Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#6961 PostWysłany: 24 Wrz 2019 21:22 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Większość ekspertów na forum powie, że linia na 100% wie, że te nadzwyczajne okoliczności to bzdura (dyrektywa z 12.03.2019 a oni przez pól roku nie mogą dokonać zmian w rozkładzie - no chyba tylko dzieciak się na to nabierze) i chcą Cie przekupić wypłaceniem 200 euro, a tak naprawdę należy Wam się 400 euro za osobę. To nie jest gest dobrej woli tylko próba zmniejszenia przez linie straty bo liczą, że te 200 euro Cię zadowoli. Ja bym pewnie drążył temat dalej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór lotów do Grecji od 160 PLN. Bilety z 4 polskich miast Zbiór lotów do Grecji od 160 PLN. Bilety z 4 polskich miast
Luksus na Riwierze Tureckiej. Tydzień w świetnym 5* hotelu z all inclusive od 2290 PLN. Wyloty z 2 miast Luksus na Riwierze Tureckiej. Tydzień w świetnym 5* hotelu z all inclusive od 2290 PLN. Wyloty z 2 miast
#6962 PostWysłany: 24 Wrz 2019 21:30 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jeśli padła propozycja rekompensaty to raczej zdają sobie sprawę,że należy się pełne odszkodowanie,tyle że trzeba je sobie wywalczyć sądownie jeśli po odrzuceniu propozycji nie zmiękną.
Góra
 Profil Relacje PM off
janwicki00@wp.pl uważa post za pomocny.
 
      
#6963 PostWysłany: 24 Wrz 2019 21:55 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Pewnie trzeba im odpisać, że dyrektywa z 12.03.2019 nie mogła mieć wpływu na opóźnienie lotu mającego miejsce prawie pól roku później. Przecież to śmieszne tłumaczenie.
Góra
 Profil Relacje PM off
janwicki00@wp.pl uważa post za pomocny.
 
      
#6964 PostWysłany: 24 Wrz 2019 23:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Niech specjaliści się wypowiedzą, ale według mnie Smartwings Poland ma we flocie jeden samolot i nie jest to Max. Smartwings celowo wprowadza w błąd pasażerów wskazując, że to polska spółka była obsługującym przewoźnikiem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
janwicki00@wp.pl uważa post za pomocny.
 
      
#6965 PostWysłany: 25 Wrz 2019 00:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
@janwicki00@wp.pl
Należy Ci się pełne odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
janwicki00@wp.pl uważa post za pomocny.
 
      
#6966 PostWysłany: 25 Wrz 2019 18:12 

Rejestracja: 24 Wrz 2019
Posty: 14
Bardzo Wam dziękuję za tak szybkie odpowiedzi :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6967 PostWysłany: 30 Wrz 2019 17:11 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 597
niebieski
mijar napisał(a):
Z lektury forum już wiem, że odszkodowanie nam się raczej należy (jeśli jestem w błędzie, wyprostujcie mnie) i tu jest pytanie - od kogo. Na wydruku z biura, gdzie kupiłem bilet jest "American Airlines operated by BA British Airways", na karcie pokładowej logo i numer lotu BA. .


ansbach1 napisał(a):
Złóż w LOT (...)


Gdyż?

olekskw napisał(a):
Hej

Mialem rejs z przesiadka. Pierwszy odcinek operowany przez LOT, drugi przez Lufthanse
LOT się (oczywiscie) spoznil, wiec nie zdazylem na przesiadke. Przebukowano mnie na inne loty, na miejsce dolecialem z 8h pozniej.

Od kogo wnioskuje odszkodowanie? Od Lufthansy czy LOTu? Bilet byl kupowany poprzez posrednika.

Pozdr
Olek


ansbach1 napisał(a):
Lot.


Gdyż?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6968 PostWysłany: 30 Wrz 2019 17:32 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1375
Loty: 804
Kilometry: 1 204 355
srebrny
Cytuj:
Pierwszy odcinek operowany przez LOT, drugi przez Lufthanse
LOT się (oczywiscie) spoznil, wiec nie zdazylem na przesiadke.

Takie btw. Miałem ostatnio cztery loty Lufthansą - w tym jeden opóźniony i nie zdążyłem na przesiadkę a drugi odwołany.
Czy też powinienem napisać OCZYWIŚCIE - Lufthansa? :twisted:
W statystyce punktualności linii robionej przez AirHelp, LOT figuruje na 20 miejscu a Lufa na 24... ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6969 PostWysłany: 06 Paź 2019 21:44 

Rejestracja: 11 Lis 2018
Posty: 5
W połowie września dostałam wiadomość od smartwings z informacja o wysokości odszkodowani oraz prośba o dane do przelewu. Od tego momentu cisza, nie odpowiedzieli w jakim czasie przeleją środki i nie wiem ile czasu na to maja.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym przypadku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6970 PostWysłany: 06 Paź 2019 22:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A od jakiego Smartwings otrzymałeś odpowiedź?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6971 PostWysłany: 06 Paź 2019 22:54 

Rejestracja: 11 Lis 2018
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
A od jakiego Smartwings otrzymałeś odpowiedź?

claim.pl@travelservice.aero
Smartwings Poland customer care
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6972 PostWysłany: 06 Paź 2019 23:41 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy jest tutaj ktoś kto otrzymał podwójne odszkodowanie za lot, w przypadku odwołania jednego lotu, a następnie kolejnego i przewoźnik wypłacił odszkodowanie za dwa loty?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6973 PostWysłany: 07 Paź 2019 12:00 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 122
Czy udało sie komus uzyskać odszkodowanie od ONUR AIR? było kilka postów, ale ostatecznie nikt nie opisał finału.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6974 PostWysłany: 07 Paź 2019 14:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
kacz0r napisał(a):
01.05 z powodu strajków SAS anulował mi poranny lot WAW-CPH-CDG i przebukował na lot wieczorny LO WAW-CDG. Do CDG dotarłem ok 10h po planowanym przylocie, o sytuacji poinformował mnie dzień wcześniej. Generalnie strajk nie jest już okolicznością nadzwyczajną, ale SAS śmie twierdzić inaczej, co publicznie potwierdził ich rzecznik oraz co napisali mi w mailu po złożeniu claima (automatyczna odpoweidź):
Cytuj:
Please note, SAS will not cover:
• EU 261/2004 fixed rate compensation for cancelled/delayed flights will not be paid since our interpretation :lol: of EU regulation 261/2004 is that a strike action is considered an extraordinary circumstance in accordance with article 5.3 in EU regulation 261/2004.

Także decyzji można się raczej spodziewać negatywnej. Nowe przepisy są oczywiście nowe ;) więc chyba nikt jeszcze nie opisał jak wygląda ewentualna interwencja rzecznika praw pasażera. Sądzę że skuteczność takiej interwencji rzecznika nie będzie wysoka (obym się miło zaskoczył :) ), więc chyba jedyną opcją będzie sprawa cywilna. Lot krótki i kwota relatywnie mała, więc nie mam za bardzo czasu czasu i ochoty, żeby samemu załatwiać w sądzie. Będę wdzięczny za sugestie jakiejś sprawdzonej firmy, która mogłaby w tym pośredniczyć. Ofert na rynku jest mnóstwo, ale wydaje się, że firmy żerowały głównie na prostym postępowaniu w poprzednim stanie prwanym.



SAS nie złożył sprzeciwu, choć po otrzymaniu nakazu kwestionował zasadność roszczenia. Jeśli ktoś zna nazwę banku, w którym SAS ma konto będę wdzięczny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6975 PostWysłany: 07 Paź 2019 19:24 
Moderator forum

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 988
Loty: 124
Kilometry: 370 562
Utknąłem na Seszelach c.d.
Opis sytuacji w poście #6182, #6190 oraz #6292..

W dużym skrócie:
1. Kilka wieczornych lotów między wyspami na Seszelach zostało odwołanych, mogłem lecieć dopiero rano.
2. Lot powrotny z Seszeli do Europy poleciał planowo w nocy. Bilety oczywiście oddzielne.
3. Poczytałem polisę, którą miałem wykupioną. Było tam, że obejmuje koszty przerwania podróży (w tym bilety)
4. Aby się upewnić, zadzwoniłem na infolinie ubezpieczyciela. Pani po kilku minutach oddzwoniła i potwierdziła.
5. Kupiłem nowe bilety powrotne za ok. 5,5k PLN (2 osoby)
6. Po powrocie napisałem wniosek o zwrot poniesionych kosztów (bilety, jedzenie, koszty telefonów do infolinii)
7. Ubezpieczyciel zwrócił za jedzenie, odmówił zwrotu za telefon i bilety. Podobno polisa obejmowała koszty przerwania podróży, ale tylko przed rozpoczęciem podróży. Tak, też tego nie rozumiem.
8. Złożyłem prośbę o ponowne rozpatrzenie reklamacji, odpowiedź bez zmian.
9. Zwróciłem się do Rzecznika Ubezpieczonych w trybie mediacji opisując dokładnie sprawę.
10. Rzecznik napisał do ubezpieczalni. Odpowiedź j.w. (nie obejmuje...)
11. Rzecznik zwrócił się z prośbą o udostępnienie nagrań rozmów z infolinii.
12. Nie wiem, co odpowie ubezpieczalnia, ale w sumie wisi mi to i powiewa, bo dzisiaj wpłynęła kasa za bilety!!! Czegoś mi tam jeszcze nie uznali, ale z wnioskowanych 5.913 PLN dostałem 5.837 PLN.


Piszę, bo sam do końca nie wierzyłem, że coś z tego będzie. A że całość (niemal) to już w ogóle. Więc ku pokrzepieniu serc i na dowód, że warto wykorzystywać wszystkie dostępne możliwości.
Może komuś to pomoże.

Wołam osoby, które się jakoś udzielały w mojej sprawie:
@boots - A jednak się myliłeś, a rozmowy z centrum alarmowym ubezpieczyciela najwyraźniej też są istotne. A może po prostu miałem szczęście. :)
@Aga_podrozniczka
@marek2011
@lataczuk
@Pabloo
@LonDynia
@monroe
@Japi_29
_________________
Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan>
<Wuchta problemów - Hong Kong, Filipiny>
Góra
 Profil Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#6976 PostWysłany: 07 Paź 2019 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2921
Loty: 476
Kilometry: 1 136 630
niebieski
Gratuluje pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. A sama polisa jest do d... jak pokrywa tylko sytuacje do wylotu, a nie w trakcie podrozy.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6977 PostWysłany: 07 Paź 2019 20:13 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1375
Loty: 804
Kilometry: 1 204 355
srebrny
ansbach1 napisał(a):
Czy jest tutaj ktoś kto otrzymał podwójne odszkodowanie za lot, w przypadku odwołania jednego lotu, a następnie kolejnego i przewoźnik wypłacił odszkodowanie za dwa loty?

Wystąpiłem o rekompensatę za dwa kolejne odwołane loty, zapłacili za jeden, poniżej ich uzasadnienie:

"We can understand your frustration when flight AA207 (MXP-MIA) canceled on September 11, 2016. We also regret you were further inconvenienced when re-accommodated flight AA199 from Milan to New York Kennedy on September 12, 2016 was also canceled. However, please note, it is our view a single claim will apply per journey, regardless of the number of times a ticket is reissued or the number of cancelations or delays experienced.
As you know, European Union Regulation (EC) No. 261/2004 of the European Parliament and Council has established common rules on compensation and assistance to passengers in the event of cancelations or long delays of flights. Under this regulation, passengers are entitled to established levels of compensation, depending on the length of delay."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6978 PostWysłany: 07 Paź 2019 20:15 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2266
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@marcinsss: nie czytałem wcześniej może padło - ale jaki ubezpieczyciel, jaki wariant ubezpieczenia.

Poza tym gratulacje!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6979 PostWysłany: 07 Paź 2019 20:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
DMW napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Czy jest tutaj ktoś kto otrzymał podwójne odszkodowanie za lot, w przypadku odwołania jednego lotu, a następnie kolejnego i przewoźnik wypłacił odszkodowanie za dwa loty?

Wystąpiłem o rekompensatę za dwa kolejne odwołane loty, zapłacili za jeden, poniżej ich uzasadnienie:

"We can understand your frustration when flight AA207 (MXP-MIA) canceled on September 11, 2016. We also regret you were further inconvenienced when re-accommodated flight AA199 from Milan to New York Kennedy on September 12, 2016 was also canceled. However, please note, it is our view a single claim will apply per journey, regardless of the number of times a ticket is reissued or the number of cancelations or delays experienced.
As you know, European Union Regulation (EC) No. 261/2004 of the European Parliament and Council has established common rules on compensation and assistance to passengers in the event of cancelations or long delays of flights. Under this regulation, passengers are entitled to established levels of compensation, depending on the length of delay."


Ktoś może jeszcze miał podobną sytuację?

it is our view a single claim will apply per journey
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6980 PostWysłany: 07 Paź 2019 21:02 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
rob8 napisał(a):
Czy udało sie komus uzyskać odszkodowanie od ONUR AIR? było kilka postów, ale ostatecznie nikt nie opisał finału.

Miałam taki problem #6747 - miałam, bo chyba dałam sobie spokój...

Właściwie uświadomił mi to @ansbach1 pisząc w poście #6748 "Przykro mi, ale Onur nic nie musi. Rzecznik nie pomoże, do sądu też nie pójdziesz bo siedzibę ma poza UE. Nie wybieraj biur, które obsługuje Onur.."
Zaproponował też, że "W Sejmie istnieje Komisja Petycji, poprzez formularz na stronie internetowej można wysłać petycję w zakresie zmian w prawie. A może wysłalibyśmy w kilkadziesiąt osób petycje. Komisja proceduje wszystkie petycje. Nie mamy chyba wątpliwości, że zmiana jest niekorzystna dla pasażerów. Macie wolne w poniedziałek? W teorii w poniedziałki są dyżury poselskie, wybory się zbliżają, wybrać się opowiedzieć jak było, a jak jest. Kropla drąży kamień, nie siła, a częstym spadaniem..."

Ja wysłałam... post #6756

Jednak czasami trafiasz nie na kamień, ale na "beton"
@becek post #6769 - cytuję:"ależ, oczywiście ze możesz zrobić coś konkretnego- wytocz im sprawę w sadzie
ja wiem ze łatwiej jest pisać głupoty w necie ale TAK, możesz coś zmienić , wystarczy tylko chcieć
i tak;
kancelarie występują częściej niż osłowie
działają 5 dni w tygodniu
i ta dam mmm, są zainteresowani nawet planktonem"

Więc działaj jak Ty uważasz, bo tak jak @ansbach1 wypowiedział się konkretnie, to jednak inni niekoniecznie.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group