Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7594 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 380  Następna
Autor Wiadomość
#7081 PostWysłany: 22 Paź 2019 10:44 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 768
złoty
Na sprawę sądową nie mam czasu, nawet nie chodzi o koszty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7082 PostWysłany: 22 Paź 2019 11:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Ręce opadają. Wylewasz zale, że AH jest złe, że odszkodowania Wizzair nie chce Ci wypłacić. Opisujesz sytuację, komentujesz, angażujesz się, ale na pozew nie masz czasu. Nie ma sensu tracić czasu i energii jak i tak z tego nic nie będzie. Jeśli nie masz czasu na pozew to na Rzecznika też pewnie nie masz czasu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7083 PostWysłany: 22 Paź 2019 12:45 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 768
złoty
ansbach1 napisał(a):
Ręce opadają. Wylewasz zale, że AH jest złe, że odszkodowania Wizzair nie chce Ci wypłacić. Opisujesz sytuację, komentujesz, angażujesz się, ale na pozew nie masz czasu. Nie ma sensu tracić czasu i energii jak i tak z tego nic nie będzie. Jeśli nie masz czasu na pozew to na Rzecznika też pewnie nie masz czasu.




Nawet tekstu pisanego nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, napisałem , że AH wcześniej wyciągnął odszkodowanie od wizzaira, teraz nie chce wypłacić LOT . AH po paru godzinach w niedzielę odpisuje , że nie zajmą się sprawą bo rzekomo nastąpiły jakieś problemy na lotnisku , które to powody są zupełnie inne niż te które przedstawił LOT, więc albo ktoś kłamie a najpewniej kłamie i LOT i AH. Nie mam czasu więc jestem w stanie zapłacić firmie pośredniczącej, ale ich mail to po prostu nie wiedzieć czemu mail systemowy. Nawet nie zbadali sprawy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7084 PostWysłany: 23 Paź 2019 09:26 

Rejestracja: 19 Paź 2012
Posty: 586
niebieski
Przepraszam ze trywialne pytanie ale...
Kupiłem bilety na stronach Lufthnasy. Gdańsk-Frankfurt-Turyn w dwie strony.
Opóźniony był lot Turyn-Frankfurtm który był obsługiwany przez Air Dolomiti. Uciekł mi lot do Gdańska.

LH twierdzi, że mam składać reklamację nie do nich tylko do Air Dolomiti.

Jak to jest? Nie zbywają mnie? Myślałem, że reklamuję u sprzedawcy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7085 PostWysłany: 24 Paź 2019 15:50 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1019
Loty: 536
Kilometry: 829 418
niebieski
Mam podobną odp. jak @neverstopexploring (post #7073):
Odmowa wypłaty z Lufthansy, 25.09.2019 LH 901, LHR-FRA (9:30-12:00) , FRA-WRO LH 1372 (12:50-14:00)
"... lot LH 901 miał 21 minut opóźnienia co spowodowało brak możliwości przesiadki na kolejny lot. Informujemy, iż opóźnienie rejsu LH 901 było spowodowane wzmożonym ruchem na płycie lotniska. Biorąc pod uwagę fakt, że opóźnienie lotu LH 901 w dniu 25.09.2019r. nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, że Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych."
Był opóźniony bo wystartował z LHR już z pół godzinnym opóźnieniem (chociaż poprzednie dwie rotacje tego dnia były w miarę punktualne). Myślałem, że Lufa inaczej podchodzi do tych spraw...
Najpierw rzecznik, potem pozew..? :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7086 PostWysłany: 24 Paź 2019 16:50 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2168
złoty
pasta napisał(a):
Przepraszam ze trywialne pytanie ale...
Kupiłem bilety na stronach Lufthnasy. Gdańsk-Frankfurt-Turyn w dwie strony.
Opóźniony był lot Turyn-Frankfurtm który był obsługiwany przez Air Dolomiti. Uciekł mi lot do Gdańska.

LH twierdzi, że mam składać reklamację nie do nich tylko do Air Dolomiti.

Jak to jest? Nie zbywają mnie? Myślałem, że reklamuję u sprzedawcy.



U przewoźnika operującego.
Z Air Dolomiti trudnością jest ustalenie czy jest to rejs LH wykonywany przed EN jako wet lease, czy też lot EN z code share Lufthansy.

Ale ZTCP obecnie Turyn to ta druga możliwość, czyli reklamacja do Air Dolomiti
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7087 PostWysłany: 24 Paź 2019 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 660
Loty: 97
Kilometry: 146 105
niebieski
u znajomego , sytuacja z zeszłego tygodnia lot LHR-FRA-POZ LH , opóźniony LHR-FRA o ponad 2h , nie załapał się na FRA-POZ , hotel, voucher, lot na następny dzień.
Komunikat od LH :
"Ograniczenia nałożone przez kontrolę ruchu lotniczego zaliczane są do okoliczności nadzwyczajnych. Ponieważ linia lotnicza nie ma na nie wpływu, spowodowane nimi zakłócenie nie kwalifikuje się do odszkodowania."
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7088 PostWysłany: 24 Paź 2019 19:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Niech to udowodnią.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7089 PostWysłany: 24 Paź 2019 19:25 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1019
Loty: 536
Kilometry: 829 418
niebieski
Masz na myśli, że będą musieli udowodnić to w sądzie bo chyba nie mają obowiązku udowadniać tego na etapie korespondencji z pasażerem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7090 PostWysłany: 24 Paź 2019 19:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6257
HON fly4free
Oczywiście,że przed sądem.Pasażera to widać jak traktują ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7091 PostWysłany: 24 Paź 2019 19:53 

Rejestracja: 06 Gru 2015
Posty: 1352
platynowy
Dzisiaj w dodatku do prawnym do Rzepy jest artykuł na temat praktyki LOT-u w zakresie odszkodowań w przypadku strajku. W skrócie: na dzień dobry jak ktoś wystąpi o odszkodowanie jest odmowa, po złożeniu pozwu do sądu i wydaniu nakazu, LOT się nie odwołuje tylko grzecznie płaci.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
ansbach1 uważa post za pomocny.
 
 
#7092 PostWysłany: 24 Paź 2019 20:19 

ansbach1 napisał(a):
Niech to udowodnią.

Lot z Londynu przez Frankfurt

Lufthansa do Aviation ADR nie przystąpiła, ale jest w SOP

https://soep-online.de/welcome.html

Może tam niech udowadniają, jest to możliwe rozwiązanie czyli skarga zamiast sądu?
Góra
 PM off  
 
#7093 PostWysłany: 24 Paź 2019 20:22 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 60
Jak daleko wstecz można sprawdzić historię lotu?
Może ktoś podać linka?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7094 PostWysłany: 24 Paź 2019 21:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
-- 24 Paź 2019 20:45 --

greg2014 napisał(a):
Dzisiaj w dodatku do prawnym do Rzepy jest artykuł na temat praktyki LOT-u w zakresie odszkodowań w przypadku strajku. W skrócie: na dzień dobry jak ktoś wystąpi o odszkodowanie jest odmowa, po złożeniu pozwu do sądu i wydaniu nakazu, LOT się nie odwołuje tylko grzecznie płaci.


Pisałem o tym również w innym wątku na forum ;) Przewoźnicy ryzykują, bo a nóż ktoś nie zgłosi.

-- 24 Paź 2019 21:00 --

SPLDER napisał(a):
pasta napisał(a):
Przepraszam ze trywialne pytanie ale...
Kupiłem bilety na stronach Lufthnasy. Gdańsk-Frankfurt-Turyn w dwie strony.
Opóźniony był lot Turyn-Frankfurtm który był obsługiwany przez Air Dolomiti. Uciekł mi lot do Gdańska.

LH twierdzi, że mam składać reklamację nie do nich tylko do Air Dolomiti.

Jak to jest? Nie zbywają mnie? Myślałem, że reklamuję u sprzedawcy.



U przewoźnika operującego.
Z Air Dolomiti trudnością jest ustalenie czy jest to rejs LH wykonywany przed EN jako wet lease, czy też lot EN z code share Lufthansy.

Ale ZTCP obecnie Turyn to ta druga możliwość, czyli reklamacja do Air Dolomiti


Warto zapoznać się z tym wyrokiem http://curia.europa.eu/juris/document/d ... id=7273980

Niestety pasażer nie ma dostępu do takich informacji. Ciekawa jest sprawa Blue Panorama i AMC Aviation. W niektórych przypadkach loty są BV lub AMQ. Nie mniej w każdym przypadku to AMC wskazywany jest za przewoźnika obsługującego czartery i planującego siatkę. Kto w takim przypadku jest obsługującym przewoźnikiem? W przypadku lotów AMQ wygląda na to, że AMC bo jest wet lease? A co w przypadku lotów BV? Czy wtedy jest dry lease?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7095 PostWysłany: 25 Paź 2019 03:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2017
Posty: 333
srebrny
Cześć. Nie mam pewności od kogo żądać odszkodowania, bo najczęściej piszą tutaj o odwołaniu/opóźnieniu pierwszego odcinka lotu, wtedy wszystko jest prostsze. Do rzeczy. Otóż miałem na jednym bilecie, wystawionym przez MyTrip:

ORD-YUL, lot Air Canada - bez opóźnień
YUL-ZRH, lot SWISS, ale na rezerwacji codeshare lotu Air Canada - bez opóźnień
ZRH-KRK, lot SWISS - odwołany.

W zamian za ostatni odcinek dostałem bilet ZRH-FRA-KRK Lufhansą. I po przyleceniu do FRA, FRA-KRK również odwołany. Lufthansa przebookowała na kolejny FRA-KRK, który mimo opóźnienia doszedł do skutku. Ostatecznie przylot do KRK był 5 godzin później niż planowany.

Jeśli napiszę do Air Canada, to rozporządzenie UE nie będzie miało zastosowania, choć wina leży po stronie SWISS i Lufthansy. Czy jest szansa na 600 EUR od któregoś z nich? Jeśli tak, to którego?

Pozdrowienia
Góra
 Relacje PM off  
 
#7096 PostWysłany: 25 Paź 2019 08:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Złóż do Swiss i Lufthansa. Według mnie od Swiss Ci przysługuje, a z Lufthansa będę się wahał. Podobne pytanie jest obecnie w TSUE, a osobiście mam sprawy, gdzie LOT dwa razy odwołał lot z powodu strajku.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Sz@lony lubi ten post.
 
 
#7097 PostWysłany: 27 Paź 2019 19:53 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1692
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Czy zwierzak ma prawo do odszkodowania, gdy miał podróżować sam samolotem i lot został odwołany?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#7098 PostWysłany: 27 Paź 2019 19:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 355
Loty: 60
Kilometry: 125 176
niebieski
A miał bilet czy jako bagaż (cargo)?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7099 PostWysłany: 27 Paź 2019 20:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6257
HON fly4free
Jak złoży wniosek i ew. potem pozew to kto wie :P Coś w sam raz dla pasjonata precedensów ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7100 PostWysłany: 27 Paź 2019 21:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1131
Loty: 53
Kilometry: 106 177
srebrny
A miał bilet? 8-)

A tak serio, to jak zwierzak miałby sam lecieć? Chodzi Ci o przesyłkę cargo w luku, nie?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7594 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 380  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group