Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7594 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 380  Następna
Autor Wiadomość
#6681 PostWysłany: 02 Lip 2019 08:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Ostatnio TSUE wypowiedział się w podobnych kwestiach, nie były to wyroki korzystne dla pasażerów, choć diabeł tkwi w szczegółach. Pierwsza i właściwie jedyną podstawą takiego myślenia to fakt, że zablokowanie pasa czyli zapewne usterka samolotu wpisuje się w ramy normalnego wykonywania działalności lotniczej. Jeżeli zamknięto lotnisko to szans na odszkodowanie nie widzę. Na marginesie pozostawiam kwestie czy ocena nadzwyczajnych okoliczności dotyczy danego lotu czy również lotu poprzedzającego. Generalnie jeśli poprzedzający lot miał kłopoty to odszkodowanie nie przysługuje, ale jak nadzwyczajna okoliczność wystąpiła dwa loty wcześniej to już odpowiada.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6682 PostWysłany: 02 Lip 2019 08:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2628
Loty: 131
Kilometry: 338 511
srebrny
Kolega z żoną i córką w piątek leciał czarterem LOTu na wakacje do Korfu z Katowic. Opóźnienie wyniosło około 7 godzin. Przyczyną z tego co mi napisał było niestawienie się załogi. Ktoś miał podobne perypetie z LOTem w ostatnim czasie? Wypłacają odszkodowanie za taki strajk, czy to dłuższy proces i trzeba się z nimi kopać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6683 PostWysłany: 02 Lip 2019 09:05 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 3649
HON fly4free
za załogę odpowiada przewoźnik -> podstawa do odszkodowania jest
Góra
 Relacje PM off
piotrek_ lubi ten post.
piotrek_ uważa post za pomocny.
 
 
#6684 PostWysłany: 02 Lip 2019 09:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Generalnie nie lubią wypłacać odszkodowań.Trzeba jednak złożyć wniosek by przekonać się jak będzie tym razem.To linia musi udowodnić,że nastąpiły jakieś nadzwyczajne okoliczności.
Góra
 Relacje PM off
piotrek_ lubi ten post.
piotrek_ uważa post za pomocny.
 
 
#6685 PostWysłany: 02 Lip 2019 12:56 

Rejestracja: 01 Lip 2019
Posty: 4
Ansbach z tym że w związku z zablokowaniem lotniska i uprawnień się z problemem czas pracy załogi się skończył i linia musiała kombinować nową załogę co jeszcze wydłużyło opóźnienie. Czy to nie jest podstawą do wypłaty odszkodowania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6686 PostWysłany: 02 Lip 2019 15:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Mieszkałem z kolegą pilotem w Enterze i on był w pogotowiu, dlatego załoga powinna być zapewniona, a nie ze się ją kombinuje. TSUE konsekwentnie nie wypowiada się co do wszelkich racjonalnych środków pozostawiając rozstrzygnięcie sądom krajowym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6687 PostWysłany: 02 Lip 2019 15:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3382
Ostrzeżenia: 2
srebrny
dawek9999 napisał(a):
Ansbach z tym że w związku z zablokowaniem lotniska i uprawnień się z problemem czas pracy załogi się skończył i linia musiała kombinować nową załogę co jeszcze wydłużyło opóźnienie. Czy to nie jest podstawą do wypłaty odszkodowania?

jesli tak uwazasz to walcz
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6688 PostWysłany: 02 Lip 2019 17:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jeszcze ciepłe wyroki SO w Warszawie. To jedynie ich część, sukcesywnie będę publikował resztę. Zachęcam do lektury.


V Ca 2704/18 opublikowany
V Ca 3113/18 opublikowany
V Ca 3264/18 opublikowany
V Ca 32/19 opublikowany
V Ca 39/19 opublikowany
V Ca 59/19 opublikowany
V Ca 148/19 opublikowany
V Ca 156/19 opublikowany
V Ca 157/19 opublikowany
V Ca 160/19 opublikowany
V Ca 246/19 opublikowany
V Ca 247/19 opublikowany
V Ca 350/19 opublikowany
V Ca 474/19 opublikowany
V Ca 633/19 opublikowany
V Ca 680/19 opublikowany
V Ca 821/19 opublikowany

Szczególnie polecam:

XXVII Ca 378/18 - miarkowanie odszkodowania
XXVII Ca 464/18 - poprzedni lot ptak
XXVII Ca 1142/18 - poprzedni lot usterka
XXVII Ca 47/19 - cesja małoletni brak zgody sądu
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
e-prezes lubi ten post.
tytan31 uważa post za pomocny.
 
 
#6689 PostWysłany: 05 Lip 2019 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 142
Loty: 32
Kilometry: 29 281
niebieski
Dzień dobry
Lot z Itaka 28.06.2019, linie Blue Panorama. Wro-Boj Opóźnienie 8h..
Pytanie- miał ktoś do czynienia z tymi liniami?
Druga sprawa, czy jak złoże wniosek o odszkodowanie, a odpowiedzą odmownie, to mogę jeszcze przekazać do firmy zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań, czy już muszę ciągnąć sam?
Linie są jakieś dziwne,gdzieś tam na stronie mają, że o odszkodowanie trzeba pisać zwykłą pocztą, natomiast konsultant z Itaki wysłał kontakt via Mail i twierdzi, żeby maila do nich pisać.. :oops: Pozdrawiam!


Ostatnio edytowany przez makesiu, 05 Lip 2019 11:17, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6690 PostWysłany: 05 Lip 2019 10:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
makesiu napisał(a):
Dzień dobry
Lot z Itaka 28.06.2029, linie Blue Panorama. Wro-Boj Opóźnienie 8h..

Lot za 10lat a odszkodowanie już ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
makesiu uważa post za pomocny.
 
 
#6691 PostWysłany: 08 Lip 2019 15:48 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
Dzień Dobry :)

Miałem opóźniony lot z Warszawy do Luton o 6-7 godzin, przewoźnikiem był wizz. W informacji mailowej nie było podanej przyczyny opóźnienia.
Kupiłem na lotnisku 1 posiłek, czy przysługuje mi zwrot za niego i odszkodowanie?

Na początek napisać do wizz, dlaczego opóźniony był lot i poprosić o zwrot za napój i posiłek?
- Wystarczy wtedy podać numer konta i wysłać zdjęcia paragonów?
- Czy w tej samej wiadomości wysłać prośbę o odszkodowanie (pewnie zdarzenie losowe),
- Jeśli tak to gdzie dostępny jest taki dokument?
- na jaki adres mailowy skierować zapytanie o zwrot kosztów za posiłek.

Czy Potem wysłać wniosek o odszkodowanie, po otrzymaniu informacji o powodzie opóźnienia (jest gdzieś dostępny dokument i jak go wypełnić)?
- na jaki adres mailowy skierować zapytanie o odszkodowanie?
- czy jest gdzieś dostępny jakiś fachowy schemat/formularz?


albo.. czy na forum jest dostępne jakieś faq, jak uzyskać takie odszkodowanie krok po kroku, czyli skąd wziąć wniosek, co napisać, gdzie wysłać? Albo czy jest jakaś osoba która za prowizję od uzyskanego odszkodowania jest w stanie pomóc? Szukałem trochę na forum, ale to wszystko jest trochę porozrzucane :) wiem wiem, jak bym posiedział nad tym dłużej to bym wszystko znalazł, tylko średnio u mnie z czasem, a ogarnięcie wszystkiego pewnie z cały dzień zajmie :) Dzięki za wszystkie sugestie!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6692 PostWysłany: 08 Lip 2019 16:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Gotowca leniuszki nie dostają ;) Wchodzisz na https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... wa%C5%82y/ logujesz się,podajesz nr lotu i wybierasz skargi a potem właściwy temat.Składasz wniosek o odszkodowanie nie pytając o przyczynę bo i tak w razie odmowy ci coś na ten temat napiszą.Powinni się wyrobić z odp. w 30 dni.Podobnie postępujesz w sprawie zwrotu za jedzenie,choć przy takim oczekiwaniu powinni jakieś vouchery już na lotnisku wręczyć.Resztę wątpliwości rozwiejesz poszukując w temacie wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445?start=1420 Potrudzisz się ciut sam, to na następny raz będzie już prościutko ;)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
e-prezes uważa post za pomocny.
 
 
#6693 PostWysłany: 08 Lip 2019 18:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2016
Posty: 142
Loty: 32
Kilometry: 29 281
niebieski
makesiu napisał(a):
Dzień dobry
Lot z Itaka 28.06.2019, linie Blue Panorama. Wro-Boj Opóźnienie 8h..
Pytanie- miał ktoś do czynienia z tymi liniami?
Druga sprawa, czy jak złoże wniosek o odszkodowanie, a odpowiedzą odmownie, to mogę jeszcze przekazać do firmy zajmującej się uzyskiwaniem odszkodowań, czy już muszę ciągnąć sam?
Linie są jakieś dziwne,gdzieś tam na stronie mają, że o odszkodowanie trzeba pisać zwykłą pocztą, natomiast konsultant z Itaki wysłał kontakt via Mail i twierdzi, żeby maila do nich pisać.. :oops: Pozdrawiam!



Zacytuję sam siebie :)
Dzwonili do mnie z firmy zajmującej się ściąganiem odszkodowań. Dokładnie wiedzą, że chodzi o Blue Panorama. Prowizja 25% jak się przewoźnik nie miga - jak miga - 40% - zero kosztów dodatkowych...
Zaczynam się zastanawiać czy oddać w ich rece, czy samemu się ścierać (przewoźni rejestrowany we Włoszech, brak formularza skarg, skargi tylko listem poleconym)..
Góra
 Relacje PM off  
 
#6694 PostWysłany: 08 Lip 2019 23:47 

Rejestracja: 01 Kwi 2019
Posty: 10
Wysłałem mailowo wniosek do LH o odszkodowanie za odwołany lot. W odpowiedzi dostałem informacje, że odszkodowanie się należy ale muszę przesłać zdjęcie na którym trzymam dowód tożsamości. Ktoś się spotkał z czymś takim? Czy linia ma prawo tego żądać i czy nie narusza to ustawy o ochronie danych osobowych?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6695 PostWysłany: 09 Lip 2019 00:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Wybacz, ale dałbym Ci bana dla przykładu dla innych. Wchodząc w ten temat wystarczyło, abyś spojrzał kilka tematów niżej i miałbyś już odpowiedź na pytanie, które zadałeś, ale co tam napiszę, nie sprawdzę, nie poszukam, bo po co?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
 
#6696 PostWysłany: 09 Lip 2019 00:19 

Rejestracja: 01 Kwi 2019
Posty: 10
Faktycznie, przeszukałem ale tylko ten temat... Można usunąć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6697 PostWysłany: 09 Lip 2019 16:07 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
miriam napisał(a):
Gotowca leniuszki nie dostają ;) Wchodzisz na https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... wa%C5%82y/ logujesz się,podajesz nr lotu i wybierasz skargi a potem właściwy temat.Składasz wniosek o odszkodowanie nie pytając o przyczynę bo i tak w razie odmowy ci coś na ten temat napiszą.Powinni się wyrobić z odp. w 30 dni.Podobnie postępujesz w sprawie zwrotu za jedzenie,choć przy takim oczekiwaniu powinni jakieś vouchery już na lotnisku wręczyć.Resztę wątpliwości rozwiejesz poszukując w temacie wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445?start=1420 Potrudzisz się ciut sam, to na następny raz będzie już prościutko ;)


Dzięki za sugestię :) Mam jeszcze dwa pytanka,

W formularzu muszę wybrać, opóźnienie lotu, czy reklamacja dotycząca usług. Przy zwrocie za posiłki wydaje mi się że reklamacja dotycząca usług, a przy odszkodowaniu za opóźnienie: opóźnienie lotu?

Numer potwierdzenia to te litery i cyfry pod kodem kreskowym rezerwacji: ? np RGAYDN 0125 ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6698 PostWysłany: 09 Lip 2019 16:41 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6254
HON fly4free
Dobrze wydedukowałeś. ;) Nr rez. składa się z 6 znaków (te pierwsze)


Ostatnio edytowany przez miriam, 09 Lip 2019 16:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
HubertB lubi ten post.
 
 
#6699 PostWysłany: 09 Lip 2019 16:43 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 997
Przeszukałem temat, zasięgnąłem języka tu i ówdzie.
Czy ktoś z Was skutecznie ubiegał się o odszkodowanie za "nielegalny strajk" LO, z jesieni 2018 r.?
W świetle orzecznictwa TSUE sprawa wydaje się oczywista, ale jesteśmy w Polsce.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6700 PostWysłany: 09 Lip 2019 17:15 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
miriam napisał(a):
Dobrze wydedukowałeś. ;) Nr rez. składa się z 6 znaków (te pierwsze)


a W formularzu muszę wybrać, opóźnienie lotu, czy reklamacja dotycząca usług. Przy zwrocie za posiłki wydaje mi się że reklamacja dotycząca usług, a przy odszkodowaniu za opóźnienie: opóźnienie lotu? :D
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7594 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 380  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group