Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7310 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 366  Następna
Autor Wiadomość
#7061 PostWysłany: 18 Paź 2019 19:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5546
HON fly4free
@brzemia To w takim przypadku j.w. już się bezproblemowo kwalifikuje :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7062 PostWysłany: 18 Paź 2019 22:03 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 238
srebrny
4h powyzej 3500km
Góra
 Relacje PM off  
 
#7063 PostWysłany: 18 Paź 2019 22:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2065
srebrny
Cytuj:
w sprzeciwie dołączył listę nadzwyczajnych okoliczności i napisał, że była zła pogoda.


Powołał jakieś dowody? jeżeli nie to jaka linia ma słabych prawników? :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#7064 PostWysłany: 18 Paź 2019 22:48 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1470
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie, dołączył jedynie listę. Jak myślisz ile osób poszło do sądu? Wydobycie dokumentów tłumaczenie, obsługa prawna każdej sprawy kosztuje więcej niż odszkodowanie. Dla mnie to dobry prognostyk. Odwiedziłem również ULC. Czy wiecie, że wnioskami zajmuje się jedna osoba? JEDNA osoba rozpatruje wnioski. Obecnie kończy kwiecień.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7065 PostWysłany: 19 Paź 2019 02:54 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1793
platynowy
@imdbmi mozesz podac podstawe 4h? Wszędzie widzę 3h ?

Doczytałem. Odszkodowanie jest powyzej 3h. To co piszesz dotyczy obslugi na lotnisku jesli jest opoznienie wiecej niz 4h na dłuższych lotach to maka zapewnic posiłki, telefony itp.

Alitalia sugeruje w takim wypadku kontakt przez ich stronę. Mam tak zrobic czy przez ULC?


Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7066 PostWysłany: 19 Paź 2019 07:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5546
HON fly4free
@brzemia W przypadku lotów (jak twój)międzykontynentalnych jest jednak do pełnego odszkodowania wymagane opóźnienie min. 4h (EU 261/2004 &7 pkt.c)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7067 PostWysłany: 19 Paź 2019 07:36 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1180
złoty
@miriam
Odszkodowanie przysługuje zawsze w wypadkach min. 3h opóźnienia

To dotyczy sytuacji:

Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust.1 o 50%.

Jeżeli przebookowano pasażerowi bilet na podobną trasę to przewoźnik może pomniejszyć odszkodowanie o 50% jeżeli opóźnienie zawarło się w ramach 3-4h.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7068 PostWysłany: 19 Paź 2019 07:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5546
HON fly4free
Dlatego napisałam do pełnego odszkodowania :) W przypadku lotów międzykontynentalnych powyżej 3500 km opóźnionych między 3-4 h najczęściej przewoźnik korzysta z prawa wypłaty 50% kwoty odszkodowania nawet na lotach bezpośrednich.


Ostatnio edytowany przez miriam, 19 Paź 2019 07:56, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#7069 PostWysłany: 19 Paź 2019 07:53 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1180
złoty
Jeżeli poleciał po tej samej trasie to wystarczy do pełnego 3h, jeżeli po zmienionej to 4h. Wszystko zależy od przewoźnika, może wypłacić 100% a może i 50%.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7070 PostWysłany: 19 Paź 2019 09:50 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1793
platynowy
Planowany wylot 9.10. Wszyscy w samolocie. Czekamy na taxi. Kapitan oglasza ze jest problem z zakonczeniem tankowania i bedzie male opoznienie. Drzwi do rekawa caly czas otwarte.
Po godzinie kapitan mowi ze jest problem z komputerem od paliwa (jest taki?) i muszą go wymienić. Kolejny komunikat, ze komputer jest wymieniony muszą wszystko sprawdzić i potem zatankować. Trwa tankowania. Zamykamy drzwi i czekamy na wolny slot przez Atlantyk bo wczesniejszy przepadł. Mija kolejne kilkanascie minut. Po 12.00 w końcu startujemy. Przylot po 16 czasu lokalnego. Łacznie wg flystats ponad 3h opoznienia.



Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7071 PostWysłany: 19 Paź 2019 11:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1470
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
walerek napisał(a):
Jeżeli poleciał po tej samej trasie to wystarczy do pełnego 3h, jeżeli po zmienionej to 4h. Wszystko zależy od przewoźnika, może wypłacić 100% a może i 50%.


Czy swoją wiedzę opierasz na rozporządzeniu czy orzecznictwie? Bo w przypadku lotów powyżej 3500 km i opóźnieniu 3-4 odszkodowanie to 50%
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7072 PostWysłany: 19 Paź 2019 13:17 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1180
złoty
To wynika z rozporządzenia. Twoje drugie zdanie to wyjaśnia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7073 PostWysłany: 21 Paź 2019 22:54 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 600
złoty
Przedziwna sytuacja z moją sprawą, jako, że LOT odrzucił moje dwie reklamacje opóźnienia lotu WRO- LCY napisałem do Air Help, wniosek wysłany wczoraj o 21, dziś już o 6 rano była wiadomość zwrotna , że nie mogą zająć się moim wnioskiem:


Cytuj:
Udało nam się ustalić, że na Twój lot wpłynęły problemy na lotnisku.

Według prawa linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność jedynie w przypadku zakłóceń, na które mają wpływ.

Nie należą do nich problemy na lotnisku. Zalicza się je do okoliczności nadzwyczajnych, a wśród nich można wyróżnić:

ograniczenia nałożone przez kontrolę ruchu lotniczego,
problemy z pasem startowym,
nadmierne natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej,
lądowania awaryjne.



Ustalili to w parę godzin? W niedzielę?

Wszystkie powyższe okoliczności poza tym nie chce mi się wierzyć, że nastąpiły skoro WSZYSTKIE INNE SAMOLOTY W TYM CZASIE STARTOWAŁY I LĄDOWAŁY, zresztą sam LOT wspomniał w odpowiedzi na reklamację , że chodziło o rzekome zderzenie z ptakiem ,którego i tak nie było

O co chodzi? Przecież ta wiadomość wygląda na wysłaną z automatu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7074 PostWysłany: 22 Paź 2019 03:39 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1793
platynowy
Co zrobic jesli dzis (2 dni przed lotem) dostalem info ze przesuneli moj lot o 24h pozniej?
Oczywiscie przepada mi dolot do domu no i musze wykombinowac nocleg.
Moge cos z tym zrobic ? Np leciec inna linia? Lub inna trasa? Pasowalo by mi bezposrednio do PL.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7075 PostWysłany: 22 Paź 2019 05:03 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1237
srebrny
neverstopexploring napisał(a):
Przedziwna sytuacja z moją sprawą, jako, że LOT odrzucił moje dwie reklamacje opóźnienia lotu WRO- LCY napisałem do Air Help, wniosek wysłany wczoraj o 21, dziś już o 6 rano była wiadomość zwrotna , że nie mogą zająć się moim wnioskiem:

Ustalili to w parę godzin? W niedzielę?

O co chodzi? Przecież ta wiadomość wygląda na wysłaną z automatu.


Pewnie mieli już klienta z tego lotu i odpowiednią adnotacje w systemie jaka była odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7076 PostWysłany: 22 Paź 2019 05:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13436
HON fly4free
brzemia napisał(a):
Co zrobic jesli dzis (2 dni przed lotem) dostalem info ze przesuneli moj lot o 24h pozniej?
Oczywiscie przepada mi dolot do domu no i musze wykombinowac nocleg.
Moge cos z tym zrobic ? Np leciec inna linia? Lub inna trasa? Pasowalo by mi bezposrednio do PL.

Tapniete z telefonu

Wstydzisz się podania jaką linią lecisz, bo to jest istotne?

AlItalia jest w sojuszu linii lotniczych SkyTeam, kontatuj się z linią w sprawie alternatywy

Z Los Angeles jak się domyślam ciężko o coś bezpośredniego do Polski biorąc pod uwagę w/w linię czy sojusz, ale Rzym.....
Góra
 Relacje PM off  
 
#7077 PostWysłany: 22 Paź 2019 05:45 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 1793
platynowy
Alitalia.
Na LOT nie przebookuja?
Leci do wawy o godzine pozniej niz moj planowany.

Tapniete z telefonu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7078 PostWysłany: 22 Paź 2019 06:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13436
HON fly4free
Mogłeś wybrać LOT, calkiem inne sojusze

Szukaj czegoś z sojuszu SkyTeam zapewne do Rzymu, ale konieczny kontakt z AlItalią

Tu piszemy o ewentualnym odszkodowaniu
Góra
 Relacje PM off  
 
#7079 PostWysłany: 22 Paź 2019 07:43 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1470
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
neverstopexploring napisał(a):
Przedziwna sytuacja z moją sprawą, jako, że LOT odrzucił moje dwie reklamacje opóźnienia lotu WRO- LCY napisałem do Air Help, wniosek wysłany wczoraj o 21, dziś już o 6 rano była wiadomość zwrotna , że nie mogą zająć się moim wnioskiem:


Cytuj:
Udało nam się ustalić, że na Twój lot wpłynęły problemy na lotnisku.

Według prawa linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność jedynie w przypadku zakłóceń, na które mają wpływ.

Nie należą do nich problemy na lotnisku. Zalicza się je do okoliczności nadzwyczajnych, a wśród nich można wyróżnić:

ograniczenia nałożone przez kontrolę ruchu lotniczego,
problemy z pasem startowym,
nadmierne natężenie ruchu w przestrzeni powietrznej,
lądowania awaryjne.



Ustalili to w parę godzin? W niedzielę?

Wszystkie powyższe okoliczności poza tym nie chce mi się wierzyć, że nastąpiły skoro WSZYSTKIE INNE SAMOLOTY W TYM CZASIE STARTOWAŁY I LĄDOWAŁY, zresztą sam LOT wspomniał w odpowiedzi na reklamację , że chodziło o rzekome zderzenie z ptakiem ,którego i tak nie było

O co chodzi? Przecież ta wiadomość wygląda na wysłaną z automatu.


AH bierze to co łykają przewoźnicy. Nie mają działu prawnego, który pisałby pozwy i obsługiwał proces, dlatego odrzucają. U mnie w drugim przypadku po odmowie LOT zwrócił się z prośbą o podanie numeru rachunku bankowego. Dokładnie ta sama osoba, która napisala, że się nie należy prosi o numer konta.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7080 PostWysłany: 22 Paź 2019 09:38 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 600
złoty
AH już raz od W6 wyciągnął mi odszkodowanie, teraz sytuacja jest kuriozalna:odpisują po 8 godzinach w niedzielę i w mailu piszą o zupełnie innych powodach aniżeli LOT; ograniczenia na lotnisku vs techniczne spowodowane uderzeniem ptakiem. I bądź tu mądry co robić.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7310 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 366  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group