Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 355  Następna
Autor Wiadomość
#6821 PostWysłany: 02 Sie 2019 23:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
Niewątpliwie masz rację.
ansbach1 napisał(a):
Kieruję do sądu 11 spraw (...)
W tej sprawie moim celem jest wykazanie, że przyczyną opóźnienia lotu jest zaplanowana rotacja, która przy wystąpieniu chociażby krótkotrwałych nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwia wykonywanie lotu zgodnie z planem, tyle i aż tyle. W jednej sprawie stracę 270 zł, a w drugiej zyskam 27 000, życie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#6822 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1375
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
"Specjalisto" od praw wszelakich nie strasz mnie, bo to Twoje pseudonaukowe wywody nie robią na mnie żadnego wrażenia. Utwierdzasz mnie w przekonaniu, że w dalszym ciągu wypowiadasz się na tematy, na które masz pojęcie na zasadzie "dzwony biją, ale nie wiadomo, w którym kościele"

Wszystkich zachęcałeś do składania skarg do ULC, gdy skarg składać już nie można "wujek dobra rada" przycichł. Otóż zmiana przepisów doprowadziła do sytuacji, gdy pozew jest jedynym rozwiązaniem, ale dla większości jest to bariera nie do przekroczenia i rezygnują. Nie ukrywam, że się tym zajmuje, ale niczego nie reklamuje, bo jeśli miałbym już coś reklamować to nie kancelarię, a firmę zajmującą się odszkodowaniami. Niekiedy przychodzą beznadziejne sprawy i mimo tego idę do sądu i walczę ryzykując własne pieniądze, a wielu nie zaryzykuje własnych pieniędzy we własnej sprawy, dlatego nie mam sobie nic do zarzucenia. Nie napisałem i nie napiszę pod jaką firmą działam, bo rozdzielam te dwie sprawy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6823 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:20 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 2652
srebrny
swider napisał(a):
Witajcie,
czy składał ktoś z Was skargę na opóźniony lot do CAA - odpowiednik ULC w UK.
Wiem, że w Polsce rzecznik ULC niewiele pomoże i chciałbym skorzystać z pomocy CAA zwłaszcza, że w UK przedawnienie to 6 lat.
Czy dostępny jest szablon/ wzór takiej skargi.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki

Witaj,
Ja składałem przed laty. Gdzies na ich stronie był formularz do wypełnienia. Super kontakt i dość szybko decyzja. Jednak bez mocy sprawczej, linia dalej odmawiała wypłaty odszkodowania. Radzili udać się do sądu (on-line), ale jakoś nie mam weny.
Jesli w UK jest 6 lat, to mam jeszcze czas, dzięki za info ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6824 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1375
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
miriam napisał(a):
@boots Przecież pomógłby po koleżeńsku napisać pozew i tyle,to chyba nie jest nieetyczne? Myślę,że nie zawsze trzeba szukać drugiego dna ;)


OIRP bardziej piętnuje pracę za darmo niż reklamę. Praca za darmo niszczy rynek, bo sprawia że klient nie chce płacić za usługi. Nikt nie pyta mechanika, malarza dlaczego ma płacić, bo widzi efekt. U prawników efekt to praca, która poświęcił od czasu przekroczenia murów uniwersytetu poprzez aplikację i kancelarie. Wiedza nie jest bezpłatna. Przecież nie chodzi o napisanie pozwu, bo to taka samo jak złożenie w części szafy z Ikei, rozgrzewanie srobek i powiedzenie dalej składaj sam...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6825 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
@ansbach1
Cytuj:
Wszystkich zachęcałeś do składania skarg do ULC, gdy skarg składać już nie można

Dasz linki do tych moich porad?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6826 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1375
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Uciales mój cytat. Zachecales do składania skarg przed 1 kwietnia odradzając kierowanie pozwów, ale to jest oczywista oczywistość. Dyskusja z Tobą nie ma dla mnie żadnej wartości dodanej, dlatego zaprzestaje angażowania się w nią.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6827 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
Cytuj:
"Specjalisto" od praw wszelakich nie strasz mnie,

Najwidoczniej strasznie bojaźliwy jesteś, skoro odbierasz moją życzliwą poradę w ten sposób.
Dobrze, że jesteś pewien swojego etycznego postępowania. Mam nadzieję, że OIRP nigdy nie podważy tej pewności.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#6828 PostWysłany: 04 Sie 2019 22:33 

Rejestracja: 29 Kwi 2012
Posty: 136
jako, że rzecznik jest organem negocjacyjnym to muszę sprawę skierować do sądu i mam kilka pytań: do jakiego sądu wysyła się sprawy, w swoim mieście? jaki wydział? ktoś już przechodził procedurę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6829 PostWysłany: 05 Sie 2019 17:05 

Rejestracja: 02 Wrz 2017
Posty: 9
Widzę, że dyskusja przybrała dość burzliwą formę, ale zaryzykuję przedstawieniem mojego przypadku...

Na wstępie i jako wytłumaczenie: przeczytałem ostatnich prawie 100 stron wątku, sięgających wakacji ubiegłego roku. Wcześniejszych raczej nie było sensu, orzecznictwa, reguły itd się zmieniają i nawet teraz widać, że sugerujecie od razu wycieczkę do sądu (jak mniemam po odrzuceniu wniosku przez przewoźnika), a nie do ULC.
Użyłem wyszukiwarki po kluczowych hasłach (kluczowych z perspektywy mojego przypadku) - i nic jednoznacznego nie znalazłem. Jak już wpadłem na podobny przypadek, to albo nie padł tam jednoznaczny komentarz od czytelników (albo np. tylko pytanie, być może miało być retoryczne, bo jest to oczywista oczywistość), albo w pewnym momencie autor tracił zapał i ani nie ciągnął tematu, ani też nie dał znać jak poszło (albo chociaż czy coś w temacie dalej zrobił).

Do brzegu:
Pół roku temu rezerwowałem na stronie PLL Lot bilety do Kanady (z przesiadką w Warszawie). Była rezerwacja na jednym kwicie i finalnie jeden bilet elektroniczny na wszystkie cztery loty: Goleniów <-> Wawa <-> Toronto.
Problem dotyczy lotu powrotnego.
W dniu wylotu (dosłownie kilka godzin przed oryginalnym terminem odlotu (który miałem na wspomnianej rezerwacji i na który się odprawiłem w dniu poprzedzającym), chwilę przed tym jak wyruszyliśmy na lotnisko by zdać samochód itd. zadzwoniono do mnie z LOTu i jakaś pani sympatycznym głosem powiedziała, że lot powrotny będzie opóźniony o 2h i że w związku z tym:
  • nie zdążymy na ten w Warszawie do Szczecina o 13:20 (mieliśmy mieć oryginalnie niecałą godzinę na przesiadkę),
  • miejsc na kolejny o ~19 już nie ma,
  • mają ostatnie wolne miejsca na lot o 23.
I padło pytanie: "To jak, bierze je pan?"

Zgodziłem się, bo jakie wyjście miałem (poza koczowaniem do rana w Warszawie lub anulowaniem całości i okupowaniem lotniska w Toronto). Generalnie na drugi dzień raniutko trzeba było iść do pracy, o dojściu do siebie po podróży już wtedy nawet nie marzyłem.
Dostałem nowego pdfa z rezerwacją (całego, który obejmował zarówno stare loty, jak i ten opóźniony - co ciekawe w oryginalnej, nieprawidłowej godzinie, był też ten opóźniony, z nowymi godzinami był tylko ten przesunięty o prawie 10h. Podczas odprawy dostałem bilety już na nowe godziny.

W końcu, już na lotnisku w Warszawie, przesiedzieliśmy ponad 10 godzin o bułce i kawie (vouchery dostaliśmy, wystarczyło na przekąskę, ale to już trudno), straciliśmy kawał czasu, w domu byliśmy po 2 w nocy a nie o 14 jak liczyliśmy oryginalnie, a kilka godzin później trzeba było zwlec się i funkcjonować... Zastanawiam się czy w takiej sytuacji jak powyżej nie przysługuje pewne zadośćuczynienie za spotkane niedogodności?

Aha: słowem uzupełnienia: jako powód opóźnienia padło coś w deseń "opóźnienie spowodowane zbyt późnym przylotem samolotu z innego lotniska". Podejrzewam, że jak już wystartował samolot (zapewne opóźniony) to zauważono, że się nie wyrobią by go posadzić na lotnisku, ogarnąć itd i puścić dalej w trasę. To złapali za telefony... Może jest to jakaś norma (podczas tych ~10 godzin słyszałem takie tłumaczenie przez megafony kilkanaście razy), ale brzmi to średnio profesjonalnie. Tłumaczenie w Transfer desku nie poprawiło obrazu, bo dowiedziałem się, że winą jest to, że duża część floty jest uziemiona bo to 737Max i muszą łatać - ale przecież nie uziemili ich miesiąc temu, po drugie co mnie to powinno interesować...

Byłbym zobowiązany za komentarz czy jest, waszym zdaniem, po co wypełniać formularze o reklamacje na stronach PLL Lot.
Z góry dzięki!
Góra
 Relacje PM off
TIT lubi ten post.
 
 
#6830 PostWysłany: 05 Sie 2019 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 318
Loty: 58
Kilometry: 123 340
niebieski
Wypełnienie formularza reklamacyjnego póki co nic nie kosztuje...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6831 PostWysłany: 05 Sie 2019 18:10 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 312
niebieski
krzymus napisał(a):
Byłbym zobowiązany za komentarz czy jest, waszym zdaniem, po co wypełniać formularze o reklamacje na stronach PLL Lot.
Z góry dzięki!


Wypełniaj, należy się.

bambaleon napisał(a):
Po pierwsze warunki na trasie raczej nie byly zle ( przy wylocie i ladowaniu piekna pogoa)


Ale masz świadomość, że samolot po starcie nie teleportuje się nad lotnisko docelowe?
Ba, może się zdarzyć tak że nawet w okolicy trasy przelotu nie ma burz, a i tak samolot będzie objęty ograniczeniami ATC ze względu na pogodę.
Od razu mówię - nie wiem jak było w Twoim przypadku, możliwe że to klasyczne próby spuszczania klienta na drzewo przez LOT, ale generalnie logika jak w cytacie nie działa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6832 PostWysłany: 05 Sie 2019 18:21 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 917
srebrny
Wypełnij formularz koniecznie, LOT zapewne odpisze SpadajNaDrzewo, a z tym idziesz do ULC (kolejny, prosty formularz).
Jeżeli faktycznie "opóźnienie spowodowane zbyt późnym przylotem samolotu z innego lotniska" to odszkodowanie się należy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6833 PostWysłany: 05 Sie 2019 18:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
Do ULC nie ma po co iść.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6834 PostWysłany: 05 Sie 2019 20:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5455
HON fly4free
@opo Ta rada o ULC nieaktualna niestety, po zmianach jakie nastąpiły od kwietnia ,po odmowie linii zostaje tryb sądowy.Czy będzie potrzebny w opisanym przypadku to się okaże jak złoży wniosek i dostanie odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off
opo uważa post za pomocny.
 
 
#6835 PostWysłany: 06 Sie 2019 12:06 

Rejestracja: 23 Wrz 2012
Posty: 62
Loty: 201
Kilometry: 314 931
miriam napisał(a):
@opo Ta rada o ULC nieaktualna niestety, po zmianach jakie nastąpiły od kwietnia ,po odmowie linii zostaje tryb sądowy.Czy będzie potrzebny w opisanym przypadku to się okaże jak złoży wniosek i dostanie odpowiedź.


Czy jest to tez aktualne jeżeli skargę do ULC w temacie odmowy wypłaty odszkodowania przez LOT złożyłem na początku marca 2019?
Wysłałem to przez ePUAP i do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi od ULC.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6836 PostWysłany: 06 Sie 2019 12:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
Czekaj spokojnie, postępowanie się toczy.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
juhas99 uważa post za pomocny.
 
 
#6837 PostWysłany: 06 Sie 2019 12:22 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5455
HON fly4free
@juhas99 Zdążyłeś jeszcze na starych zasadach,więc nie ma co się martwić ,jednak czas oczekiwania jest długi nawet czasem ok.roku.Z racji ,że nie spływają nowe sprawy może będzie szybciej. :)
Góra
 Relacje PM off
juhas99 uważa post za pomocny.
 
 
#6838 PostWysłany: 06 Sie 2019 21:15 

Rejestracja: 02 Wrz 2017
Posty: 9
miriam napisał(a):
@opo Ta rada o ULC nieaktualna niestety, po zmianach jakie nastąpiły od kwietnia ,po odmowie linii zostaje tryb sądowy.Czy będzie potrzebny w opisanym przypadku to się okaże jak złoży wniosek i dostanie odpowiedź.


Będę informował o tym jak się sprawy mają, acz wg zapowiedzi za szybko odzewu mojego nie będzie :(.
Póki co ośmielony Waszymi komentarzami (o składaniu reklamacji) i niezrażony innymi ('SpadajNaDrzewo') biorę się za wypełnianie formularza.

Co do późniejszej potencjalnej drogi sądowej i możliwego braku zapału: przez 4 lata 'szarpałem' się w sądzie z ubezpieczycielem, bo nie chciał wypłacić odszkodowania z tytułu uszkodzenia samochodu i wynajmu samochodu zastępczego. Aż wypłacił. Więc tu też nie odpuszczę. Cierpliwy człowiek jestem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6839 PostWysłany: 06 Sie 2019 21:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4959
platynowy
Pamiętaj o terminie przedawnienia.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6840 PostWysłany: 09 Sie 2019 01:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
dawek9999 napisał(a):
Linia Enter Air odmówiła mi wypłaty odszkodowania. Proszę o informacje jak napisać skargę do ULC czy jest jakiś wzór ? co zawrzeć mam w skardze czy karty pokładowe, skany rezerwacji trzeba załączyć ?

Ile się czeka na odpowiedz ULC ? warto składać taką skargę czy lepiej od razu do Sądu ?

Na końcu odpowiedzi Enter Air napisało: iż nie wyraża zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Co to oznacza ?

Proszę o odpowiedz.


Akurat Enter oraz Smartwings(ten najczęściej) czasami zgadzają się na postępowanie przed Rzecznikiem. Sporadycznie LOT i niektóre pozostałe czartery.
Z tym, że to i tak są w dużej mierze działania pozorowane - zgadzają się, bo po prostu zgodnie z ich wewnętrzną procedurą rozpatrywania reklamacji po pierwszej odmowie wypłaty pasażer nie odpuścił i realizuje punkt kolejny, a obowiązek wypłaty jest na tyle oczywisty nawet dla przewoźnika, że skoro pasażer nie zrezygnował z dochodzenia odszkodowania, to wystarczy już tego odwracania kota ogonem, bo i tak trzeba będzie zapłacić. „Trochę odwlekliśmy, gość nie dał się zniechęcić, czas zapłacić".
A nawet godząc się wtedy na mediację, nie czekając na koniec postępowania wypłacają odszkodowanie, zanim dostaną formalnie propozycję ugody.
W statystyce Rzecznika mediacja zakończona sukcesem.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 355  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], yanas oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group