Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7064 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 354  Następna
Autor Wiadomość
#6641 PostWysłany: 21 Cze 2019 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 646
złoty
@rob8 nie ma ustalonego wzoru, możesz napisać własnymi słowami.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6642 PostWysłany: 21 Cze 2019 11:22 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 66
Kupiłem bilet pracownikowi, przez pośrednika, na lot który został odwołany.Placilem swoją kartą kredytową.
Do.posrednika zgłosiłem sie już z prośbą o zwrot-teraz chcialbym wysłać reklamację do Lotu o odszkodowanie. Na bilecie jest nazwisko pracownika. Czy mam składać reklamację na nazwisko pracownika? Czy moge w swoim skoro płacone było moją kartą?
Czy jeśli na nazwisko pracownika, to mogę podać swój nr konta i na moje nazwisko?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6643 PostWysłany: 21 Cze 2019 11:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4950
platynowy
Ewentualne odszkodowanie przysługuje pasażerowi, a nie Tobie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6644 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Tylko pasażer może złożyć wniosek o odszkodowanie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6645 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:40 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 66
Czyli muszę mieć pełnomocnictwo tak?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6646 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4950
platynowy
A pasażer sam nie może tego zrobić? I dlaczego chcesz podawać swój numer konta?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6647 PostWysłany: 21 Cze 2019 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Pasażer może udzielić pełnomocnictwa lub samemu złożyć wniosek.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6648 PostWysłany: 21 Cze 2019 13:21 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 1
Hej wszystkim,
Jestem nowa na forum, może ktos mi pomoże. Miałam 15.06 lot z Newarku do Warszawy LOTem, dostałam smsa ok 14 godziny, ze samolot jest późniony 2:45. Na lotnisku już opóźnienie wynosiło ponad 3h, docelowo wyniosło 4,5h. Złożyłam przez pośrednika wniosek o odszkodowanie, który dostał opowiedz od LOTu, ze wydarzyło się Zakłócenie lotu spowodowane zostało nadzwyczajnymi zdarzeniami, które znacząco utrudniły ruch lotniczy podczas mojego lotu. Czy jest możliwość zweryfikowania zaistniałej sytuacji i czy wgl jest szansa na uzyskanie odszkodowania ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6649 PostWysłany: 21 Cze 2019 14:51 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 2
Cześć wszystkim,
Czy jeżeli odstałem odmowną odpowiedź z LOT na temat opóźnionego lotu:

Mając na uwadze tezę wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 4.05.2017, C 315 /15:

Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 w związku z motywem 14 tego rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że w wypadku powstania opóźnienia lotu wynoszącego w chwili lądowania na lotnisku docelowym co najmniej trzy godziny, będącego następstwem nie tylko nadzwyczajnej okoliczności – której nie można było uniknąć za pomocą dostosowanych do sytuacji środków i w odniesieniu do której przewoźnik lotniczy podjął wszelkie racjonalne środki zmierzające do uniknięcia jej następstw – ale także innej, nienależącej do tej kategorii okoliczności, opóźnienie będące następstwem tej pierwszej okoliczności powinno zostać odliczone od całkowitego opóźnienia danego lotu w chwili lądowania na lotnisku docelowym w celu dokonania oceny, czy z tytułu opóźnienia tego lotu należy wypłacić odszkodowanie przewidziane w art. 7 tego rozporządzenia

nie znajdujemy podstaw do wypłaty odszkodowania.

W świetle powyższego wyroku należy rozgraniczyć dwa rodzaje przyczyn opóźnienia powyższego rejsu.

Ograniczenia nałożone przez służby kontroli ruchu lotniczego na rejsy LO 7572 i poprzedzający LO 7571 oraz względy bezpieczeństwa związane z wycofaniem agresywnego pasażera i wynikające z tego opóźnienie pozostawały poza kontrolą przewoźnika. Pozwala to zatem pomniejszyć wymiar opóźnienia w dotarciu do punktu docelowego o czas opóźnienia spowodowany tymi czynnikami. Pozostałe przyczyny zakłócenia lotu pozwalały na dotarcie do Warszawy z opóźnieniem poniżej 3 godzin, co zwalnia przewoźnika z obowiązku dokonania wypłaty odszkodowania.

Jest zasadne odwoływanie się od tej decyzji? skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego ?

z góry dziękuję za odpowiedź
Góra
 Relacje PM off  
 
#6650 PostWysłany: 21 Cze 2019 15:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1074
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Sens jakiegoś odwołania się jest, bo w odpowiedzi nie podali konkretnej przyczyny.
Skargi teraz nie składa się do ULC, a do Rzecznika Praw Pasażerów. Ma to bardzo mały sens, bo ten jedynie zaprasza strony do mediacji.
Ale zawsze można spróbować.
Wiesz jaki był rzeczywisty powód opóźnienia? Miałeś jakąś informację na lotnisku, z mediów, tego dnia były jakieś ograniczenia w ruchu, strajki?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6651 PostWysłany: 21 Cze 2019 18:37 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 2
Rzeczywisty powód opóźnienia był taki jak napisali - wyproszenie agresywnego pasażera z wcześniejszego lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6652 PostWysłany: 21 Cze 2019 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3282
złoty
pozwij wiec agresywnego pasażera
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
 
#6653 PostWysłany: 24 Cze 2019 11:22 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Dzisiaj otrzymałam odpowiedź w sprawie odszkodowania od LOT-u. Oczywiście, tak jak zakładałam powołują się na wadę projektową w Dreamlinerze.
"Uprzejmie informujemy, że do nieregularności doszło z przyczyn niezależnych od przewoźnika tj. ograniczeń ETOPS związanych z wadą projektową ujawnioną w silnikach producenta Rolls-Royce.

Ww. wada projektowa jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.

Przewoźnik stara się wykonać wszystkie zaplanowane operacje zgodnie z rozkładem, ale musi uwzględniać szereg zaleceń producenta i organów takich jak EASA i FAA.

Niekiedy, analiza aktualnych i prognozowanych kryteriów pogodowo-operacyjnych m.in. warunków oblodzenia na planowanej trasie lotu powoduje konieczność zamiany samolotu zaplanowanego do wykonania danego połączenia, w celu umożliwienia realizacji przewozu.

Z uwagi na zmieniające się warunki atmosferyczne, przewoźnik nie ma możliwości uniknięcia tego typu sytuacji, które mogą skutkować opóźnieniami w podróży."

Oczywiście, według mnie powód jest wyssany z palca. Lot odbył się 16 października 2018 r na trasie Los Angeles - Warszawa, więc spełniam przesłanki opóźnienia powyżej 3h na trasie powyżej 3500km. Na lotnisku podali informację, że opóźnienie jest spowodowane opóźnieniem samolotu lecącego z Warszawy, a nie żadną domniemaną wadą silnika.

Czy LOT faktycznie może powoływać się na wadę projektową silnika? Jesienią 2018 r. nie było głośno o żadnych uziemnieniach samolotów z tego powodu (była taka sytuacja na początku roku). Pomijam już fakt, że SAMOLOT POLECIAŁ z wadą silnika?! Dodam, że na całej trasie były bardzo dobre warunki pogodowe... więc nie wiem w ogóle o co chodzi z przywoływaniem jakichkolwiek warunków atmosferycznych.

Będę wdzięczna za wszelkie informacje, ponieważ jestem zdeterminowana do walki z linią, o ile faktycznie ta wada projektowa nie może być uznana za nadzwyczajną okoliczność.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6654 PostWysłany: 24 Cze 2019 11:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4950
platynowy
Cytuj:
Będę wdzięczna za wszelkie informacje, ponieważ jestem zdeterminowana do walki z linią

A zatem pozywaj ich.
Cytuj:
o ile faktycznie ta wada projektowa nie może być uznana za nadzwyczajną okoliczność.

Moim zdaniem nie może, ale zdecyduje sąd.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
zozola lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
 
#6655 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:00 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Moim zdaniem również nie, szczególnie, że nie podjęli żadnych nadzwyczajnych kroków, żeby temu zapobiec np. leasing innej maszyny.

Czyli według Ciebie nie ma sensu już nic pisać bezpośrednio do LOT-u, tylko kierować sprawę od razu do "wyższej instancji"? Czy małeś/miałaś podobną sytuację (powoływanie się przez linię na nadzywczajne okoliczności)?


Ostatnio edytowany przez marcino123, 24 Cze 2019 20:05, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6656 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4950
platynowy
1. Możesz z nimi jeszcze popisać, ale uważaj na termin przedawnienia.
2. Ta wyższa instancja to sąd.
3. Osobiście nie miałem, ale przewoźnik wielokrotnie używa tego argumentu.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6657 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:12 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Oczywiście wiem, że najwyższa instancja to sąd ;) Zastanawiam się, czy sama korespondencja z Lotem coś da, ale będę póki co tak próbować. Mam nadzieję, że w takim razie wyrobię się do połowy października.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 24 Cze 2019 20:05, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6658 PostWysłany: 24 Cze 2019 20:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1369
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Nie ma to sensu, odpowiedź będzie taka sama.

Prośba do dobrego człowieka o przesłanie na priv numeru rachunku bankowego Entera najlepiej screena. thx
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6659 PostWysłany: 25 Cze 2019 10:10 

Rejestracja: 18 Kwi 2015
Posty: 14
Cytuj:
czytam czytam i nie rozumiem.
mialem lot łączony kraków-frankfurt-birmingham, przez spozinony o ponad godzine lot relacji krk-frankf. nie zdazylismy na lot frankf- birmingh i dali nam bilet na lot na 22 - ponad 5h czekania na lotnisku.

mam nadzizeje ze moge pisac pismo i jest zasadne?
lufthansa....


dostałem feedback z Lufthansy i zastanawiam się czy jest zasadny.

opóźnienie pierwszego lotu zostało opóźnione z winy wieży kontroli lotów, i w związku z tym nie wypłacą odszkodowania za prawie 6h czekania na lotnisku, spóźnione spotkanie z klientem itd...... warto się jeszcze z tym bujać do jakiegoś rzecznika?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6660 PostWysłany: 25 Cze 2019 10:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 26
Update w sprawie mojego posta o spóźnieniu samolotu z POZ do WAW i utraconym połączeniu do Singapuru, była tam dość żywiołowa też dyskusja o mojej pazerności w przy Wielkim Tygodniu ;)
LOT wypłacił mi odszkodowanie w pełnej kwocie. Po interwencji pośrednika, który dokładnie sprawdził wszystkie połączenia tego dnia i powołał się na fakt że samolot zbierał spóźnienia przez cały dzień i warunki pogodowe na poprzedzającym odcinku lotu nie były decydującym powodem do odrzucenia mojej reklamacji.
Jeszcze raz dziękuję za wsparcie!
Ps. A noc z soboty na niedzielę spędziłam w Monachium, w hotelu fundowanym przez Lufthansę (tym razem to lot z MAD spóźnił się - samolot przyleciał spóźniony z poprzedniego rejsu i nie zdążyłam do Poznania; dotarłam 13 godzin późnej). Pogoda tym razem bez zarzutu, przyczyny spóźnienia nie podali. Więc parę dni po tym, jak odszkodowanie wpłynęło na konto sytuacja mi się powtarza.
_________________
http://www.lepiejdalej.com
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7064 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 354  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: ansbach1, CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group