Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#7181 PostWysłany: 09 Lis 2019 17:34 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2871
złoty
@proauto Do lotniska końcowego jest rzeczywiście 1937km, ale oni teraz będą argumentować, że nie poleciałeś dalej i doLGW jest tylko 1407km.
Pytanie: na jaki kolejny lot do EDI zmieniono ci bilet? Jeśli opóźnienie tego kolejnego lotu przekraczało pięć godzin, to miałbyś prawo do rezygnacji z lotu i do zwrotu pieniędzy za bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi Urlop na Krecie za 1077 PLN. Loty SWISS z Warszawy + noclegi
Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN Majówka w USA: Seattle + Bozeman lub Missoula od 2639 PLN
#7182 PostWysłany: 12 Lis 2019 12:23 

Rejestracja: 13 Mar 2013
Posty: 169
Loty: 218
Kilometry: 674 180
Prosba do tych co sa weteranami w potyczkach w walce o odszkodowanie o rade ...otoz po napisaniu do British A, tuz po opoznieniu lotu BA do Poludniowej Ameryki (EZE) o 24 godziny, po 1 miesiacu otrzymuje prosbe zeby czekac , w miedzyczasie pisze do brytyjskiego CEDR relacjonujac sprawe, dzisiaj rano otrzymuje odpowiedz odmowna ze strony British ze opoznienie mojego lotu bylo spowodowane "restrykcjami nalozonymi przez kontrone ruchu powietrznego co powoduje nie odpowiedzalnosc lini lotniczej BA za powstale opoznienie i zadanie odszkodowania "....co radzicie robic czekac na odpowiedz CEDR czy pisac do nich (BA) ze sprawa idzie do sadu zadajac zadoscuczynienia ...i dalej prwawowac sie z nimi ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7183 PostWysłany: 12 Lis 2019 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 945
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Taka sytuacja w dniu wczorajszym 11.11: rejs TP1482 DSS LIS 02:05 06:00 przylecial do Lizbony ok. 25 minut pozniej (obsłudze w Dakarze sie nie spieszylo), mialem planowo krotka przesiadke na lot TP536 do Berlina LIS TXL 07:05 11:35, zaraz po wyladowaniu dostalem SMS o zmianie rezerwacji na

TP932 LIS ZRH 08:50 12:40
LX968 ZRH TXL 13:40 15:05

Na transfer desku wydano mi nowe karty pokladowe i voucher na 6 EUR na posilek.

W miejscu docelowym wyladowalem ponad 3 h po czasie (15:05 zamiast 11:35), dystans Dakar-Berlin to ponad 3500 km. Co w tym wypadku moge ugrac? Niby 600 EUR nalezy sie za ten dystans, ale poniewaz dotarlem jedynie ponad 3 h a mniej niz 4 h, to rozumiem, ze ew. odszkodowanie przewoznik moze pomniejszy o 50 % ? Wiadomosc przez system do linii TAP wyslana, zobaczymy, kiedy odpowiedza.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7184 PostWysłany: 12 Lis 2019 22:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
cx8sp napisał(a):
Prosba do tych co sa weteranami w potyczkach w walce o odszkodowanie o rade ...otoz po napisaniu do British A, tuz po opoznieniu lotu BA do Poludniowej Ameryki (EZE) o 24 godziny, po 1 miesiacu otrzymuje prosbe zeby czekac , w miedzyczasie pisze do brytyjskiego CEDR relacjonujac sprawe, dzisiaj rano otrzymuje odpowiedz odmowna ze strony British ze opoznienie mojego lotu bylo spowodowane "restrykcjami nalozonymi przez kontrone ruchu powietrznego co powoduje nie odpowiedzalnosc lini lotniczej BA za powstale opoznienie i zadanie odszkodowania "....co radzicie robic czekac na odpowiedz CEDR czy pisac do nich (BA) ze sprawa idzie do sadu zadajac zadoscuczynienia ...i dalej prwawowac sie z nimi ...


Z pewnością nie pisz, że żądasz zadośćuczynienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7185 PostWysłany: 13 Lis 2019 14:18 

janwicki00@wp.pl napisał(a):
Wracałem 01 września z Chanii i niestety nasz lot opóźnił się o ponad 14 godzin. Mieliśmy wylecieć o godzinie 10.10 a do Gdańska dotarliśmy 02 września ok. 3 nad ranem . Samolot podstawili o godzinie 23.30 i okazało się,że jest to samolot z którego nas o 15 godzinie wyprosili ( pojeździliśmy sobie po lotnisku), bo nie mógł wznieść się do góry. Nasza grupa nie chciała wsiąść ponownie do tego samolotu (ze strachu) i po naszych żądaniach podmienili nam samoloty z grupą, która też leciała do Gdańska też z opóźnieniem, ale ok.2,5 godzinnym. Napisałem reklamację i otrzymałem taką informacje:

"Wyjaśniamy, że 12.03.2019 roku, na podstawie dyrektywy awaryjnej 2019-0051-E, wydanej przez EASA (European Union Aviation Safety Agency) i w pełni respektowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w Polsce, nastąpiło wyłączenie z floty wszystkich statków powietrznych Boeing 737-800 MAX.
Powyższa decyzja wymusiła na przewoźniku dokonanie zmian w rozkładzie lotów oraz konieczność zastąpienia uziemionych maszyn innymi samolotami, tak, jak miało to miejsce w przypadku Państwa rejsu.
Tym samym, opóźnienie Państwa lotu było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika i nie można było ich uniknąć przy pomocy żadnych racjonalnych środków, co zwalnia firmę Smartwings Poland Sp. z o.o. od wypłaty odszkodowania.
Niemniej jednak, dbając o zadowolenie naszych pasażerów, proponujemy rekompensatę w wysokości 200 euro na pasażera, która pokryje koszty związane z zaistniałą sytuacją."

Licząc na Waszą wiedzę i pomoc, możecie mi wskazać tą dyrektywę, bo ja coś nie mogę jej znaleźć. I czy Was też zadziwia tak odpowiedź, czy może to jest racjonalne? Z góry dziękuję, Janek


Wysłałem maila do Ciebie - liczę na kontakt co załatwiłeś i czy masz kontakt z innymi pasażerami. JA taki mail otrzymałem dzisiaj.
Piszę do Prezesa ULC o wszczęcie postępowania z urzędu wobec przewoźnika i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (podobno lotnika nie odpowiadają za loty). Zauważ że lot zniknął z wyszukiwarek.
Góra
 PM off  
      
#7186 PostWysłany: 13 Lis 2019 14:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jaki Prezes, jaka Żegluga, pozew i to już dzisiaj. Czy odpowiedź dostałeś emailowo? Ile czasu oczekiwales na odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7187 PostWysłany: 13 Lis 2019 17:09 

-- 13 Lis 2019 17:04 --

jarnold napisał(a):
Lot z Katowic do Pafos z Travel Service TVP7454

Witam czy coś się zmieniło ? Czy dostałeś odpowiedz 200 lub 400 euro ? Po napisaniu dziś skargi do ULC o tym ze mimo zakazu ( przepisy obowiązujące od 01.04) i samoloty wycofane nadal latają - natychmiast odpisał rzecznik Żeglugi powietrznej o przebiegu opóźnienia i lotu - cała historia lotu. Zmienione przepisy umożliwiają roszczenie tez od biura podróży za odopiedzialnosc solidarną. Dziwne ze twoja skarga trwa tak długo . Jeśli lot był TVP lub 3Z to Smartwings Poland jeśli QS to czeski przewoźnik - wtedy możesz kierować skargę do ECCPL. Ale Ty ewidentne do ULC - lot z Polski i przed 01.04.2019. Pozostaje skarga do Ministerstwa na Prezesa ULC.

-- 13 Lis 2019 17:09 --

ansbach1 napisał(a):
Jaki Prezes, jaka Żegluga, pozew i to już dzisiaj. Czy odpowiedź dostałeś emailowo? Ile czasu oczekiwales na odpowiedź?

Spokojnie - mail powyżej dlaczego . Sad owszem - już do Smartwings napisałem żeby ostygli z tymi 200 EURO. Tym bardziej ze naszym samolotem zabrali inna wycieczkę żeby zdążyć w „3 godziny”.
Góra
 PM off  
      
#7188 PostWysłany: 13 Lis 2019 18:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2217
złoty
Anonymous napisał(a):
Ale Ty ewidentne do ULC - lot z Polski i przed 01.04.2019

Po 01.04 skargę możesz ew. skaładać do Rzecznika Praw Pasażera, niezależnie od daty lotu. Ale jak wszyscy wiemy jest to raczej bezcelowe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7189 PostWysłany: 14 Lis 2019 00:03 

-- 13 Lis 2019 23:40 --

Hose napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Ale Ty ewidentne do ULC - lot z Polski i przed 01.04.2019

Po 01.04 skargę możesz ew. skaładać do Rzecznika Praw Pasażera, niezależnie od daty lotu. Ale jak wszyscy wiemy jest to raczej bezcelowe.


Tak, ale zgodnie z nowymi przepisami ja nie wnoszę skargi na brak wypłaty odszkodowania (roszczenie finansowe) tylko na zbadanie czy informacja zawarta w odmowie wypłaty odszkodowania jest prawdziwa, a mianowicie związek wyłączenia samolotów z floty w dniu 12.03.2019 - cytuję: "2019 roku, na podstawie dyrektywy awaryjnej 2019-0051-E, wydanej przez EASA (European Union Aviation Safety Agency) i w pełni respektowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w Polsce, nastąpiło wyłączenie z floty wszystkich statków powietrznych Boeing 737-800 MAX."
z sytuacją która miała miejsce 1.09.2019r. tj. opóźnieniem lotu.
Jeżeli okaże się że 1/09/2019 podstawiono samolot serii Boening 737-800 MAX - Smartwings Poland złamało prawo.
Jeżeli okaże się że podstawiono inny samolot - Smartwings Poland poświadcza nieprawdę.
Pomijam złamanie przepisów prawa przez lotnisko w Chanii zezwalając na lądowanie opóźnionej maszyny z Katowice (wyłączonej z ruchu pół roku wcześniej, narażenie życia pasażerów poprzez próbę startu w/w maszyną).
Z informacji uzyskanych od pilota wynika, że pilot w jęz. angielskim odmówił lotu ze względu na stan techniczny maszyny. Oficjalnie przyjęto, iż załoga przekroczyła czas pracy (jeden z pilotów).
Okazało się też, że cytuję : "Samolot podstawili o godzinie 23.30 i okazało się,że jest to samolot z którego nas o 15 godzinie wyprosili ( pojeździliśmy sobie po lotnisku), bo nie mógł wznieść się do góry. Nasza grupa nie chciała wsiąść ponownie do tego samolotu (ze strachu) i po naszych żądaniach podmienili nam samoloty z grupą, która też leciała do Gdańska też z opóźnieniem, ale ok.2,5 godzinnym" jak napisał janwicki00@wp.pl.
Generalnie chciałbym sprostować że odlot Rainbow miał miejsce o 20.30 samolotem z Pragi, który miał zabrać nas czyli grupę ITAKA/TUI, właśnie z tego powodu, że mieli poniżej 3 godzin opóźnienia.
Nas zabrano jeszcze innym trzecim samolotem, który przyleciał z Wysp Kanaryjskich.
Samolot, którym próbowano nas pierwotnie zabrać o g.14.50 (wysadzono nas o 15.30) nie wystartował w ogóle.
Co do odszkodowania - dyrektywa WE 261/2004 ma w pełni zastosowanie, gdyż pomiędzy godziną 10.10 a godz. 14.00 (ponad 3 godziny) na lotnisku nie było żadnego z 3 samolotów.
Samolot realizował 3 plany lotu z których 2 pierwsze skasowano, ostatni modyfikowano 3 razy pomiędzy 22.00 LMT a 23.35 LMT (Czas UTC i LMT podane w systemie ATM są przesunięte o 2 godziny i jedną godzinę w stosunku do czasu polskiego).
Czyli start nastąpił 0.35 czasu lokalnego CHQ a lądowanie 2.35 czasu lok. GDN.

-- 13 Lis 2019 23:55 --

kostek00 napisał(a):
W połowie września dostałam wiadomość od smartwings z informacja o wysokości odszkodowani oraz prośba o dane do przelewu. Od tego momentu cisza, nie odpowiedzieli w jakim czasie przeleją środki i nie wiem ile czasu na to maja.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym przypadku?

@kostek00 czy wiadomość dotyczyła lotu z 01/09/2019 ?

-- 14 Lis 2019 00:03 --

Anonymous napisał(a):
-- 13 Lis 2019 23:40 --

Hose napisał(a):
Anonymous napisał(a):
Ale Ty ewidentne do ULC - lot z Polski i przed 01.04.2019

Po 01.04 skargę możesz ew. skaładać do Rzecznika Praw Pasażera, niezależnie od daty lotu. Ale jak wszyscy wiemy jest to raczej bezcelowe.


Tak, ale zgodnie z nowymi przepisami ja nie wnoszę skargi na brak wypłaty odszkodowania (roszczenie finansowe) tylko na zbadanie czy informacja zawarta w odmowie wypłaty odszkodowania jest prawdziwa, a mianowicie związek wyłączenia samolotów z floty w dniu 12.03.2019 - cytuję: "2019 roku, na podstawie dyrektywy awaryjnej 2019-0051-E, wydanej przez EASA (European Union Aviation Safety Agency) i w pełni respektowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego w Polsce, nastąpiło wyłączenie z floty wszystkich statków powietrznych Boeing 737-800 MAX."
z sytuacją która miała miejsce 1.09.2019r. tj. opóźnieniem lotu.
Jeżeli okaże się że 1/09/2019 podstawiono samolot serii Boening 737-800 MAX - Smartwings Poland złamało prawo.
Jeżeli okaże się że podstawiono inny samolot - Smartwings Poland poświadcza nieprawdę.
Pomijam złamanie przepisów prawa przez lotnisko w Chanii zezwalając na lądowanie opóźnionej maszyny z Katowice (wyłączonej z ruchu pół roku wcześniej, narażenie życia pasażerów poprzez próbę startu w/w maszyną).
Z informacji uzyskanych od pilota wynika, że pilot w jęz. angielskim odmówił lotu ze względu na stan techniczny maszyny. Oficjalnie przyjęto, iż załoga przekroczyła czas pracy (jeden z pilotów).
Okazało się też, że cytuję : "Samolot podstawili o godzinie 23.30 i okazało się,że jest to samolot z którego nas o 15 godzinie wyprosili ( pojeździliśmy sobie po lotnisku), bo nie mógł wznieść się do góry. Nasza grupa nie chciała wsiąść ponownie do tego samolotu (ze strachu) i po naszych żądaniach podmienili nam samoloty z grupą, która też leciała do Gdańska też z opóźnieniem, ale ok.2,5 godzinnym" jak napisał janwicki00@wp.pl.
Generalnie chciałbym sprostować że odlot Rainbow miał miejsce o 20.30 samolotem z Pragi, który miał zabrać nas czyli grupę ITAKA/TUI, właśnie z tego powodu, że mieli poniżej 3 godzin opóźnienia.
Nas zabrano jeszcze innym trzecim samolotem, który przyleciał z Wysp Kanaryjskich.
Samolot, którym próbowano nas pierwotnie zabrać o g.14.50 (wysadzono nas o 15.30) nie wystartował w ogóle.
Co do odszkodowania - dyrektywa WE 261/2004 ma w pełni zastosowanie, gdyż pomiędzy godziną 10.10 a godz. 14.00 (ponad 3 godziny) na lotnisku nie było żadnego z 3 samolotów.
Samolot realizował 3 plany lotu z których 2 pierwsze skasowano, ostatni modyfikowano 3 razy pomiędzy 22.00 LMT a 23.35 LMT (Czas UTC i LMT podane w systemie ATM są przesunięte o 2 godziny i jedną godzinę w stosunku do czasu polskiego).
Czyli start nastąpił 0.35 czasu lokalnego CHQ a lądowanie 2.35 czasu lok. GDN.

-- 13 Lis 2019 23:55 --

kostek00 napisał(a):
W połowie września dostałam wiadomość od smartwings z informacja o wysokości odszkodowani oraz prośba o dane do przelewu. Od tego momentu cisza, nie odpowiedzieli w jakim czasie przeleją środki i nie wiem ile czasu na to maja.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym przypadku?

@kostek00 czy wiadomość dotyczyła lotu z 01/09/2019 ?


Informacja nt Smartwings czyli wycofania tych maszyn tylko że 12 03 2019r. a nie 01/09/2019r.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/smart ... -9/1731803
Góra
 PM off  
      
#7190 PostWysłany: 14 Lis 2019 01:34 

Pabloo napisał(a):
21adam napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie, jest to mój pierwszy post.
W dniu 31.08 miałem lot z Chania (CHQ) do Gdańska lot 3Z7463, który był opóźniony o ponad 3 godziny, w Gdańsku mieliśmy lądować o 22:50, natomiast wylądowaliśmy o 2:02 według serwisu flightradar24, na lotnisko wszedłem o godzinie 2:20.
Wiem że muszę zgłosić sprawę do operatora linii którym był Smartwings, lecz mam pytanie w jakiej formie, czy przez ich formularz kontaktowy na stronie internetowej, czy wysłać pismo, jeżeli pismo to na polski adres : Smartwings Poland Sp. z o.o.,ul. Gordona Bennetta 2B, 02-159 Warszawa czy czeski : Smartwings, K Letisti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic, czy pismo mogę wysłać w języku polskim czy jednak tłumaczyć na angielski ?
Dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam
Adam

Możesz to jak najbardziej zrobić przez formularz kontaktowy na ich stronie. Automatycznie powinieneś otrzymać maila zwrotnego, ale na wszelki wypadek warto zrobić screena przy wysyłaniu.

Przy ewentualnym wysyłaniu pocztą smartwings można na warszawski adres.
Teoretycznie mogłoby to zależeć od tego która dokładnie spółka jest stroną przewozu, bo smartwings ma blisko powiązane ze sobą firmy z siedzibą w Czechach, na Litwie i chyba nawet na Węgrzech, które to czasami realizują przelot nawet z Polski, ale przyjmuje i akceptuje zamiennie adresowanie na nie wszystkie.

pawelos napisał(a):
ULC nie wydaje już decyzji. Jeśli nie uwzględnią twojego zażalenia, pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Skoro, chcieli przyznać po 200 euro, to mniema, że opóźnienie z ich winy.

Akurat na smartwings i niektóre inne czartery można próbować. Tak jak już wspominałem czasami przystępują do postępowania.

MBor_35 napisał(a):
[...]
Odwołałam się od ich decyzji (proponowali po 200euro na głowę, bez uwzględnienia pasażera niespełna 2letniego, ktory według mnie "ucierpiał" najbardziej). Moje odwołanie (list polecony) odebrali 26.07.2019, do tej pory nie otrzymałam ich decyzji.

Proszę o podpowiedź, ile dni mają na ustosunkowanie się do mojego odwołania, czy też 30 dni kalendarzowych?
Jeśli tak, a minęło już 30 DK, czy powinnam zaskarżyć ich decyzję i brak odpowiedzi na odwołanie do ULC?
Wdzięczna będę za odpowiedź :)
M


Mają 30 dni, ale odpowiedzieli Ci, przyjmując reklamację w ograniczeniu do wypłaty 200 euro. Nie wydaje się, by od Twojego odwołania mieli ponownie 30 dni na ustosunkowanie się.
Przypomnij im się ponownie ze swoim odwołaniem.
Do ULC już nie zaskarżysz, co najwyżej możesz poprosić Rzecznika Praw Pasażerów o mediację.
A i dla dziecka do lat dwóch, bo nie ma osobnego miejsca, odszkodowanie nie przysługuje.


Ja widzę tutaj że wszystkim proponują to samo czyli 200 EURO na twarz.

Czy osoby które jeszcze są aktywne na forum i poszkodowane mogą wrzucić powód dla którego Smartwings odmawia odszkodowania i proponuje 200 eurasków.?
Oprócz słynnego wycofania Boeninga 737-800 MAX :)))


Ostatnio edytowany przez Abcn, 17 Lis 2019 08:49, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 PM off  
      
#7191 PostWysłany: 14 Lis 2019 01:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Powód jest jeden - chcą zapłacić mniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7192 PostWysłany: 14 Lis 2019 03:36 

-- 14 Lis 2019 03:33 --

ansbach1 napisał(a):
Jaki Prezes, jaka Żegluga, pozew i to już dzisiaj. Czy odpowiedź dostałeś emailowo? Ile czasu oczekiwales na odpowiedź?

Jeżeli chodzi o wyrok który wcześniej przytoczyłeś masz racje . Przewoźnikiem zlecającym był w 2014 smart as w Czechach.
Jednak TUI I ECCPL potwierdziły ze przewoźnikiem był Smartwings Poland . Wyrok TSUE to potwierdza wyrokiem z 2018r. . Nawet jeżeli Smartwings Poland wydzierżawił od spółki matki samolot to dalej jest on zlecającym lot. No i ta bzdurna propozycja 200 Euro. Propozycja podana z polskiego adresu e-mail nie przesądza, ze birmingham maxx został wycofany tez nie , ale to pismo Smart Polska pisze i podpisuje w swoim imieniu - nie ze odmawia bo nie jest przewoźnikiem tylko ze musieli wycofać maszyny.
Podpisujac umowę z biurem podróży nie wiem kto jest przewoźnikiem zlecającym ale odpowiedz przyszłaby chociażby z Nogerii - o fakcie legitymacji biernej przesadza sama spółka podpisujac się w swoim imieniu. Sad tego nie może podważyć , wyrok TSUe potwierdza a ECCPL odmawia wszczęcia postępowania bo mam do czynienia z przewoźnikiem krajowym kierując nnie do tego sieroty prezesa UCL czy raczej jego rzecznika praw pasażera

-- 14 Lis 2019 03:36 --

Sorry przewoźnikiem obsługującym według wyroku jest przewoźnik zlecający a nie samolot z załoga czeska czy polską czy inną


Ostatnio edytowany przez Abcn, 17 Lis 2019 08:51, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 PM off  
      
#7193 PostWysłany: 14 Lis 2019 09:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W tym przypadku jest to sprawa oczywista. Czym innym są loty Ryanair DAC i Ryanair Sun gdzie loty są pod numerem FR, a samoloty należą do Sun i jedynie na fligtradar24 pojawia się RYR. Nie spotkałem się z przypadkiem, żeby loty miały nr RR. Czy Sun wydzierżawia samoloty DAC?

Z jakiego e-maila dostałeś odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7194 PostWysłany: 14 Lis 2019 09:30 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 29
Witam, Do kogo pisać w przypadku odmowy wypłaty odszkodowania przez Lufthansę ?
Lot na trasie TXL-FRA-YUL-YOW w sierpniu 2019 r.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7195 PostWysłany: 14 Lis 2019 10:52 

moolek napisał(a):
Witam, Do kogo pisać w przypadku odmowy wypłaty odszkodowania przez Lufthansę ?
Lot na trasie TXL-FRA-YUL-YOW w sierpniu 2019 r.
Pozdrawiam

Jeśli kupowałeś w LH, to LH. Bez względu na to czy pozostałe loty były LHxxxx czy pod nazwą innego przewoźnika. Obsługującym/zlecającym jest LH.
Tez poszukaj wyroku TSUE w przypadku lotów łączonych (chyba LHh i Air dolomiti).
TRochę dziwne bo od LH i LOT znajomi dostali kasę odpowiednio w 3 i 21 dni.
Góra
 PM off  
      
#7196 PostWysłany: 14 Lis 2019 11:05 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 29
Tak tylko ja napisałem o przypadku odmowy przez Lufthansę...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7197 PostWysłany: 14 Lis 2019 12:26 

-- 14 Lis 2019 12:22 --

moolek napisał(a):
Tak tylko ja napisałem o przypadku odmowy przez Lufthansę...

Lufthansa Polska - RPp przy ULC lub sad
Lufthansa de ECCPL SZYBKO ODPISUJĄ a potem sad

-- 14 Lis 2019 12:26 --

Anonymous napisał(a):
moolek napisał(a):
Tak tylko ja napisałem o przypadku odmowy przez Lufthansę...

Lufthansa Polska - RPp przy ULC lub sad
Lufthansa de ECCPL SZYBKO ODPISUJĄ a potem sad

Musisz ustalić kto był przewoźnikiem obsługującym lot jeśli to już wiesz pisz to jak wyżej

Tak przy okazji kończę z biurami azzair-ani i kayakami. Jedna linia obsługująca mająca siedzibę oddział w Polsce LOT lub LH. Żadnych ryanairow i wizzairow wychodzą drożej bo za wszystko trzeba płacić a Lufthansa nawet nie patrzy czy walizka 8 kg czy większa czy mniejsza. Lot polski przewoźnik.
No i zakładam ze nie występuje o odszkodowanie - straciłem tyle nerwów ze szkoda gadać.
Góra
 PM off  
      
#7198 PostWysłany: 14 Lis 2019 17:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie zawsze tradycyjne linie są lepsze. Pasażer złożył reklamację - odmowa, wezwanie - odmowa. Pozew. Po otrzymaniu odpisu pozwu, śmieszna propozycja ugody, którą negocjujemy. Sprawa jest przegrana dla przewoźnika dlatego sądzę, że do ugody dojdzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7199 PostWysłany: 14 Lis 2019 17:44 

ansbach1 napisał(a):
Nie zawsze tradycyjne linie są lepsze. Pasażer złożył reklamację - odmowa, wezwanie - odmowa. Pozew. Po otrzymaniu odpisu pozwu, śmieszna propozycja ugody, którą negocjujemy. Sprawa jest przegrana dla przewoźnika dlatego sądzę, że do ugody dojdzie.

Sas i Lot wypłacili szybko LH w 3 dni. Najgorsze to te wizz i briany i „czartery”
A kaka linia u Ciebie i ile % chcieli. Dac ?
Góra
 PM off  
      
#7200 PostWysłany: 14 Lis 2019 17:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 14 Lis 2019 16:47 --

Problemem nie jest wypłata, gdy się należy, bo Ryanair najszybciej odpowiada, ale wypłata, gdy przewoźnik odmawia wypłaty. 4/5 odszkodowania. Nie był to Smartwings

-- 14 Lis 2019 16:47 --

Problemem nie jest wypłata, gdy się należy, bo Ryanair najszybciej odpowiada, ale wypłata, gdy przewoźnik odmawia wypłaty. 4/5 odszkodowania. Nie był to Smartwings
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group