Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#6741 PostWysłany: 18 Lip 2019 15:30 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2597
Loty: 243
Kilometry: 297 179
O ile się nic nie zmieniło od maja to jest to Ele Taxi.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 uważa post za pomocny.
 
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#6742 PostWysłany: 19 Lip 2019 11:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5647
HON fly4free
kumkwat_kwiat napisał(a):
@kemot
W teorii oczywiście masz rację ale jak w praktyce miałbym przekonać francuską obsługę, że nie zdążyłem na lot bo grubas się z korytarzu A330 zaklinował albo ktoś na kontroli za długo szukał paszportu? Bo rozumiem, że jeśli bym nie przekonał to sam kupuje kolejny bilet, hotel itp i ew. reklamacja. Dla mnie to by było duże ryzyko, zwłaszcza na CDG.

Nie sądzę aby była konieczność udowadniania czegokolwiek chociaż oczywiście gwarancji na to dać Ci nie mogę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6743 PostWysłany: 19 Lip 2019 11:30 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1010
Loty: 130
Kilometry: 249 917
A czy ktoś wziął z was pod uwagę to, przy wyjściu z samolotu z Bangkoku będzie obsługa z tabliczką "WAW", "Warsaw", "Varsovie" i najzwyczajniej w świecie zabierze was prosto do samolotu?

Miałem taką sytuację we Frankfurcie.
Szybka ścieżka z pracownikiem lotniska. Całość trwała 10-15 minut - kontrola paszportowa + dowóz samochodem po płycie lotniska.
Minus był taki, że nie przeładowali bagaży.
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6744 PostWysłany: 19 Lip 2019 12:12 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1640
niebieski
@Tjw1978
Tak może być ale oczywiście nie musi. To nie jest żelazna zasada.

@kemot
I właśnie o to chodzi. Bo wiadomo, że jak wszystko pójdzie ok to problemu nie będzie. Ale jak się sypnie przesiadka to można być nieźle uwalonym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6745 PostWysłany: 19 Lip 2019 12:46 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1086
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Myślę, że nie ma się co specjalnie stresować.

1. Lotniska mają obliczone i uzgodnione z liniami min. czasy przesiadek. Cała obsługa monitoruje sytuację i pracuje, aby się to udawało.
W innym przypadku byłby to nie tylko problem linii ale i lotniska. Na pewno nie jesteś jedyny, który ma takie dylematy.

2. W przypadku kiedy nie zgłosisz się do samolotu, będą próbowali Cię odnaleźć, choćby przez informacje głosowe. Jeśli zgłosisz się po wezwaniu do obsługi - dostarczą Cię do samolotu

3. Jeśli zauważysz że może Ci zabraknąć czasu - np przy odprawie paszportowej itp - zgłoś to do obsługi, pomogą (a przynajmniej powinni).

4. Miałem taki przypadek w MAD, że po wyjściu z rękawa był pracownik z tabliczką, który informował, którzy pasażerowie nie zdąża na przesiadkę, pomimo że np. do odlotu pozostała godzina (pewnie wiedzieli że są kłopoty). Od razu proponowali zabezpieczenie dalszej podróży.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6746 PostWysłany: 19 Lip 2019 18:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bardzo ważna rzecz. Enter Air równolegle działa jako sp. Z o.o. i S.A. Z informacji na stronie i flightradar nie wynika czy S.A. przejęła samoloty i jest obsługującym przewoźnikiem. Podobny zabieg stosuje Smartwings zle wskazanie pozwanego skutkuje przegranym procesem. Czy macie wiedzę kto wykonuje loty do. z o.o. czy S.A w jednym z wyroków to podnosili.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6747 PostWysłany: 19 Lip 2019 20:29 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Hej !
Potrzebuje Waszej pomocy w :) Ponad 3 godziny opóźnienia samolotu linii OnurAir na trasie Katowice – Antalya w dniu 11.05.2019r., którego przybycie do miejsca docelowego przypadło w dniu 12.05. na godzinę 00.35, zamiast zgodnie z pierwotnie zaplanowanym lotem na dzień 11.05. na godzinę 21.30 zażądałam wypłaty odszkodowania w wysokości 1200 euro (3 osoby x 400 euro za osobę, w tym półroczne dziecko), plus 2 osoby, które z nami leciały i poprosiły mnie o pomoc -osobna rezerwacja. Wysłałam.07 czerwca reklamacje do BP Coral Travel i do OnurAir dla każdego z osobna (nawet pełnomocnictwo matki na dziecko), bo gdzieś już tutaj przeczytałam, że Onur wykręca się brakiem upoważnienia do reprezentowania innej osoby i najlepiej, żeby każdy wystąpił indywidualnie załączając wszystkie dokumenty a nawet zaświadczenie o opóźnieniu lotu Welcome Airport Services i historię lotu ze strony Flightradar24.
I ... Cisza.... I ze strony Biura Podróży i Onura. Nie wiem teraz, czy jeszcze czekać, czy wysyłać do ULC (chociaż już teraz chyba do o Rzecznika - nie jestem pewna) bo ponad 30 dniowy brak odpowiedzi i czy jest jakaś szansa z Onurem?
Będę wdzięczna za rady!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6748 PostWysłany: 19 Lip 2019 21:54 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przykro mi, ale Onur nic nie musi. Rzecznik nie pomoże, do sądu też nie pójdziesz bo siedzibę ma poza UE. Nie wybieraj biur, które obsługuje Onur.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
greysi uważa post za pomocny.
 
      
#6749 PostWysłany: 19 Lip 2019 22:21 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Dzięki. Nadzieja umiera ostatnia....W międzyczasie przerobiłam wątek zmian nowelizacji prawa lotniczego, a zwłaszcza "organu" Rzecznika Praw Pasażerów. Rany!!! Po co ci Rzecznik Praw jak nie masz teraz żadnych praw ... I co z tego że Unia ... Masakra!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6750 PostWysłany: 20 Lip 2019 09:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
W Sejmie istnieje Komisja Petycji, poprzez formularz na stronie internetowej można wysłać petycję w zakresie zmian w prawie. A może wysłalibyśmy w kilkadziesiąt osób petycje. Komisja proceduje wszystkie petycje. Nie mamy chyba wątpliwości, że zmiana jest niekorzystna dla pasażerów. Macie wolne w poniedziałek? W teorii w poniedziałki są dyżury poselskie, wybory się zbliżają, wybrać się opowiedzieć jak było, a jak jest. Kropla drąży kamień, nie siła, a częstym spadaniem...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#6751 PostWysłany: 20 Lip 2019 12:16 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Jestem ZA !!!
W Warszawie nie mieszkam, więc w takim razie wyślę petycję przez formularz na stronie internetowej. Może jest nas więcej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6752 PostWysłany: 20 Lip 2019 17:26 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
ansbach1 napisał(a):
. Nie wybieraj biur, które obsługuje Onur.

To był wyjątek, bo małe dziecko, bo... bo... Osobiście wolę bilet lotniczy, plecak i ... witaj przygodo.

ansbach1 napisał(a):
Przykro mi, ale Onur nic nie musi. Rzecznik nie pomoże, do sądu też nie pójdziesz bo siedzibę ma poza UE.


Jednakże teraz się zastanawiam, że przecież zrobiłam rezerwację przez Biuro Podróży i z nimi zawarłam umowę i to oni odpowiadają i za przelot na podstawie Warunków Imprez Turystycznych organizowanych przez Coral Travel, a w szczególności punkt 6.9. Rozdziału I Warunków Uczestnictwa w Imprezie Turystycznej dotyczącego reklamacji przelotu do/z miejsca docelowego, który reguluje podstawa bezwzględnie obowiązujących przepisów, także Rozporządzenie 261/2004.
Przecież do BP też wysłałam reklamację z podstawą roszczenia, więc w razie braku merytorycznej odpowiedzi w ciągu 30 dni, winna być uznana za rozpatrzoną pozytywnie.
Czy w takim razie BP nie powinno ponosić odpowiedzialności za wykonaną usługę i to nie z Onurem a z BP powinnam dochodzić swoich praw (a zwłaszcza teraz, po nowelizacji przepisów, gdy Rzecznik nie pomoże w sprawie Onura)?. Co o tym myślicie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6753 PostWysłany: 20 Lip 2019 17:40 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
i to oni odpowiadają i za przelot na podstawie Warunków Imprez Turystycznych organizowanych przez Coral Travel, a w szczególności punkt 6.9. Rozdziału I Warunków Uczestnictwa w Imprezie Turystycznej dotyczącego reklamacji przelotu do/z miejsca docelowego,

Oni, czyli BP? Jak brzmi ten punkt regulaminu - czyż nie tak?
Cytuj:
6.9 Reklamacje dotyczące przelotu do/z miejsca docelowego oraz bagażu zniszczonego lub
uszkodzonego w czasie przelotu samolotem podlegają regulacjom Konwencji Warszawskiej z 1929
z późniejszymi zmianami, Konwencji Montrealskiej z 1999 r., rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 [o zasadach odszkodowań i pomocy dla
pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lub dużego opóźnienia lotów]
oraz polskiej ustawy Prawo Lotnicze. Zgodnie z tymi regulacjami pasażer [posiadający imiennie
wystawiony bilet] powinien złożyć reklamację do przedstawicielstwa właściwej linii lotniczej,
a w
przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej – skargę do Rzecznika Praw Pasażerów przy Prezesie
Urzędu Lotnictwa Cywilnego [ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa, pasazerlotniczy@ulc.gov.pl].
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6754 PostWysłany: 20 Lip 2019 18:06 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
No tak... tak :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6755 PostWysłany: 20 Lip 2019 18:52 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3241
srebrny
ansbach1 napisał(a):
W Sejmie istnieje Komisja Petycji, poprzez formularz na stronie internetowej można wysłać petycję w zakresie zmian w prawie. A może wysłalibyśmy w kilkadziesiąt osób petycje. Komisja proceduje wszystkie petycje. Nie mamy chyba wątpliwości, że zmiana jest niekorzystna dla pasażerów. Macie wolne w poniedziałek? W teorii w poniedziałki są dyżury poselskie, wybory się zbliżają, wybrać się opowiedzieć jak było, a jak jest. Kropla drąży kamień, nie siła, a częstym spadaniem...


Obawiam się że wizyta na dyżurze niewiele da - dla polityków kilkadziesiąt osób to plankton, którym nie warto sobie zawracać głowę.

Większe szanse powodzenia miałaby akcja redakcji Fly4free - oczywiście o ile by zdecydowała się nagłośnić i poprzeć taką akcję.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6756 PostWysłany: 20 Lip 2019 21:11 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
-- 20 Lip 2019 20:28 --

Ja wysłałam petycję przez formularz na stronie internetowej.- może coś to da...
temat : Nowelizacja Prawa Lotniczego "organ" Rzecznik Praw Pasażerów
W dużej mierze skorzystałam z wyjaśnienia zaistniałych zmian @Pabloo #6341 -dzięki -to mi rozjaśniło sprawę.

Od 1 kwietnia 2019 r. skargami na naruszenie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 [o zasadach odszkodowań i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lub dużego opóźnienia lotów] nie zajmuje się Prezes ULC, a Rzecznik Praw Pasażera (dalej RPP). Nie ma postępowania administracyjnego zakończonego decyzją administracyjną z ewentualnym stwierdzeniem naruszenia i zobowiązaniem przewoźnika do wypłaty odszkodowania, tylko dobrowolna dla linii lotniczej mediacja. Zadaniem RPP, zgodnie z ust. 14, jest „umożliwienie zbliżenia stanowisk stron postępowania" Udział w mediacji jest dobrowolny. Jeśli przewoźnik nie wyrazi zgody na udział, to postępowanie zostanie zakończone. Jeśli wyrazi zgodę, to RPP będzie próbował „umożliwić zbliżenie stronom", a jeśli to nie nastąpi, to też zakończy postępowanie. Bez żadnej decyzji o naruszeniu czy obowiązku wypłaty odszkodowania.
Nowelizacja zdecydowanie jest na niekorzyść dochodzenia swoich praw przez pasażerów linii lotniczych.
Do 1 kwietnia 2019 r. całą skargę pasażera rozpatrywała Komisja Ochrony Praw Pasażerów przy ULC, badając jej zasadność, dowody (w tym przypadku ciężar dowodu spoczywa na przewoźniku), a formalnie decyzję administracyjną o naruszeniu lub braku naruszenia przepisów przez przewoźnika, wraz z ewentualnym obowiązkiem wypłaty odszkodowania i nałożeniem kary, wydawał Prezes ULC, jako ustawowy organ administracji publicznej.
Decyzja administracyjna wydana na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego, sprawiała nadanie postępowaniu pewnych zasad, gwarancji dla strony do których organ musiał się stosować. Jeśli po decyzji korzystnej dla pasażera, przewoźnik dalej uchylał się od odpowiedzialności i nie wszedł na ścieżkę odwoławczą (wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy), to pasażer wnosił o wydanie mu tytułu egzekucyjnego, z którym szedł do komornika w celu egzekwowania swoich roszczeń.
Wraz z nowelizacją zniknęła komórka organizacyjna jaką była Komisja Ochrony Praw Pasażerów, a powstał "organ" Rzecznika Praw Pasażera. Jednak celem RPP zgodnie z art. 205a ust. 1 ustawy nie jest już rozpatrywanie skarg pasażerów, a prowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozpatrywania sporów między pasażerem a przewoźnikiem w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Czyli mediacja.
Nie ma wątpliwości, że zmiana jest niekorzystna dla pasażerów linii lotniczych.
W moim przypadku dochodzenie swoich praw na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004r. nie ma sensu w przypadku dłuższego opóźnienia lotu linii lotniczej OnurAir wylatującego z Polski, gdyż linia lotnicza OnurAir może nie wyrazić zgody na udział w postępowaniu i zostanie one zakończone. Rzecznik Praw Pasażerów w tym przypadku nic nie jest w stanie pomóc i cokolwiek zrobić, by chronić moje prawa jako pasażera linii lotniczych. Dochodzenie swoich praw w Sądzie nie wchodzi w rachubę, gdyż przewoźnik jest spoza UE.
Wnoszę o przywrócenie postępowania administracyjnego zakończonego decyzją administracyjną za naruszenie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 [o zasadach odszkodowań i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lub dużego opóźnienia lotów] z ewentualnym stwierdzeniem naruszenia prawa i zobowiązaniem przewoźnika do wypłaty odszkodowania, tak jak to ma miejsce w krajach Unii Europejskiej.

-- 20 Lip 2019 21:08 --

A jeszcze drążąc temat Rzecznika i BP (wiem, wiem, ale nie mogę się jakoś z tym pogodzić...) to w nowelizacji Prawa Lotniczego jest zapis w Art. 205a. Przy Prezesie Urzędu działa Rzecznik Praw Pasażerów prowadzący postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich między pasażerem a:
1) ...
2)przewoźnikiem lotniczym, organizatorem turystyki albo sprzedawcą biletów – w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów rozporządzenia nr 2111/2005/WE

to jednak BP?

i Art. 205c. 1. Dochodzenie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów:
1) rozporządzenia nr 261/2004/WE,
2) rozporządzenia nr 2111/2005/WE
– przysługuje pasażerowi po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
2.Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy
przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył
reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia. Reklamacja powinna być
rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia


I cooo? Drążyć???


Ostatnio edytowany przez greysi, 20 Lip 2019 21:28, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6757 PostWysłany: 20 Lip 2019 21:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Cytuj:
I cooo? Drążyć???

A co masz na myśli?
Cytuj:
to jednak BP?

Przeczytaj to rozporządzenia.
Cytuj:
organizatorem turystyki albo sprzedawcą biletów – w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów rozporządzenia nr 2111/2005/WE
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6758 PostWysłany: 20 Lip 2019 21:36 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
@boots dlaczego tak brutalnie z chmur na ziemie- ja chciałam jeszcze polatać ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6759 PostWysłany: 20 Lip 2019 21:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Z chmur to już spadłaś po #6731 ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#6760 PostWysłany: 20 Lip 2019 21:58 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
I znowu muszę ;) - No tak... tak :( Niemniej i tak boli :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group