Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#5881 PostWysłany: 13 Lis 2018 20:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
@tasma
Moim zdaniem 250 euro za trasę Kraków-Bazylea.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tasma lubi ten post.
 
      
Rodos: tygodniowe all inclusive w 4* hotelu od 2318 PLN. Wyloty z 2 miast Rodos: tygodniowe all inclusive w 4* hotelu od 2318 PLN. Wyloty z 2 miast
Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy) Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy)
#5882 PostWysłany: 13 Lis 2018 20:30 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2188
złoty
@scomin
Ja też się skłaniam ku takiej wersji bo na drugi odcinek zdążyłem. Przesiąść się dało, bo miałem lecieć tym samym samolotem, którym mnie wysłali. Czasu na miejscu nie muszą mi zagwarantować. Podstaw do występowania o drugie 250 chyba nie ma. A w tamtą stronę raczej wątpliwości nie ma.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5883 PostWysłany: 13 Lis 2018 20:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1401
srebrny
Liczy się czas dotarcia do miejsca docelowego.

Cytuj:
Brussel przebukował mi automatycznie odcinek BRU-BSL na BRU-MUC-BSL, gdzie doleciałem 3h50 minut później niż powinienem


więc za odcinek do BSL 250 € się należy wg mnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5884 PostWysłany: 13 Lis 2018 20:47 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
Myślę, że możesz się powołać na konwencję Montrealską i żądać zwrotu rachunku za hotel i posiłki o ile masz na to rachunki.
Uzasadniasz to tym, że jedyny cel podróży to było spotkanie w BSL.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5885 PostWysłany: 14 Lis 2018 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Jeśli ktoś aktualnie próbuje wyszarpać odszkodowanie od Small Planet to raczej nie wygląda to dobrze:
https://businessinsider.com.pl/firmy/za ... ia/wxvvxs6
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5886 PostWysłany: 15 Lis 2018 14:50 

Rejestracja: 02 Lis 2012
Posty: 46
Czy ktoś z forumowiczów ubiegał się już o odszkodowanie za odwołany lot z powodu niedawnego strajku w PLL LOT?
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na moją reklamację za lot, który miał się odbyć 26.10.2018.

Cytuj:
Odwołanie rejsu LOxxxx było spowodowane nielegalnym strajkiem części personelu pokładowego oraz załogi kokpitowej i były to okoliczności od nas niezależne, które w świetle obowiązujących przepisów ograniczają odpowiedzialność przewoźnika. Zgodnie bowiem z motywem 14 preambuły Rozporządzenia 261/2004:

„Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.


Zgaduję, że LOT właśnie hurtowo odrzuca wszystkie reklamacje złożone za odwołane loty w czasie strajku. Czy w tej sytuacji można jakoś uzyskać odszkodowanie? Czy skarga do ULC ma w tym przypadku jakiś sens?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5887 PostWysłany: 15 Lis 2018 15:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Oczywiście, że ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5888 PostWysłany: 17 Lis 2018 13:18 

Rejestracja: 17 Lis 2018
Posty: 1
Ktoś się może orientuje jak wygląda sytuacja od strony prawnej z odszkodowaniem od Small Planet aktualnie? Czy droga przez ULC lub sądowa dają jakieś szanse na odszkodowanie? Jak rozumiem, ULC już teraz ich raczej nie postraszy niczym, więc może sąd (a może ULC jednak?)
Dodam, że Small Planet reklamację moją uznała, tylko wypłacić nie chciała wciskając bony, po czym zaprzestali korespondencji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5889 PostWysłany: 17 Lis 2018 16:06 

Rejestracja: 21 Lut 2016
Posty: 628
Loty: 128
Kilometry: 184 046
niebieski
Wątpię, żeby sąd coś dał. Załóżmy, że złożysz pozew i dostaniesz wyrok ( pewnie za rok najwcześniej) i potem to do komornika, to pytanie czy będzie jeszcze z czego ściągać. I czy nie jest przedawnione? Kiedy był lot?
Nie wiem, jak z tym postępowaniem upadłościowym, ale w pierwszej kolejności idą jakieś inne długi do zaspokajania niż takich śmiertelników jak my ;) no chyba, że mają na tyle duży majątek, że dla wszystkich starczy ;)
_________________
Jestem dziewczyną ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5890 PostWysłany: 18 Lis 2018 21:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czy Enter udziela odpowiedzi na złożenie reklamacji na adres email enterair@enterair.pl Czy trzeba pisać listownie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5891 PostWysłany: 18 Lis 2018 22:58 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Niestety ale trzeba listownie się z nimi kontaktować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5892 PostWysłany: 20 Lis 2018 03:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2016
Posty: 1200
Loty: 73
Kilometry: 147 838
niebieski
Czy mógłbym prosić kogoś o wstawienie adresu do korespondencji do odpowiednika Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Niemczech? Możliwe, że to się już pojawiło, jednak nie mogę znaleźć.

Z góry dziękuję.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5893 PostWysłany: 20 Lis 2018 06:32 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
makdeb napisał(a):
Czy mógłbym prosić kogoś o wstawienie adresu do korespondencji do odpowiednika Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Niemczech? Możliwe, że to się już pojawiło, jednak nie mogę znaleźć.

Z góry dziękuję.


http://www.ulc.gov.pl/pl/prawa-pasazera ... dniki-kopp
Góra
 Profil Relacje PM off
makdeb uważa post za pomocny.
 
      
#5894 PostWysłany: 20 Lis 2018 14:36 

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 427
niebieski
Hej, czy wniosek o odszkodowanie od Small Planet - :-) :-)- to na jakimś formularzu, czy listownie pisaliście?
Bo na ich stronie nie mogę znaleźć formularza, tylko adres i fax do biura w Warszawie. I tak, wiem, że pewnie nic sie nie ugra ale obiecałam komuś.....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5895 PostWysłany: 20 Lis 2018 14:50 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Wystarczy zwykła korespondencja z dokładnym opisem sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5896 PostWysłany: 20 Lis 2018 18:57 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 381
niebieski
Otrzymałem od spółki refundme.in, która zajmuje się w Indiach pozyskiwaniem odszkodowań formularz zgody na pełnomocnictwo w sprawie odzyskania odszkodowania w języku angielskim.
Muszę odesłać podpisany skan. W formularzu jest pole do uzupełnienia opisane jako "S/o or D/o or W/o". Co to za skróty? Co ja tam mam wpisać?
_________________
I visited 77 countries out of 257:
http://tinyurl.com/tomczasc77
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5897 PostWysłany: 20 Lis 2018 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
@tomczas
'son of' / 'daughter of' / 'wife of'
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Chupacabra lubi ten post.
tomczas uważa post za pomocny.
 
      
#5898 PostWysłany: 20 Lis 2018 20:12 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2902
złoty
ttpj napisał(a):
Czy ktoś z forumowiczów ubiegał się już o odszkodowanie za odwołany lot z powodu niedawnego strajku w PLL LOT?
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na moją reklamację za lot, który miał się odbyć 26.10.2018.

Cytuj:
Odwołanie rejsu LOxxxx było spowodowane nielegalnym strajkiem części personelu pokładowego oraz załogi kokpitowej i były to okoliczności od nas niezależne, które w świetle obowiązujących przepisów ograniczają odpowiedzialność przewoźnika. Zgodnie bowiem z motywem 14 preambuły Rozporządzenia 261/2004:

„Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.


Zgaduję, że LOT właśnie hurtowo odrzuca wszystkie reklamacje złożone za odwołane loty w czasie strajku. Czy w tej sytuacji można jakoś uzyskać odszkodowanie? Czy skarga do ULC ma w tym przypadku jakiś sens?


Przed napisaniem skargi do ULC, odbij im piłeczkę i powołaj się na wypowiedzi prezesa LOT podczas strajku, że obciąży odszkodowaniami pasażerów tych co strajkują.
A tu ciekawy artykuł: https://www.rp.pl/Konsumenci/308149977- ... .html#ap-1
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5899 PostWysłany: 21 Lis 2018 20:12 

Rejestracja: 21 Lis 2018
Posty: 2
cezar1125 napisał(a):
Witam na forum.
Walczę o odszkodowanie od Travel Service. Nie będę wchodzić w szczegóły - warunek czasowy spełniony, odległość na 250 euro. Lot z Salonik do Warszawy 21 lipca 2018.

Otrzymałem właśnie odpowiedź od linii, że "opóźnienie ww. rejsu było spowodowane okolicznościami, które pozostają poza kontrolą przewoźnika."
W następnym akapicie jednak w ramach przeprosin za niedogodności oferują mi rekompensatę w wysokości 200 euro za pasażera.

Czy dobrze myślę, że po prostu chcą zaoszczędzić 50 euro, bo jakby opóźnienie nie było z ich winy to nic bym nie dostał. Co radzicie? Ja biję się z myślami, bo jednak te 200 euro dowodzą, że odszkodowanie się należy.


Mam tę samą sytuację i biję się z myślami, co robić...

Czy ktoś z Was przyjął rekompensatę/uzyskał odszkodowanie 250EUR nie zgadzając się na ich warunki, powołując się na rozporządzenie unijne? Zastanawiam się, czy rzeczywiście wypłacają te rekompensaty/czy nie wysyłają ludzi na drzewo/czy uwzględniają powołanie się na rozporządzenie... Nie wiem którą ścieżką podążyć. Z góry dziękuję za podpowiedzi!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5900 PostWysłany: 21 Lis 2018 20:16 

Rejestracja: 29 Paź 2018
Posty: 20
Ja się zgodziłem na te 200 - tak jak pisałem wyżej. Mają czas na wpłatę do 10 grudnia. Dam znać czy wpłacą. Jak nie to sprawa ląduje w ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off
mcolussska lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group