Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#5981 PostWysłany: 26 Gru 2018 16:46 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
Cześć,
W listopadzie uległ opóźnieniu mój lot z Kijowa do Warszawy (W6 1568).
Planowo lot miał się odbyć 10 listopada jednak ze względu na warunki atmosferyczne lot przekładano, aż ostatecznie wysłano pasażerów do hotelu i poinformowano, że wylot odbędzie się 11 listopada.
Lot 11 listopada odbył się tym samym samolotem, z tą samą załogą. Nr rezerwacji nie uległ zmianie, przydzielono te same miejsca w samolocie i wydano 11.11 nowe karty pokładowe.
WizzAir w korespondencji mailowej także mówi "opóźnieniu":
Cytuj:
Przede wszystkim przepraszam w imieniu linii lotniczej Wizz Air za niedogodności, które Państwa spotkały w związku z opóźnieniem lotu w dniu 10 listopada br. na trasie IEV-WAW. Naczelną zasadą Wizz Air jest zapewnienie każdemu pasażerowi komfortu i bezpieczeństwa oraz jak najlepszych wrażeń z podróży. Lot został opóźniony z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych (mgła w Kijowie).

Rzeczywiste wylot/przylot opóźniły się o 23 godziny względem planowanych godzin.

Ponieważ posiadałem ubezpieczenie turystyczne w Allianz, w którym jest mowa o:
Cytuj:
Pokrycie kosztów poniesionych w związku z opóźnieniem Podróży – jeżeli dojdzie do udokumentowanego opóźnienia o co najmniej 6 godzin wylotu samolotu linii rejsowych, odjazdu pociągu lub autobusu lub wypłynięcia promu, Allianz na podstawie dostarczonych dowodów zapłaty zwróci Ubezpieczonemu koszty poniesione na zakup artykułów pierwszej potrzeby: artykułów spożywczych, posiłków, przyborów toaletowych maksymalnie do równowartości kwoty 600 PLN, która stanowi górną granicę odpowiedzialności Allianz; Ochrona Allianz nie są objęte opóźnienia w przewozach czarterowych

zgłosiłem "szkodę" związana z opóźnieniem lotu. Zdziwiłem się, gdy otrzymałem od ubezpieczyciela (Allianz) odpowiedź:
Cytuj:
Jeśli samolot był, opóźniony powinien, Pan uzyskać od przewoźnika dokument potwierdzający opóźnienie samolotu. Przesłana decyzja przewoźnika nie może zostać uznana za potwierdzenie opóźnienia.
Jeśli odwołuje, się Pan od decyzji prosimy, o przesłanie dokumentu od Przewoźnika Lotniczego, który potwierdzi opóźnienie samolotu.
Dokument zostanie potwierdzony z przewoźnikiem czy lot został opóźniony czy, odwołany.
Czas oczekiwania na samolot "23 godziny" również wskazuje na odwołanie samolotu, i zapewnienie nowego poprzez wydrukowanie nowej karty podkładowej.

I mam do Was pytanie: czy ktoś z Was próbował uzyskać odszkodowanie z Allianz?
Cóż to za tłumaczenie, że jeśli mineły 23 godziny i wydano nową kartę pokładową to było to odwołanie a nie opóźnienie lotu?
Wizzair oprócz mailowej informacji, że było to opóźnienie nie zajmuje się wysyłką papierowych potwierdzeń.
Może macie jakieś wskazówki, argumenty których mogę użyć przy korespondencji z Allianz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
#5982 PostWysłany: 26 Gru 2018 17:10 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Standardowe zachowanie ubezpieczyciela, który nie chce wypłacić odszkodowania. Jeśli nie zmienił się nr lotu to lot był opóźniony, a nie odwołany bodajże orzeczenie w sprawie Bock. Co przesłałeś jako dowód opóźnienia? Z flight radar wynika, że tego dnia były dwa loty. Wezwij do dobrowolnej zapłaty. Jednocześnie napisz, że kolejne pismo jakie otrzymają to będzie nakaz zapłaty jeśli nie chcą się dogadać pewnie poskutkuje tylko wyjaśnij różnicę pomiędzy odwołanym, a opóźnionym.
Sprawdź czy nie ma znaczenia dla Allianz przyczyny odwołania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5983 PostWysłany: 26 Gru 2018 18:31 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3227
srebrny
Wychodzi na to , że ubezpieczenie opóźnienia lotu w Allianz to tylko wyciąganie pieniędzy od nieświadomych klientów. Szanse na zaistnienie warunków uprawniających do wypłaty ubezpieczenia są bliskie zeru. W dodatku jeśli już nawet dojdzie do opóźnienia które kwalifikuje się do skorzystania z ubezpieczenia, to nie obejmuje ono kosztów noclegu.

"Pokrycie kosztów poniesionych w związku z opóźnieniem Podróży – jeżeli dojdzie do udokumentowanego opóźnienia o co najmniej 6 godzin wylotu samolotu linii rejsowych, odjazdu pociągu lub autobusu lub wypłynięcia promu, Allianz na podstawie dostarczonych dowodów zapłaty zwróci Ubezpieczonemu koszty poniesione na zakup artykułów pierwszej potrzeby: artykułów spożywczych, posiłków, przyborów toaletowych maksymalnie do równowartości kwoty 600 PLN, która stanowi górną granicę odpowiedzialności Allianz; Ochrona Allianz nie są objęte opóźnienia w przewozach czarterowych"

Czyli ubezpieczenie nie obejmuje odwołanych lotów. Opóźnienia >6h są bardzo rzadkie , w praktyce takie loty są zazwyczaj odwoływane.
Nawet jeśli nasz lot jest opóźniony >6h to i tak kupując jakiekolwiek artykuły pierwszej potrzeby nie mamy pewności czy wydatki zostaną one zwrócone przez ubezpieczyciela, bo w każdej chwili może się okazać , że lot zostanie jednak odwołany, co wyłączy odpowiedzialność ubezpieczyciela.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 26 Gru 2018 18:39, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5984 PostWysłany: 26 Gru 2018 18:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Zwrotu jakich wydatków domagasz się?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5985 PostWysłany: 26 Gru 2018 18:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
SPLDER napisał(a):
Wychodzi na to , że ubezpieczenie opóźnienia lotu w Allianz to tylko wyciąganie pieniędzy od nieświadomych klientów. Szanse na zaistnienie warunków uprawniających do wypłaty ubezpieczenia są bliskie zeru. W dodatku jeśli już nawet dojdzie do opóźnienia które kwalifikuje się do skorzystania z ubezpieczenia, to nie obejmuje ono kosztów noclegu.

"Pokrycie kosztów poniesionych w związku z opóźnieniem Podróży – jeżeli dojdzie do udokumentowanego opóźnienia o co najmniej 6 godzin wylotu samolotu linii rejsowych, odjazdu pociągu lub autobusu lub wypłynięcia promu, Allianz na podstawie dostarczonych dowodów zapłaty zwróci Ubezpieczonemu koszty poniesione na zakup artykułów pierwszej potrzeby: artykułów spożywczych, posiłków, przyborów toaletowych maksymalnie do równowartości kwoty 600 PLN, która stanowi górną granicę odpowiedzialności Allianz; Ochrona Allianz nie są objęte opóźnienia w przewozach czarterowych"

Czyli ubezpieczenie nie obejmuje odwołanych lotów. Opóźnienia >6h są bardzo rzadkie , w praktyce takie loty są zazwyczaj odwoływane.
Nawet jeśli nasz lot jest opóźniony >6h to i tak kupując jakiekolwiek artykuły pierwszej potrzeby nie mamy pewności czy wydatki zostaną one zwrócone przez ubezpieczyciela, bo w każdej chwili może się okazać , że lot zostanie jednak odwołany, co wyłączy odpowiedzialność ubezpieczyciela.

co znaczy nieświadomych klientów?
jaki procent czyta to co podpisuje?
płacą, podpisują i na duszy lzej
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5986 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
@SPLDER
Cytuj:
Czyli ubezpieczenie nie obejmuje odwołanych lotów.

Obejmuje. Istotna jest jedynie różnica czasu odlotu.
Co nie oznacza, że nie trzeba będzie wystąpić na drogę postępowania sądowego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5987 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:11 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
Dzieki za odpowiedzi.
boots napisał(a):
Zwrotu jakich wydatków domagasz się?

Mam na myśli wydatki na posiłki, kosmetyki, bieliznę. Nic nadzwyczajnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5988 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Dlaczego twierdzisz, ze były to artykuły pierwszej potrzeby? W hotelu nie było kosmetyków? Jedzenia(bonów) nie dali? Jakiej bielizny nagle potrzebowałeś?
Zgłaszałeś od razu zdarzenie do Centrum operacyjnego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5989 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:28 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
-- 26 Gru 2018 20:26 --

boots napisał(a):
Dlaczego twierdzisz, ze były to artykuły pierwszej potrzeby? W hotelu nie było kosmetyków? Jedzenia(bonów) nie dali? Jakiej bielizny nagle potrzebowałeś?

Ty tak na poważnie?
Nie, nie dali bonów na zapas jedzeni pozwalający wytrzymać 23 godziny
Nie wiem jak Ty, ale kolejnego dnia zakładam świeże skarpety i świeże majtki :-)
Ogólnie OT, nie rozmawiamy o tym co jest a co nie jest artykułem pierwszej potrzeby.

-- 26 Gru 2018 20:28 --

boots napisał(a):
Zgłaszałeś od razu zdarzenie do Centrum operacyjnego?

Zgłaszałem w terminie zgodnym z OWU
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5990 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Cytuj:
Nie wiem jak Ty, ale kolejnego dnia zakładam świeże skarpety i świeże majtki

Nie wiem jak Ty, ale ja potrafię uprać. Nie licz na to, że ubezpieczyciel uzna takie Twoje tłumaczenie za zasadne. To nie są artykuły pierwszej potrzeby.

Co do jedzenia - przewoźnik/hotel zaoferowali Ci cokolwiek?

Cytuj:
Ogólnie OT, nie rozmawiamy o tym co jest a co nie jest artykułem pierwszej potrzeby

Ależ rozmawiamy, bo od tego zależy zasadność Twoich roszczeń.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5991 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:35 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
boots napisał(a):
Nie wiem jak Ty, ale ja potrafię uprać. Nie licz na to, że ubezpieczyciel uzna takie Twoje tłumaczenie za zasadne. To nie są artykuły pierwszej potrzeby.

To proszę powiedz jakie są wg Ciebie lub wg orzecznictwa sądów artykuły pierwszej potrzeby?

Cytuj:
Co do jedzenia - przewoźnik/hotel zaoferowali Ci cokolwiek?

oprócz śniadania żadnych innych posiłków

Cytuj:
Ogólnie OT, nie rozmawiamy o tym co jest a co nie jest artykułem pierwszej potrzeby

Ależ rozmawiamy, bo od tego zależy zasadność Twoich roszczeń.[/quote]
Otóż nie. To o czym chciałem dyskutować to określenie kiedy lot jest odwołany a kiedy opóźniony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5992 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Cytuj:
To o czym chciałem dyskutować to określenie kiedy lot jest odwołany a kiedy opóźniony.

To otwarte forum i nie do Ciebie należy decyzja, jakie odpowiedzi mają padać. Jeśli oczekujesz za darmo porady, za którą normalnie byś zapłacił, to musisz dostosować się do toku prowadzonej rozmowy.
Cytuj:
To proszę powiedz jakie są wg Ciebie lub wg orzecznictwa sądów artykuły pierwszej potrzeby?

To Ty będziesz musiał wykazać, że majtki i skarpety były w tej sytuacji takim artykułem i dlatego musiałeś zakupić nowe pary. Zyczę powodzenia...

Cytuj:
oprócz śniadania żadnych innych posiłków

O której godzinie przewieziono Cię do hotelu i o której miałeś nowy lot? Gdzie, co i za ile kupiłeś jedzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#5993 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:58 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
boots napisał(a):
To otwarte forum i nie do Ciebie należy decyzja, jakie odpowiedzi mają padać. Jeśli oczekujesz za darmo porady, za którą normalnie byś zapłacił, to musisz dostosować się do toku prowadzonej rozmowy.

Wybacz, ale niczego nie musze. Nie widzę też sensu dyskusji z Tobą na temat tego czy majtki i skarpety to artykuł pierwszej czy drugiej potrzeby.

boots napisał(a):
To Ty będziesz musiał wykazać, że majtki i skarpety były w tej sytuacji takim artykułem i dlatego musiałeś zakupić nowe pary. Zyczę powodzenia...

Dziękuję. U innego ubezpieczyciela (Generali) nie miałem z tym żadnych problemów.

Cytuj:
oprócz śniadania żadnych innych posiłków

O której godzinie przewieziono Cię do hotelu i o której miałeś nowy lot? Gdzie, co i za ile kupiłeś jedzenie?[/quote]
Tuż po północy. Jadłem kawior i przepijałem go szampanem....,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5994 PostWysłany: 26 Gru 2018 20:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Cytuj:
Wybacz, ale niczego nie musze

Jasne. Zatem nie licz na moją pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#5995 PostWysłany: 26 Gru 2018 21:03 

Rejestracja: 07 Lut 2016
Posty: 10
[*]
boots napisał(a):
Cytuj:
Wybacz, ale niczego nie musze

Jasne. Zatem nie licz na moją pomoc.

Trudno. Dziekuje za pomoc koledze Ansbach1
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5996 PostWysłany: 26 Gru 2018 21:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8553
złoty
Rada @ansbach1 dotyczy jedynie fragmentu Twojego problemu. I obawiam się, że przy Twoim podejściu do tej sprawy może ona obrócić się przeciwko Tobie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5997 PostWysłany: 26 Gru 2018 21:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Odwołanie oznacza rezygnację przewoźnika z wykonywania przewidzianego rozkładem pierwotnego lotu oraz zmianę rezerwacji pasażerów na inny lot w rozkładzie, istniejący niezależnie od uprzednio rejsu.

Na Twoim miejscu skupilbym się na pieniądzach, a pozostałe rzeczy wliczył w koszty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5998 PostWysłany: 26 Gru 2018 21:18 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Oczywiście, mój przypadek dotyczył lotu KBP-DXB i dostałem odpowiedź, że w tym zakresie przepisów się nie stosuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5999 PostWysłany: 26 Gru 2018 21:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
przemekzn napisał(a):
wydano 11.11 nowe karty pokładowe.
WizzAir w korespondencji mailowej także mówi "opóźnieniu":
Cytuj:
Przede wszystkim przepraszam w imieniu linii lotniczej Wizz Air za niedogodności, które Państwa spotkały w związku z opóźnieniem lotu w dniu 10 listopada br. na trasie IEV-WAW.
Cóż to za tłumaczenie, że jeśli mineły 23 godziny i wydano nową kartę pokładową to było to odwołanie a nie opóźnienie lotu?
Wizzair oprócz mailowej informacji, że było to opóźnienie nie zajmuje się wysyłką papierowych potwierdzeń.
Może macie jakieś wskazówki, argumenty których mogę użyć przy korespondencji z Allianz?




Masz przeciez potwierdzenie mailiwe od przewoznika o opoznieniu, a poza tym wydano nowe karty pokladowe z nowa data. ;)
A wiec walcz, a to ze ubezpieczenie szuka podstaw aby nie zaplacic to normalne.
Powodzenia!
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6000 PostWysłany: 26 Gru 2018 22:40 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2872
złoty
Jak najbardziej masz prawo do posiłku typu kawior i szampan o ile ubezpieczyciel nie zaznaczył, że tak nie możesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group