Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#5941 PostWysłany: 11 Gru 2018 22:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Sprawa niekoniecznie jest taka oczywista, ale jak na razie mamy zbyt mało informacji żeby jednoznacznie stwierdzić. Odwołanie, zgodnie z rozporządzeniem, oznacza nie odbycie się lotu, który był uprzednio planowany i na który zostało zarezerwowane przynajmniej jedno miejsce. Jeżeli numer lotu, numer rezerwacji, samolot, numer biletu, lista pasażerów, itp. pozostały takie same, a zmieniała się wyłącznie godzina wylotu, to moim zdaniem doszło do opóźnienia, a nie odwołaniu lotu. Co innego gdyby pierwszy lot został faktycznie odwołany, a pasażer przerzucony na inny rozkładowy rejs tego samego lub innego przewoźnika, który z kolei byłby opóźniony - wówczas są podstawy do 2 x 600 EUR.

Magdalena Szczerba napisał(a):
Czekaliśmy do 5 nad ranem, kiedy powiedzieli, że lot zostaje odwołany i że zabierają nas do hotelu. Dotarliśmy, zdrzemnęliśmy się i dostaliśmy info, że polecimy o 18.00.
Czy informację o odwołaniu lotu dostałaś na piśmie, np. mailowo, smsem? W jaki sposób poinformowano Cię o nowej godzinie wylotu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Malcie za 1195 PLN. Loty z Katowic + 4* hotel Tydzień na Malcie za 1195 PLN. Loty z Katowic + 4* hotel
Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN! Loty do Nowej Zelandii (+ zwiedzanie Rzymu) z Krakowa od 2920 PLN!
#5942 PostWysłany: 12 Gru 2018 01:27 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
taka ciekawostka:
o 12:00 miałam lot A123, który nie został odwołany ani nic, tylko samolot odleciał bez pasażerów - jedynie z załoga :lol:
o 22:00 miałam lot B321, który niby był spóźnionym o te 10h lotem A123, ale miał inny numer lotu
więc też przysługuje mi podwójne odszkodowanie (za 2 loty)?
bo wg mnie można walczyć tylko o jedno... lot był na tym samym bilecie, więc tylko jakby ze złym numerem.
Moim zdaniem ciężko byłoby tu ugrać coś więcej jak odszkodowanie za 1 lot.
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5943 PostWysłany: 12 Gru 2018 13:28 

Rejestracja: 05 Lis 2018
Posty: 3
boots napisał(a):
@Magdalena Szczerba
Cytuj:
chociaż moim zdaniem powinno być 1200 euro,

Tak powinno być, o ile nie było to spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków,. Pisałaś reklamację - jaka była dokładnie odpowiedź?


Odpowied brzmi:

"W nawiązaniu do Pani zapytania dotyczącego wypłaty odszkodowania uprzejmie przekazujemy, że mając na względzie obowiązujące przepisy wypłacimy Pani należne odszkodowanie w Biorąc pod wysokości 600 EUR. W przedmiotowej sprawie brak jest zaś przesłanek do wypłaty dwóch odszkodowań za zakłócenie jednego rejsu".

Zgadzam się z nimi, że był to ten sam rejs jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że był to ten sam numer lotu, trasa, przewoźnik, ale jednak był to kolejny dzień i lot opóźniony o 6h od czasu, który nam podali pierwotnie, a o 4h od czasu, który dostaliśmy na bilecie przy check-in. Więc moim zdaniem są przesłanki, żeby claimować jeszcze ten drugi lot kolejnego dnia. Bo gdyby było tak, jak oni piszą, to znaczyłoby to, że mogliby ten kolejny lot odwoływać, bądź przesuwać w czasie do woli nawet o miesiąc, a i tak należałoby się 600 EUR.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5944 PostWysłany: 12 Gru 2018 13:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8581
złoty
Pisz skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5945 PostWysłany: 12 Gru 2018 13:39 

Rejestracja: 05 Lis 2018
Posty: 3
miriam napisał(a):
@Magdalena Szczerba Złożyłaś jak rozumiem oddzielne wnioski na każdy z lotów? Jeszcze możesz w stosunku do negatywnie rozpatrzonego wniosku złożyć odwołanie do ULC jeśli nie zgadzasz się z odmową a uzasadnienie jest wg. ciebie wątpliwe.



Złozyłam jeden wniosek na stronie forum, podając szczegóły do dwóch lotów, gdyż te sprawy są ze sobą powiązane. Myślisz, że złożenie dwóch osobnych wniosków byłoby pomocne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5946 PostWysłany: 12 Gru 2018 17:27 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7793
złoty
@Magdalena Szczerba
Chupacabra napisał(a):
Pytanie, czy dostałaś nowy numer biletu na drugi lot?
Jest to kluczowe pytanie .Jeśli tak to były to dwa loty i należało złożyć osobne wnioski.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5947 PostWysłany: 13 Gru 2018 13:11 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
cezar1125 napisał(a):
Ja się zgodziłem na te 200 - tak jak pisałem wyżej. Mają czas na wpłatę do 10 grudnia. Dam znać czy wpłacą. Jak nie to sprawa ląduje w ULC.
Travel Service postanowiło mieć gdzieś swoją własną propozycję "odszkodowania" i w terminie który sami zaproponowali nic nie wypłacili. W związku z tym będę pisał do ULC.
W związku z tym mam pytanie - czy w piśmie do ULC opisywać całą historię pism które wymieniłem z TS i dołączać ich kopie czy po prostu napisać o odszkodowanie za lot taki i owaki, dane pasażerów itp.?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5948 PostWysłany: 14 Gru 2018 11:03 

Rejestracja: 17 Maj 2012
Posty: 789
niebieski
Hey, czy ktoś leciał WAW-KBP wczoraj tj. 13.12.2018 planowany wylot 05:50?? Siostra była na lotnisku ale jak się dowiedziała, że będzie opóźnienie powyżej godziny to odpuściła i zrezygnowała. Wg info na lotnisku samolot nie startował ze względu na złe warunki atmosferyczne - jak sprawdzić czy to prawda? Ostatecznie wg FlightRadar wystartował 10:09.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5949 PostWysłany: 14 Gru 2018 11:48 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Najłatwiej złożyć reklamację i czekać na odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5950 PostWysłany: 14 Gru 2018 12:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2231
złoty
@santech cofnij sie w FR24 do wczorajszego poranka to zobaczysz, że:
https://www.flightradar24.com/data/airp ... departures - inne samoloty rano startowały z Okęcia
https://www.flightradar24.com/data/airp ... p/arrivals - inne samoloty lądowały na Boryspolu w czasie w którym powinien rozkładowo lądować ten Twojej siostry
Nie wiemy jaka sytuacja była po trasie, widać, że sporo lotów było opóźnionych rano na KBP.

Lot PS804 był wczoraj spóźniony o 4h 02min.
Jeśli powód opóźnienia kwalifikowałby się do uzyskania odszkodowania, to problemem może być fakt, że pasażer lotu nie odbył a opóźnienie wyniosło mniej niż 5h.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
santech lubi ten post.
santech uważa post za pomocny.
 
      
#5951 PostWysłany: 14 Gru 2018 22:34 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
santech napisał(a):
Hey, czy ktoś leciał WAW-KBP wczoraj tj. 13.12.2018 planowany wylot 05:50?? Siostra była na lotnisku ale jak się dowiedziała, że będzie opóźnienie powyżej godziny to odpuściła i zrezygnowała. Wg info na lotnisku samolot nie startował ze względu na złe warunki atmosferyczne - jak sprawdzić czy to prawda? Ostatecznie wg FlightRadar wystartował 10:09.

Jesli zrezygnowala przed uplywem 5h to nie ma znaczenia, poniewaz nic nie ugrasz.
Góra
 Profil Relacje PM off
santech lubi ten post.
santech uważa post za pomocny.
 
      
#5952 PostWysłany: 16 Gru 2018 03:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 96
Loty: 72
Kilometry: 201 537
Bilety kupione w OTA realizowane przez Air Canada, które bardzo namieszało:

1) Lot Air Canada z Chicago to Montrealu był na tyle opóźniony, że była realna szansa, że nie zdążę na przesiadkę do Monachium (obsługiwaną już przez Lufthansę), więc zostałem wywołany i przebukowany na inny lot Air Canada do Toronto
2) lot Air Canada z Chicago do Toronto przyleciał spóźniony, wobec czego nie zdążyłem na lot Toronto-Monachium realizowany przez Lufthansę
3) zostałem przebukowany na lot 4h później od planowanej przesiadki w Toronto i poleciałem lotem Air Canada do Londyn Heathrow
4) z Londynu do Krakowa dotarłem ostatecznie lotem British Airways ostatecznie 6h później niż zakładałem.

Czy w takiej sytuacji mogę starać się o rekompensatę 600 euro? Mimo że lot był realizowany do EU, początkowe opóźnienie powstało z winy Air Canada, która nie jest linią z siedzibą w Europie, potem miałem lecieć Lufthansą, a ostatecznie do Krakowa dotarłem 6h później British Airways.

Czy warto w ogóle pisać wniosek, czy powierzyć sprawę firmom specjalizującym się w opóźnionych lotach? Boję się, że Air Canada wypnie się, że nie jest europejską linią, więc pytanie czy w ogóle jest sens walczyć i adresować inną linię (w końcu do Krakowa miałem dotrzeć Lufthansą) lub zlecać firmie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5953 PostWysłany: 16 Gru 2018 11:04 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3238
srebrny
EC261/2004 w tym przypadku nie ma zastosowania. Być może AC da jakiś kod rabatowy albo voucher w geście dobrej woli, dużo zależy od przyczyny opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5954 PostWysłany: 16 Gru 2018 11:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6419
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
-- 16 Gru 2018 10:44 --

Dlaczego? Lotnosko docelowe w EU, na które przyleciał 6h później niż było to planowo. Zatem powinien się złapać na odszkodowanie.

-- 16 Gru 2018 10:44 --

Dlaczego? Lotnosko docelowe w EU, na które przyleciał 6h później niż było to planowo. Zatem powinien się złapać na odszkodowanie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5955 PostWysłany: 16 Gru 2018 12:06 

Po wpisaniu w przeszukaj temat CANADA np. podobny wątek od postu 4664
odszkodowanie-za-spozniony-lot,1498,2646&p=1040383&hilit=canada#p1040383

otwieranie ciągle tych samych sporów, trzeba składać reklamację i czekać czy walczyć zgodnie z cytowanym już wielokrotnie orzecznictwem
Góra
 PM off  
      
#5956 PostWysłany: 16 Gru 2018 12:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 96
Loty: 72
Kilometry: 201 537
SPLDER napisał(a):
EC261/2004 w tym przypadku nie ma zastosowania. Być może AC da jakiś kod rabatowy albo voucher w geście dobrej woli, dużo zależy od przyczyny opóźnienia.


No właśnie tak rozumiem, że nie ma zastosowania, bo lot zaczynał się poza UE, a linie nie mają siedziby w UE.

Gaszpar napisał(a):
-- 16 Gru 2018 10:44 --

Dlaczego? Lotnosko docelowe w EU, na które przyleciał 6h później niż było to planowo. Zatem powinien się złapać na odszkodowanie.


No ale z drugiej strony to.

Pytanie czy za 25% ewentualnej prowizji warto walczyć samemu, czy to nie będzie walka z wiatrakami i nie lepiej zgłosić się do airhelp albo innej podobnej strony...

Opisana wcześniej historia dotyczyła wylotu z UE, gdzie odszkodowanie się należało, a linia mimo wszystko nie chciała zapłacić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5957 PostWysłany: 16 Gru 2018 12:43 

Wcześniej ustalono i spór toczy się o fakt: linia nie chce płacić w ogóle, gdy opóźnienie powstało na segmentach trasy poza UE, a ostatni czy pierwszy lot na terenie UE odbył się planowo

Też było wielokrotnie: nie czujesz się na sile oddajesz sprawę do pośrednika, co do szansy najlepsze jest zapytanie "czy od razu wypłacą część kwoty odszkodowania i ty zapominasz o sprawie"
Góra
 PM off  
      
#5958 PostWysłany: 16 Gru 2018 14:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Mucustrooper napisał(a):
Pytanie czy za 25% ewentualnej prowizji warto walczyć samemu, czy to nie będzie walka z wiatrakami i nie lepiej zgłosić się do airhelp albo innej podobnej strony....
Podejrzewam, że i tak się nie podejmą. Opisany przypadek ewidentnie nie łapie się na odszkodowanie.
Air Canada jest przewoźnikiem spoza Unii, a nie wiem na jakiej podstawie miałbyś składać reklamacje do Lufthansy albo British Airways, skoro ich loty odbyły się planowo.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5959 PostWysłany: 17 Gru 2018 21:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2332
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Weryfikując opóźnienie sprawdzałem na flightradar24 czy inne loty też były opóźnione. Od weekendu nie mogę sprawdzić tablicy odlotów/przylotów na lotniskach. Wcześniej można było 7 dni się cofnąć, a dzisiaj to raptem dwa dni. W jaki inny sposób mogę sprawdzić powyższe informację? inna strona? Ktoś może wie dlaczego nie ma historii odlotów tylko samych lotów?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5960 PostWysłany: 17 Gru 2018 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1762
srebrny
@ansbach1
Zobacz na https://flightaware.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group