd do Budapesztu.
Jednak patrząc na rozkład lotów, lot do Budapesztu raczej nie był planowany. Samolot na trasie Warszawa - Luton lata przez cały dzień, zaczynając o 6 rano w Warszawie i kończąc w Warszawie po 23. Godziny przylotów/wylotów są ewidentnie tak ustawione, żeby loty były obsługiwane przez tę samą maszynę. Dlatego podejrzewam, że lot do Budapesztu był konsekwencją awarii innej maszyny. Tym bardziej, że załoga samolotu sprzedając (!) napoje w samolocie, pierwszy raz w życiu widziała walutę węgierską.

Oczywiście przewoźnik będzie się wypierał i tłumaczył warunkami pogodowymi. Czy moje pismo do ULC ma jakąś szansę powodzenia w tej sytuacji?
Czy przewoźnik w przypadku każdej awarii może wysyłać samolot z dowolnego lotniska ze złymi warunkami atmosferycznymi i w ten sposób unikać konsekwencji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#736 PostWysłany: 25 Mar 2013 21:44 

Rejestracja: 25 Mar 2013
Posty: 1
Witam wszystkich, czy fakt, że dobę przed wylotem otrzymałam smsa od przewoźnika, że samolot jest opóźniony i stawiłam się na rzeczywista godzinę zmienia coś w kwestii możliwości uzyskania odszkodowania ryczałtowego? Leciałam Lufthansą SIN-FRA, opóźnienie wyniosło 13h. W smsie, który otrzymałam, była mowa o opóźnieniu, ale nie o tym, że przysługuje nam np hotel, zostaliśmy noc dłużej w naszym i za niego zapłaciliśmy (sprawdziłam, że nam przysługuje, ale nie chcieliśmy spędzać dnia na dojeździe na lotnisko i transferze do hotelu załatwionego przez Lufę). Czy może ktoś miał kiedyś podobna sytuację i udało się uzyskać odszkodowanie?

Aha, z tego, co nam powiedziano na lotnisku i już w samolocie, przyczyną tak dużego opóźnienia była usterka i konieczność sprowadzenia innego samolotu, była tez chyba mowa o night curfew.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#737 PostWysłany: 26 Mar 2013 08:38 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
Cóż za uprzejmy przewoźnik!

Stawiam, że zachodzi jedno z dwóch:
a) w trakcie oczekiwania nie otrzymałeś posiłków / napojów w ilości adekwatnej do czasu oczekiwania i przewoźnik właśnie w ten sposób nadrabia ten brak (byłoby to bardzo fair)
b) przewoźnik spodziewa się żądania odszkodowania i zamierza wykazać że udzielił Ci już rekompensaty, którą przyjąłeś, w związku z czym jest zwolniony od dalszych wypłat (co rzecz jasna byłoby niezłym kantem).

Ustal, który to z przypadków i ewentualnie odeślij te 10 EUR z informacją mailową że, nie przyjmujesz odszkodowania w kwocie nie spełniającej wymogi EU 261/04 (jeśli zachodzi przypadek b).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#738 PostWysłany: 26 Mar 2013 14:57 

Rejestracja: 17 Wrz 2012
Posty: 23
Rozumiem, że można podczas podróży mieć problemy ale jak się wszystko skumuluje naraz to jest to i tragiczne i śmieszne.

Lot KRK-TXL-AUH-HKT (Phuket) - wszystko na jednym bilecie.
- Samolot z Berlina spóźnił się 3 godziny więc nie zdążyliśmy na lot do Abu Dhabi 24 godziny w plecy
- po przylocie na Phuket nie przyleciały bagaże - kolejne 24 godziny w plecy.
- po powrocie do Krakowa - bagaże też nie doleciały - dostałem je 24 godziny później.
Z winy linii lotniczej straciłem 48 godzin urlopu

O ile z opóźnieniem samolotu sprawa jest jasna i tu występuję o odszkodowanie do Air Berlin to jak tu wygląda sprawa z bagażami?
Skutek opóźnienia bagażu jest w sumie taki sam jak opóźnienia lotu - kolejne 24 godziny w plecy. Czy tu w jednym piśmie też mogę startować o odszkodowanie? (wiadomo, że poza rachunkiem z hotelu nie mam nic) mimo, że bagaże dotarły z opóźnieniem?

Czy do tego wszystkiego też mam dołożyć wniosek o odszkodowanie za zgubione bagaże w drodze powrotnej??

Jest tego dużo i chciałbym to mądrze rozegrać, żeby otrzymać tyle ile faktycznie się należy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#739 PostWysłany: 26 Mar 2013 15:13 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Witam

Tez miałem problemy z Malaysian Airlines.
Po przybyciu na lotnisku poinformowano mnie (w sumie leciało nas 5 osób), że nasz lot będzie przesunięty o 5h.
Opóźnienie spowodowało brak skomunikowania na następny lot.
Leciałem docelowo z Mulu przez Kota Kinabalu do Manili.
W zamian po 1h negocjacji dano nam lot do Kuala Lumpur.
Za dodatkowy lot na Filipiny musiałem zapłacić z własnej kieszeni.

Czy ULC zajmuje się też sprawami lotów opóźnionych i odwołanych poza UE, na Dalekim Wschodzie?
Czy mamy jakieś szanse na odzyskanie zwrotu od Malaysian Airlines za dodatkowy lot i 150 euro odszkodowania na osobę?
Dodam, że została złożona u nich reklamacja ponad 2 tygodnie temu.
Jak długo mamy czekać na ustosunkowanie się przewoźnika do niej?


Krzysztof
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#740 PostWysłany: 26 Mar 2013 15:32 

Rejestracja: 24 Mar 2011
Posty: 122
beskidnikniski napisał(a):
- po powrocie do Krakowa - bagaże też nie doleciały - dostałem je 24 godziny później.
(...)
Skutek opóźnienia bagażu jest w sumie taki sam jak opóźnienia lotu - kolejne 24 godziny w plecy. Czy tu w jednym piśmie też mogę startować o odszkodowanie? (wiadomo, że poza rachunkiem z hotelu nie mam nic) mimo, że bagaże dotarły z opóźnieniem?

nie rozumiem - bagaże nie doleciały, to jedziesz bez nich, a linie Ci je dostarczają do domu (lub hotelu, jeśli nie doleciały w drodze "tam") - więc dlaczego piszesz, że straciłeś dodatkowe 24 godziny urlopu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group