Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6722 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337  Następna
Autor Wiadomość
#6641 PostWysłany: 21 Cze 2019 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 535
srebrny
@rob8 nie ma ustalonego wzoru, możesz napisać własnymi słowami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6642 PostWysłany: 21 Cze 2019 11:22 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 56
Kupiłem bilet pracownikowi, przez pośrednika, na lot który został odwołany.Placilem swoją kartą kredytową.
Do.posrednika zgłosiłem sie już z prośbą o zwrot-teraz chcialbym wysłać reklamację do Lotu o odszkodowanie. Na bilecie jest nazwisko pracownika. Czy mam składać reklamację na nazwisko pracownika? Czy moge w swoim skoro płacone było moją kartą?
Czy jeśli na nazwisko pracownika, to mogę podać swój nr konta i na moje nazwisko?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6643 PostWysłany: 21 Cze 2019 11:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4590
platynowy
Ewentualne odszkodowanie przysługuje pasażerowi, a nie Tobie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6644 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1044
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Tylko pasażer może złożyć wniosek o odszkodowanie.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6645 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:40 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 56
Czyli muszę mieć pełnomocnictwo tak?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6646 PostWysłany: 21 Cze 2019 12:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4590
platynowy
A pasażer sam nie może tego zrobić? I dlaczego chcesz podawać swój numer konta?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6647 PostWysłany: 21 Cze 2019 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1044
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Pasażer może udzielić pełnomocnictwa lub samemu złożyć wniosek.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6648 PostWysłany: 21 Cze 2019 13:21 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 1
Hej wszystkim,
Jestem nowa na forum, może ktos mi pomoże. Miałam 15.06 lot z Newarku do Warszawy LOTem, dostałam smsa ok 14 godziny, ze samolot jest późniony 2:45. Na lotnisku już opóźnienie wynosiło ponad 3h, docelowo wyniosło 4,5h. Złożyłam przez pośrednika wniosek o odszkodowanie, który dostał opowiedz od LOTu, ze wydarzyło się Zakłócenie lotu spowodowane zostało nadzwyczajnymi zdarzeniami, które znacząco utrudniły ruch lotniczy podczas mojego lotu. Czy jest możliwość zweryfikowania zaistniałej sytuacji i czy wgl jest szansa na uzyskanie odszkodowania ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6649 PostWysłany: 21 Cze 2019 14:51 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 2
Cześć wszystkim,
Czy jeżeli odstałem odmowną odpowiedź z LOT na temat opóźnionego lotu:

Mając na uwadze tezę wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 4.05.2017, C 315 /15:

Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia nr 261/2004 w związku z motywem 14 tego rozporządzenia należy interpretować w ten sposób, że w wypadku powstania opóźnienia lotu wynoszącego w chwili lądowania na lotnisku docelowym co najmniej trzy godziny, będącego następstwem nie tylko nadzwyczajnej okoliczności – której nie można było uniknąć za pomocą dostosowanych do sytuacji środków i w odniesieniu do której przewoźnik lotniczy podjął wszelkie racjonalne środki zmierzające do uniknięcia jej następstw – ale także innej, nienależącej do tej kategorii okoliczności, opóźnienie będące następstwem tej pierwszej okoliczności powinno zostać odliczone od całkowitego opóźnienia danego lotu w chwili lądowania na lotnisku docelowym w celu dokonania oceny, czy z tytułu opóźnienia tego lotu należy wypłacić odszkodowanie przewidziane w art. 7 tego rozporządzenia

nie znajdujemy podstaw do wypłaty odszkodowania.

W świetle powyższego wyroku należy rozgraniczyć dwa rodzaje przyczyn opóźnienia powyższego rejsu.

Ograniczenia nałożone przez służby kontroli ruchu lotniczego na rejsy LO 7572 i poprzedzający LO 7571 oraz względy bezpieczeństwa związane z wycofaniem agresywnego pasażera i wynikające z tego opóźnienie pozostawały poza kontrolą przewoźnika. Pozwala to zatem pomniejszyć wymiar opóźnienia w dotarciu do punktu docelowego o czas opóźnienia spowodowany tymi czynnikami. Pozostałe przyczyny zakłócenia lotu pozwalały na dotarcie do Warszawy z opóźnieniem poniżej 3 godzin, co zwalnia przewoźnika z obowiązku dokonania wypłaty odszkodowania.

Jest zasadne odwoływanie się od tej decyzji? skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego ?

z góry dziękuję za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6650 PostWysłany: 21 Cze 2019 15:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1044
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Sens jakiegoś odwołania się jest, bo w odpowiedzi nie podali konkretnej przyczyny.
Skargi teraz nie składa się do ULC, a do Rzecznika Praw Pasażerów. Ma to bardzo mały sens, bo ten jedynie zaprasza strony do mediacji.
Ale zawsze można spróbować.
Wiesz jaki był rzeczywisty powód opóźnienia? Miałeś jakąś informację na lotnisku, z mediów, tego dnia były jakieś ograniczenia w ruchu, strajki?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6651 PostWysłany: 21 Cze 2019 18:37 

Rejestracja: 21 Cze 2019
Posty: 2
Rzeczywisty powód opóźnienia był taki jak napisali - wyproszenie agresywnego pasażera z wcześniejszego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6652 PostWysłany: 21 Cze 2019 21:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3222
złoty
pozwij wiec agresywnego pasażera
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
      
#6653 PostWysłany: 24 Cze 2019 11:22 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Dzisiaj otrzymałam odpowiedź w sprawie odszkodowania od LOT-u. Oczywiście, tak jak zakładałam powołują się na wadę projektową w Dreamlinerze.
"Uprzejmie informujemy, że do nieregularności doszło z przyczyn niezależnych od przewoźnika tj. ograniczeń ETOPS związanych z wadą projektową ujawnioną w silnikach producenta Rolls-Royce.

Ww. wada projektowa jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.

Przewoźnik stara się wykonać wszystkie zaplanowane operacje zgodnie z rozkładem, ale musi uwzględniać szereg zaleceń producenta i organów takich jak EASA i FAA.

Niekiedy, analiza aktualnych i prognozowanych kryteriów pogodowo-operacyjnych m.in. warunków oblodzenia na planowanej trasie lotu powoduje konieczność zamiany samolotu zaplanowanego do wykonania danego połączenia, w celu umożliwienia realizacji przewozu.

Z uwagi na zmieniające się warunki atmosferyczne, przewoźnik nie ma możliwości uniknięcia tego typu sytuacji, które mogą skutkować opóźnieniami w podróży."

Oczywiście, według mnie powód jest wyssany z palca. Lot odbył się 16 października 2018 r na trasie Los Angeles - Warszawa, więc spełniam przesłanki opóźnienia powyżej 3h na trasie powyżej 3500km. Na lotnisku podali informację, że opóźnienie jest spowodowane opóźnieniem samolotu lecącego z Warszawy, a nie żadną domniemaną wadą silnika.

Czy LOT faktycznie może powoływać się na wadę projektową silnika? Jesienią 2018 r. nie było głośno o żadnych uziemnieniach samolotów z tego powodu (była taka sytuacja na początku roku). Pomijam już fakt, że SAMOLOT POLECIAŁ z wadą silnika?! Dodam, że na całej trasie były bardzo dobre warunki pogodowe... więc nie wiem w ogóle o co chodzi z przywoływaniem jakichkolwiek warunków atmosferycznych.

Będę wdzięczna za wszelkie informacje, ponieważ jestem zdeterminowana do walki z linią, o ile faktycznie ta wada projektowa nie może być uznana za nadzwyczajną okoliczność.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6654 PostWysłany: 24 Cze 2019 11:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4590
platynowy
Cytuj:
Będę wdzięczna za wszelkie informacje, ponieważ jestem zdeterminowana do walki z linią

A zatem pozywaj ich.
Cytuj:
o ile faktycznie ta wada projektowa nie może być uznana za nadzwyczajną okoliczność.

Moim zdaniem nie może, ale zdecyduje sąd.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off
zozola lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
      
#6655 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:00 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Moim zdaniem również nie, szczególnie, że nie podjęli żadnych nadzwyczajnych kroków, żeby temu zapobiec np. leasing innej maszyny.

Czyli według Ciebie nie ma sensu już nic pisać bezpośrednio do LOT-u, tylko kierować sprawę od razu do "wyższej instancji"? Czy małeś/miałaś podobną sytuację (powoływanie się przez linię na nadzywczajne okoliczności)?


Ostatnio edytowany przez marcino123, 24 Cze 2019 20:05, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6656 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4590
platynowy
1. Możesz z nimi jeszcze popisać, ale uważaj na termin przedawnienia.
2. Ta wyższa instancja to sąd.
3. Osobiście nie miałem, ale przewoźnik wielokrotnie używa tego argumentu.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6657 PostWysłany: 24 Cze 2019 12:12 

Rejestracja: 24 Cze 2019
Posty: 4
Oczywiście wiem, że najwyższa instancja to sąd ;) Zastanawiam się, czy sama korespondencja z Lotem coś da, ale będę póki co tak próbować. Mam nadzieję, że w takim razie wyrobię się do połowy października.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 24 Cze 2019 20:05, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6658 PostWysłany: 24 Cze 2019 20:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1208
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Nie ma to sensu, odpowiedź będzie taka sama.

Prośba do dobrego człowieka o przesłanie na priv numeru rachunku bankowego Entera najlepiej screena. thx
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6659 PostWysłany: 25 Cze 2019 10:10 

Rejestracja: 18 Kwi 2015
Posty: 14
Cytuj:
czytam czytam i nie rozumiem.
mialem lot łączony kraków-frankfurt-birmingham, przez spozinony o ponad godzine lot relacji krk-frankf. nie zdazylismy na lot frankf- birmingh i dali nam bilet na lot na 22 - ponad 5h czekania na lotnisku.

mam nadzizeje ze moge pisac pismo i jest zasadne?
lufthansa....


dostałem feedback z Lufthansy i zastanawiam się czy jest zasadny.

opóźnienie pierwszego lotu zostało opóźnione z winy wieży kontroli lotów, i w związku z tym nie wypłacą odszkodowania za prawie 6h czekania na lotnisku, spóźnione spotkanie z klientem itd...... warto się jeszcze z tym bujać do jakiegoś rzecznika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6660 PostWysłany: 25 Cze 2019 10:23 

Rejestracja: 28 Lis 2015
Posty: 21
Update w sprawie mojego posta o spóźnieniu samolotu z POZ do WAW i utraconym połączeniu do Singapuru, była tam dość żywiołowa też dyskusja o mojej pazerności w przy Wielkim Tygodniu ;)
LOT wypłacił mi odszkodowanie w pełnej kwocie. Po interwencji pośrednika, który dokładnie sprawdził wszystkie połączenia tego dnia i powołał się na fakt że samolot zbierał spóźnienia przez cały dzień i warunki pogodowe na poprzedzającym odcinku lotu nie były decydującym powodem do odrzucenia mojej reklamacji.
Jeszcze raz dziękuję za wsparcie!
Ps. A noc z soboty na niedzielę spędziłam w Monachium, w hotelu fundowanym przez Lufthansę (tym razem to lot z MAD spóźnił się - samolot przyleciał spóźniony z poprzedniego rejsu i nie zdążyłam do Poznania; dotarłam 13 godzin późnej). Pogoda tym razem bez zarzutu, przyczyny spóźnienia nie podali. Więc parę dni po tym, jak odszkodowanie wpłynęło na konto sytuacja mi się powtarza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6722 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group