Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7072 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 354  Następna
Autor Wiadomość
#6221 PostWysłany: 13 Lut 2019 22:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5454
HON fly4free
Odszkodowanie .Złóż wniosek i czekaj co oni na to :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6222 PostWysłany: 13 Lut 2019 23:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2312
srebrny
Jakoś strasznie to napisałeś jednym ciągiem, bardzo ciężko się czyta. Miałeś jakiegoś pecha. Normalnie powinni Cię obsłużyć w Service Centre bez przepychania do kolejnych osób. Zdarzyło mi się ładnych kilka razy i zawsze pierwsza osoba obsłużyła do końca.
Co do reszty to najlepiej chyba po prostu napisać o odszkodowanie wyszczególniając wszystkie koszty.
Obawiam się że to, że przepadły Ci hotele to akurat niekoniecznie jest do odzyskania, gdzieś tam jest małym druczkiem że koszty zewnętrzne nie podchodzą pod odszkodowanie. Natomiast faktycznie powinieneś dostać voucher na żarcie - lub możesz przedstawić rachunki z lotniskowych knajpek w ramach żądania zwrotu kosztów. Mozesz sprobować doczytać czy jeśli przerwa była 11h, to moze powinni też dać nocleg. Z walizką to zupełnie nie rozumiem, nie raz walizka nie dojechała do Gdanska własnie, LH, SAS, LOT. I przywozili mi zawsze, prawie 200km. Jeśli musisz sam jechać to również przedstaw rachunki, ale dodatkowo warto chyba wprost skargę napisać.
Sama kwestia złożenia lotów jest dość skomplikowana jednak. i cieżko mieć pretensje że tak kombinowali. Tłumaczenie ze nie maja umowy z Canadą jest lipne. Air Canada jest w *A, a linia ostatecznie powinna nawet kupić Ci bilety u konkurencji. Warto ich przycisnać i chociaż wydusić trochę kasy.

Mysłę że warto jednak po raz kolejny podkreślić - jeśli wyjazd jest krytyczny pod względem terminów, to doloty do tego głownego przelotu należy ustawić z odpowiednim zapasem, trzeba bylo lecieć dzień wcześniej, we Fra bez problemu dorwałbyś jakiś tanszy hotel do ktorego da się dojechać kolejką. I nie byłoby stresu. A tutaj wygląda że nawet bez opóźnienia miałeś niezbyt dużo czasu na przesiadkę. A Fra to takie lotnisko gdzie nawet po planowym przylocie potrafi się czekać 20 minut w samolocie bo zabrakło autobusów, albo nie ma wolnego rękawa. Nie wspominająć, że mamy przecież luty i wystarczy że trochę sypnie śniegiem...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6223 PostWysłany: 13 Lut 2019 23:59 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1878
złoty
W zależności od przyczyny opóźnienia lotu do FRA być może przysługuje Ci 600 EUR odszkodowania. Zwrot innych kosztów jest teoretycznie możliwy, jeśli przekraczają w.w. kwotę.
O to że samolot nie poczekał na Ciebie nie możesz mieć pretensji. Generalnie jeśli jesteś spóźniony ale samolot jeszcze nie odleciał warto jednak udać się pilnie do bramki a nie do Service Center.
Jeśli nie miałeś wizy do USA (nie wiem czy miałeś ETA do Kanady) to zbyt wielu możliwości rebookingu nie było, tak że service center pewnie zrobiło co mogło.
Plusem całej sytuacji jest, że w cenie lotu Condorem poleciałeś normalnymi liniami.
Jeśli nie dostałeś vouchera na posiłek we FRA to przysługuje zwrot kosztów za posiłek we Frankfurcie, jeśli masz rachunek.
Za opóźniony bagaż w drodze powrotnej linie raczej nie wypłacają odszkodowania, co najwyżej jakieś mile w geście dobrej woli.
Bagaż powinien zostać dostarczony do domu, jeśli nie był to zapewne lenistwo pracowników w Gdańsku. Jak najbardziej jest to powód do skargi (do LH jeśli to ona obsługiwała ostatni segment do GDN) , być może też uda się wywalczyć zwrot kosztów dojazdu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6224 PostWysłany: 15 Lut 2019 19:44 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 7
Cześć, mam pytanie czy w mojej sytuacji przysługuje odszkodowanie i w jakiej kwocie?

Miałam rezerwację - cała podróż (tam i z powrotem) na 1 bilecie, a ten bilet miałam z biura podróży N. - wykupiłam pakietową wycieczkę pobytową i z przelotem liniami rejsowymi.

Lot tam - ok.
Lot powrotny: HAV - MUC - TXL .
HAV - MUC był linią Condor, MUC - TXL miał być Lufthansą. Na przesiadkę w MUC miałam 1 h i 25 min.
Wylot z HAV o czasie, przylot do MUC około 10 min. po planowanym.
Po przylocie do MUC na tablicy po wyjściu z samolotu zobaczyłam, że mój lot o g. 16.30 do TXL jest odwołany - nr lotu LH 2056.

Dostałam sms, że zmieniają mi lot na pół godziny wcześniejszy, czyli do odlotu zostało mi 40 min. Nikt na mnie nie czekał, żeby mnie szybko przetrasferować. Byłam w innym terminalu, stałam w kolejce do sprawdzenia bagażu, potem czekałam na autobus transferowy. Na prawidłowy terminal dotarłam około 15 min przed odlotem i skierowałam się do Lufthansa Service Centre, gdzie była gigantyczna kolejka. Telefonicznie udało mi się zarezerwować bilet na lot o g. 18.30 -19.40 .

Ostatecznie dotarłam do miejsca docelowego o godz. 20.13, zamiast o 17.40.

1. Czy w tym przypadku przysługuje mi odszkodowanie za odwołany lot od Lufthansy ?
2. Jeśli tak, to w jakiej kwocie ? Czy będzie to 600 euro, czy może 50 % czyli 300 euro, bo dotarłam z opóźnieniem poniżej 3 godzin, czy jeszcze mniej ?
3. Odszkodowanie za odwołany lot, jeśli przysługuje, pisać do Lufthansy czy do biura podróży?

Nie znam przyczyny odwołania lotu do TXL. Ogólnie kilka innych lotów też było odwołanych - warunki pogodowe były raczej średnie, padał zamarzający śnieg, ale większość lotów odbywała się.

Proszę o radę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6225 PostWysłany: 15 Lut 2019 20:02 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 228
srebrny
mniej niz 3h=zero null nada
Góra
 Relacje PM off
motyl80 lubi ten post.
motyl80 uważa post za pomocny.
 
 
#6226 PostWysłany: 15 Lut 2019 20:23 

Rejestracja: 16 Sie 2018
Posty: 7
A co z tym punktem rozporządzenia? On mnie nie dotyczy?

iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed
planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im
wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca
docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

Doleciałam ponad 2 godziny później
Góra
 Relacje PM off  
 
#6227 PostWysłany: 15 Lut 2019 20:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4955
platynowy
Nie dotyczy.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
motyl80 lubi ten post.
motyl80 uważa post za pomocny.
 
 
#6228 PostWysłany: 15 Lut 2019 23:59 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 521
niebieski
Dwa razy, w ubiegłym roku, otrzymałem odszkodowanie od LH za odwołanie lotu, przy czym dotarcie do portu docelowego było w granicy godzinowego opóźnienia. Oczekiwałem 50% odszkodowania, ale LH przyznała w obu przypadkach 100%. Fakt, że za każdym razem odwołany był pierwszy segment podróży.

Rozporządzenie mówi wprost: "Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.
2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów; lub
b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów; lub
c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b),
obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust. 1 o 50 %.


Ostatnio edytowany przez Chupacabra, 16 Lut 2019 00:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
motyl80 lubi ten post.
motyl80 uważa post za pomocny.
 
 
#6229 PostWysłany: 16 Lut 2019 00:01 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 285
niebieski
Lot był odwołany, więc wg tej tabeli coś tam jednak przysługuje...Aczkolwiek kwestia tego jak rozpatrywać odwołanie jednego z segmentów.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
motyl80 lubi ten post.
motyl80 uważa post za pomocny.
 
 
#6230 PostWysłany: 16 Lut 2019 14:07 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1371
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Lot był wykonywany na odcinku HAV-TXL, dlatego bez znaczenia pozostaje fakt, że odwołano krótszy odcinek. W tym przypadku mowa jest o odwołaniu, dlatego też należy opierać się wyłącznie na rozporządzeniu w zakresie odwołania lotu. Faktem jest, że lot został odwołany i że zaproponowano lot o 40 min wcześniej. Napisałeś, że byłeś 15 min przed odlotem, ale rozumiem, że boarding był już zamknięty. Zaproponowano Ci kolejny lot, który przyleciał 2:33 minuty po planowanym lądowaniu. Owszem, gdyby lot był opóźniony, a nie odwołany to odszkodowanie nie przysługuje jeśli wynosi poniżej 3 godzin, pomiedzy 3-4 h może być 50 %.Niemniej w tym przypadku sprawa dotyczy odwołania, dlatego orzecznictwo odkładamy na bok. Odwołano odcinek i zaproponowali lot, który przyleciał o 20:13, gdyby przyleciał o 21:41 miałbyś prawo do 600 EUR. Jeśli przyleciał poniżej 4 h to masz prawo do odszkodowania, które jednak może być obniżone o 50 % może, ale nie musi. W art. 7 ust. 2 brak jest ograniczenia wypłaty odszkodowania od najwcześniejszego czasu wylądowania zmienionego lotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
motyl80 lubi ten post.
motyl80 uważa post za pomocny.
 
 
#6231 PostWysłany: 19 Lut 2019 16:14 

Rejestracja: 03 Maj 2012
Posty: 265
tutaj opisana była sytuacja, w ktorej były problemy - co w sytuacji gdy Lufa sprzedala mi lot z 45min przesiadka we FRA, samolot wyladowal o czasie, ale bus po lotnisku jechal 15minut i wyladowal bardzo daleko od mojej bramki (biegłem jak idiota, a i tak nie zdazylem) i wlasciwie nie bylo szansy - bramke zamkneli 10min przed planowana godzina odlotu i czesc.

Hotel dostalem, voucher na zarcie tez, ale co z tego? Zepsulo mi to plany na dzisiejszy dzien, nie jakies krytyczne, ale jednak, stracilem zarownoc zas, jak i pieniadze (tylko nie takie "rachunkowe")..

Gdzies w necie przeczytalem, ze nie nalezy mi sie odszkodowanie. Probowal ktos i mu sie udalo?
_________________
Hiszpania, Portugalia - mieszkalem, wiec pomoge i odpowiem na pytania
Góra
 Relacje PM off  
 
#6232 PostWysłany: 19 Lut 2019 16:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5454
HON fly4free
michalp napisał(a):
co w sytuacji gdy Lufa sprzedala mi lot z 45min przesiadka we FRA,
Sprzedali bo te 45 min mieści się dla FRA w tzw.MCT,jednak to duże lotnisko i nie zawsze się zdąży .Zrobili co do nich należało,przebukowali na najbliższy lot i zapewnili opiekę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6233 PostWysłany: 19 Lut 2019 18:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 757
srebrny
Za pośrednictwem formularza na stronie BA, wysłałem zgłoszenie w sprawie odwołania lotu. Było to ponad dwa tygodnie temu, oni wysyłają jakieś potwierdzenie z numerem sprawy ?! Bo do tej pory nic od dostałem.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Relacje PM off  
 
#6234 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:40 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1435
Loty: 97
Kilometry: 200 804
platynowy
@boots, @miriam: czy w sytuacji o której pisze @michalp prawo do odszkodowania wygasa kiedy linia się zatroszczyła i przebukwała na kolejny lot? Przecież jedno drugiego nie wyklucza - odszkodowanie powinno się należeć tym bardziej że jeśli loty były wykonywane przez LH to w sumie nie ma znaczenia skąd.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6235 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4955
platynowy
Prawo do odszkodowania nie wygasa, bo w ogóle nie zaistniały przesłanki do jego zaistnienia. Loty odbyły się planowo, to pasażer nie zdążył.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6236 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:45 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1435
Loty: 97
Kilometry: 200 804
platynowy
@boots : to jego wina? nie dotarł na czas do miejsca docelowego. Wg mnie sprawa nie jest jednoznaczna.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6237 PostWysłany: 19 Lut 2019 19:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4955
platynowy
Nie jest to wina przewoźnika. Dla mnie to sytuacja oczywista.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6238 PostWysłany: 19 Lut 2019 20:16 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1878
złoty
Moim zdaniem wszystko zależy jednak od przyczyny nie zdążenia na lot. Jeśli pasażer błądził po lotnisku to jest to ewidentnie jego wina.
Ale jeśli opóźnił się przyjazd autobusu to sprawa nie jest dla mnie taka oczywista. To przewoźnik zawarł umowy z firmą handlingową i z lotniskiem. Jeśli firma handlingowa nie wywiązała się w należyty sposób ze swoich obowiązków to roszczenie pasażera powinno być skierowane do przewoźnika, a on powinien dochodzić zwrotu kosztów wypłaconego odszkodowania od swojego kontrahenta.

Niemniej wszystko to są rozważania czysto akademickie, bo szanse na to że LH dobrowolnie wypłaci odszkodowanie są znikome. Niemieckie LBA zazwyczaj stoi po stronie LH, a sprawy do sądu zapewne nikt nie skieruje.

Oczywiście złożyć wniosek o odszkodowanie nie zaszkodzi, może zaproponują chociaż jakieś mile.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6239 PostWysłany: 19 Lut 2019 20:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4955
platynowy
Opisana sytuacja nie stanowi odpowiedzialności przewoźnika na podstawie (WE) NR 261/2004.

Cytuj:
Jeśli firma handlingowa nie wywiązała się w należyty sposób ze swoich obowiązków to roszczenie pasażera powinno być skierowane do przewoźnika

A skąd pasażer ma wiedzieć, czy się wywiązała?

Ponadto to trochę karkołomna konkluzja, bo prowadziłaby do odpowiedzialności przewoźnika za praktycznie wszystko, co dzieje się na lotnisku - np. strajki dowolnych pracowników, kontrolerów, zbyt duże kolejki do security, czy choćby nawet awarie toalet. Nie jest mi znane żadne orzeczenie tak tą odpowiedzialność rozszerzające.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6240 PostWysłany: 19 Lut 2019 23:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1371
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Forum służy do wymiany myśli i doświadczeń, ale w przypadku, gdy dotyczy kwestii prawnych powinno opierać się na przepisach i orzecznictwie, a nie na widzi mi się. Orzecznictwo jest jakie jest i nie należy się na to obrażać. Przewoźnik odpowiada za zdarzenia, które mieszczą się w ramach normalnego wykonywania działalności i pozwalają mu skuteczne nad nimi panowanie. Kropka. Ocena każdego zdarzenia powinna opierać się przez pryzmat tych przesłanek. Dodatkowo dochodzi podjęcie wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia odpowiedzialności. Natomiast zbędne są wszystkie pozostałe dywagacje. Pasażer do miejsca docelowego przyleciał z opóźnieniem. Fakt. Odszkodowanie się nalezy, chyba że przewoźnik zwolni się z tej odpowiedzialności. Pasażer nie mógł stawić się przy bramce z uwagi na krótki czas przesiadki. Powyższe zachowanie mieści się w ramach normalnej działalności i mógł nad nim panować wysyłając samochód oczekujac na pasazera etc. Przewoznik nie udowodni w sądzie, że nie ponosi odpowiedzialności bo obiektywnie pasażer w tych okolicznościach nie mógł zdazyc na lot. Niby w jaki sposób miałby udowodnić, że się zgubił lub robił zakupy. Pasażer może siedzieć i nic nie robić to linia musi się starac, żeby obalić domniemanie. TS daje wskazówki interpretacyjne. Jeśli uderzenie pojazdem w samolot nie zwalnia z odpowiedzialności to daleki postój samolotu, długa jazda autobusem i krótka przesiadka tym bardziej. TS wielokrotnie podkresla, że celem rozporządzenia jest zapewnienie wysokiego poziomu praw pasażera i że zwolnienie się z odpowiedzialności stanowi wyjątek od reguły, a nie zasadę. Naprawdę nie potrzeba wysiy, aby przeczytać orzeczenia TS czy polskich sądów, z których jasno wynika jakie obowiązki spoczywają na stronach. Daj znać jaka odpowiedz udzieli przewoźnik.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7072 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 354  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group