Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 352  Następna
Autor Wiadomość
#6201 PostWysłany: 29 Sty 2019 00:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Uwierz, że też bym chciał się mylić...
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6202 PostWysłany: 29 Sty 2019 00:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1073
Loty: 42
Kilometry: 90 840
złoty
Cytuj:
To jeszcze raz:

Cytuj:
A Ubezpieczenie kosztów rezygnacji i zmiany rezerwacji podróży

§ 21 Przedmiot ubezpieczenia
1. Przedmiotem ubezpieczenia są koszty poniesione przez Ubezpieczonego
w związku z rezygnacją z podróży przed datą wyjazdu przewidziane w:
1) umowie uczestnictwa w imprezie turystycznej,
2) umowie przewozu,
3) umowie rezerwacji noclegu,

4) umowie (formularzu) zgłoszenia uczestnictwa w konferencji, warsztatach, szkoleniu lub kursie,

5) umowie wynajmu pojazdu,
6) oraz niezbędne i udokumentowane koszty zmiany rezerwacji biletu lub zakupu nowego biletu przed rozpoczęciem podróży, z zastrzeżeniem § 23 ust.2.


Twoje zdarzenie nastąpiło po rozpoczęciu podróży (przeczytaj definicję rozpoczęcia podróży, którą cytowałem), a nie przed.
OWU należy czytać łącznie, a nie wyrywkowo.

xD
A jesteś pewien, że punkty z jednego ustępu, z jednego paragrafu, należy tu stosować kumulatywnie?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6203 PostWysłany: 29 Sty 2019 00:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
A co dla ciebie nie jest jasne w tym, co napisałem? Jakie masz zastrzeżenia?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6204 PostWysłany: 29 Sty 2019 01:02 

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 395
srebrny
Wychodzi na to ze z ubezpieczenia nici, sprobowac mozesz ale szanse male.
Troche zlotych mozesz uzyskac od Edela ze zwrotu podatkow z niewykorzytsanego lotu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6205 PostWysłany: 29 Sty 2019 01:48 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 460
Loty: 63
Kilometry: 202 612
srebrny
-- 29 Sty 2019 01:23 --

LonDynia napisał(a):
...
Troche zlotych mozesz uzyskac od Edela ze zwrotu podatkow z niewykorzytsanego lotu.


I to jest bardzo ciekawa informacja. Dzięki.
Ktoś to przerabiał? To standardowa procedura?

-- 29 Sty 2019 01:48 --

Jeszcze jedna ciekawa informacja. Myślę, że bez sensu i nic z tego nie wynika, ale 18.12.2018 dostałem informację, że właśnie ten lot, na który nie zdążyłem ma zmienioną godziną startu. Z 1:45 na 2:05. Może mi się to do czegoś przydać?
Załącznik:
Zmiana godzin.JPG


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image

Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan> - pisze się
Góra
 Relacje PM off  
 
#6206 PostWysłany: 29 Sty 2019 10:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4938
platynowy
Dla Ciebie to neutralna wiadomość - do niczego się nie przyda.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6207 PostWysłany: 30 Sty 2019 11:55 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 460
Loty: 63
Kilometry: 202 612
srebrny
Jakimś magicznym sposobem mój temat został przeniesiony do tematu ogólnego. :)
OK, postępy w sprawie: ubezpieczalnia nadal milczy. Napisałem do Swiss i do Gotogate o zwrot podatków i opłat lotniskowych. Zobaczymy co odpowiedzą.
_________________
Image

Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan> - pisze się
Góra
 Relacje PM off  
 
#6208 PostWysłany: 31 Sty 2019 10:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2012
Posty: 979
Loty: 159
Kilometry: 188 593
niebieski
Dobre wieści dla tych co lecieli UIA 31.10 (a w zasadzie) 1.11 z KBP do BKK. UIA uznała odszkodowanie. Dziś dostałem odpowiedź że 600 euro trafi na konto w ciągu 3 tygodni.
Góra
 Relacje PM off
marcino123 lubi ten post.
 
 
#6209 PostWysłany: 06 Lut 2019 13:18 

Rejestracja: 05 Maj 2017
Posty: 54
Ostatnio wracałem ze Stanów linią United z przesiadką we Frankfurcie. Niestety na lotnisku w Chicago czekaliśmy w samolocie na pasażerów tranzytowych, przez co samolot przyleciał opóźniony 2h, a ja nie zdążyłem na samolot do Warszawy. Łącznie moje opóźnienie wyniosło 5h.
Napisałem do United reklamacje, jednak jej nie uznali. Okazało się, że przewoźnicy spoza Unii odpowiadają za opóźnienia tylko na lotach z UE, a na lotach do UE już nie. To jakiś absurd, dlaczego tak wymyślono te prawo?
Na osłodę dano mi voucher na 150$ liniami United na wykorzystanie w ciągu roku.

Czy mogę jeszcze jakoś walczyć o inne odszkodowanie? Czy prawodawstwo USA nie reguluje tego jak unijne?
Jeśli nie, to myślicie, że mogę walczyć o większy voucher albo chociaż dłuższa datę jego wykorzystania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6210 PostWysłany: 06 Lut 2019 13:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5433
HON fly4free
@omnibusik Warto próbować,tego co dali już ci raczej nie zabiorą ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6211 PostWysłany: 08 Lut 2019 02:07 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 460
Loty: 63
Kilometry: 202 612
srebrny
"Utknąłem na Seszelach" ciąg dalszy.
Napisałem do Swiss i do gotogate o zwrot podatków i opłat lotniskowych za niewykorzystane bilety. Dostałem odpowiedzi. Jest ciekawie. :)

Korespondencja ze Swiss:
Swiss napisał(a):
Dziekuje za przeslana reklamacje
W imieniu SWISS oraz linii partnerskich chcialbym poinformowac, iz w przypadku biletu zakupionego przez biuro podrozy, wylacznie biuro podrozy ma mozliwosc wyliczenia oraz przeprowadzenia ewentualnego zwrotu niewykorzystanych podatkow i oplat lotniskowych.
W Panskim przypadku, bilet zostal zakupiony przez biuro podrozy Gotogate, z ktorym prosze sie skontaktowac w sprawie ewentualnego zwrotu.


Ja napisał(a):
Dzień dobry,
Kontaktowałem się już z biurem Gotogate i poniżej ich odpowiedź, na moją reklamację. Odmawiają wypłaty powołując się na jakieś regulacje ustalone przez linię lotniczą.
1. Proszę o informację, czy istnieją jakiekolwiek regulacje ustalone przez Swiss, które zabraniają częściowej refundacji niewykorzystanego biletu?
2. Czy gdyby bilety były zakupione bezpośrednio od Swiss, to wtedy otrzymałbym zwrot od Państwa firmy?
Poniżej załączam odpowiedź od Gotogate.


Swiss napisał(a):
W imieniu SWISS oraz linii partnerskich dziekuje za przeslana wiadomosc.
Odpowiadajac na Panskie pytania:
1) W przypadku zakupu biletu przez posrednika sprzedazy (w tym przypadku biuro podrozy GOTOGATE) obowiazuja warunki kontraktu pomiedzy klientem a posrednikiem – SWISS jest wylacznie wykonawca uslugi
2) W przypadku, gdyby tego typu bilet zostal zakupiony bezposrednio przez strone SWISS.com, zwrocone zostalyby Panu podatki I oplaty lotniskowe obliczone na podstawie wykorzystanej czesci biletu. Po wiecej informacji, zapraszam na nasza strone SWISS.com


Na stronach Swiss na razie nic ciekawego nie znalazłem. Jeszcze poszukam.

Odpowiedź od gotogate:
gotogate napisał(a):
Thank you for your email.
We have received your request that you wish to get a partial refund for the return flights:
LX8075 21JAN SEZ ZRH LX1348 21JAN ZRH WAW
We are always required to follow the airline rules for the ticket(s) that you have booked through us.
In this case, according to the rules set out by the airline it is not possible to get a refund of fare and/or taxes of your booking.


W "Warunkach uczestnictwa w podróży" na polskich stronach gotogate znalazłem coś takiego:

T&C gotogate napisał(a):
3.6 Brak obecności lub niestawienie się na lot Niniejszym upoważniasz nas do anulowania niewykorzystanego lotu w przypadku niestawienia się na lotnisku oraz do wystąpienia o zwrot kosztów od linii lotniczej, o ile jest to możliwe. Jesteśmy do tego uprawnieni, ale nie zobowiązani, a Twoje prawo do wystąpienia o zwrot kosztów bezpośrednio do linii lotniczej pozostaje nienaruszone.


co po angielsku brzmi:

T&C gotogate napisał(a):
3.6 Non-Appearance or Non-Attendance of the Flight You hereby authorize us to cancel the non-used flight on your behalf in case of non-appearance or non-attendance of the flight and to request possible refunds from the airline on your behalf. We are entitled but not obligated to do so and your right to request refunds directly from the airline remains unaffected.


Jutro (jak czas pozwoli) spróbuję się dodzwonić na infolinię ULC, może się czegoś ciekawego dowiem. Na przykład kto właściwie powinien zwrócić mi podatki. Bo z korespondencji wynika, że "ci drudzy". :lol:
_________________
Image

Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan> - pisze się
Góra
 Relacje PM off  
 
#6212 PostWysłany: 08 Lut 2019 02:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1504
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
@marcinsss
Nie jestem prawnikiem jak @boots ale facet dobrze pisze, niestety.

Cytuj:
Okres odpowiedzialności w przypadku ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży rozpoczyna się w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia i kończy:

1) z godziną wyjazdu w dniu wskazanym na dokumencie podróży jako moment rozpoczęcia imprezy turystycznej - w przypadku ubezpieczenia kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej,

2) z godziną wyjazdu w dniu wskazanym w bilecie - w przypadku ubezpieczenia kosztów rezygnacji z biletu (...)


Nie ma się nad czym zastanawiać i też nie widzę co tu jest niejasnego. Twoje ubezpieczenie od rezygnacji skończyło się w momencie jak wsiadłeś do samolotu na lotnisku w WAW.
Przykro mi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6213 PostWysłany: 08 Lut 2019 07:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 635
Loty: 93
Kilometry: 144 355
niebieski
@marcinsss
ewentualne pieniądze oddaje ten który sprzedał nam usługę i pobrał za to pieniądze czyli u Ciebie ewidentnie gotogate . Przy zakupie bez pośredników pasażer zawsze ma prawo żądać zwrotu niewykorzystanych podatków i opłat od linii lotniczej (przeważnie z potrąceniem YQ )
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 27 Maj 2019 09:16, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#6214 PostWysłany: 08 Lut 2019 11:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 913
Loty: 124
Kilometry: 269 476
srebrny
Mili Państwo,
Pod którą kategorię podpada IST-WAW-WRO?
Kilometrów wychodzi mi 1600 wg gcmap (1048 mi), lot zdecydowanie pozawspólnotowy, więc zdaje się 400E.
Przesiadka w WAW się nie domknęła i przylecieliśmy 3,5h później do Wrocławia (lot przebookował nas na kolejny rejs).
_________________
R.
Moja najnowsza relacja: Wiele imion Kuby - z rodziną na wyspę jak wulkan gorącą
Góra
 Relacje PM off  
 
#6215 PostWysłany: 08 Lut 2019 12:07 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1876
złoty
W przypadku lotów łączonych liczy się odległość z pominięciem lotnisk przesiadkowych - czyli WRO-IST bezpośrednio w tym wypadku.
Niestety 250 EUR - zabrakło 49 km do 400E.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 08 Lut 2019 12:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
zawiert uważa post za pomocny.
 
 
#6216 PostWysłany: 08 Lut 2019 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 635
Loty: 93
Kilometry: 144 355
niebieski
IST - WRO 1266 mpm = 2 037.37 km 400 ojro
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6217 PostWysłany: 08 Lut 2019 13:25 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 460
Loty: 63
Kilometry: 202 612
srebrny
Utknąłem na Seszelach cd

Japi_29 napisał(a):
@marcinsss
ewentualne pieniądze oddaje ten który sprzedał nam usługę i pobrał za to pieniądze czyli u Ciebie ewidentnie gotogate . Przy zakupie bez pośredników pasażer zawsze ma prawo żądać zwrotu nie wykorzystanych podatków i opłata od linii lotniczej (przeważnie z potrąceniem YQ )


No właśnie nie do końca.
Dzwoniłem dzisiaj do ULC i dowiedziałem się, że ich zdaniem linia lotnicza powinna zwrócić te koszty. Oczywiście nie będę się w dalszej dyskusji ze Swiss podpierał informacją z infolinii, tylko wysłałem do ULC maila z dość szczegółowym opisem sytuacji (nie będę Wam tu tego wklejał kolejny raz) oraz prośbą o odpowiedź na dwa pytania:
Pytania do ULC napisał(a):
1. Czy moje roszczenia są zasadne i powinienem otrzymać częściowy zwrot kosztów niewykorzystanego biletu?
2. Kto powinien być adresatem moich roszczeń: linia lotnicza Swiss czy firma Gotogate?

Nie omieszkam powiadomić jak otrzymam odpowiedź.
_________________
Image

Moje relacje:
<USA - Roadtrip z namiotem na dachu>; <Seszele Luksusowo? Budżetowo? Panie, a nie można obu? Można!>,
<Islandia - lodowe góry i maskonury.>, <Ej, ale będzie widać góry? - Kirgistan Kazachstan> - pisze się
Góra
 Relacje PM off  
 
#6218 PostWysłany: 08 Lut 2019 20:40 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1876
złoty
Japi_29 napisał(a):
IST - WRO 1266 mpm = 2 037.37 km 400 ojro


1452 km - nie chce wyjść inaczej , czyli 250 EUR ;-p
http://www.gcmap.com/dist?P=WRO-IST&DU= ... SG=&SU=mph
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6219 PostWysłany: 08 Lut 2019 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2012
Posty: 635
Loty: 93
Kilometry: 144 355
niebieski
@SPLDER powiem szczerze że sprawdzałem to przez Amadeusa czyli tak jakby główne narzędzie w takich przypadkach ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6220 PostWysłany: 13 Lut 2019 22:44 

Rejestracja: 16 Kwi 2018
Posty: 2
Chyba dość ciekawa sytuacja nigdy takiej nie miałem więc piszę co mogę z tym zrobić, chwile temu napisałem maila do Lufthansy i do CopaAirlines, a więc mianowicie.
- Moja podróż zaczęła się 02.02.2019 na lotnisku w Warszawie lotem nr LH1353 do lotniska Frankfurt. Wg mojej rezerwacji lot miał odbyć się o godz. 6-45 , następnie na stronie internetowej lotniska dzień przed zobaczyłem, że lot odbędzie się 5 min później tj. o godz. 6-50 i wg nowego planu miał wylądować o godz. 8-40 we Frankfurcie.
Jednak lot był opóźniony, po wylądowaniu na pasie startowym wszyscy pasażerowie siedzieli w samolocie, bez możliwości wyjścia, czekając aż samolot podjedzie do rękawa lotniczego. Przez co ostatecznie oficjalny czas lądowania został określony na godz.9:19.
Po opuszczeniu samolotu udałem się do pierwszego lepszego stanowiska z telefonem, aby zasięgnąć informacji czy samolot na drugi lot liniami CONDOR DE2162 do Montego Bay wyleci planowo , czy jest możliwość poczekania na mnie, po tym telefonie miałem się udać do Lufthansa service center tam dwóch panów kwalifikujących do wejścia dalej powiedzieli mi, że nie mam szans, aby zdążyć na ten samolot, na moje próby zapytania ich o podwiezienie mnie niebieskim melexem, jakiegoś ułatwienia i szybszego dotarcia do bramki wyjściowej, widząc na tabeli odlotów, że samolot jeszcze nie odleciał i będzie miał prawdopodobnie małe opóźnienie nie zareagowali na to i pobrali mi numerek do oczekiwania do Lufthansa service center gdzie miałem czekać na swoją kolej do stanowiska obsługi.
Wiedząc, że już nie mam szans na odlot samolotem do Montego Bay po oczekiwaniu zacząłem rozmowę z pracownikiem Lufthansa service center w sprawie tego, co można zrobić, po długiej rozmowie i omówieniu wszelkich kombinacji tj., oferowaliście mi lot przez USA , ale specjalnie wybierałem lot bezpośredni, aby uniknąć procedury wizowej, więc tamta opcja odpadła, wówczas pracownik razem ze mną uznaliśmy ze może warto lecieć przez Kanadę, udałem się do stanowiska 313 na lotnisku we Frankfurcie na rozmowę w sprawie lotu przez Kanadę i po 15 minutowej procedurze nie byłoby z tym problemu, następnie udałem się do kolejnego Lufthansa service center , opowiadając już całą sytuację, kolejny pracownik informuje mnie, że Lufthansa nie ma podpisanych umów na loty przez Kanadę.
Wtedy zaczęły się kombinacje co robić, po długich zastanawianiach się rozmowie z supervisorem został zaoferowany mi lot albo bezpośredni liniami condor 6.02, na co nie mogłem przystać, bo leciałem na wesele i miałem opłacone noclegi w hotelu oraz lotniskowy transfer do miejsca docelowego, został zaoferowany mi lot liniami Lufthansa LH0542 na godzinę 13-25 do lotniska Bogota BOG gdzie miałem wylądować o godz. 19-15 czasu miejscowego, następnie miałem oczekiwać 11 godzin w Bogocie na następny lot 03.03.19 o godz. 6-10 do Panama City PTY, liniami CopaAirlines następnie z Panamy po 1h 10 min oczekiwania o godz. 9:26 liniami CopaAirlines CM0146 do MontegoBay MBJ gdzie miałem wylądować o godz. 11-32.
Pomijam fakt zagubienia/opóźnienia mojego bagażu przez linie CopaAirlines (dopiero dzisiaj tj. 13.02.1019) dotarł on do lotniska w Gdańsku i nie zostanie dowieziony mi do domu ( średnio to wpływa na całą opinię o grupie STAR ALLIANCE) muszę odebrać go samemu, jadąc 90 km w 1 stronę.
Reasumując, przy załatwianiu lotów pani z Lufthansa service center powiedziała, że mam złożyć skargę na linie Lufthansa ,za to, że nie otrzymałem żadnego vouchera na to, że oczekiwałem ponad 4 h na lotnisku we Frankfurcie, oraz za to, że nie miałem żadnej pomocy i vouchera, gdy oczekiwałem 11 h ostatecznie na lotnisku w Bogocie, oraz na to że przez opóźnienie lotu utraciłem bilet na transfer lotniskowy z Montego Bay do hotelu Sunset at the Palms w Negril, oraz że utraciłem 1 opłaconą dobę w tymże hotelu.
Czekam na odpowiedź i jakieś sprawiedliwe rozwiązanie oraz wyjście z tej bardzo niekomfortowej sytuacji, przez którą straciłem mnóstwo nerwów, czasu oraz dużo pieniędzy.
We Frankfurcie kapitan samolotu nie mówil nic o awariach pogodzie, po prostu "korki" na lotnisku, co wg Was mi przysługuje,

Pozdrawiam
Kamil


Ostatnio edytowany przez Abcn, 14 Lut 2019 01:31, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7035 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314 ... 352  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group