Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#6461 PostWysłany: 27 Kwi 2019 12:12 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Widać efekty wprowadzonych zmian "korzystnych" dla pasażerów. Ograniczenie pojemności lotniska rozumiem przez brak miejsca na postój samolotu?! Typowa nowomowa, z której nic nie wynika i która jest bzdurą, bo miejsce dla Dasha na Chopinie się znajdzie. Jeśli brakuje pojemności to LOT źle zaplanował siatkę, a to już nie jest nadzwyczajna okoliczność. Pomędrkowałem sobie, ale teraz kolega ma problem, bo LOT odmawia i co ma zrobić. Złożyć skargę do Rzecznika? LOT przepuści przez niszczarkę pismo od niego, a kolega dostanie opieprz od Rzecznika, że powoduje uciążliwości dla przewoźnika składając skargę i skończy się przygoda. Ewidentnie widać, że LOT podaje durne powody byleby zniechęcić pasażerów do dalszych działań. Rzecznik zbliża stanowiska więc nic nie może, dlatego LOT wie, że promil wystąpi z powództwem. Jestem prawnikiem i chociaż takie przepisy sprawiają, że moje konto pęcznieje to złość się we mnie zbiera, że tak wydymano pasażerów sprzedając im, że wszystko jest dla ich dobra. Kolego, weź KPC w dłoń, wertuj internet, poczytaj sobie o postępowaniu upominawczym i działaj...

Dla zainteresowanych:

http://orzeczenia.ms.gov.pl/details/$N/ ... -01-12_001

W tej sprawie wszystko co mogło się zdarzyć to się zdarzyło, a mimo to Sąd uwzględnił powództwo.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MarBlo lubi ten post.
becek uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast Wczasy w Grecji: all inclusive w 4* hotelu na Rodos od 2060 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN Wycieczka do Wietnamu: Ho Chi Minh, Phu Quoc, Nha Thrang i Hanoi w jednej podróży z Warszawy za 3505 PLN
#6462 PostWysłany: 01 Maj 2019 10:34 

Rejestracja: 08 Cze 2016
Posty: 24
Loty: 53
Kilometry: 103 538
Dostał ktoś może kiedyś odszkodowanie za spóźniony lot od Air Canada ?
Mija ustawowe 60 dni na odpowiedź i zero odzewu.
Powinienem teraz pisać do polskiego ULC czy Kanadyjskiego ?
Opóźnienie było powyżej 3h na bilecie łączonym KRK-MUC-YYZ-HAV na ostatnim odcinku toronto - hawana
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6463 PostWysłany: 01 Maj 2019 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
A z jakiej ustawy te 60 dni?
Kanada nie jest w Unii Europejskiej, stąd jej odpowiednik naszego ULC nie będzie rozstrzygał naruszenia unijnego rozporządzenia 261/04. A pisanie do polskiego nie ma sensu, bo po pierwsze uznaje się w nim, że opóźnienie po przesiadce poza Unią nie może być podstawą stwierdzenia naruszenia, ze względu na brak właściwości organu(co jest błędem, a też sprzeczne z rozporządzeniem oraz orzecznictwem), a po drugie po nowelizacji prawa lotniczego 1 kwietnia polski ulc nic już nie będzie stwierdzał w sprawach wszczętych po tej dacie, a ograniczy się(Rzecznik) do zaproszenia do mediacji, choć w tym wypadku i tego nie zrobi z powodu pierwszego.

Spróbuj może ponownie skontaktować się z air canadą. Napisz reklamację raz jeszcze albo połącz się z nimi na czacie, jeśli taki mają.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 01 Maj 2019 15:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6464 PostWysłany: 01 Maj 2019 15:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Podczas poprzedzającego rejsu (x) samolot przymusowo lądował z uwagi na stan zdrowotny pasażera. Po ustaniu nadzwyczajnej okoliczności samolot wystartował, ale z uwagi na upływ czasu pracy kolejny lot (y) nie mógł się odbyć. Odbył się następnego dnia. Co w tej sytuacji jest przyczyną opóźnienia lotu (Y)? Według mnie bezpośrednią przyczyną opóźnienia lotu był upływ czasu pracy pilotów oraz niewłaściwa organizacja czasu pracy pilotów, która nie może być uznana za nadzwyczajną okoliczność. Nadzwyczajna okoliczność ustała i lot był kontynuowany, dlatego nie można tej przyczyny odnosić do następujących lotów, gdyż uprawnienia miałyby charakter iluzoryczny. W tej sytuacji przysługuje odszkodowanie. Co myślicie? Oczywiście w tej sprawie jest orzecznictwo.

Opóźnienie lotu wynikające z opóźnienia się poprzedniego rejsu nie spełnia przesłanek nadzwyczajnych okoliczności określonych w art. 5 ust. 3 oraz motywu 14 i 15 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie nr 295/91. Opóźnienie to nie stanowi bowiem nadzwyczajnej okoliczności wymienionej w motywie 14 i 15 powołanego rozporządzenia, której przewoźnik lotniczy nie mógł uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, skoro nie było ono efektem działania czynników zewnętrznych, na które przewoźnik nie miał jakiegokolwiek wpływu. I OSK 2497/14

Rozciągnięcie nadzwyczajnej okoliczności na kolejne loty może mieć zastosowanie jeśli ona dalej trwa, ale jeśli się zakończyła to badać należy bezpośrednie zdarzenie poprzedzające decyzję o opóźnieniu lotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6465 PostWysłany: 01 Maj 2019 15:07 

Rejestracja: 08 Cze 2016
Posty: 24
Loty: 53
Kilometry: 103 538
Błędne sformułowanie z mojej strony. Oni poinformowali mnie w e-mailu że odpowiedzą na moje zgłoszenie / reklamację w ciągu 60 dni.
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to zostaje mi walka tylko bezpośrednio z AC.
Czy ew pośrednicy jak airhelp są wstanie zdziałać coś więcej ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6466 PostWysłany: 01 Maj 2019 17:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2907
złoty
Spróbuj albo chat, albo zadzwoń na infolinię i poproś o ponaglenie. To czasem działa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6467 PostWysłany: 01 Maj 2019 22:56 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
12mknh napisał(a):
Dostał ktoś może kiedyś odszkodowanie za spóźniony lot od Air Canada ?
Mija ustawowe 60 dni na odpowiedź i zero odzewu.
Powinienem teraz pisać do polskiego ULC czy Kanadyjskiego ?
Opóźnienie było powyżej 3h na bilecie łączonym KRK-MUC-YYZ-HAV na ostatnim odcinku toronto - hawana

wiesz co nie chce sie madrzyc, ale z tego co kojarze to masz umowe na lot krakow - havanna.
jezeli jest z jakiegos powodu opoznienie to skladasz reklamacje do linii (pewnie Air canada ?) i jesli odrzuca to do polskiego ULC.
powodzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6468 PostWysłany: 01 Maj 2019 23:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8593
złoty
@michcioj
Cytuj:
i jesli odrzuca to do polskiego ULC.

Po co?
Góra
 Profil Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
      
#6469 PostWysłany: 02 Maj 2019 00:11 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5151
srebrny
no tak mi sie wydaje ze to naturalna droga reklamacji. jak uwazasz ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6470 PostWysłany: 02 Maj 2019 00:29 

nie jesteś na bieżąco "...po nowelizacji prawa lotniczego 1 kwietnia polski ulc nic już nie będzie stwierdzał w sprawach wszczętych po tej dacie, a ograniczy się(Rzecznik) do zaproszenia do mediacji,"

reszta post #6463
Góra
 PM off  
      
#6471 PostWysłany: 05 Maj 2019 20:18 

Rejestracja: 07 Gru 2011
Posty: 473
Loty: 147
Kilometry: 197 752
niebieski
mój lo tJFK-WAW miał 105 minut spóźnienia, w związku z tym nie zdażyłem na odcinek do Poznania, zaproponowano mi lot dopiero ponad 9 h później, czy mam prawa do jakiegoś odszkodowania ??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6472 PostWysłany: 05 Maj 2019 20:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 05 Maj 2019 20:35 --

Jaką linią leciałeś? Tak, powinieneś dostać 600 EUR, choć przewoźnik będzie wskazywał zapewne, że 250 EUR.

-- 05 Maj 2019 20:56 --

hahahahahhahahahahahahahhahaha

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunal Judicial da Comarca de Lisboa – Juízo Local Cível de Lisboa – Juiz 18 (Portugalia) w dniu 31 stycznia 2019 r. – LE / Transportes Aéreos Portugueses, SA

(Sprawa C-74/19)

Język postępowania: portugalski

Sąd odsyłający

Tribunal Judicial da Comarca de Lisboa – Juízo Local Cível de Lisboa – Juiz 18

Strony w postępowaniu głównym

Strona powodowa: LE

Strona pozwana: Transportes Aéreos Portugueses, SA

Pytania prejudycjalne

Czy zakresem pojęcia „nadzwyczajnych okoliczności”, o którym mowa w motywie 14 rozporządzenia (WE) nr 261/20041 , można objąć okoliczność, iż jeden pasażer w trakcie danego lotu gryzł innych pasażerów i atakował załogę, która usiłowała go uspokoić, w sposób, który uzasadniał zdaniem dowódcy lotu zmianę trasy lotu w kierunku najbliższego lotniska w celu wysadzenia tego pasażera i jego bagażu, co spowodowało opóźnienie lotu w jego miejscu docelowym?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6473 PostWysłany: 05 Maj 2019 20:56 

Rejestracja: 07 Gru 2011
Posty: 473
Loty: 147
Kilometry: 197 752
niebieski
LOT,
jedna osoba podarła kartę pokładową , czy dyskfalifikuje to jakieś odwołania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6474 PostWysłany: 05 Maj 2019 21:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie powinno być to problemem, załącz potwierdzenie rezerwacji. A czemu lot był opóźniony w JFK?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6475 PostWysłany: 05 Maj 2019 21:29 

Rejestracja: 07 Gru 2011
Posty: 473
Loty: 147
Kilometry: 197 752
niebieski
leciał Airbus Air Belgia, dodatkowo mówili że wzmożonym ruchem na JFK ale 40 miał na starcie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6476 PostWysłany: 05 Maj 2019 22:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Gru 2013
Posty: 157
01.05 z powodu strajków SAS anulował mi poranny lot WAW-CPH-CDG i przebukował na lot wieczorny LO WAW-CDG. Do CDG dotarłem ok 10h po planowanym przylocie, o sytuacji poinformował mnie dzień wcześniej. Generalnie strajk nie jest już okolicznością nadzwyczajną, ale SAS śmie twierdzić inaczej, co publicznie potwierdził ich rzecznik oraz co napisali mi w mailu po złożeniu claima (automatyczna odpoweidź):
Cytuj:
Please note, SAS will not cover:
• EU 261/2004 fixed rate compensation for cancelled/delayed flights will not be paid since our interpretation :lol: of EU regulation 261/2004 is that a strike action is considered an extraordinary circumstance in accordance with article 5.3 in EU regulation 261/2004.

Także decyzji można się raczej spodziewać negatywnej. Nowe przepisy są oczywiście nowe ;) więc chyba nikt jeszcze nie opisał jak wygląda ewentualna interwencja rzecznika praw pasażera. Sądzę że skuteczność takiej interwencji rzecznika nie będzie wysoka (obym się miło zaskoczył :) ), więc chyba jedyną opcją będzie sprawa cywilna. Lot krótki i kwota relatywnie mała, więc nie mam za bardzo czasu czasu i ochoty, żeby samemu załatwiać w sądzie. Będę wdzięczny za sugestie jakiejś sprawdzonej firmy, która mogłaby w tym pośredniczyć. Ofert na rynku jest mnóstwo, ale wydaje się, że firmy żerowały głównie na prostym postępowaniu w poprzednim stanie prwanym.
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#6477 PostWysłany: 05 Maj 2019 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Interwencja rzecznika polega na mediacji więc SAS dobrowolnie nic nie wypłaci. Pozostaje droga sądowa.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6478 PostWysłany: 07 Maj 2019 11:49 

Rejestracja: 06 Maj 2019
Posty: 1
alternatyva napisał(a):
boots napisał(a):
@alternatyva
Cytuj:
Wysłałem e-mailem claim-a (na podstawie EC 261/2004) z danymi lotu, pasażerów etc

A zatem występujesz jako pełnomocnik pasażerów. Albo poświadcz pełnomocnictwa, albo niech każdy pasażer wyśle swoja reklamację.


Oczywiście tak zrobiłem (występuje sam w swoim imieniu i rodziny) i taka spychologię ONURAIR właśnie stosuje. Dalego moje pytanie brzmiało czy ktoś miał z tą linią do czynienia lub może ma jakiś pomysł jak ugryźć temat?



Dzień dobry, czy coś w Twoim temacie się podziało dalej? Też mieliśmy opóźniony lot i ONURAir odpisało nam dokładnie to samo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6479 PostWysłany: 07 Maj 2019 16:45 

Rejestracja: 16 Maj 2011
Posty: 106
Loty: 6
Kilometry: 6 608
Hej !

Potrzebuje waszej pomocy w :)
Wczorajszy lot IBZ (Ibiza) - ANT (Antwerpia) mial byc w Antwerpii o godzinie 20.20 a byl o godzinie 1.13 badz 1.23.
odleglosc za http://www.gcmap.com/mapui?P=GDN-FCO&MS=wls&DU=km to 1390 km.

czy moge zatem otzrymac zwrot 250 EUR, albo wpisac ze tj 1500 km i sprobowac i moze przejdzie i otrzymac 400 EUR?
Czy z racjji opoznienia 4h + tez mi przysluguje jakis zwrot?

jak to najlepiej ugrac teraz? pisac do linii lotniczej o zwort czy probowac egzekwowac przez firme prywatna?

dzieki za rady!
Dawid
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6480 PostWysłany: 07 Maj 2019 17:08 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 681
niebieski
A znasz przyczynę opóźnienia?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9479 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group