Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597


 [ 8271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 414  Następna
Autor Wiadomość
#6121 PostWysłany: 18 Sty 2019 20:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7132
platynowy
@okles Złóż reklamację do ULC,,zbadają czy przewoźnik "nie kręci" podając przyczynę.@mmathew pkt.1 może ew.2. przy dobrej woli.
Góra
 Relacje PM off
Okles lubi ten post.
Okles uważa post za pomocny.
 
 
#6122 PostWysłany: 19 Sty 2019 13:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2161
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 19 Sty 2019 13:21 --

Okles napisał(a):
Hej,

potrzebuję porady - 1 grudnia ubiegłego roku wracałem z Lanzarote liniami Enter Air do Warszawy (ENT5484). Lot miał ok. 3:45h opóźnienia, pilot jako przyczynę podał awarię samolotu. Wysłaliśmy do przewoźnika z narzeczoną 2 reklamacje z kompletem wymaganych dokumentów itp (zszywając wszystko razem i oczywiście wspominając o załącznikach w treści reklamacji). Narzeczona po mięsiącu dostała odpowiedź, że...brakuje dokumentów, które były załączone i proszą o dosłanie ich. Ja natomiast otrzymałem odpowiedź dziś, po 1.5 miesiąca z wiadomością, że niestety odszkodowanie mi się nie należy z racji tego, że przyczyną opóźnienia był...silny wiatr (a nie awaria samolotu, jak powiedział pilot). Czy wobec tego ma sens kierowanie tego dalej do ULC, czy nie mam szans udowodnić im swojej racji?

Pozdrawiam


Otóż to nie Ty musisz udowodnić swojej racji, tylko przewoźnik udowodnić, że opóźnienie wynikało z nadzwyczajnych okoliczności. Dokumentem, którym musisz dysponować jest karta pokładowa czyli, że byłeś w tym samolocie.

-- 19 Sty 2019 13:23 --

mmathew napisał(a):
Drodzy,
czy możecie mi doradzić w następującej sprawie?

Lot WAW - PEK (15h stop) - SGN

Opóźnienie na odcinku WAW-PEK ~6h przez co ominięte transfery, spotkania i dokonane rezerwacje w Pekinie.

Czy i za co przysługuje tu odszkodowanie?
1) Nic
2) Poniesione koszty
3) EU 261
4) Koszty + EU 261

Starałem się znaleźć, ale wszędzie odnosi się do "final destination", a tam wylądowałem o czasie tracąc jedynie zwiedzanie Pekinu...

Dzięki!


Nic, opóźnienie mierzy się w porcie docelowym. To, że akurat w Chinach jest darmowa wiza nie zmienia to faktu, że do miejsca docelowego doleciałeś o czasie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6123 PostWysłany: 19 Sty 2019 15:58 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2232
złoty
Tu jednak powinniśmy wiedzieć, czy mmathew miał jeden bilet na całą podróż (WAW-PEK-SGN) czy lot PEK-SGN był na drugim bilecie.

@ansbach1 , tak jak pisałem parę dni temu, odkopałem reklamację z 2017 roku w LH, gdzie przyznano mi odszkodowanie 600EUR za opóźnienie (WAW-FRA-MAA) i dostałem nowy bilet na trasę FRA-BOM-MAA. Po przylocie do BOM, nie wpuszczono mnie do samolotu Jet Airways, ponieważ panowie z 9W stwierdzili, że posiadany bilet jest nieważny. Tak więc w 2017 roku wystąpiłem o drugie odszkodowanie i LH potwierdziła pisemnie, że nie wpuszczono mnie na pokład ponieważ wystąpił błąd pomiędzy systemami rezerwacyjnymi, ale, tak jak pisałem wcześniej, odmówili wypłaty kolejnego odszkodowania, twierdząc, że, "The EC regulation 261/2004 distinguishes flights and alternative flights. The regulations for alternative flights are discernable in Article 8, Paragraph 1b)/c). To fulfill the contract of carriage we as an airline have to fly our passengers to the agreed destination or otherwise, have to arrange an alternative transportation. If there is no possibility to rebook the passenger and to reissue a ticket, the passenger is entitled to receive a refund for the unused leg, so the contract is fulfilled."
Po tym jak podałeś linka do wytycznych EU (2016/C 214/04), napisałem do LH ponownie parę dni temu, wskazując na §4.2 tegoż dokumentu: "Jeżeli lot zgodnie ze zmienionym planem podróży, przyjęty na podstawie art. 8 ust. 1 lit. b) lub c), również zostanie odwołany lub jego przylot zostanie opóźniony, stosują się do niego nowe prawa w zakresie odszkodowania zgodnie z art. 7 (zob. pkt 4.4.11)."
Odpowiedź przyszła szybko. Już nie piszą, że się nie należy, tylko na dzień dobry, że wysłali 100EUR jako gest dobrej woli bo spóźnienie pierwszego lotu (FRA-BOM) wynikało z "ramp congestion and abnormal stand access limitation". Przy czym ja chcę odszkodowanie za to, że mnie nie wpuszczono na pokład samolotu, kolejnego segmentu podróży. Jak to już ze mną bywa, ciąg dalszy nastąpi...
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#6124 PostWysłany: 20 Sty 2019 00:05 

Rejestracja: 15 Sty 2019
Posty: 5
Okles napisał(a):
Hej,

potrzebuję porady - 1 grudnia ubiegłego roku wracałem z Lanzarote liniami Enter Air do Warszawy (ENT5484). Lot miał ok. 3:45h opóźnienia, pilot jako przyczynę podał awarię samolotu. Wysłaliśmy do przewoźnika z narzeczoną 2 reklamacje z kompletem wymaganych dokumentów itp (zszywając wszystko razem i oczywiście wspominając o załącznikach w treści reklamacji). Narzeczona po mięsiącu dostała odpowiedź, że...brakuje dokumentów, które były załączone i proszą o dosłanie ich. Ja natomiast otrzymałem odpowiedź dziś, po 1.5 miesiąca z wiadomością, że niestety odszkodowanie mi się nie należy z racji tego, że przyczyną opóźnienia był...silny wiatr (a nie awaria samolotu, jak powiedział pilot). Czy wobec tego ma sens kierowanie tego dalej do ULC, czy nie mam szans udowodnić im swojej racji?

Pozdrawiam


jestem w szoku, jak oni kłamią w żywe oczy - miałem dokładnie tę samą przygodę z nimi : najpierw uzupełnianie dokumentów (które były już przesłane wcześniej) a później kłamstwo, że samolot nie miał opóźnienia 3h (a miał 3,5)..
Do pieca z nimi, czyli do ULC, jak mi poradzono!
Góra
 Relacje PM off  
 
#6125 PostWysłany: 20 Sty 2019 17:59 

Rejestracja: 13 Mar 2016
Posty: 10
Czolem!

spotkał się może ktoś z was ze przewoźnik odwołał kupiony lot i nie chciał przenieść na najbliższy możliwe połączenie? Mialem strasznie nieprzyjemna sytuacje z Lotem, gdyż 10.11.18 odwołali lot z Oslo do Warszawy i nie chcieli mnie przebukowac na lot Norwegianem (najszybszy dostępny) tak ze bym zdążył na ślub siostry na którym miałem być świadkiem. Lot który oni oferowali dostarczyłby mnie na miejsce 6 godzin później i bym nie zdążył na uroczystość. Ostatecznie musiałem lot zakupić za swoje pieniądze(prawie 2k!) a Lot nawet nie chce zwrócić kosztów tego lotu. Ma ktoś jakieś doświadczenie ?


Ostatnio edytowany przez marcino123, 20 Sty 2019 18:17, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź niekulturalna/obrażająca innych/używanie słów wulgarnych, obraźliwych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6126 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:06 

No cóż, na ślub siostry lata się dzień wcześniej....
Nie zmienili, bo Norwegiem nie jest w ich sojuszu linii lotniczych
Napisz do LOT- u o odszkodowanie 250 euro/osoba, a zamiast zwyzywać z nimi nie lataj
Góra
 PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#6127 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:21 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5121
Loty: 371
Kilometry: 744 551
@gorny77 tu nie chodzi o sojusz, tylko o to,ze to lowcost :) tak samo na wizzair czy ryanair nie zostaniesz przebookowany
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#6128 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:24 

Rejestracja: 13 Mar 2016
Posty: 10
Anonymous napisał(a):
No cóż, na ślub siostry lata się dzień wcześniej....




Tak też zrobiłem, lot w piątek o 19 wesele o 14 w sobotę. W międzyczasie były bezpośrednie połączenia do Gdańska SASem oraz do Warszawy Norwegianem, ale ze względu na trzy godziny czekania na odebranie telefonu przez konsultantów nie moglem nimi polecieć.

Próbował ktoś z was postępowania cywilnego?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6129 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:26 

oskiboski napisał(a):
@gorny77 tu nie chodzi o sojusz, tylko o to,ze to lowcost :) tak samo na wizzair czy ryanair nie zostaniesz przebookowany

Norwegian był alternatywą dla Autora tematu, lcc nie ma tu nic do rzeczy bo zamienili na linię z sojuszu :!:


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 20 Sty 2019 20:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
 
#6130 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Proponowali ci połączenie z przylotem 6 godzin później. Dlaczego zatem miałbyś nie zdążyć na wesele?


Ostatnio edytowany przez boots, 20 Sty 2019 22:04, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6131 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:33 

Rejestracja: 13 Mar 2016
Posty: 10
6 godzin później niż zastępczy lot Norwegianem :) Norwegian przyleciał do Gdańska o 8 a to połączenie zaproponowane przez LOT o 13. ;)


Ostatnio edytowany przez marcino123, 20 Sty 2019 20:26, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6132 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:35 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Jaki był powód odwołania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6133 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:37 

pawel25 napisał(a):
boots napisał(a):
Proponowali ci połączenie z przylotem 6 godzin później. Dlaczego zatem miałbyś nie zdąrzyć na wesele?


6 godzin później niż zastępczy lot Norwegianem :) Norwegian przyleciał do Gdańska o 8 a to połączenie zaproponowane przez LOT o 13. ;)

Ty sobie tak wymyśliłeś, a tak to nie działa
Składaj reklamację do Lotu lub konsultuj z pośrednikami tym się zajmującymi, bo twoja wiedza by walczyć w sądzie jest żadna
Góra
 PM off  
 
#6134 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:56 

Rejestracja: 13 Mar 2016
Posty: 10
boots napisał(a):
Jaki był powód odwołania?


Nie podali


LOT się nie poczuwa do winy, dlatego chciałem zapytać tutaj mając nadzieje ze ktoś już przez podobna sytuacje przechodził.


Ostatnio edytowany przez marcino123, 20 Sty 2019 20:27, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6135 PostWysłany: 20 Sty 2019 18:59 

Nie poczuwa się, a nic nie piszesz o reklamacji
Do tego tak naprawdę nie było potrzeby rezerwacji Norwegiana, zaopiekowali by się tobą łącznie z noclegiem i przebukowaniem, a odszkodowanie było by dodatkiem :!:
Góra
 PM off  
 
#6136 PostWysłany: 20 Sty 2019 19:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7125
srebrny
Co ci dokładnie odpisali na reklamację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6137 PostWysłany: 20 Sty 2019 19:41 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5121
Loty: 371
Kilometry: 744 551
@gorny77 Norwegian nie jest alternatywą
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#6138 PostWysłany: 20 Sty 2019 19:52 

Dokładnie, w ogóle nie wiem czemu tu zaistniał :shock:
Jak jesteś przemęczony nie pisz, trzeźwy czy wypoczęty zarumienisz się co napisałeś ;)
Góra
 PM off  
 
#6139 PostWysłany: 20 Sty 2019 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1154
Loty: 53
Kilometry: 106 177
niebieski
Przysługiwał Ci lot najbliższym lotem jakiejkolwiek innej linii lotniczej. Taki obowiązek dla linii wynika z art. 8, ust. 1, lit. b rozporządzenia 261/04 oraz późniejszego orzecznictwa sądów krajowych UE oraz TS UE. Żądaj więc w reklamacji zwrotu kosztów biletu na lot norwegianem. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo, że LOT nie będzie chciał wypłacić Ci tej kwoty(bo większość pasażerów nie zna swoich praw, a nawet jeśli znają to nie chce im się ich dochodzić, więc unikaniem i mówieniem, „że to niemożliwe" udaje się liniom migać od wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów), a wtedy pozostanie droga sądowa i pozew cywilny. Kwota nie jest bardzo mała, a działania po Twojej stronie nie byłoby też wtedy za dużo, więc raczej by się opłacało.

Oprócz tego jeśli, lot nie został odwołany z powodu „zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków", to przysługuje Ci odszkodowanie w wysokości 250 euro.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#6140 PostWysłany: 20 Sty 2019 20:35 

Większość pasażerów twardo stąpa po ziemi czy glebie, mało czyta filozofów czy mądrali
Tyle, nikt mu nie odbiera prawa do sądu :!:
Góra
 PM off  
 
 [ 8271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 414  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group