Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#5781 PostWysłany: 22 Paź 2018 10:03 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
baaartekm napisał(a):
Cześć,

mam pytanie związane z ewentualną wypłatą odszkodowania za lot realizowany poza terytorium UE. Przekopałem internet, ale żadna ze stron nie jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć mi na pytanie, czy w przypadku lotu z Dohy do Chin (Qatar Airways), gdzie opóźnienie wyniosło 4 godziny jest szansa na uzyskanie odszkodowania? Cała podróż obejmowała odcinek Warszawa-Doha-Guangzhou. Oba loty były na jednym bilecie, ale tylko lot Doha-Guangzhou został opóźniony.

Z góry dziękuję za odpowiedź!


W świetle niedawnego orzeczenia TS Wegener vs Royal Air Maroc tak, ale nasz ULC zdaje się póki co ignorować tę interpretację i odrzuca skargi - przynajmniej znam jeden taki przypadek z ostatnich tygodni.

@opo: w tym wypadku się nie zgodzę, bo po pierwsze pytający czeka ok. 50 dni, a LO teraz odpowiada po mniej więcej dwóch miesiącach - oczywiście powinien to robić wcześniej, ale takie są realia (sam ULC też nie trzyma terminów) , a po drugie zgodnie z informacją podaną przez pytającego inna osoba w tej samej sytuacji już dostała pozytywną decyzję LO - można więc przypuszczać, że i także w jego sprawie będzie ona pozytywna . Lepiej więc poczekać cierpliwie te 2 tygodnie jeszcze niż zarzucać ULC skargami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich City break na Malcie za 909 PLN. Loty z Katowic i 5 nocy w hotelu dla pełnoletnich
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
#5782 PostWysłany: 22 Paź 2018 10:27 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
marek2011 napisał(a):
Lepiej więc poczekać cierpliwie te 2 tygodnie jeszcze niż zarzucać ULC skargami.

Lepiej dla kogo? LOTu, ULC czy poszkodowanego? Do tego ile ma czekać? Dlaczego 2 tygodnie, a nie 2 miesiące?
Skoro terminy zostały przekroczone to na jakiej podstawie poszkodowany może oczekiwać uznania (lub wogóle otrzymania) reklamacji? Znam przypadek w którym na ten sam lot LO udzielił dwóch odmiennych odpowiedzi, więc nie sugerowałbym się tym zbytnio. Może do Senatora podchodzą inaczej, bo wiedzą że ma doświadczenie, a i klient bardziej perspektywiczny.
Piszę tylko, że poszkodowany jest w prawie, ja bym nie czekał, bo nie widzę ku temu podstaw, a może tylko wydłużyć sobie niepotrzebnie rozpatrzenie sprawy. Jeżeli ULC dołoży LO dodatkowo karę za brak/późną odpowiedź na reklamację to tylko lepiej dla nas wszystkich, może w przyszłości będzie trzymał się terminów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5783 PostWysłany: 22 Paź 2018 10:42 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7861
HON fly4free
Napisałem wyraźnie, że odpowiedzi przychodzą teraz po 2 miesiącach mniej więcej.
Oczywiście można z zegarkiem w ręku czekać 30 dni i biec do ULC nazajutrz rano, ale to i tak nic nie zmieni, bo sam ULC ma gigantyczne opóźnienia w rozpatrywaniu skarg (ze 2-3 miesiące zejdzie na samo jej zarejestrowanie!), więc w między czasie przyjdzie z dużym prawdopodobieństwem pozytywna odpowiedź w tej konkretnej sprawie, o której piszemy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5784 PostWysłany: 22 Paź 2018 10:47 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
marek2011 napisał(a):
ale to i tak nic nie zmieni, bo sam ULC ma gigantyczne opóźnienia w rozpatrywaniu skarg (ze 2-3 miesiące zejdzie na samo jej zarejestrowanie!), więc w między czasie przyjdzie z dużym prawdopodobieństwem pozytywna odpowiedź w tej konkretnej sprawie, o której piszemy.

Oczywiście, że zmieni. Jeżeli poszkodowany otrzyma odmowę to będzie 2 miesiące do przodu w oczekiwaniu na decyzję ULC, do tego może naiwnie liczę, że więcej takich spraw spowoduje większą karę dla LO i zaczną odpowiadać w terminie.
Obecnie prawdopodobieństwo otrzymania, jak i odmowy jest takie samo - 50%, podałem kontr przykład - ten sam lot, jedna osoba otrzymuje pozytyw, druga odmowę. Logika? Nie, LOT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5785 PostWysłany: 22 Paź 2018 21:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
W styczniu na Okęciu awaryjnie lądował Dash przez co lotnisko do późnych godzin nocnych pozostawało zamknięte. W związku z tym odwołano również szereg porannych lotów, w tym mój lot Lufthansy do Frankfurtu, skąd dalej miałem lecieć przez Montreal do Nowego Jorku. Lufthansa jeszcze poprzedniej nocy przysłała e-mail z nowym planem podróży: start z Warszawy 24 godziny później z przesiadkami we Frankfurcie i Bostonie. W Bostonie lot American Airlines do Nowego Jorku również został odwołany, a kolejny (2 godziny później) opóźniony o 1,5 godziny. Dodam, że tego dnia w Nowym Jorku setki lotów było odwołanych/opóźnionych z powodu złych warunków atmosferycznych (mgła, silne opady deszczu). Ostatecznie do Nowego Jorku dotarłem prawie 27 godzin później w stosunku do pierwotnego planu...

Nie spieszyłem się z wnioskiem o odszkodowanie, bo przyczyny niby niezależne od przewoźnika, ale ostatecznie wysłałem poprzez formularz pismo do Lufthansy:
07.10 - reklamacja z wnioskiem o wypłatę 600 EUR,
15.10 - pozytywna odpowiedź na reklamację,
17.10 - środki zostały przelane na konto.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5786 PostWysłany: 24 Paź 2018 21:40 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 381
niebieski
Mój lot z Dubaju do Kochin w Indiach został odwołany przez indyjską linię Jet Airways. Co prawda zapewniono mi alternatywny lot, ale w efekcie byłem na miejscu 11h później. Z racji takiego opóźnienia powyżej 2h zgodnie z regulacją tamtejszego urzędu DGCA przysługuje mi odszkodowanie wysokości: koszt biletu + 10000 INR.
Niestety linia Jet Airways odmówiła wypłaty odszkodowania. Czy wiecie gdzie najlepiej zgłosić tę sprawę. Do tego urzędu? Na jaki adres email? Albo do jakiejś agencji, która zajmuje się załatwianiem odszkodowań w Indiach?
_________________
I visited 77 countries out of 257:
http://tinyurl.com/tomczasc77
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5787 PostWysłany: 24 Paź 2018 22:12 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
https://www.refundme.in/flight-cancellation/
Góra
 Profil Relacje PM off
TIT uważa post za pomocny.
 
      
#5788 PostWysłany: 25 Paź 2018 13:07 

Rejestracja: 21 Paź 2018
Posty: 2
marek2011 napisał(a):
baaartekm napisał(a):
Cześć,

mam pytanie związane z ewentualną wypłatą odszkodowania za lot realizowany poza terytorium UE. Przekopałem internet, ale żadna ze stron nie jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć mi na pytanie, czy w przypadku lotu z Dohy do Chin (Qatar Airways), gdzie opóźnienie wyniosło 4 godziny jest szansa na uzyskanie odszkodowania? Cała podróż obejmowała odcinek Warszawa-Doha-Guangzhou. Oba loty były na jednym bilecie, ale tylko lot Doha-Guangzhou został opóźniony.

Z góry dziękuję za odpowiedź!


W świetle niedawnego orzeczenia TS Wegener vs Royal Air Maroc tak, ale nasz ULC zdaje się póki co ignorować tę interpretację i odrzuca skargi - przynajmniej znam jeden taki przypadek z ostatnich tygodni.

@opo: w tym wypadku się nie zgodzę, bo po pierwsze pytający czeka ok. 50 dni, a LO teraz odpowiada po mniej więcej dwóch miesiącach - oczywiście powinien to robić wcześniej, ale takie są realia (sam ULC też nie trzyma terminów) , a po drugie zgodnie z informacją podaną przez pytającego inna osoba w tej samej sytuacji już dostała pozytywną decyzję LO - można więc przypuszczać, że i także w jego sprawie będzie ona pozytywna . Lepiej więc poczekać cierpliwie te 2 tygodnie jeszcze niż zarzucać ULC skargami.


Dziękuję pięknie za odpowiedź! Czyli jak rozumiem, jedyną opcją póki co pozostaje mi walka z ULC? Nie ma sensu pisać do przewoźnika, który zapewne z góry odrzuci moje roszczenie? A jeśli chodzi o kwestię ewentualnego odszkodowania, to zgodnie z wyrokiem TS będzie ono obejmowało takie same kwoty jak te, które są zawarte w dyrektywie UE? Czyli powinienem dostać 600 euro?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5789 PostWysłany: 25 Paź 2018 13:27 

Rejestracja: 14 Maj 2016
Posty: 1439
Zbanowany
niebieski
Po miesiącu otrzymałem z niemieckiego ULC info , że claim zostałem zarejestrowany. Niezła ...kolejka oczekujących :lol: :lol: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5790 PostWysłany: 25 Paź 2018 13:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2216
złoty
baaartekm napisał(a):
Czyli jak rozumiem, jedyną opcją póki co pozostaje mi walka z ULC? Nie ma sensu pisać do przewoźnika, który zapewne z góry odrzuci moje roszczenie?


A na co chcesz się poskarżyć do ULC skoro przewoźnik nie odmówił Ci wypłaty odszkodowania ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5791 PostWysłany: 26 Paź 2018 15:49 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 8
Witam, dzisiaj dostałem odmowę przyznania odszkodowania, treść poniżej:

"W odpowiedzi na reklamację pragniemy serdecznie przeprosić za wszelkie niedogodności, jakich doświadczył Pan podczas niedawnej podróży naszymi liniami.

Uprzejmie informujemy, że odwołanie rejsu LO 091 dniu 11 września 2018 r. nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, tj. konieczności zagwarantowania bezpieczeństwa planowanej operacji lotniczej.

Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników Rolls-Royce przewoźnik zmuszony był podjąć decyzję o powrocie samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia do portu odlotu, jak również dalsze działania wynikające z instrukcji producenta.

Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.

Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.

Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.

Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.

W świetle Rozporządzenia (WE) 261/2004 są to okoliczności nadzwyczajne, które zwalniają przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania. Brak jest zatem podstaw do jego przyznania.

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że nie znajdujemy podstaw do uznania pozostałych Państwa roszczeń"

Co teraz? Ja chcę odszkodowanie za opóźniony lot. Dostałem się na miejsce 28 h po czasie. Musiałem opłacić hotel w Pekinie a wcale tam nie nocowałem.
Macie jakieś praktyki co dalej zrobić i czy są szanse aby ich pociągnąć do odpowiedzialności? Silniki raczej są ubezpieczone więc powinno to być pociągnięte z ubezpieczenia ich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5792 PostWysłany: 26 Paź 2018 15:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Pisz skargę do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5793 PostWysłany: 26 Paź 2018 18:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2016
Posty: 515
Loty: 120
Kilometry: 206 814
Najlepiej napisać do ULC.

Sprawa z wadliwymi silnikami jest wiadoma od długiego czasu, więc według wielu osób nie jest to sytuacja nadzwyczajna i nie dająca się przewidzieć.
_________________
Image Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5794 PostWysłany: 27 Paź 2018 18:16 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 8
Często zdarzają się takie awarie? Czy sądzicie że w ulc przyznają ostatecznie takie odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5795 PostWysłany: 27 Paź 2018 18:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
nie
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5796 PostWysłany: 27 Paź 2018 20:19 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
niebieski
nie przyzna
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5797 PostWysłany: 27 Paź 2018 21:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@bialy437
Cytuj:
Czy sądzicie że w ulc przyznają ostatecznie takie odszkodowanie?

Bardzo możliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5798 PostWysłany: 28 Paź 2018 16:21 

Rejestracja: 27 Sty 2016
Posty: 11
Cześć,

Właśnie siedzę w KRK i mam opóźniony lot z powodu mgły. Już wiem że na odszkodowanie nie mam co liczyć ale czy mogę wnieść o zwrot kosztów w przypadku złej pogody? Ewentualnie lot w innym terminie, np jutro? Nie odpowiada mi dalsze czekanie na lotnisku i np wylot za parę godzin albo transfer do Katowic i tam lot...

Bardzo proszę o rade
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5799 PostWysłany: 28 Paź 2018 17:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@stereoid Jeśli lot na starcie opóźnia się o 5 lub więcej godzin masz prawo zrezygnować i dostaniesz zwrot za bilet.Możesz ,jeśli jest stanowisko linii na lotnisku spróbować czy nie zgodzą się wcześniej,może pomóc dobre uzasadnienie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5800 PostWysłany: 28 Paź 2018 17:22 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Przysługuje
- lot pierwszym dostępnym lotem
lub
- lot w dowolnym terminie uzgodnionym z linią (muszą wyrazić zgodę, ale LOT nie robi z tym problemów)
lub
- zwrot należności za bilet
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group